Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2005, 17:50   #161
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
U snapt zelfs niet wanneer mensen sarcastisch zijn
Als ik het niet grappig vind, doe ik alsof ik geen sarcasme ziet. Waardoor de zogezegde 'meesterlijke sarcasten' zich aangevallen voelen, en ik alsnog kan lachen
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 18:16   #162
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Als ik het niet grappig vind, doe ik alsof ik geen sarcasme ziet. Waardoor de zogezegde 'meesterlijke sarcasten' zich aangevallen voelen, en ik alsnog kan lachen
Patriot, ik ben het zelden eens met u maar ik vind dat met die bulldozer in je onderschrift prachtig gevonden!
Oud 11 januari 2005, 11:51   #163
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Daan is een van de betere die we hebben. Al blijf ik Arno toch nog beter vinden. Maar ja, da's persoonlijke smaak.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!

Laatst gewijzigd door Foundation : 11 januari 2005 om 11:51.
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 11:59   #164
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Zou het toeval zijn dat Daan Stuyven op dezelfde school als Bruno* gezeten heeft?
Oud 11 januari 2005, 13:02   #165
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
[font=Arial][size=2]Ter info : [/size][/font]
[font=Arial][size=2]Bron : Télé Moustique 24/11/2004[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Daan Stuyven : Zanger, vroeger zanger van de groep Dead Man Ray.[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Webstek : www.daan.be[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Optreden in Dilbeek op 21/08/2004 Schepdaal JOSPOP festival en op 4/10/2004 te Dilbeek Oosthoek Life festival.[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Deze politiek correcte zanger werd geïntervieuwd over de opkomst van het VB. Titel : "Un chanteur a quitté sa Flandre pour ne plus vivre ça."[/size][/font]
[font=Arial][size=2]De zanger laat weten dat hij uit Antwerpen verhuisd is naar Brussel o.a. wegens het Blok. (Dat is zijn goed recht...) Na veel blabla vraagt men hem: "Comment un artiste réagit-t-il face �* ce fléau?[/size][/font]
[font=Arial][size=2]Daan Stuyven:[/size][/font]
[font=Arial][size=2]....blabla..."J'ai une anecdote �* ce sujet. Voici quelques semaines, j'ai joué dans la commune bruxelloise de Dilbeek devant 4000 jeunes. Il y avait partout des affiches "Dilbeek Waar Vlamingen Thuis Zijn". Au moment de chanter le morceau Victory, J'ai pris une de ces affiches et je l'ai déchirée. les 4000 jeunes, tous Flamands, ont applaudi.[/size][/font]
[font=Arial][size=2]C' était notre victoire �* nous.[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.[/size][/font]
"4000 jeunes" ??

Afgaande op de voorgaande edities van Jospop, denk ik dat hij op het ogenblik van zijn optreden content mag zijn met 400 man. (waarvan het overgrote deel punkertjes die ongeïnteresseerd aan de bar staan te wachten op het optreden van Janez Detd en De Heideroosjes)
Oud 11 januari 2005, 13:37   #166
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Schele zever. Men wordt geen Vlaming omdat een paar politiekers dat zo hebben geregeld. Ik ben er geen en wil er ook geen worden. Als men mij in het buitenland (vooral nederland hoor, in de rest van de wereld spreken ze nog altijd over Belgen) Vlaming noemen corrigeer ik hun snel
En dan vragen ze u ook wat voor taal het "Belgisch" juist is zeker

Ach ja, sommige mensen zijn nu eenmaal liever anti, dan dat ze the bleeding obvious aanvaarden...
Oud 11 januari 2005, 13:41   #167
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fietje
Volgens wat gij en groentje beweren zijn dus ook alle buitenlanders die hier wonen Vlamingen: ze verblijven immers op Vlaams grondgebied. Raar...
Iemand die naar hier emigreert, zijn land verlaat, en hier een nieuwe toekomst uitbouwt, is inderdaad een Vlaming, en bij uitbreiding een Belg.

Als ik naar Australië verhuis, ik laat hier alles achter, en ik wordt daar staatsburger, mag ik mij dan geen Australiër noemen misschien?

Raar...

Citaat:
Voor als ge echt alles wilt weten: ik aarzel om mijzelf Vlaming te noemen omwille van de connotatie die de term ondertussen gekregen heeft, hij leunt tegenwoordig zeer sterk aan bij Flamingant, en daar houd ik niet zo van. En vooraleer ge begint te simplifiëren: neen, ik ben geen belgicist...
Dus omdat "choco" de connotatie zou hebben niet al te gezond te zijn, eet gij vanaf nu boterhammen met hazelnootpasta? Toch goed dat ge niet op confituur overstapt.

Raarder...

Citaat:
Trouwens: als uw dag maar goed is als ge iemand tegenkomt "voor wie 1+1=2 te hoog gegrepen is" - wat, naar mijn bescheiden mening, bij mij het geval niet is, maar dat kunt gij niet weten natuurlijk - , heb ik maar één goede raad voor u: get a life.

Ik heb tenminste niet de mening van anderen nodig vooraleer ik mezelf Vlaming kan noemen.
Oud 11 januari 2005, 15:36   #168
fietje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Ik heb altijd een onderscheid gemaakt tussen die twee.
Dat blijkt anders niet uit uw post, maar bon...
soy incapaz de imaginar un mundo
sin libros."

Jorge Luis Borges
fietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 15:50   #169
fietje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Iemand die naar hier emigreert, zijn land verlaat, en hier een nieuwe toekomst uitbouwt, is inderdaad een Vlaming, en bij uitbreiding een Belg.

Als ik naar Australië verhuis, ik laat hier alles achter, en ik wordt daar staatsburger, mag ik mij dan geen Australiër noemen misschien?

Raar...

Dus omdat "choco" de connotatie zou hebben niet al te gezond te zijn, eet gij vanaf nu boterhammen met hazelnootpasta? Toch goed dat ge niet op confituur overstapt.

Raarder...

Ik heb tenminste niet de mening van anderen nodig vooraleer ik mezelf Vlaming kan noemen.
1. Ge zijt maar staatsburger als ge de nationaliteit hebt aangenomen, dacht ik... Bovendien zullen lang niet alle mensen die op Vlaams grondgebied wonen zichzelf Vlaming noemen, om uiteenlopende redenen. Of ge uzelf al dan niet Australiër wilt noemen is trouwens uw eigen keuze.
2. Ik eet geen boterhammen met choco of confituur, en het kan mij eigenlijk ook niet veel schelen of dat gezond is of niet. Er is zo veel ongezond tegenwoordig.
Ik maak bovendien nog altijd een verschil tussen wat ik op mijn boterham smeer - daar ging deze topic namelijk niet over - en datgene waar ik al dan niet mee geassocieerd wens te worden. Als de term "Vlaming" vrij zou zijn van elke intolerantie of associatie met het Flamingantisme zal ik mijzelf zeker Vlaming noemen. Nu dus niet, ik zie er nog veel te veel ronduit onverdraagzame Vlamingen voor. En dan heb ik het niet alleen over de Vlaams-Waalse problematiek; onverdraagzaamheid in het algemeen lijkt mij een heel besmettelijk virus de laatste tijd.
3. Ik heb daar ook de mening van een ander niet voor nodig hoor. Ge zijt niet de enige die daarover tegen mij gezaagd heeft en ziedaar: ik doe het nog altijd niet.
Ik heb gewoon de keuze gemaakt om mijzelf geen Vlaming te noemen omwille van wat ik eerder al uitgelegd heb, en de dag dat Vlaming zijn en verdraagzaam zijn weer samengaan, zal ik mijzelf zonder problemen een Vlaming noemen. Als gij uzelf wel een Vlaming wilt noemen moet ge dat maar doen, ik respecteer uw keuze - wat gij bij mij, gezien uw ronduit denigrerende commentaar, helemaal niet doet. Maar da's de aard van het beestje zeker?
soy incapaz de imaginar un mundo
sin libros."

Jorge Luis Borges
fietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2005, 16:09   #170
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Ge zijt maar staatsburger als ge de nationaliteit hebt aangenomen, dacht ik...
Citaat:

Afgezien van de dikke DT fout, en het nalaten om iets te schrijven over staatsburger worden van die emigranten in Vlaanderen (snelschrijven is nefast voor de taalvreugde), is staatsburger worden (meestal moet ge daarvoor een aantal "testen" doorstaan, dus het is eerder staatsburgerschap krijgen) een voorwaarde sine qua non om ook de nationaliteit te verkrijgen. Ik zou zelfs willen schrijven: en omgekeerd, maar dan wordt het me iets te ingewikkeld

Citaat:
Bovendien zullen lang niet alle mensen die op Vlaams grondgebied wonen zichzelf Vlaming noemen, om uiteenlopende redenen. Of ge uzelf al dan niet Australiër wilt noemen is trouwens uw eigen keuze.
Het gaat er niet om of ge u "Vlaming/Australiër/..." wilt noemen, het gaat erom dat ge "Vlaming/Australiër/..." BENT. Zo zijn alle flaminganten op dit forum Belgen bvb., zelfs als ze zich zo niet willen noemen. Zo zijn u en ik ook Vlaming.

Citaat:
2. Ik eet geen boterhammen met choco of confituur, en het kan mij eigenlijk ook niet veel schelen of dat gezond is of niet. Er is zo veel ongezond tegenwoordig.
Ik maak bovendien nog altijd een verschil tussen wat ik op mijn boterham smeer - daar ging deze topic namelijk niet over - en datgene waar ik al dan niet mee geassocieerd wens te worden.
Metamorphoses sive asinus.

Citaat:
Als de term "Vlaming" vrij zou zijn van elke intolerantie of associatie met het Flamingantisme zal ik mijzelf zeker Vlaming noemen.
Waarom noemt u zichzelf dan nog Belg, als u weet hoeveel leed Leopold II op zijn geweten heeft?

Citaat:
Nu dus niet, ik zie er nog veel te veel ronduit onverdraagzame Vlamingen voor.
Dus omdat er veel onverdraagzame rechtsen rondlopen, zou ik mezelf niet meer "rechts" willen noemen, maar links ???

Citaat:
3. Ik heb daar ook de mening van een ander niet voor nodig hoor.
Ge zegt juist van wel :
Citaat:
Als de term "Vlaming" vrij zou zijn van elke intolerantie of associatie met het Flamingantisme zal ik mijzelf zeker Vlaming noemen.
Citaat:
Ge zijt niet de enige die daarover tegen mij gezaagd heeft en ziedaar: ik doe het nog altijd niet.
Indoctrinatie is des mensen.

Citaat:
Ik heb gewoon de keuze gemaakt om mijzelf geen Vlaming te noemen omwille van wat ik eerder al uitgelegd heb, en de dag dat Vlaming zijn en verdraagzaam zijn weer samengaan, zal ik mijzelf zonder problemen een Vlaming noemen.
Weerom geeft ge toe dat ge uw eigen naamgeving afhankelijk maakt van het gedacht van anderen. Waarom ontkent ge dat dan hierboven?

Citaat:
Als gij uzelf wel een Vlaming wilt noemen moet ge dat maar doen, ik respecteer uw keuze -
Zoals reeds gezegd, heeft dat -op dit moment- weinig te maken met keuze: ik woon in Vlaanderen (mijn hele leven lang al) en heb een Belgische identiteitskaart, dus ik BEN een Vlaming.

Citaat:
wat gij bij mij, gezien uw ronduit denigrerende commentaar, helemaal niet doet.
Maak uzelf maar niet belangrijker dan ge zijt: ge moogt u zelfs "pimpelmeesje" noemen voor mijn part. Who cares?

Het gaat er mij enkel om dat u "redelijk" inconsequent bent in uw argumentatie.

Citaat:
Maar da's de aard van het beestje zeker?
Eerder die van het forum, zoetje.
Oud 12 januari 2005, 00:52   #171
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat blijkt anders niet uit uw post, maar bon...
Als ik schreef over het beleid van Waalse kant, was dat natuurlijk wel bedoeld op de Waalse politiek en niet het volk.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 16:15   #172
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
op stubru draaien ze zijn singles plat (ik heb ze zelfs al te veel gehoord) en ik denk dat donna al hetzelfde doet. hij heeft ook op veel festivals gespeeld deze zomer (oa werchter).
Radio is voor jeannetten.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 16:17   #173
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Als ge Daan niet kent denk ik niet dat u enig recht van spreken heeft om te bepalen wie 'zielig' is
Hoe moet ik nu weten dat die gast Daan Stuyven noemt? Of is er misschien maar één Daan in heel de wereld?

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 15 januari 2005 om 16:32.
Oud 15 januari 2005, 16:32   #174
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Ja.
Hoe reactionair.
Oud 15 januari 2005, 16:35   #175
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Voor als ge echt alles wilt weten: ik aarzel om mijzelf Vlaming te noemen omwille van de connotatie die de term ondertussen gekregen heeft, hij leunt tegenwoordig zeer sterk aan bij Flamingant, en daar houd ik niet zo van. En vooraleer ge begint te simplifiëren: neen, ik ben geen belgicist...
Wat een onzin. 'Vlaming' heeft die connotatie helemaal niet gekregen, en jij bent wél een belgicist. Een van de ergste, hatelijkste en meest reactionaire soorten nog wel; die het bestaan van Vlamingen ontkennen.

Get a life.
Oud 15 januari 2005, 16:45   #176
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Als die gast een affiche wil verscheuren mag hij dat voor mijn part doen. Als hij liedjes wil maken tegen flaminganten mag hij dat voor mijn part ook doen. Ik vind het goed dat muziekanten eens kritisch zijn, of dat nu op m'n eigen ideologie is of niet kan me geen bal schelen.

Maar Daan blijft toch een dikke nek
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 16:45   #177
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Ik heb uitgelegd waarom ik aarzel om mijzelf een Vlaming te noemen en daar blijf ik bij. Dat "Vlaming" voor mij bijna synoniem wordt voor "Flamingant" ligt trouwens niet alleen aan het Vlaams Belang hoor, die teneur heerst ook bij andere partijen en zelfs in de media.
Bij partijen: oh ja, natuurlijk, het is maar een minderheid van partijen die 'Vlaams' uitdrukkelijk in hun partijnaam vermeldt CD&V, VLD, N-VA, Vlaams Belang.

Bij media? Dan stel ik mijzelf toch de vraag welke media jij gebruikt. Grotendeels wordt de term 'Vlamingen' namelijk gebruikt. Maar och ja, dat zijn allemaal flaminganten.

Citaat:
Ik noem mijzelf liever een Nederlandstalige - en de inhoud van dat woord komt voor mij overeen met wat een Vlaming moet zijn zónder die intolerante flamingante connotatie.
Dat heeft het niet en dat weet jij goed genoeg. (wat is er trouwens zelfs intolerant aan flamingantisme?) Jij bent wel tegen de 'flaminganten' die zich geen Belg voelen (daar moet je toch helemaal geen flamingant voor zijn?), maar tegelijkertijd ontken je wel dat je een Vlaming bent, en je komt met een of ander waardeloos excuus af.

Citaat:
Let wel: dit belet mij niet om mij kwaad te maken als ik in de Rue Neuve of op de Avenue Louise bij het shoppen enkel in het Frans bediend word - om er een actueel onderwerpje bij te trekken (cf. Ter Zake van gisteravond).
En hier gaan we weer...toch maar proberen te doen alsof je geen Vlamingenhater bent, maar ik heb al genoeg ervaring met uw soort.

Citaat:
En spijtig genoeg (!) ben ik niet de enige die er zo over denkt...
Waar woon je, BUB-city?

Ik ken NIEMAND die zoals jij denkt.
]

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 15 januari 2005 om 16:46.
Oud 15 januari 2005, 16:47   #178
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Beste Fietje, aan uw reactie merk ik dat u blijkbaar nogal moeite hebt met het begrip flamingant en associeert u dit woord blijkbaar bijna automatisch met intolerantie of zelfs het Vlaams Belang. Graag wil ik u graag zeggen dat óók ik mij flamingant noem (en ja, het begrip zelfs verwerkt heb in mijn naam). Nochtans kan ik u eveneens meedelen dat ik meen helemaal geen last te hebben van intolerantie. Ik ben geen Walenhater, ik beschouw niet automatisch alle Walen als profiteurs, ik stem niet op het Vlaams Belang en evenzeer als u, zijn het vooral bepaalde kleine zaken (zoals het gebrek aan kennis en respect voor de Nederlandse taal in Brussel) die bij mij wrevel opwekken. Verder meen ik enkel de in mijn ogen terechte eis te mogen stellen dat (taal)wetten worden nageleefd en eventuele mistoestanden worden aangepakt. Ik hoop dat dit u toch enigszins mag helpen om in de toekomst een onderscheid te maken tussen de aanhangers van een bepaalde intolerante partij en een flamingant.
Natuurlijk heeft flamingantisme niks met VB te maken, ik wil vrijheid en geen autoritaire bullshit.
Oud 15 januari 2005, 16:51   #179
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Ik kan u verzekeren dat ge een van de weinige zogenaamd "tolerante" flaminganten zijt, en ik ben er al een pakske tegengekomen. Die intolerantie en dat egoïsme zitten volgens mij ingebakken in het flamingantisme.
Als hier iemand intolerant is ben jij het.
Oud 15 januari 2005, 17:29   #180
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Radio is voor jeannetten.
wat ben je toch leuk als je zo rebels doet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be