![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd, ik zie niet zo snel gebeuren. Natuurlijk, een onafhankelijk Vlaanderen is, als ik het goed begrijp, niet welkom in de EU en de Nato, dan zijn we niet meer gebonden aan de EU en de Belgische wetten. Dan kunnen die zaken weer. Maar, de vraag blijft, hoe ga je ze dwingen van te werken. De cipiers doen daar niet aan mee alleszins, want die weten dat die mensen vrijkomen vroeg of laat en dat die dan even de rekening vereffenen.
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een automaat die de hoeveelheid gevraagd werk meet, en de juiste draaideurpoort opent (zo eentje waar echt maar 1 persoon tegelijk doorkan). Poort A, Ikea voer , douche, echt bed. Poort B, wokehalalkoshere bonenpap, emmer lauw water, houten bank. En ja, ook dat is een selectie. Je kan het nog gemener maken, en duidelijk maken dat valsspelers 's nachts een lasertje-merktekentje op't lijf krijgen, de anderen die het hardst kloppen, die krijgen een schelletje vlees meer door de automaat die ook gezichtsherkenning gebruikt natuurlijk.
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder, er is geen geld om het huidige systeem, met gebouwen die tussen de honderdvijftig en de tweehonderd jaar oud zijn verder te laten draaien, dus ik zie niet goed waar het geld voor die technologische hoogstaande gevangenissen - met echte bedden en dergelijke meer, te bouwen moet vandaan komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke gevangenissen. Een onder stevige stroom staande omheining en ouwe legertenten, en we komen al een heel eind.
Ironisch genoeg ga ik regelmatig op die wijze camperen. Het enige ik niet doe is mijn eigen eten vangen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 22 oktober 2024 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politie doet zulke dingen niet, cipiers zijn niet bewapend en die willen dat ook niet. Wie dan? Het leger? Daar gaat veel volk naar komen kijken naar die concentratiekampen.
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een automatisch systeem beoordeeld dat een veroordeelde zijn quota voor de dag heeft gehaald, en doet poortje 1 of 2 open. Als er tamzakken blij zijn met 2200Kcal bonenpap en een emmer lauw water per dag, dan mogen die daar voor de rest van hun leven niksen. Voor de rest, je wil net niet dat mensen naar die concentratiekampen gaan kijken. Uit het oog, uit het hart.
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke partij gaat dat doen denk jij? Dus... heb je ook realistische voorstellen of blijf jij bij die typische "Maddox-voorstellen" waar geen kat iets mee is, zoals uw eerdere shredder bijvoorbeeld?
![]() |
![]() |
#169 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB alvast niet, want die zijn vierkant tegen dwangarbeid. Citaat:
Een partij zoeken die voor dwangarbeid is, is al iets anders. Want ben je ermee als je uit de EU gestapt bent en dan geen partij hebt die dwangarbeid wil invoeren? Volgens mij heeft Maddox dat kleine detail over het hoofd gezien. Geen enkele partij is voorstander van zijn plan. Citaat:
Zo had ik ook massa's vragen over oplossingen ala 'shredder' maar die hou je beter voor jezelf. Je moet immers geen serieus antwoord verwachten op vragen over een absurd onderwerp.
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vraagt aan mij of ik mee wil denken over oplossingen voor het probleem en zelf kom je af met voorstellen waarvan je blijkbaar zelf weet dat ze 0,0 kans op slagen hebben??
Tsja, zo kan je aan elke discussie mee doen. Zonder er iets aan bij te dragen weliswaar, maar dat is klaarblijkelijk niet uw opzet. Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"jamaar, de wet laat dat niet toe, en we kunnen die niet veranderen". De simpelste manier om het op te lossen. Alles alles mag, is er geen misdaad meer.
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen problemen met voorstellen die de wet niet toelaten. Mijn eigen voorstel van strenger straffen laat de wet momenteel ook niet toe. Want er staan maximale straffen in de wet en die laten langere straffen niet toe. Maar dat is nog aan te pakken door die wet aan te passen. Wetten aanpassen gebeurt voortdurend. Dat is helemaal geen probleem. En dat kan zonder uit de EU te moeten stappen, zonder mensenrechten te schenden en met bestaande partijen die daar voorstander van zijn (VB bv). Dat is dus een haalbaar voorstel. Uw voorstel is dat niet. Er zijn om te beginnen al geen partijen die uw voorstel genegen zijn. Geen enkele partij is voor dwangarbeid. Die moeten om te beginnen dus nog opgericht worden. Dan moeten die nog een voldoende meerderheid vinden om uit de EU te stappen. Daarna moeten die nog een wet invoeren die dwangarbeid mogelijk maken zonder problemen te krijgen met mensenrechten. En als je dat allemaal voor mekaar hebt, ja, dan (en enkel dan) heeft uw voorstel misschien kans op slagen. Maar op het moment ziet het er niet maar uit dat dat snel gaat zijn. Uit de EU stappen op zich is al iets wat jaren duurt. Uw voorstel is dus belange na niet haalbaar. En waar je het haalt dat ik voorstander zou zijn van "Als alles mag, is er geen misdaad meer." weet geen kat hoor. Ik verdedig hier al heel deze draad strengere straffen en nu kom jij leuteren dat ik alles wil toelaten?? Ik heb de indruk dat je het om één of andere reden moeilijk hebt.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 23 oktober 2024 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verouderde het syeteem door alles waar wij nu rekening moeten met houden en dat wat wat meestal uit andere contreien komt??? Ik kijk op TV veel naar Murdoch Mysteries en in die tijden kreeg men gewoon de strop na bepaalde feiten. (goed onderzochte feiten dan wel) In de film Papillon, dat waren cellen....
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 oktober 2024 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is inderdaad dat de EU en een paar andere idiote verdragen dat verhinderen, maar sommige dingen hebben hun beste tijd misschien gehad en moeten dan maar eens herzien worden he.
Dwangarbeid voor criminelen van het zware soort moet kunnen, net zoals de doodstraf ook gewoon moet kunnen. Wat is hardvochtiger, levenslang de doos in, of de strop / shredder ? Hardleerse figuren die serie gewijs kinderen ontvoerd, verkracht en vermoord hebben, moeten we kunnen "bewerken" zodat ze opbiechten waar de slachtoffers zijn etc... Op een gegeven moment houden mensenrechten op te bestaan. Dan gaan ze voor mijn part maar op zijn middeleeuws te werk. Als gemeenschap moeten we niet toestaan dat we bestolen, vermoord, verkracht worden door een bende krapuul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ontspoord letterlijk dient genomen
https://www.hln.be/brussel/jongere-s...utie~a51dcf49/ Gekker moet het niet worden toch?
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dertienjarige pyromane….
https://www.hln.be/lokeren/hallucina...aakt~aabb57b8/ Wat loopt een 13-jarig meisje daar eigenlijk bij nacht te doen behalve brandstichten?
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steekpartij….jongemannen en mogelijk zijn er ook minderjarigen betrokken…Allé gij…
https://www.hln.be/beveren/jongeman-...roek~af53f1bd/