Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 februari 2005, 15:25   #161
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
[size=2] Nu surf ik naar de webstek van ronduit en dan zie ik daar een aankondiging om tegen Bush te gaan betogen ... en als organisator een comité van ngo's. Ik vraag me af of dat nu echt de punten zijn waarop je jezelf als vlaamse jongerenorganisatie moet profileren... samen met wssh veel extreem-linkse jongeren gaan betogen tegen een democratisch verkozen staatshoofd... en dan nog een aankondiging voor de bomspotting .... ik vind dat belachelijk , want het zijn meestal politici van meerderheidspartijen die zich daar gaan profileren ...[/size]

[size=2] En dan zie ik ook nog een steunoproep voor de actie van Unizo inzake Remmery , wat eigenlijk pure recuperatie is. Ik denk dat de meesten allang doorhebben dat er iets niet pluis was met de zaak remmery . Om daar dan mee op te springen ... [/size]
Schandalig. Hoe durft deze Vlaamse regeringspartij mee te doen met die extreem-linkse kliek om een bevriend Staatshoofd te weren?

Het extreem-linkse NVA is er voor verantwoordelijk als de relaties met onze bondgenoot in het Westen verslechteren.
Patriot! is offline  
Oud 21 februari 2005, 15:30   #162
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Schandalig. Hoe durft deze Vlaamse regeringspartij mee te doen met die extreem-linkse kliek om een bevriend Staatshoofd te weren?

Het extreem-linkse NVA is er voor verantwoordelijk als de relaties met onze bondgenoot in het Westen verslechteren.
yodepipo, waar staat er dat N-VA mee doet met een betoging tegen Bush?
En zou u eens de motie van N-VA willen lezen met betrekking tot Bush?:

Naar aanleiding van het bezoek van de Amerikaanse president Bush willen de N-VA-jongeren hun ongenoegen laten blijken met het internationale beleid van de VS.
De manier waarop de VS op systematische wijze bepaalde landen bestempelt als bondgenoten van het internationale terrorisme vindt Ronduit N-VA! bijzonder gevaarlijk. Op die manier tracht Amerika de wereld opnieuw te polariseren, zoals dat het geval was tijdens de Koude Oorlog. Het gevaar dat daarbij een gewapend conflict ontstaat is niet denkbeeldig; meer zelfs, de VS lijkt daar willens en wetens op af te stevenen.

Als Vlaams-nationalistische en dus pacifistische organisatie veroordeelt Ronduit N-VA! die politiek streng. Ronduit N-VA! wil niet dat Vlaanderen wordt betrokken bij welke oorlog dan ook.
Onze organisatie dringt er daarom op aan dat de kernwapens die zich in Kleine-Brogel bevinden onverwijld worden meegegeven met hun eigenaar.

De eigengereide koers van de VS wordt op andere gebieden aangetoond door o.a. de weigering het Kyoto-protocol te ratificeren, of door het schenden van de Conventie van Genève bij de behandeling van gevangenen op Guantánamo.
De N-VA-jongeren willen dat de VS zich inschakelt in de hedendaagse wereldorde waarin het hoogste gezag uitgaat van de Verenigde Naties en waar diplomatie en mensenrechten het uitgangspunt vormen van elk optreden.
giserke is offline  
Oud 21 februari 2005, 15:34   #163
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Het extreem-linkse en anti-Belgische NVA beledigt Bush meermaals. Een tactiek om Bush op te zetten tegen ons land, zodat jullie het beter zouden kunnen vernietigen? Gelukkig hebben we Onze Koning en Onze Koningin nog. Bush keek er naar uit deze mensen te bezoeken.
Patriot! is offline  
Oud 21 februari 2005, 15:37   #164
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Giserke, 1 van de pijlers sinds dag 1 in het programma van het Vlaams Belang
is de Vlaamse onafhankelijkheid.

Als jij denkt dat de houding van de NVA inzake BHV de 'echte ' Vlaming kan bekoren
dan ben je ver mis.

Jij bent echt ne straffe : de enige echte Vlaamse oppositie is volgens jouw de schuldige
als BHV mislukt. je zou zowaar twijfelen aan je geestelijke vermogens, als ne mens niet
beter wist.

Lees effe dossier BHV op www.vlaamsbelang.org : van a tot z : en zeg daarna nog
eens dat BHV voor het VB geen prioriteit is.

Giserke, je mag grondig verschillen van mening met het Vlaams Belang.
Je mag echter de waarheid nooit zoveel geweld aan doen, dat je uitspraken hilarisch worden.

De laatste opiniepeiling geeft duidelijk aan wie de grootste sprong maakt.
(0.6% over CD&V - NVA samen en 2.6% voor het VB)
Ook hier neem je een loopje met de waarheid.
Oud 21 februari 2005, 15:39   #165
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Het extreem-linkse en anti-Belgische NVA beledigt Bush meermaals. Een tactiek om Bush op te zetten tegen ons land, zodat jullie het beter zouden kunnen vernietigen? Gelukkig hebben we Onze Koning en Onze Koningin nog. Bush keek er naar uit deze mensen te bezoeken.
hilaris
giserke is offline  
Oud 21 februari 2005, 15:41   #166
Piet Hein
Minister

Standaard

triestig ja.
Piet Hein is offline  
Oud 21 februari 2005, 16:02   #167
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Giserke, 1 van de pijlers sinds dag 1 in het programma van het Vlaams Belang
is de Vlaamse onafhankelijkheid.
Voor de N-VA niet meschien?

Citaat:
Als jij denkt dat de houding van de NVA inzake BHV de 'echte ' Vlaming kan bekoren
dan ben je ver mis.
Wie zijn dat echte Vlamingen? deze die in uniform mooi op een rij door de straat marcheert?

Als ik de toename van ons leden bestand zie, en de toenadering van de VVB tot onze achterban ben ik vrij zeker dat we goed bezig zijn.

Citaat:
Jij bent echt ne straffe : de enige echte Vlaamse oppositie is volgens jouw de schuldige
als BHV mislukt. je zou zowaar twijfelen aan je geestelijke vermogens, als ne mens niet
beter wist.
Kan u me dan eens uitleggen waarom het VB dat voorstel indient, wanneer ze zeer goed weet wanneer N-VA of CD&V dit meestemt de volledige kamer elk gesprek ontrent BHV zal afblokken, en weigeren?

En kan u me ook eens uitleggen, waarom het VB buiten stond te betogen wanneer in de gemeenteraad van Antwerpen gestemd werd voor de steun aan de brusselse randgemeenten? Zeker wanneer je weet dat het een nipte meerderheid in de gemeenteraad was die pro gestemd heeft.

Citaat:
Lees effe dossier BHV op www.vlaamsbelang.org : van a tot z : en zeg daarna nog
eens dat BHV voor het VB geen prioriteit is.
Lees effe het dossier BHV op www.n-va.be van a tot z en ook op www.cdenv.be van a tot z.
En zeg dan nog eens dat BHV voor het kartel geen prioriteit is.

Citaat:
Giserke, je mag grondig verschillen van mening met het Vlaams Belang.
Je mag echter de waarheid nooit zoveel geweld aan doen, dat je uitspraken hilarisch worden.
Als jij dossierkennis zou hebben zou je snappen waarover we het hebben.

Citaat:
De laatste opiniepeiling geeft duidelijk aan wie de grootste sprong maakt.
(0.6% over CD&V - NVA samen en 2.6% voor het VB)
Ook hier neem je een loopje met de waarheid.
In de laatste 2 opinipeilingen zakt het VB onder het kartel weg bestevriend.
Kartel: 25.5 naar 26.9
VB: van 26.9 naar 26.5

Laatst gewijzigd door giserke : 21 februari 2005 om 16:04.
giserke is offline  
Oud 21 februari 2005, 16:27   #168
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Die ga ik onthouden, N-VA extreem-links volgens Patriot. Raar toch hé, extreem-links en ook fascistisch en nazistisch. Die N-VA moet wel een gevaarlijke bende paramilitaire psychopaten zijn
instromaniac is offline  
Oud 21 februari 2005, 18:51   #169
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ronduit N-VA! veroordeelt internationale politiek VS (21/02/05)

Naar aanleiding van het bezoek van de Amerikaanse president Bush willen de N-VA-jongeren hun ongenoegen laten blijken met het internationale beleid van de VS.
De manier waarop de VS bepaalde landen systematisch als bondgenoten van het internationale terrorisme bestempelt, is volgens Ronduit N-VA! bijzonder gevaarlijk. Op die manier tracht de VS de wereld opnieuw op te polariseren, zoals dat het geval was tijdens de Koude Oorlog. Het gevaar dat daarbij een gewapend conflict ontstaat, is niet denkbeeldig. Meer zelfs: de VS lijkt daar willens en wetens op af te stevenen.

Als Vlaams-nationalistische en pacifistische organisatie veroordeelt Ronduit N-VA! die politiek streng. Ronduit N-VA! verwerpt bovendien elke Vlaamse betrokkenheid bij om het even welke oorlog. En nu president Bush toch in de buurt is, kan hij best even passeren in Kleine-Brogel en de kernwapens die daar liggen opgeslagen meteen mee terug naar huis nemen.

Het eigenzinnig optreden van de VS wordt ook op andere gebieden duidelijk. Denken we maar aan het niet-ratificeren van het Kyoto-protocol en de flagrante schendingen van de Conventie van Genève bij de behandeling van gevangenen op Guantánamo.
De N-VA-jongeren willen dat de VS zich inschakelt in de hedendaagse wereldorde en daarbij het gezag van de Verenigde Naties erkent, waardoor diplomatie en mensenrechten het uitgangspunt worden van elk internationaal optreden.

Auteur:
Voorzitter Ronduit N-VA!
Sebastian Luyten

Meer informatie:
Contactpersoon: Piet De Bruyn, woordvoerder
Telefoon: 02 219 49 30
Fax: 02 217 35 10
E-post: [email protected]
Url: www.n-va.be

Goed en duidelijk standpunt. En wat dan nog dat Ronduit-N-VA! op die betoging aanwezig zou zijn? Tant mieux.
Oud 21 februari 2005, 19:45   #170
ilfalco
Minister-President

Standaard

sinds wanneer nemen jullie opiniepeilingen ernstig... sinds Bourgois er zich door liet leiden naar de royalitische en belgicistische CdenV , ondanks dat hij steeds bij hoog en laag beweerd dat hij zich van opiniepeilingen niets aantrekt. Ik herinner mij nog een opiniepeiling waar het Vb 7% haalde in w-vlaanderen( W-tv)... en dat was vorig jaar. De echte uitslag was een stuk boven het dubbel. Wat er ook van zij het VB is met meer dan een straat voorsprong de grootste partij , aangezien Bourgois er steeds op drukt dat jullie 2 afzonderlijke partijen zijn.

En voor de rest vind ik de actie van ronduit dom , waar zitten ze wanneer men echte misdadigers zoals Kadhafi verwelkomen ... waar zijn ze als de SPa( via de vlaamse regering ??) castro steunt. Blijkbaar verkiest de n-va de dictatuur van Hoessein boven de kans op democratie dat het Iraakse volk nu krijgt. Met zulk blind pacifisme krijgt de Islam vrij spel...

Mensenrechten gelden voor sommigen blijkbaar enkel voor terroristen.
ilfalco is offline  
Oud 21 februari 2005, 19:53   #171
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Oud 21 februari 2005, 21:21   #172
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Wow, de N-VA extreem-links? Mag ik u citeren als we nog eens fascistische zwartzakken worden genoemd door uw partijgenoten?
zorroaster is offline  
Oud 22 februari 2005, 00:23   #173
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Die ga ik onthouden, N-VA extreem-links volgens Patriot. Raar toch hé, extreem-links en ook fascistisch en nazistisch. Die N-VA moet wel een gevaarlijke bende paramilitaire psychopaten zijn
Dat vond bub toch aangezien ze een klacht indienden tegen N-VA.
Al wie maar iets met de Vlaamse zaak bezig is krijgt van bub een klacht aan haar been.
daiwa is offline  
Oud 28 februari 2005, 18:49   #174
ilfalco
Minister-President

Standaard

op de webstek van ronduit-n-va ...en dan die tekst erbij. Precies alsof Bush een crimineel van het type hoessein is. Ik vind dit walgelijk. Ze zijn in mooi gezelschap met hun anti-amerikanisme. Amerika is verdorie een pool van vrijheid als men ze vergelijkt met de duisternis in de Islam landen. Blijkbaar is de nachtrust van criminelen op guantanamobay belangrijker dan de vergassing van koerden en andere misdaden van het Sadam regime waaraan door Bush een einde is gesteld. Op 30 januari hielden de Irakezen voor de eerste keer in de geschiedenis vrije verkiezingen. Er waren problemen, er waren problemen op voorhand en er zullen ook achteraf nog problemen zijn - maar de hoop die die dag ontstond was echt. Toen de oorlog in Irak begon stonden allerlei vredesactivisten klaar om zogezegd bugerdoelwitten in de Irak als menselijk schild te gaan beschermen ... ze werden echter gebruikt om militaire doelwitten en partijlokalen van de baathpartij te beschermen. Nu terroristen de iraakse burger willen beletten hun democratisch stemrecht uit te oefenen ... hoo je ze niet , nergens. Blijkbaar is de haat tegen de Vs( zeker als er een rechtse-conservatief aan het hoof staat) belangrijker dan een toekomst voor Irak...
ilfalco is offline  
Oud 28 februari 2005, 18:51   #175
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:

Piet Hein is offline  
Oud 28 februari 2005, 18:55   #176
ilfalco
Minister-President

Standaard

Doet me een beetje denken aan M. Moore....
ilfalco is offline  
Oud 28 februari 2005, 18:57   #177
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik vind dat er met wereldleiders mag gespot worden.
Piet Hein is offline  
Oud 28 februari 2005, 19:30   #178
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

op de webstek van ronduit-n-va ...en dan die tekst erbij. Precies alsof Bush een crimineel van het type hoessein is. Ik vind dit walgelijk. Ze zijn in mooi gezelschap met hun anti-amerikanisme. Amerika is verdorie een pool van vrijheid als men ze vergelijkt met de duisternis in de Islam landen. Blijkbaar is de nachtrust van criminelen op guantanamobay belangrijker dan de vergassing van koerden en andere misdaden van het Sadam regime waaraan door Bush een einde is gesteld. Op 30 januari hielden de Irakezen voor de eerste keer in de geschiedenis vrije verkiezingen. Er waren problemen, er waren problemen op voorhand en er zullen ook achteraf nog problemen zijn - maar de hoop die die dag ontstond was echt. Toen de oorlog in Irak begon stonden allerlei vredesactivisten klaar om zogezegd bugerdoelwitten in de Irak als menselijk schild te gaan beschermen ... ze werden echter gebruikt om militaire doelwitten en partijlokalen van de baathpartij te beschermen. Nu terroristen de iraakse burger willen beletten hun democratisch stemrecht uit te oefenen ... hoo je ze niet , nergens. Blijkbaar is de haat tegen de Vs( zeker als er een rechtse-conservatief aan het hoof staat) belangrijker dan een toekomst voor Irak...
anti amerikanisme is duidelijk in.
Aan de ronduiters -> gunnen jullie de irakies hun paarse revolutie ? of moesten ze onder Sadam blijven ?
Oud 28 februari 2005, 19:32   #179
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
anti amerikanisme is duidelijk in.
Aan de ronduiters -> gunnen jullie de irakies hun paarse revolutie ? of moesten ze onder Sadam blijven ?
Tuurlijk moest Saddam weg. En het is Bush ook gelukt.
De enige reden waarom ik anti-Bush ben is om zijn zionistische anti-Palestijnse houding. Als volksnationalist voel ik mij betrokken met de Palestijnse zaak. En Bush kiest hierin de verkeerde kant, die van de joden. Het is hem natuurlijk allemaal te doen om het geld. Spijtig.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 28 februari 2005, 19:42   #180
ilfalco
Minister-President

Standaard

Bush is niet meer pro-israel dan clinton . Het palestijns conflict is meer dan zwart-wit zoals u het bekijkt. Feit is dat ronduit zich op hetzelfde niveau plaats als extreem-links tav Bush en de oorlog in Irak, bijna exact dezelfde kritiek..
ilfalco is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be