Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2005, 12:14   #161
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Statische electriciteit kan de electronica ernstig beschadigen, daarom moeten mensen die in de productie werken speciale schoenen dragen en zelfs en armband aandoen die geaard is tijdens het werk.

Computertechnicie moeten dat in princippe ook doen, maar ik heb het nog maar een keer zien gebeuren...

Nen technieker van de fabrikant zelf die een server kwam herstellen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 13:10   #162
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Die komen natuurlijk uit 't zelfde fabriek 't zou er nog aan mankeren ook maar al eens een consumer IBM neffen nen echten gezet, ... al eens nen Thinkpad in uw handen gehad of ne goeiekope ibm laptop voor de bedrijven met geen geld, maar wel IBM ambitie, ... groot verschil zulle !
IK weet wat voor laptops ze hier gebruiken en heb al gewone IBM's van in de winkel gehad en ik zie geen verschil buiten dat er op de werk laptops minder op zit. Dat zijn dus gestripte (en goedkopere) PC die ze vie de winkels verkopen.

Citaat:
Ik bedoel hier graffical PC workstations dat zijn bakken met dubbele processor in 2 harddisks, een ton geheugen, DVD/RW + nen DVD player, + extra bay's en expansiesloten, 6 USB poorten on board NIC (gigabit natuurlijk ) enz... enz...
Lijkt le heel zeldzaam dat zoiets verkocht word hoor, de PC's hier zijn weeral gestripte PC's die IBM verkoopt via de winkels . Zoveel mogelijk geintegreerd en alles zo basis en goedkoop mogelijk.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 13:14   #163
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker

Wat doet je dan denken dat Bill anders zou denken over OSS dan de Michelin-baas over Pirelli banden ?

Omdat microsoft zelf open source ook steunt. In tegenstelling tot Michelin banden maakt microsoft meer dan OS software en dus moeten ze ten dele wel.

Stel je voor dat ford atijd michelin banden gebruikt, mag je dan niet aan hem een vraag over pirelli banden stellen?

Citaat:
1. Wat moest hij in het parlementair halfrond komen doen ?
Het eens bezoeken?

Citaat:
2. Wat is het interessante aan het uitnodigen van de Michelin baas in het parlement om dan te vragen wat hij over Pirelli banden denkt ? Of fier als een gieter afkomen met de mededeling dat je geen auto kan rijden en of die Michelin baas daar niets aan kan doen in termen van zelfrijdende auto's of zo ?
De eerste vergelijking gaat niet op (zie hierboven) de 2e is toch een deftige vraag, stel dat er veel ouderen zijn die door de ongebruiksvriendelijkheid van Michelin banden niet autorijden, zou het toch nuttig zijn betere/andere banden die ze wel kunnen gebruiken?

Citaat:
Dus we moeten vragen wat mensen aanmoeten die niet met de auto kunnen rijden, het niet willen leren maar wel de auto nodig hebben ?
Waarom niet? Als de industrie daarin wil/kan investeren en winst maken, waarom niet. Als je nooit iets vraagt zullen ze het nooit weten dat er een markt voor is hoor.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 13:21   #164
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
IK weet wat voor laptops ze hier gebruiken en heb al gewone IBM's van in de winkel gehad en ik zie geen verschil buiten dat er op de werk laptops minder op zit. Dat zijn dus gestripte (en goedkopere) PC die ze vie de winkels verkopen.

Lijkt le heel zeldzaam dat zoiets verkocht word hoor, de PC's hier zijn weeral gestripte PC's die IBM verkoopt via de winkels . Zoveel mogelijk geintegreerd en alles zo basis en goedkoop mogelijk.

Wat voor brol koopte gulle zeg, !

Ik moet wel zeggen die PS/2 reeksen van IBM die waren veel beter als al die plastiek rommel die ze soms durven verkopen... Dat was nog echt staal in de kast, met nen Thinkpad is da hetzelfde, ge voelt dat ge iets vasthebt, en da staal is goe voor de koeling, beter dan die plastiek !

Ik heb ooit PS/2 's zien draaien met een laag fabrieksstof (in een puntlasserij ) in zo dik als mijn vinger, ge zag de componenten niet meer, en toch bleef dat ding draaien, ... ongelofelijk !

Nee, wat wij hier nu hebben zijn Fujitsu-Siemens PC's heel betrouwbaar, goe afgewerkt, compact, alle onderdelen vlot bereikbaar, goede klavierkes bijgeleverd, en de mastodont die ik hier onder mijn bureau heb staan is een kast die om en bij de 15 kilo weegt, (waar maken ze ze nog, ... pure nostalgie ) met airintakes van voor en vanachter, dubbele ventilator, dubbele processor, dubbele schermen, heeeeel veel memory, 2 CD spelers kortom alles wat ge moet hebben.

ik heb hier 8 explorer windows op open staan 2 firefoxen, 2 remote desktops, 4 excell bladen nen outlook een dos box en nog wa klein grut, en ik heb een CPU usages dat met moeite boven de 5 % uitkomt, Als ik zo'n nog wa zware applicaties opentrek ga ik pas beginnen voelen dat hij met iets bezig is. echt keigoeie machine !
Oud 10 februari 2005, 14:05   #165
Tegendradigaard

Standaard

en ge vergeet uw scherm dat openstaat van politics.be he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 14:21   #166
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
en ge vergeet uw scherm dat openstaat van politics.be he....
Dat is een van die firefoxen hé, !

op't rechts scherm, 't rechts scherm is voor politiek en entertainment, het links voor 't werk, ...

ik hem twee ogen en twee handen dus ik kan twee dingen tegelijk hé, !
Oud 18 februari 2005, 19:17   #167
DenMathias
Schepen

Standaard

Zijn er eigenlijk bedrijven in België die laptops verkopen ZONDER Windows pre-geïnstalleerd?

Ik ben van plan een laptop te kopen, om Gentoo Linux op te installeren, maar ik vraag me af of ik wel een computer kan kopen zonder Windows (en vraag me af of de verkopers zo happig zijn om een klant die minder wil kopen, te bedienen).

Voor diegenen in deze thread die zeggen dat Linux niet gebruikersvriendelijk is, moet ik zeggen dat jullie toch --naar mijn nederige mening-- grotendeels verkeerd zijn.
Er zijn Linux distributions die enorm eenvoudig zijn (Xandros, SuSe, Linspire, Mandrake...), ook om te installeren.
En eenmaal geïnstalleerd (dat geldt ook voor de moeilijker versies), heb je er geen werk meer aan.

Veel mensen vinden de installatie van nieuwe programma's in Linux omslachtig, maar in veel Linux distributies kan je gewoon hun 'package manager' gebruiken, waardoor je ook zeker bent dat er niet gefoefeld is met de bestanden.

En bovendien kan je Linux er laten uitzien zoals je zelf wilt.
Een voorbeeld? Hier is mijn huidige Linux desktop (toch wel redelijk Mac-achtig ): http://img.photobucket.com/albums/v1...screenshot.png

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Mac/Apple is echt wel leuk ja. Grafisch scoort Apple wel het hoogst, daarna Linux en op de laatste plaats Windows.
Apple is ook zeer gebruiksvriendelijk. Maar wie gelooft er nu in een muis met maar 1 toets. Ik weet wel dat dat één van hun handelsmerken is maar komaan, get real.
't Is maar even zeggen: muizen met meerdere knoppen werken wel perfect met Apple computers
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 19:23   #168
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ah zo, ...

Ja het enige dat ik al gehoord heb, is dat MS zou gaan samenwerken om bepaalde zaken open te stellen,...

Ja, als ge goe uwen boterham verdiend met closed black boxes die out of the box werken, (wel ja min of meer toch) waarom zou je dan je source op het net gooien en iedereen maar laten genieten van uw ontikkeling, ...

Steve Jobs doet dat toch ook niet, ja ze hebben hun MAC OS 10 op Newton gezet (een linux distributie die trouwens ook voor PC te downloaden is ) maar hune shell OS 10 of Jaguar of hoe noemt dat beest, nu weer Aqua zeker ? is toch ook niet open ... (ze zouden zot zijn, ... )

En waarom zou je open source soft willen, ?

Trust me als hobbyist, ok, lekker klooien met het os, het is jarenlang mijn hobby geweest ik heb zowat alles gehad, en opengegooid en gecrashtest, op een gegeven moment schroefde ik mijn PC niet meer dicht .

Wij moesten het trouwens allemaal nog zelf doen, er was geen internet om iets op te zoeken, ja met wa sjans nen BBS.

Open Source is comersjeel enkel interessant voor :

Robotica en fabriekanten van industrieële PC's
Conectivity producten
Security producten
Bedrijfs specifieke producten zoals : PLC's Robotica, Labo's enz...
PC's die enkel 1 taak doen, bv, Router of Firelwall spelen,
Applicatieservers
Mailservers

Leger en overheidsinstellingen en multinationals die niet willen dat iemand anders in hun interne keuken rotzooit of daar controle over heeft.

En dat 's it. Zie jij Jan en Piet al hun os zelf samensteken en hun kernel hercompileren telkens ze een programma geinstalleerd, of een stuk hardware hebben toegevoegd, ... 't gaat schoon worden, !

Echt dat wil je niet meekmaken, leken, waarvoor ik nu effe chinees speek. We spreken hier over geheugenadressering, interupt controleres en al dat fraais, waar zelf ik liever zo ver mogelijk vanafblijf ! zelf subneten uitrekenen en routingtables en dat soort spullen, die gelukkig door Cisco al zo eenvoudig mogelijk zijn gemaakt, (en dan nog 1 week intensieve cursus vragen om zo wat het licht te zien schijnen ) zijn al aartsmoeilijk.

En wat meer is, je moet dat eigenlijk maar 1 keer doen, dus vergeet ge dat opnieuw.

Echt Open Source, dat is goed voor developers, zoals K9 of freaks die dat graag doen, en die hebben UNIX al voor dat soort zaken.

en bedrijven zoals wij hebben daar Cisco voor , Firewalls, Routers en Callmanagers, worden voor ons geleverd zoals het moet, eigenlijk zijn dat ook stoeme PC's maar met een eigen OS en geconstrueerd om enkel dat te doen.
No offence, maar ge vertelt hier toch wel wat vreemde dingen.
Eerst en vooral, 't is muggenziften, maar OS X gebruikt Darwin, niet Newton

Wat ik wel raar vind, is je mening over Open Source.
Het is niet omdat je Open Source software gebruikt (zoals Firefox), dat je die software zelf moet compileren, of je eigen OS in elkaar steken!
Linux distributies zijn open source, maar gewone gebruikers kunnen met de (meer gebruiksvriendelijke) linux distributies werken. Hiervoor moeten ze alleszins hun versie zelf niet in elkaar steken, en al zeker geen programma's compilen!
Open Office is open source, Firefox is open source.
Ik zie die toch niet staan in je lijstje met 'producten die geschikt zijn als open source'.

't Is maar even zeggen.
Oud 18 februari 2005, 22:04   #169
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm
Zijn er eigenlijk bedrijven in België die laptops verkopen ZONDER Windows pre-geïnstalleerd?

Ik ben van plan een laptop te kopen, om Gentoo Linux op te installeren, maar ik vraag me af of ik wel een computer kan kopen zonder Windows
Ben je van plan echt zware zaken te doen ? Anders ben je beter met een tweedehands. Linux (enfin... tenzij het mandrake is) is lang zo zwaar niet dus je hoeft niet de laatste pentium mobile te hebben.

Citaat:
En bovendien kan je Linux er laten uitzien zoals je zelf wilt.
Een voorbeeld? Hier is mijn huidige Linux desktop (toch wel redelijk Mac-achtig ): http://img.photobucket.com/albums/v1...screenshot.png
Dan is deze nog leuker : http://www.xpde.com/shots.php

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 22:06   #170
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm
Wat ik wel raar vind, is je mening over Open Source. Het is niet omdat je Open Source software gebruikt (zoals Firefox), dat je die software zelf moet compileren, of je eigen OS in elkaar steken!
Amen. Ik gebruik vrij veel OSS maar ik ga wel niet gekweg die boel gaan lopen compileren. Daar zijn binary distributies genoeg voor. Ik snap die penguin boys niet die 90% van de tijd hun kernel aan het hercompileren zijn.

OSS is gratis en doorgaans van hoge kwaliteit... daar doe ik het voor.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 20 februari 2005, 12:13   #171
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Ben je van plan echt zware zaken te doen ? Anders ben je beter met een tweedehands. Linux (enfin... tenzij het mandrake is) is lang zo zwaar niet dus je hoeft niet de laatste pentium mobile te hebben.
Wel, bij het compileren van Gentoo zou een zwaar bakje wel beter zijn
Ik ben ook van plan om te beginnen aan studies burgerlijk ingenieur, en 'k denk dat een (redelijk) goede computer wel van pas zou komen.
Zoiets van een 2,5 Ghz en 512 Mb RAM.

Citaat:
Dan is deze nog leuker : http://www.xpde.com/shots.php

Yep, en heel realistisch. Ik had het geïnstalleerd (al een tijdje geleden), en toen ik het opstartte verscheen een Windows-foutmelding . 'k Heb het er meteen weer afgekieperd
Oud 20 februari 2005, 12:52   #172
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

heb de nieuwste Mandrake staan

maak daar nu en dan gebruik van, vooral als het vooral om te surfen is[dat kan ik in Windows ook, FF], beetje ET te spelen (ja, bestaat een Linux versie van, maar werkt maar zozo, geen DirectX support :s)

vind het een leuk alternatief, met alles onmiddelijk geïnstalleerd: kantoorpakket (~office), meerdere browsers( ~ie), meerdere IM (~messenger), grafisch pakket (The Gimp, ~photoshop), zoveel meer, en geen virusscanner/spywarezoeker ^^

mensen die nen Gentoo (stage 1?) doen, dat vind ik dan ook weer overdreven

Laatst gewijzigd door rodeo : 20 februari 2005 om 13:06.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 13:49   #173
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
vind het een leuk alternatief, met alles onmiddelijk geïnstalleerd: kantoorpakket (~office), meerdere browsers( ~ie), meerdere IM (~messenger), grafisch pakket (The Gimp, ~photoshop), zoveel meer, en geen virusscanner/spywarezoeker ^^
Spyware is niet windows-only. En er bestaan ook linux-virussen/wormen. De kans is kleiner, maar zonder bescherming kom je er vroeg of laat ook eentje tegen hoor.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 20 februari 2005, 13:53   #174
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spyware is niet windows-only. En er bestaan ook linux-virussen/wormen. De kans is kleiner, maar zonder bescherming kom je er vroeg of laat ook eentje tegen hoor.
uiteraard! Spywarecookies heb je in Linux ook! Het gaat em echter over de dialers, worms, exploits, die wat erger zijn!
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 14:04   #175
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
uiteraard! Spywarecookies heb je in Linux ook! Het gaat em echter over de dialers, worms, exploits, die wat erger zijn!
http://antivirus.about.com/od/linuxunixviruses/

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be