Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 11 april 2004, 18:50   #161
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een hoenderhok is een 'wat' en geen 'wie'.
Oud 11 april 2004, 18:55   #162
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Frieda vind ik niet zo'n knuppel, het is eerder een intelligente dame.
Het Skill Effect is offline  
Oud 11 april 2004, 19:40   #163
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
[size=6]Kieslijst van Vlaams Blok Limburg klaar na heuse lijdensweg.[/size]

Provincieraadslid Sandra Edmonds - vorig jaar bijna 10.000 stemmen - krijgt geen verkiesbare plaats en haakt af.

Lijstvorming is oorlog voeren, ook bij Vlaams Blok in Limburg.
Ondanks goedgekeurd door het partij- en arrondisementsbestuur, is de kieslijst onderwerp van heel wat kritiek en ongenoegen.
Dat was in januari al zo, toen Geraerts een buis kreeg voor zijn eerste ontwerplijst. Vaste waarden werden immers geliquideerd ten voordele van enkele onekenden.
"Er zijn inderdaad moeilijkheden geweest" bevestigt boegbeeld en lijstduwer Bert Schoofs. Opmerkelijk is dat niemand van het anders zo eensgezinde Blok ontkent dat deze lijstvorming wonden heeft geslagen.
Vooreerst is er de dubbele plaats van Thieu Boutsen. Dat iemand op dezelfde lijst twee plaatsen krijgt, is bij het blok normaal gezien not done.
Ook bron voor veel ergernis is dat Sandra Edmonds niet op de lijst staat.
Sinds voormalig Limburgs Blokvoorzitter Monique Aerts begin 2001 werd opzijgeschoven - naar eigen zeggen modat ze niet naar bed wilde met bepaalde kopstukken - zijn verhalen over Maitresses van blok-kopstukken altijd blijven sluimeren. "Ik weet dat ook over mij zulke verhalen de ronde doen", lacht Geraerts de beschuldigingen weg. "Wie in de spotlights staat, krijgt altijd oneerbare voorstellen".

Donderdagavond dan zat het er opnieuw bovnhands op tijdens een arrondisementele bestuursvergadering. John Vrancken wilde daar zijn ontslag als provinciaal voorzitter geven, maar door verdeeldheid binnen het blok Limburg - tussen partijleden die Vrancken willen behouden en anderen die Jef van Bree als nieuwe voorzitter willen - is dit dus opgeschort.

bron: hbvl

Oud 11 april 2004, 19:43   #164
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
[size=6]Kieslijst van Vlaams Blok Limburg klaar na heuse lijdensweg.[/size]

Provincieraadslid Sandra Edmonds - vorig jaar bijna 10.000 stemmen - krijgt geen verkiesbare plaats en haakt af.

Lijstvorming is oorlog voeren, ook bij Vlaams Blok in Limburg.
Ondanks goedgekeurd door het partij- en arrondisementsbestuur, is de kieslijst onderwerp van heel wat kritiek en ongenoegen.
Dat was in januari al zo, toen Geraerts een buis kreeg voor zijn eerste ontwerplijst. Vaste waarden werden immers geliquideerd ten voordele van enkele onekenden.
"Er zijn inderdaad moeilijkheden geweest" bevestigt boegbeeld en lijstduwer Bert Schoofs. Opmerkelijk is dat niemand van het anders zo eensgezinde Blok ontkent dat deze lijstvorming wonden heeft geslagen.
Vooreerst is er de dubbele plaats van Thieu Boutsen. Dat iemand op dezelfde lijst twee plaatsen krijgt, is bij het blok normaal gezien not done.
Ook bron voor veel ergernis is dat Sandra Edmonds niet op de lijst staat.
Sinds voormalig Limburgs Blokvoorzitter Monique Aerts begin 2001 werd opzijgeschoven - naar eigen zeggen modat ze niet naar bed wilde met bepaalde kopstukken - zijn verhalen over Maitresses van blok-kopstukken altijd blijven sluimeren. "Ik weet dat ook over mij zulke verhalen de ronde doen", lacht Geraerts de beschuldigingen weg. "Wie in de spotlights staat, krijgt altijd oneerbare voorstellen".

Donderdagavond dan zat het er opnieuw bovnhands op tijdens een arrondisementele bestuursvergadering. John Vrancken wilde daar zijn ontslag als provinciaal voorzitter geven, maar door verdeeldheid binnen het blok Limburg - tussen partijleden die Vrancken willen behouden en anderen die Jef van Bree als nieuwe voorzitter willen - is dit dus opgeschort.

bron: hbvl

Hazo, om als vrouw aan de bak te komen bij het blok moet ge bepaalde diensten verlenen 8)

Geniale partij.
Olivier is offline  
Oud 11 april 2004, 20:09   #165
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds voormalig Limburgs Blokvoorzitter Monique Aerts begin 2001 werd opzijgeschoven - naar eigen zeggen modat ze niet naar bed wilde met bepaalde kopstukken
Zouden Anke en Sandra nog altijd naar bed gaan met 'bepaalde' kopstukken dat zij NIET opzij geschoven worden?

Dan zijn 'bepaalde' kopstukken van de CD&V nogal wat andere kerels!
Die schuiven zelfs hun eigen vrouw opzij terwille van zichzelf. 8)
Oud 11 april 2004, 21:20   #166
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Sinds voormalig Limburgs Blokvoorzitter Monique Aerts begin 2001 werd opzijgeschoven - naar eigen zeggen modat ze niet naar bed wilde met bepaalde kopstukken
Zouden Anke en Sandra nog altijd naar bed gaan met 'bepaalde' kopstukken dat zij NIET opzij geschoven worden?
Daarom dat ze niet met de blote borsten in de boekskes mochten.
Ze zijn voor eigen blokkers eerst!
Oud 11 april 2004, 23:30   #167
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De heropening van het spoor lanaken maastricht verbindt meteen ook hasselt met maastricht (en ook bilzen dus). Voorlopig enkel voor goederenvervoer, maar ipv over die 'onbenulligheden' te praten proberen wij eraan te werken. Ik raad het jou ook aan.
Ik dacht dat alleen het stuk Maastricht-Lanaken heropend wordt, een dikke 2 kilometer spoor, daarom dat ik aangaf dat ze dan beter die paar kilometer spoor tot Bilzen er ineens bijnemen. Ik heb wel niet gezegd dat dit een onbenulligheid is, ik zei dat als de regering geld kan vrijmaken voor allerhande onbenulligheden bv. (bv een website die ze 300x te duur hebben betaald, de lege asielcentra enz.) dat ze deze kost er ook wel bij kunnen nemen, het is alleen maar positief voor deze regio.
Gorefest is offline  
Oud 11 april 2004, 23:39   #168
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=6]Verenigd Limburg Boven !!![/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Op een ander forum gestolen
Ik zei al dat ik liever een onafhankelijk Verenigd Limburg heb in plaats van een onafhankelijk Vlaanderen.
Dat heeft echter niks te maken met meer overeenkomst met Nederland. Wel met Nederlands Limburg.

Als je de geschiedenis eens goed doorneemt, merk je zelfs op dat Limburg meer gemeen heeft met Wallonië en Nederland dan met de rest van Vlaanderen .

Meer info hierover vind je op: http://home.pi.be/~tthijs/intro.html

Zo zie je dat ook limburg de eigenlijke troeven in handen heeft om onafhankelijkheid te eisen. Zou kunnen...
Maar zoals het volgende verduidelijkt: Op de drempel van het nieuwe millennium is de provincie Limburg een dynamische en sterke partner geworden in de Vlaamse economie. Toch heeft ze haar aparte charme bewaard.

[size=2]Limburg Allein

Do, wo ich gebore ben,
Wo min ouwers hoesch nog steit;
De taal die ich toch zo goad kan,
Wo ich how min lijef en leed.

REFREIN:
Limburg, Limburg allein
Do geit niks boven,
Zo is er moar ein

As min olt Limburg
Limburg allein
Do geit niks boven,
Zo is er meor ein.

Gaon ich no de vremden her,
Of wiet oet Limburg weg;
Heur ich immer toch zo ger,
Het gaod, het kaod, het slech
.[/size]

[size=7]Verenigd Limburg !!![/size]
Hmmm, meer Limburgers met een onafhankelijkheidswens. Jarenlang dacht ik dat ik de enige was. Maar er zijn meer dus. Goed om te weten.
Oud 12 april 2004, 00:37   #169
Gorefest
Minister

Standaard

Ja het heeft wel iets!
Gorefest is offline  
Oud 12 april 2004, 13:23   #170
Bieke
Vreemdeling

Bieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rule
inhoudelijk genoeg?
Zeg eens, vind jij niet dat Vlaanderen, onafhankelijk van Wallonie, politieke beslissingen moet kunnen nemen? Of vind jij dat we steeds de goedkeuring van onze zuiderburen nodig hebben?

Vriendelijke groeten vanuit de hoofdstad van het relaxte, vrolijke en gezellige Vlaams-Brabant! 8)
Neen. Denk dat Vlaanderen, dat maar een scheet groot is, niet autonoom kan werken en dat België verdelen alleen maar de arbeidersklasse verdeeld. Het is niet gewone volk dat splitsing eist maar de burgerij aan weerskanten. Dat is één.
twee: duizenden Vlaamse arbeiders in staal en ondergrond hebben hun kost verdiend in Wallonië.
drie: door de ongezonde en zware werkomstandigheden in Wallonië is het niet meer dan normaal dat daar nu meer mensen genieten van de ziekteverzekering en is het Vlaanderen dat Wallonië de kosten moet helpen meedragen.

En nog een uitsmijter: geef mij maar liever een Waalse arbeider dan een Vlaamse pipo die de arbeiders uitzuigt en zich verrijkt op hun kap.
Oud 12 april 2004, 18:50   #171
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest

Ja het heeft wel iets!

Het beloofde land!
Oud 12 april 2004, 19:01   #172
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!

Zeg eens, vind jij niet dat Vlaanderen, onafhankelijk van Wallonie, politieke beslissingen moet kunnen nemen? Of vind jij dat we steeds de goedkeuring van onze zuiderburen nodig hebben?

Vriendelijke groeten vanuit de hoofdstad van het relaxte, vrolijke en gezellige Vlaams-Brabant! 8)
Neen. Denk dat Vlaanderen, dat maar een scheet groot is, niet autonoom kan werken en dat België verdelen alleen maar de arbeidersklasse verdeeld. Het is niet gewone volk dat splitsing eist maar de burgerij aan weerskanten. Dat is één.
twee: duizenden Vlaamse arbeiders in staal en ondergrond hebben hun kost verdiend in Wallonië.
drie: door de ongezonde en zware werkomstandigheden in Wallonië is het niet meer dan normaal dat daar nu meer mensen genieten van de ziekteverzekering en is het Vlaanderen dat Wallonië de kosten moet helpen meedragen.

En nog een uitsmijter: geef mij maar liever een Waalse arbeider dan een Vlaamse pipo die de arbeiders uitzuigt en zich verrijkt op hun kap.
Allez, alle BUB-cliché's op een rijtje maar ditmaal met een marxistisch sausje overgoten...

1. Vlaanderen, met zes miljoen inwoners, zou de 15e grootste worden van de 25 Europese lidstaten en de 94e van 173 staten in de wereld.
Uw bewering dat we "maar een scheet groot zijn" en dus "onwerkbaar" is ronduit belachelijk, want in dat geval zijn alle landen die minder dan zes miljoen mensen tellen onwerkbaar?
Hebt u trouwens al eens van de Europese Unie gehoord? Een verbond van vierhonderd miljoen mensen, waarin dat "ik wil de grootste zijn"-complex der staatsnationalisten, dat twee Wereldoorlogen genereerde, irrelevant wordt?

2. Er zijn inderdaad tienduizenden Vlamingen in Wallonië gaan WERKEN om hun kost te verdienen. Vandaag komen er nauwelijks Walen in Vlaanderen werken, zij blijven liever thuis van hun uitkering leven.
Overigens, moeten we onze SZ dan ook maar doorstorten aan Marokko en Turkije? Daar zijn ook vele tienduizenden hier komen werken...

3. Interessant. Vooropgesteld dat de werkomstandigheden zwaarder zijn in Wallonië (wat me sterk lijkt met de helft van de beroepsbevolking die voor de staat werkt en nog een 17% die werkloos is), verklaart dat waarom een blindedarmoperatie in een aantal Waalse ziekenhuizen het tienvoudige kost van het Vlaamse gemiddelde?
Verklaart dat waarom men in Wallonië meer dan dubbel zoveel röntgenscans laat uitvoeren?
De vorige die zoiets zei was Di Rupo. Die stelde in Knack dat je van werkloos te zijn sneller ziek werd en er daarom dus hogere Waalse uitgaven waren in ziekenzorg. Maar deze vind ik eigenlijk nog leuker...
zorroaster is offline  
Oud 12 april 2004, 19:14   #173
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
[size=6]Verenigd Limburg Boven !!![/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Op een ander forum gestolen

[size=2]Limburg Allein

Do, wo ich gebore ben,
Wo min ouwers hoesch nog steit;
De taal die ich toch zo goad kan,
Wo ich how min lijef en leed.

REFREIN:
Limburg, Limburg allein
Do geit niks boven,
Zo is er moar ein

As min olt Limburg
Limburg allein
Do geit niks boven,
Zo is er meor ein.

Gaon ich no de vremden her,
Of wiet oet Limburg weg;
Heur ich immer toch zo ger,
Het gaod, het kaod, het slech
.[/size]

[size=7]Verenigd Limburg !!![/size]
En wordt dit dan de nieuwe eenheidstaal van dat verenigd limburg?

Salu dan ze, Van da kempis limburgs moet ich niks wiete zievereer
dan lier ich nog liever het plat vlanders, dan da vaal duits van oechlings

voor als de kempenaar het niet verstaat
salut dan ze , van dat kempisch limburgs moet ik niks wete zeveraar
dan leer ik nog liever het plat west-vlaams, dan da vuil duits van jullie
100% VLAMING is offline  
Oud 12 april 2004, 22:42   #174
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100%VLAMING
En wordt dit dan de nieuwe eenheidstaal van dat verenigd limburg?

Salu dan ze, Van da kempis limburgs moet ich niks wiete zievereer
dan lier ich nog liever het plat vlanders, dan da vaal duits van oechlings

voor als de kempenaar het niet verstaat
salut dan ze , van dat kempisch limburgs moet ik niks wete zeveraar
dan leer ik nog liever het plat west-vlaams, dan da vuil duits van jullie
Vaal Duits?
Dao ès niks zôe sjün as os dialek èn het weurd gesproke in drei lân 8)
Gorefest is offline  
Oud 12 april 2004, 23:34   #175
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is idd niets zo mooi als ONS dialect en het wordt gesproken in drie landen.
Oud 13 april 2004, 00:33   #176
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik merk een zekere tegenstrijdigheid bij enkele Limburgers hier: ze geven af op het feit dat men 'Hollanders' importeert die de huizenprijzen opdrijft, maar als het gaat over hun verbondenheid met een bepaald gebied zijn die 'Hollanders' ineens mede-Limburgers geworden waar men een dialect mee deelt en zelfs een land (Verenigd Limburg) mee zou willen vormen.

Wat de spoorlijn betreft: de lijn Lanaken-Maastricht zal voor zover ik weet inderdaad alleen voor goederenvervoer gebruikt gaan worden en het deel Bilzen-Lanaken blijft dus buiten gebruik. Er wordt momenteel wel gestudeerd op een verbinding voor personenvervoer tussen Sittard en Genk via Geleen, Eisden/Maasmechelen en As, over twee oude kolenspoortjes. Er zou dan nog wel een brug over de Maas en het Julianakanaal moeten worden aangelegd.
Dimitri is offline  
Oud 13 april 2004, 08:04   #177
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ik merk een zekere tegenstrijdigheid bij enkele Limburgers hier: ze geven af op het feit dat men 'Hollanders' importeert die de huizenprijzen opdrijft, maar als het gaat over hun verbondenheid met een bepaald gebied zijn die 'Hollanders' ineens mede-Limburgers geworden waar men een dialect mee deelt en zelfs een land (Verenigd Limburg) mee zou willen vormen.
Er is helemaal geen tegenstrijdigheid. We noemen onze onder Nederlandse bezetting levende Limburgse broeders Hollanders omdat ze op voorlopig Nederlands grondgebied wonen. Diegenen die van boven de Moerdijk komen dat zijn echte Hollanders.
Bovendien zijn wij een volk van grappenmakers. Getuige daarvan het karnaval(vooral bij ons aan Maaskant). We gekken graag onder mekaar.
Eenmaal we ons afgescheiden hebben van de tirannieke Vlamingen, Hollanders en Duitsers worden wij één volk. DE LIMBURGERS!

En dan zingen we nu uit volle borst " LIMBURG, LIMBURG ALLEIN..."

Oud 13 april 2004, 11:23   #178
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke nan
Er is helemaal geen tegenstrijdigheid. We noemen onze onder Nederlandse bezetting levende Limburgse broeders Hollanders omdat ze op voorlopig Nederlands grondgebied wonen. Diegenen die van boven de Moerdijk komen dat zijn echte Hollanders.
Bovendien zijn wij een volk van grappenmakers. Getuige daarvan het karnaval(vooral bij ons aan Maaskant). We gekken graag onder mekaar.
Eenmaal we ons afgescheiden hebben van de tirannieke Vlamingen, Hollanders en Duitsers worden wij één volk. DE LIMBURGERS!

En dan zingen we nu uit volle borst " LIMBURG, LIMBURG ALLEIN..."

Ja, je kunt je er inderdaad leuk uitlullen.

Trouwens, als je een mooi lied over Limburg wilt horen, neem dan "Wie sjoen ös Limburg is" van Harry Bordon.
Dimitri is offline  
Oud 13 april 2004, 14:02   #179
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Wat de spoorlijn betreft: de lijn Lanaken-Maastricht zal voor zover ik weet inderdaad alleen voor goederenvervoer gebruikt gaan worden en het deel Bilzen-Lanaken blijft dus buiten gebruik. Er wordt momenteel wel gestudeerd op een verbinding voor personenvervoer tussen Sittard en Genk via Geleen, Eisden/Maasmechelen en As, over twee oude kolenspoortjes. Er zou dan nog wel een brug over de Maas en het Julianakanaal moeten worden aangelegd.
Hoezo blijft het deel Bilzen-Lanaken buiten gebruik? Denk je dat ze enkel treintjes laten bollen tussen Lanaken enn Maastricht en niet door laten sporen tot Bilzen en Hasselt?

Dat Stukje Lanaken-Maastricht verbindt meteen ook Hasselt met Maastricht, dus zal dat ook gebruikt worden beste Dimitri.

Dat kolenspoor tussen Genk en Sittard is inderdaad ook een mogelijkheid. Straks zitten we zowaar met een luxeprobleem!
Oud 13 april 2004, 14:40   #180
Dimitri

Standaard

Citaat:
Hoezo blijft het deel Bilzen-Lanaken buiten gebruik? Denk je dat ze enkel treintjes laten bollen tussen Lanaken enn Maastricht en niet door laten sporen tot Bilzen en Hasselt?

Dat Stukje Lanaken-Maastricht verbindt meteen ook Hasselt met Maastricht, dus zal dat ook gebruikt worden beste Dimitri.
Daar wordt voorlopig niet over gesproken, het gaat alleen om een goederenverbinding tussen Lanaken en Maastricht voor de grote papierfabriek Sappi. Die heeft vestigingen in zowel Lanaken als Maastricht en wil graag weer papier per spoor gaan vervoeren. Maar misschien dat de Vlaamse regering besluit de hele lijn open te gooien. Het is immers ook de Vlaamse regering die (voor het eerst!) in het spoor tussen Lanaken en Maastricht investeert.
Citaat:
Dat kolenspoor tussen Genk en Sittard is inderdaad ook een mogelijkheid. Straks zitten we zowaar met een luxeprobleem!
Beter twee spoorlijnen dan geen spoorlijnen. Er zouden op dat traject lightrailtreinen kunnen worden ingezet, die doorrijden naar Heerlen en Aken.
Dimitri is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be