![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||||||
Gouverneur
|
![]() (ga geen 8 pagina's lezen ...)
(tegenover de draadstarter DebianFox) I couldn't disagree more! met u ofte I couldn't agree more! met de draadstarter DebianFox Dit in het kader van de oorlog in Oekraïne. Citaat:
De censuur werkt daar zodanig contraproductief dat de bevolking zelfs niet het woord 'oorlog' openlijk durft te zeggen. Citaat:
Als men bovendien nog eens éénzijdige leugenachtige propaganda te horen krijgt vanwege de totale controle, zouden deze idiote standpunten wel eens vanzelf kunnen omslaan tot bedreigingen en/of erger - voorbeelden hiervan genoeg in het verleden. Brainwashen... Citaat:
bv. Ik moet nog steeds denken aan het begin van de oorlog waar de leugenachtige rus beelden toonde dat een pantservoertuig zou hebben schuilgenomen in een winkelcentrum - en dit binnen de kortste periode na de aanslag op onschuldige mensen. Als hun inlichtingendiensten zo goed zijn, waar zijn dan alle beelden die alle dagelijkse aanvallen op scholen, ziekenhuizen, burgerdoelwitten, nutsvoorzieningen ... zogezegd moeten onderbouwen? Citaat:
Meer nog: gezien de oorlog mogen deze leugens preventief en defensief worden aangepakt. Citaat:
Onze eigen verkozen dweilen in Brussel geloofden jaren dat ze den opperrus tot andere gedachten konden brengen door er vriendelijk tegen te zijn. Iets later stonden ze erbij te kijken hoe de opperrus Georgië, Moldavië en De Krim binnenviel. Pas toen het te laat was, begonnen ze stilaan ietsje wakker te worden. Ondertussen is de bevolking van het Westen ook in min of meerdere mate slachtoffer. En onze verkozenen twijfelen nog steeds. Ze zouden beter ophouden met de moraalridder te spelen, en ook de rus-leugen-techniek toepassen. rus journalisten, rus bevolking oppakken en na een groots schijnproces en veel poeha op TV, deze dan vastzetten... Vandaar dat wij, als bevolking ook kleine zaken kunnen doen, zoals de draadstarter enkele zaken aanhaalt. Immers: de opperrus is met het leugen gekomen dat de russen in Oekraïne minder rechten zouden hebben enz. Wat doen die russen daar dan, en waarom zijn die niet terug naar hun geliefd land gegaan? Maar neen: oorlog met 10.000'den onschuldige slachtoffers. En dus moeten wij als bevolking ook waakzaam voor de rus, want zie dat deze hier begint te klagen en/of te morren, dan heeft de opperrus een leugen om het Westen aan te vallen. Wat doen die trollen hier in feite? Dat ze terug gaan naar hun geliefd land. Het is daar groot genoeg. De rus bevolking moet duidelijk worden gemaakt dat deze oorlog door het Westen en Oekraïne NIET wordt aanvaard, en dat ze hun leiders ter verantwoording moeten roepen - ook voor hun eigen vrijheid. Citaat:
Dus in dezer met de rus en de oorlog: liever een censuur, dan een oorlog. Geen land voor vrede, en al zeker niet als de leugenachtige en moordzuchtige rus betrokken is. slava ukraini .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 18 september 2024 om 22:53. |
||||||
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit principe werd bevestigd door het Europees Hof van Justitie in verschillende arresten, zoals het Costa/ENEL-arrest (1964), waarin werd bepaald dat EU-recht voorrang heeft boven nationale wetgeving, zelfs over nationale grondwetten. U en uw consoorten hebben zich dus bezondigd aan het posten van illegale content op dit forum, nl Russische propaganda die afkomstig is van een verboden bron die zelfs meermaals geciteerd wordt. Dit moet aangepakt worden. We moeten binnen het wettelijk kader blijven. |
|
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De propaganda die hier wordt geplaatst vind ik trouwens meestal van betere kwaliteit dan de propaganda die door de factcheckers van de media en overheid wordt weerlegd. Door die te weerleggen wordt die trouwens ook openbaar gemaakt wat volgens jou strafbaar is. Van driekwart van de factchecks van de media en overheid had ik nog nooit gehoord, ook niet op dit forum.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 19 september 2024 om 07:28. |
|
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen dictatoriale leugenaars hebben censuur nodig om hun versie te kunnen verkopen. We moeten juist het censuur, dat wokisme en de politieke correctheid bestrijden voor ze ons in een derde wereldoorlog katapulteren.
Vaneigenst dat die wapenhandelaars en die er van profiteren censuur willen om verder te cashen. Die het Midden Oosten in puin achterlieten zijn geen vredesstichters maar wereldrijkers die over miljoenen lijken gaan hun target te halen.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 19 september 2024 om 07:49. |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard niet. Maar kijk de oplossing is poepsimpel: laat Oekraïne zijn eigen weg volgen. Het maakt geen deel uit van de Russische Federatie. Bijgevolg hebben de Russen daar geen zaken en moeten ze hun troepen daar uit wegtrekken.
#166 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk niet dat we hier van mening verschillen? Of bedoel je, het moet verboden zijn om leugens te verkondigen owv het mechanisme dat je hierboven beschrijft: nl. herhaal ze vaak genoeg en het wordt waarheid. De remedie is dan de leugen verbieden. Zoiets? Wel, daar ben ik niet mee akkoord. De remedie is de leugen bestrijden, met argumenten. Niet verbieden. Citaat:
En hoe weet jij dat het een leugen was? Dankzij toegang tot feiten. Het is niet nodig die leugens te verbieden. Beter is ze te tonen en te ontmaskeren voor wat ze zijn: leugens. Citaat:
Uiteraard hebben veel mensen geen boodschap aan die leugens. Niemand is verplicht naar RT te kijken. Zij die willen, moeten dat echter kunnen. Jouw reactie op dit stukje van mijn post, negeert het centrale punt: wie gaat bepalen wat een leugen is en wat geen leugen is? Dat lijkt onnozel voor de meest flagrante Russische leugens op dit moment, maar wat doe je met de propaganda die een beetje subtieler is? Ik gaf eerder in de draad het voorbeeld van de bedwantsen in Parijs in aanloop naar de Olympische Spelen. Bleek een gerichte informatie-actie te zijn van de Russen, om onrust & angst op te poken. Het onderliggend feit is niet gelogen (er waren meer bedwantsen), maar de hysterie die ervan gemaakt werd, was onzin natuurlijk. Wat moet je dan doen, als overheid? Het verhaal van de bedwantsen verbieden/censureren? En zo zijn er tal van voorbeelden. Citaat:
Kijk gewoon hoe tomm & nr.10 argumenteren. Citaat:
Dus, we bestrijden een autoritaire vijand door... dan ook maar autoritair te worden. Komaan... Het Westen heeft de koude oorlog niet gewoon door ook repressief te zijn. Het Westen heeft gewonnen omdat een open samenleving nu eenmaal sterker is dan een autoritaire. Het lijkt erop dat we dat massaal aan het vergeten zijn. In elk West-Europees land was er ook in de koude oorlog een communistische partij. Dat was niet verboden he. Die kregen gewoon geen voet aan de grond omdat ze niks te bieden hadden en steeds ontmaskerd werden in hun leugens. DAT is de weg. Niet verbieden... Citaat:
Ik denk dat we akkoord zijn over het probleem: Russisch imperialisme, Russische leugens. We divergeren over de tactiek hoe te bestrijden. Jij zegt, overheid moet Russische leugens censureren (RT verbieden e.d.), ik zeg: geef openheid en transparantie niet op en bestrijd de leugens met waarheid. Veel duurzamer en minder risico. slava ukraini!
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 19 september 2024 om 08:29. |
||||||||
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Deze verordeningen hebben voorrang op het Belgisch recht, zelfs op de grondwet. Er staat hier nog steeds Russische propaganda met verwijzingen naar RT en Sputnik. Ook Politics.be moet ervoor zorgen dat hier geen illegale content staat, niemand staat boven de wet. Ik heb Pontifex reeds een privé-bericht gestuurd. Ik verwacht een snelle rectificatie hiervan. Ik ga eerstdaags alle berichten die in strijd zijn met de wet oplijsten. Vervolgens zal ik deze ook overmaken aan het CCB (Centrum voor Cybersecurity België) en FOD. |
|
![]() |
![]() |
#168 |
Minister
|
![]() Slava Ukraini! Ik heb er begrip voor dat deze topic wat commotie veroorzaakt.
Ik heb echter een nieuwe topic gestart. Er is nl een aspect die nog niet eerder besproken werd, nl het illegale karakter van Russische propaganda conform EU-verordeningen. |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet ook niet dat die wereldrijkers al aan massaal censuur deden dmv cancel culture en uw cultuur cancellen terwijl ze u omvolken en de nieuwe mensen opjutten met blankenhaat.
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
EU verordeningen zijn ook ondergeschikt aan het EU verdrag en verder ondergeschikt aan de VN mensenrechten. Zou niet de eerste keer zijn dat een verordening in strijd is met verdrag en door EU court of justice wordt teruggedraaid. Maar, eerder dan het puur legaal te benaderen, is de eerste discussie niet het bepalen van de wenselijkheid van die censuur? Ik ben nl. niet overtuigd... ![]()
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge mij nu eens uw thuisadres zoudt geven, hé. Dan kan ik mij in uwe living zelf komen verdedigen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leden die dit forum vroeger vanwege racisme hebben willen laten uit de ether halen zijn indertijd verbannen. Het is maar dat je weet waar je aan begint. Hopelijk krijgt de oprichter er op een bepaald moment niet zo genoeg van dat hij de boel opdoekt ...
![]() |
#173 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vrije meningsuiting is mogelijk: - indien het maatschappelijk model dit toelaat (<-> de rus met een totalitaire repressie); - indien het binnen enige grenzen van tolerantie valt. Ik herhaal: waar zijn de rus beelden dat pantservoertuigen schuilen in scholen, ziekenhuizen, een klein huisje op het platteland... die deze dagelijkse aanvallen zouden moeten verantwoorden? Ik heb geen argumenten nodig, want de rus levert met zijn zware oorlogsmisdaden genoeg bewijs. Ofte: de rus levert enkel blinde terreur en dood. De leugenachtige propaganda die dit probeert goed te praten, hoeven we echt niet bijkomend te hebben, en dus censuur. Meer nog: enig argument zou neerkomen op het feit dat het Westen moraalridder speelt, hetgeen wordt uitgebuit door de rus. De rus niet meer weren in de Westerse maatschappij, actief en preventief, getuigt enkel van pure naïviteit - die in eerste instantie deels tot deze oorlog heeft geleid. Gezien de onuitgelokte oorlog in Oekaraïne, met alle gevolgen van dien, is het duidelijk dat de rus het Westers model niet wilt - dus inclusief de vrije meningsuiting. Dus doet het Westen de rus eigenlijk een plezier om ons model al te beginnen aanpassen, zijnde censuur invoeren, te beginnen met de rus ![]() De tacktiek moet worden aangevuld om koek van eigen deeg te geven, en dus de rus: - met schijnproces vele jaren vastzetten; - ook leugens te verkopen; - te weren in de Westerse maatschappij, actief en preventief. slava Ukraini .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 22 september 2024 om 14:42. |
|||
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... of de laatste moderator ...
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard willen wij dat niet. Maar dat betekent niet dat wij moeten dulden dat een dictator uit Moskou zomaar een land (dat nota bene geen deel uitmaakt van de Russische Federatie en sedert 1991 onafhankelijk was) mag inpalmen. Dat is de evidentie zelf. Vind jij het nog “normaal” dat Europa zo maar zou moeten aanvaarden dat Poetin & Co een onafhankelijke Europese staat inpalmt? Dit druist in tegen elk volkenrechtelijk principe. Bijgevolg moet de EU samen met de USA Oekraïne tegen dit agressief expansionisme en Nazi-gedrag van Rusland met alle middelen beschermen. Meer nog, als het Kremlin zo idioot zou zijn om kernwapens boven te halen dan hoop ik voor het Rusland dat er spontaan een nieuwe revolutie uitbreekt om de Kremlinmisdadigers te halsrechten.
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Poetin wil graag het Warschau-pact terug. Het moet zijn dat zulks weinig aantrekkelijk is voor al die landen die openlijk voor het Westen hebben gekozen na de implosie van het Sovjet Rijk.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 22 september 2024 om 19:21. |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige weg vooruit is, na de ontbinding van het Warschaupact, de ontbinding van NAVO.
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve diegene die nu al binnen zijn zijn er geen indringers. Dat is een fabeltje. Het enige gevaar voor de stabiliteit van onze maatschappij is massale migratie, maar die zal niet van Rusland komen.
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... klinkt zo door & door 'dogmatisch' dat ik er puisten van krijg. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |