![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en ik sluit me volledig aan bij jouw suggestie om vroeger dan 11jaar te starten met een tweede taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een strijd tegen windmolens uiteindelijk. Je gaat mensen niet van gedacht veranderen door te wijzen op taal. Sommige Vlamingen heb ik zichzelf 'Nederlander' weten noemen. Ooit toen ik in Beerse een jobinterview had met heel veel andere kandidaten want ze hadden veel mensen nodig in hun snel groeiend bedrijf: 'Zijn hier enkel Nederlanders? Goed. Dan kunnen we in het Nederlands verder.' Niet fout, maar niet iedereen zou het snappen. De baas is echter de baas in Vlaanderen, dus niemand die er aanstoot aan nam. ![]() Zelf heb ik toch gekozen voor het Rotterdamse, omdat ik daar minder in mijn comfortzone ben en potentieel meer kan opsteken van de verschillende mentaliteit. Laatst gewijzigd door Weyland : 16 november 2024 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 16 november 2024 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een erg vastgeroeste mythe in het buitenland ook. Veel mensen vragen ook 'What is your language?' - 'Dutch'. 'So you Flemish do also speak Dutch? I didn't know that!'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spaans en Mexicaans worden als aparte talen beschouwd door sommige firma's als ze zich richten op een bepaalde markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dutch (Belgium/Flanders) zou beter zijn, maar je kan niet alles hebben. Sowieso blijven we dezelfde taal spreken. Indien men officieel een Vlaamse taal zou uitroepen zou ik het in het belachelijke trekken en veel Rotturdammerts uitnodigen om in Antwerpen lol te maken.
Geloof me, ik heb meer te maken in mijn dagelijkse leven met Hollanders dan met Vlamingen. Mijn favoriete stad in de Randstad ook, omdat het zo volks is. Het oude Nederland leeft in Rotterdam. Serviërs, Bosniërs en Kroaten spreken ook dezelfde taal. Wat hun nationalisten ook opperen. Laatst gewijzigd door Weyland : 16 november 2024 om 18:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij kijken allemaal naar hun tv, hun sterren, hun muziek, hun politiek enz enz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus wel degelijk een grote band tussen Vlaanderen en Nederland. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 16 november 2024 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://tvvisie.be/kijkcijfers/wallonie/2472/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Fransen hebben 80+ tv stations. De Walen een handvol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is - toegegeven - wel wennen hoezeer het Noorden van het Zuiden kan verschillen. De band is er - naar mijn beleving - wel nog. Veel gemakkelijker om met mensen van allochtone afkomst een band te vormen, merk ik.
We kunnen veel van elkaar leren, de wederzijdse ergernissen ten spijt. Laatst gewijzigd door Weyland : 16 november 2024 om 23:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat klopt. Het Tsjechisch en het Slovaaks ligt ook dicht bij elkaar. Nationalisme kan zich op taal enten, maar kan ook mensen die dezelfde taal spreken - zoals Serviërs en Kroaten - opsplitsen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Vlaamsgezinden spraken tot de jaren 1950 ook over het Vlaams. (Ongeacht ze Belgischgezind waren of niet).
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds het gewelddadige francofoon separatisme van 1830. Daarvoor niet.