Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2005, 19:05   #161
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Neem dan eens de subway van de stad waar je in woont en begeef je eens in de straten en stegen waar een gemiddelde burger zich niet durft te begeven. Jong jong jong
Ik loop regelmatig door downtown Miami. Dat soort argumentatie raakt kant nog wal. Ik kan u zo door South Beach Miami loodsen als argumentatie. Beter nog, door de sloppenwijkjes van Havana.
Oud 14 maart 2005, 19:11   #162
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Vertekende studies zijn dat. In de VS heeft niemand honger, in de communistische paradijzen eten ze boomschors om te overleven.

met een lage kindersterfte tot gevolg....

u valt slechts delen van de cijfers aan...

Laatst gewijzigd door rodeo : 14 maart 2005 om 19:12.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 19:14   #163
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik loop regelmatig door downtown Miami. Dat soort argumentatie raakt kant nog wal. Ik kan u zo door South Beach Miami loodsen als argumentatie. Beter nog, door de sloppenwijkjes van Havana.
Heb die kant van de US nog niet bezocht, maar ben door lokale bewoners (vrienden die 10 jaar gelden naar ginds zijn geëmmigreerd) wel al door Detroit & Boston geloodsd en ik kan je bij deze pertinent getuigen dat jou bericht dat in de US niemand honger lijdt niet klopt met de werkelijkheid. De taferelen waren soms schrijnend, ik waande me niet in de VS.
Oud 14 maart 2005, 19:15   #164
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo

met een lage kindersterfte tot gevolg....

u valt slechts delen van de cijfers aan...
Toch niet, ik heb het globale rapport doorgenomen en weergeven wat die metingen aanduiden.
Oud 14 maart 2005, 19:19   #165
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet, ik heb het globale rapport doorgenomen en weergeven wat die metingen aanduiden.
Waar vind je die resultaten?
Oud 14 maart 2005, 19:19   #166
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb die kant van de US nog niet bezocht, maar ben door lokale bewoners (vrienden die 10 jaar gelden naar ginds zijn geëmmigreerd) wel al door Detroit & Boston geloodsd en ik kan je bij deze pertinent getuigen dat jou bericht dat in de US niemand honger lijdt niet klopt met de werkelijkheid. De taferelen waren soms schrijnend, ik waande me niet in de VS.
Ah, dus u hebt 2 gettos bezocht in 2 steden, 10 jaar geleden, en denkt daaruit uw conclusies te kunnen trekken over de hele VS. Die conclusies zijn dan uiteraard meer waard als de onderzoekscijfers van de wereldbank en Unicef.

Allez, dan gaan we u morgen eens loslaten in St. Joost, waaruit ge dan uw conclusies moogt trekken over Belgie.

Laten we het misschien op de metingen houden ipv. op uw overjaarse en zeer beperkte perceptie.
Oud 14 maart 2005, 19:23   #167
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar vind je die resultaten?
http://www.unicef.org/brazil/repcard6e.pdf

Het rapport dat initieel werd gebruikt om aan te tonen hoe slecht de VS het wel niet deed, maar waar men geen rekening hield met de ligging van de mediaan en ook 'vergat' om de progress cijfers mee te geven.
Oud 14 maart 2005, 19:24   #168
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, dus u hebt 2 gettos bezocht in 2 steden, 10 jaar geleden, en denkt daaruit uw conclusies te kunnen trekken over de hele VS. Die conclusies zijn dan uiteraard meer waard als de onderzoekscijfers van de wereldbank en Unicef.

Allez, dan gaan we u morgen eens loslaten in St. Joost, waaruit ge dan uw conclusies moogt trekken over Belgie.

Laten we het misschien op de metingen houden ipv. op uw overjaarse en zeer beperkte perceptie.
Trek niet opnieuw alles in een andere context!

Je leest wat je wil lezen! Mijn vrienden zijn 10 jaar geleden naar ginds geëmigreerd, waar zeg ik dat het 10 jaar geleden is dat ik er geweest bent.

Heb ik een statement gemaakt over België?

Wie heeft er gesteld dat?
Citaat:
In de VS heeft niemand honger, in de communistische paradijzen eten ze boomschors om te overleven.
Ik heb er meer dan 1 gezien en dat is al voldoende om uw statement te ontkrachten!

Laatst gewijzigd door Gun : 14 maart 2005 om 19:29.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 19:36   #169
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft er gesteld dat?Ik heb er meer dan 1 gezien en dat is al voldoende om uw statement te ontkrachten!
U heeft een hongerlijder gezien in de VS? Niet verwarren met de luxe-ziekte anorexia aub.
Oud 14 maart 2005, 19:39   #170
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eens herhalen misschien, voor we in een welles-nietes vervallen van uw leugenachtige propaganda tov mijn dagdagelijkse waarnemingen in de VS.
Oud 14 maart 2005, 19:42   #171
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eens herhalen misschien, voor we in een welles-nietes vervallen van uw leugenachtige propaganda tov mijn dagdagelijkse waarnemingen in de VS.
Maar vriend toch, wie levert er hier propaganda?

Jij zet een one-liner op dit forum waar ik zwart op wit het bewijs van gezien heb dat het niet strookt met de werkelijkheid.

Jouw enge kijk op de zaken in Miami worden nogmaals bewezen, of zat Norad daar voor iets tussen?
Oud 14 maart 2005, 19:46   #172
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar vriend toch, wie levert er hier propaganda?

Jij zet een one-liner op dit forum waar ik zwart op wit het bewijs van gezien heb dat het niet strookt met de werkelijkheid.

Jouw enge kijk op de zaken in Miami worden nogmaals bewezen, of zat Norad daar voor iets tussen?
Citaat:
Laatste keer. In een spelletje welles-nietes zonder argumentatie heb ik geen zin, dat houd je maar voor de speelplaats.

Laatst gewijzigd door TomB : 14 maart 2005 om 19:46.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 20:04   #173
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het rapport dat initieel werd gebruikt om aan te tonen hoe slecht de VS het wel niet deed, maar waar men geen rekening hield met de ligging van de mediaan en ook 'vergat' om de progress cijfers mee te geven.
Heb het rapport snel doorgenomen, vooruitgang wordt bevestigd en daar stopt het. Sla me dood, wat het het niveau van de mediaan hier enig belang?
Oud 14 maart 2005, 20:12   #174
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb het rapport snel doorgenomen, vooruitgang wordt bevestigd en daar stopt het. Sla me dood, wat het het niveau van de mediaan hier enig belang?
NIet alleen vooruitgang van VS en UK, ook achteruitgang van Belgie en zowat alle andere landen.

Het niveau van de mediaan is zeker van belang, omdat het een aanduiding geeft van de levensstandaard van de arme. In de VS ben je tegenwoordig al 'arm' als je minder als $10,000 per jaar in uw zak steekt (Dat is netto)

Ik ben met minder als dat begonnen en heb me nooit 'arm' gevoeld, nog minder heb ik ooit honger gehad.

bron: Census bureau.
Oud 14 maart 2005, 20:49   #175
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

OK, bulldog: sit!
Letterlijke tekst van dit .PDF, pagina 6 (1e statistiek):

"In only four countries has there been a significant fall. Three of those four - Australia, the United Kingdom and the United States - began the period with child poverty rates that offered much scope for improvement."

Catch my drift?

"In only one of the countries with low child poverty at the beginning of the period has the rate been further reduced: Norway therefore takes the accolade as the OECD nation where child poverty can be described as 'very low and continuing to fall'."

Wat dus zoveel wil zeggen als: In de USA is er een significante daling te zien: van 1000 doden naar 800 op 1 miljoen (ofzo). In België is een flinke stijging zichtbaar: van 100 naar 200 op 1 miljoen. Dáár zit het verschil. The odds against; de USA is nog net geen AIDS-3e wereld land, dus het zou wel heel erg wezen, als ze geen significante daling zouden laten zien van de cijfers.

In absolute cijfers lopen ze echter HO-PE-LOOS achter op vele landen uit het Westerse Europa, met name op Noorwegen..

(Wat is dat toch met die Noren? Die scoren erg vaak erg goed in demografische en sociologische probleemstukken!)

Wat ik vooral lees uit deze gegevens, is dat het hele sociale stelsel in de USA op de schop moet. En dan niet geprivatiseerd, zoals BushBush zo leuk aangeeft, maar ECHT sociaal. Want deze tabel vertelt mij vooral heel veel over de oneerlijke verdeling van bezit in de USA (ieder voor zichzelf en dat god-ding voor ons allen). USA: 21,9% van de kinderen leeft onder die 50%, tegenover 2,8% in Finland en 3,4% in Noorwegen (7,7% in België). België als voorbeeld: in relatieve zin is de kans dat je in de USA onder deze 50% grens geboren wordt, als kind, 3x zo groot als in België.

Zelfs wanneer men rekening houdt met de volgende cijfers (CIA world factbook - might be questionable). Bruto inkomen per inwoner:

USA $37.800
België $29.100

Komt het nog niet recht. Want de mensen die in de USA onder de 40% grens leven (minder dan $15.120 bruto), 14,1%, staat in geen verhouding tot de 7,7% van de 50% in België (in absolute cijfers $14.550). Da's 2x zoveel! Wil jij niet weten hoe slecht de USA het doet t.o.v. Noorwegen of Finland..

Laatst gewijzigd door Mephisto : 14 maart 2005 om 20:54. Reden: typo's ed
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 20:59   #176
Mephisto
Minister

Standaard

Waarop ik trouwens ook nog moet zeggen, dat het er voor de cijfers van de USA een beetje uitziet, alsof alle inkomens gelijkelijk aanwezig zijn: 30% heeft minder dan 60% van de mediaan, 22% minder dan 50% en 14% minder dan 40%. Doorgeteld: 6% minder dan 30% en minder dan 22,5% van de mediaan wordt je dood.

Zou dit nu ook andersom werken?
Dat 30% van de bevolking meer dan 140% van de mediaan verdient, 22% meer dan 150% en 14% meer dan 160%? Dan zou 6% meer dan 170% verdienen en ben je veilig binnen als je 177,5% van de mediaan verdient per jaar.

En wat die $10.000 dollar betreft: Ik moet er niet aan dènken om minder dan €7.480,63 te verdienen per jaar. Dat is €623,39 per maand. Dat €175 te weinig om mijn deel huur + GWE + eten te betalen, in mijn geval. (2-verdieners hierzo, geen huursub)

Laatst gewijzigd door Mephisto : 14 maart 2005 om 21:05.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 21:46   #177
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
...
Bruto inkomen per inwoner:

USA $37.800
België $29.100
....
En hoeveel is dat netto?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 21:51   #178
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat die $10.000 dollar betreft: Ik moet er niet aan dènken om minder dan €7.480,63 te verdienen per jaar. Dat is €623,39 per maand. Dat €175 te weinig om mijn deel huur + GWE + eten te betalen, in mijn geval. (2-verdieners hierzo, geen huursub)
Verkeerde vergelijking, de koopkracht van $10,000 ligt binnen de VS immers veel hoger dan €7.480,63. U misbruikt een tijdelijk markteffect (de wisselkoers).
Oud 14 maart 2005, 22:02   #179
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, bulldog: sit!
Letterlijke tekst van dit .PDF, pagina 6 (1e statistiek):

"In only four countries has there been a significant fall. Three of those four - Australia, the United Kingdom and the United States - began the period with child poverty rates that offered much scope for improvement."

Catch my drift?

"In only one of the countries with low child poverty at the beginning of the period has the rate been further reduced: Norway therefore takes the accolade as the OECD nation where child poverty can be described as 'very low and continuing to fall'."

Wat dus zoveel wil zeggen als: In de USA is er een significante daling te zien: van 1000 doden naar 800 op 1 miljoen (ofzo). In België is een flinke stijging zichtbaar: van 100 naar 200 op 1 miljoen. Dáár zit het verschil. The odds against; de USA is nog net geen AIDS-3e wereld land, dus het zou wel heel erg wezen, als ze geen significante daling zouden laten zien van de cijfers.

Wat ik vooral lees uit deze gegevens, is dat het hele sociale stelsel in de USA op de schop moet. En dan niet geprivatiseerd, zoals BushBush zo leuk aangeeft, maar ECHT sociaal.
Eh, dus het wordt merkelijk beter in de VS, maar u vindt dat ze verkeerd bezig zijn. In Belgie daarentegen wordt het merkelijk slechter, maar u vindt dat men in de VS meer de Belgische toer op moet. Fantastische redenering is dat.

Citaat:
Want deze tabel vertelt mij vooral heel veel over de oneerlijke verdeling van bezit in de USA (ieder voor zichzelf en dat god-ding voor ons allen). USA: 21,9% van de kinderen leeft onder die 50%, tegenover 2,8% in Finland en 3,4% in Noorwegen (7,7% in België). België als voorbeeld: in relatieve zin is de kans dat je in de USA onder deze 50% grens geboren wordt, als kind, 3x zo groot als in België.
Het maakt nu eens echt geen blaas uit hoe het bezit verdeeld is voor uw rijkdom. U gaat ervan uit dat als ik 200 frank opslag krijg en gij 100 frank, dat gij armer zijt geworden. Absolute koopkracht is waar je rekening mee moet houden.

Citaat:
Zelfs wanneer men rekening houdt met de volgende cijfers (CIA world factbook - might be questionable). Bruto inkomen per inwoner:
USA $37.800
België $29.100
Komt het nog niet recht. Want de mensen die in de USA onder de 40% grens leven (minder dan $15.120 bruto), 14,1%, staat in geen verhouding tot de 7,7% van de 50% in België (in absolute cijfers $14.550). Da's 2x zoveel! Wil jij niet weten hoe slecht de USA het doet t.o.v. Noorwegen of Finland..
Koopkracht nemen, niet bruto inkomen aub. We zouden het bvb. kunnen uitdrukken in hoeveel liter benzine je kan kopen aan de pomp met dat inkomen. (extreem voorbeeld, but you catch the drift)

P.S. : CIA fact book van welk jaar?

Laatst gewijzigd door TomB : 14 maart 2005 om 22:03.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 23:13   #180
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Eh, dus het wordt merkelijk beter in de VS, maar u vindt dat ze verkeerd bezig zijn. In Belgie daarentegen wordt het merkelijk slechter, maar u vindt dat men in de VS meer de Belgische toer op moet. Fantastische redenering is dat.
Hoort u mij niet zeggen; dat maakt u ervan. Prima, als dat is wat u van de feiten wilt maken. Het enige wat ik zeg, is dat van de 4 landen die 'winst' boekten, alleen Noorwegen de moeite van het vernoemen waard is. De rest is meer "pappen & nathouden".
Citaat:
Het maakt nu eens echt geen blaas uit hoe het bezit verdeeld is voor uw rijkdom. U gaat ervan uit dat als ik 200 frank opslag krijg en gij 100 frank, dat gij armer zijt geworden. Absolute koopkracht is waar je rekening mee moet houden.
Precies. Wat koop je voor 1 euro, in vergelijking tot 1 dollar? Ik heb geen flauw idee.
Citaat:
Koopkracht nemen, niet bruto inkomen aub. We zouden het bvb. kunnen uitdrukken in hoeveel liter benzine je kan kopen aan de pomp met dat inkomen. (extreem voorbeeld, but you catch the drift)
U valt in herhaling.
Citaat:
P.S. : CIA fact book van welk jaar?
2003

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be