![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: A19, terug op agenda? | |||
Ja, er moet een doortrekking komen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 35,42% |
Ja, er moet een stevig onderzoek komen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,50% |
Nee, de zaak is voltooid verleden tijd |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,92% |
A19, B19, C19, nieuwe borstgrootte? Geen idee waar dit over gaat |
![]() ![]() ![]() |
14 | 29,17% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2. Die omzetting van de N8 moet er komen omwille van veiligheid en verkeersleefbaarheid, maar bied geen oplossing aan het mobiliteitsprobleem en het probleem van de economische isolatie waarin een bepaald deel van de Westhoek kampt. Daarbij iedere streekgenoot beschouwt de N8 als de slagader van de streek. Wat bied u als alternatief tijdens de jarenlange omzetting?
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarvoor is verder onderzoek nodig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zoek het even op |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar het is soms wel moeilijk up to date te blijven in de examens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat Didius bedoelt, dat er een heel plan voorligt, over de te volgen omleidingen. Maar hij kan dat best nog bevestigen.
Ik zie niets in een doortrekking van de A19, niet zozeer omdat deze door Pilkem Ridge gaat. Reeds zoveel slagvelden en monumenten zijn verdwenen, al dan niet onder het beton, Pilkem Ridge zou zeker niet het eerste zijn. Nee, de reden is, dat ik nog steeds niet overtuigd ben, dat alle alternatieven op een doortrekking reeds zijn onderzocht. De E42 Rijsel-Duinkerken, zo lees ik op www.ja19.be, was reeds in 1994 als 'vol' beschouwd. Een verbreding zou hier kunnen een oplossing bieden, en minder kosten dan een volledig nieuwe weg. Vlaanderen zou hier kunnen beslissen om hier mee in te investeren. Als de A19 wordt doorgetrokken, ipv naar Veurne, naar Poperinge en Houtkerque(F), dan sluit je ook aan op een snelweg. Geen problemen dus met een snelweg, die in the middle of nowhere stopt en al zijn verkeer op de secundaire en tertiaire wegen uitstort, i.c. de N8. Bovendien, moet een overheid niet ook bezig zijn met de ontwikkeling van een globaal verkeersbeleid? Niet alleen de A19 stopt in Ieper, ook de spoorweg loopt nog slechts tot Poperinge... Moet hier niet gekeken worden, om, behalve de steenwegen te ontlasten van hun verkeer, door een nieuwe weg, ook verkeer weg te nemen door alternatieven aan te bieden?Ik erken de problemen die er zijn, met het verkeer dat de A19 genereert op de N8. En ik wil gerust kijken naar alternatieven. Maar niet ten koste van nog meer beton, waarvan ik nog steeds niet geloof in de rendabiliteit, en waar de baten de kosten niet dekken. Ook niet menselijk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Tja, vele alternatieven zijn niet volledig gekend door de bevolking vrees ik. Ik heb al gehoord van een weg via dismuide, om tegelijkertijd het verkeersprobleem in diksmuide op te lossen (2 vliegen in 1 klap). Maar dat is dan ook al dat je ervan hoort. En Groentje, niet omdat ik ook Groen ben, maar ik deel ook wel een beetje je mening. (ligt er nog niet genoeg beton?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verkeersprobleem in Diksmuide stelt zich ten andere op een plaats die niet door een autosnelweg kan worden opgevangen, nl. bij de brug over de IJzer. In de omgeving is er maar één brug, waardoor al het verkeer zich door Diksmuide moet wringen om bij die brug te komen. Enige oplossing is een ringweg met een nieuwe brug enkele kilometers verder. Maar men weet niet goed waar die ring ergens zou moeten beginnen. Bij Esen? Langs het industriepark van Diksmuide? Dan uitmondend bij het nieuwe industriepark bij Kaaskerke? Maar dan worstelt men met het probleem van de spoorweg die daar tussenligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En misschien ware een snelweg naar Diksmuide, daarna ring rond Diksmuide en vandaar naar Nieuwpoort nog geen slecht idee. De ring van Diksmuide is meer een financieel probleem. Diksmuide is gewoon blut. Als de overheid zou tussenspringen via zo'n project dan zou Diksmuide heel dankbaar zijn. Maar ik weet niet hoe dat alternatief er precies uitziet. Waarom maakt men al die alternatieven niet eens bekend aan de bevolking. Dit van Diksmuide was nu gewoon een voorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Minister-President
|
![]() Jan, misschien is Frankrijk wel bereid, als er wat tegenover staat? Ik zou het ook niet meer dan logisch vinden, dan Vlaanderen meebetaald aan een weg voor de ontsluiting van een stukje Vlaanderen, ook al ligt die dan op Frans grondgebied...
En die spoorlijnen? Wat belet er, dat bepaalde lijnen worden heraangelegd? De kostprijs is lager dan van een HSL of een snelweg.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U wil zelf een spoorweg aanleggen. Eveneens een zware kost en de dienst wordt verzorgt door een bedrijf dat nu al niet rendeerd. Dus uw argument gaat niet op. Ik vind het spijtig dat de overheid de West - Vlaamse mobiliteit reeds jarenlang als laatste prioriteit beschouwen. Het wordt tijd dat er eens zwaar geïnvesteerd wordt in het verkeer. Als die linkse(SPa en GROEN!) mannekes uit de wetstraat zo bezorgd zijn om de verkeersveiligheid en het aantal doden, waarom investeren ze dan zo weinig in West - Vlaanderen die nu het hoogste aantal dodelijke slachtoffers telt. Nee, cameraatjes voor kassa, kassa. Zoals we hier al meerdere malen hebben gezegd zou een doortrekking van de A19 de economische isolatie van de streek weg nemen (rendabiliteit) + toeristische stimulatie van de Westkust (rendabiliteit) + reduceren van het aantal verkeersslachtoffers (rendabiliteit) + verkorten van de reistijd voor transport(waterwegen zijn er niet en goederenspoor rendeert te weinig) langst wegen (rendabiliteit) + structurele en financiële onafhankelijkheid (frankrijk is en blijft nog steeds een ander land)
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Het aantal verkeersslachtoffers kun je ook verminderen zonder dat je een snelweg moet aanleggen of auto's sneller moet laten rijden. Dat Frankrijk "een ander land" is, kan volgens mij geen barrière zijn om niet met de Franse overheid te spreken en/of in discussie te gaan over grensoverschrijdende problemen. We leven ten slotte in een Europese Unie, en daarin worden we verondersteld allemaal samen te werken. Als het probleem kan opgelost worden op Frans grondgebied, zou dat dan niet vele malen goedkoper zijn dan de aanleg en onderhoud van een compleet nieuwe snelweg op ons eigen grondgebied?
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat die Europese samenwerking betreft, als we zo close zijn in dat ganse gebeuren waarom heeft de uitdieping van de Westerschelde dan zo lang geduurd. en waarom moeten wij onze boeren dan zo overgesubsidieerd worden? Juist omdat iedereen er rekening mee houdt, zijn zelfstandigheid toch minimaal te beschermen.
Laatst gewijzigd door BCD : 24 januari 2005 om 11:03. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Vreemdeling
|
![]() Jongens, alle 9 bladzijden heb ik lang niet gelezen, dus excuseer als'k in herhalingen val.
Wij wonen op een 6-tal kilometer van de N8. Niet in 1 van die dorpjes die erlangs liggen, dus voor hen kan ik niet spreken. Wat ik wel zie: Hoogstade is aan het verkrotten (echt waar; de helft staat daar al langere tijd leeg, een deel ervan is al letterlijk ingestort, en niemand doet nog iets aan zijn woning. Tenzij die woning ver genoeg van de baan staat. Je mocht maar eens werken uitvoeren en daarna onteigend worden... Wat dus nooit zal gebeuren. Net zoals de doortrekking van de A19. Die zal hoogstens gedeeltelijk doorgetrokken worden, om een bypass te maken met de N8, eens het dorp van Woesten voorbij. Al de rest is gewoonweg onmogelijk, omdat het gebied rond Lampernisse, en het bekken van de IJzer simpelweg behoren tot een Europees beschermd gebied. Zoals gezegd: de drukte op de N8 heb je vooral tijdens de weekeindes, als de zon maar een beetje schijnt. Dan is het filerijden vanaf het eindpunt van de A19 tot aan de kust. Diksmuide zit dan ook plompvast. Maar wie een beetje de binnenwegen kent, zit in quasi dezelfde tijd als anders op de autostrade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
a/ Gesteld dat de N8 blijft zoals nu, dan ben je in 25 minuten van centrum Ieper in centrum Veurne. b/ Gesteld dat de N8 wordt aangepast en om de dorpskernen heen wordt gelegd dan ben je 22 minuten van centrum Ieper in centrum Veurne c/ Gesteld dat de N8 zou veranderen in een snelweg, ben je in 16 minuten van centrum Ieper tot centrum Veurne. Mogelijke winst: 9 minuten. Dat maakt echt een investering van enkele miljoenen €uro's nodig hé? Over de verkeersveiligheid: Tuurlijk moet daar naar gekeken worden en moet de N8 zoveel mogelijk aangepast worden om veiliger te worden. Dat er nu veel ongevallen gebeuren kan geen excuus zijn om dan maar een snelweg aan te leggen.
![]() |
![]() |