![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#162 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() met een lage kindersterfte tot gevolg.... u valt slechts delen van de cijfers aan...
Laatst gewijzigd door rodeo : 14 maart 2005 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Allez, dan gaan we u morgen eens loslaten in St. Joost, waaruit ge dan uw conclusies moogt trekken over Belgie. Laten we het misschien op de metingen houden ipv. op uw overjaarse en zeer beperkte perceptie.
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
Het rapport dat initieel werd gebruikt om aan te tonen hoe slecht de VS het wel niet deed, maar waar men geen rekening hield met de ligging van de mediaan en ook 'vergat' om de progress cijfers mee te geven.
![]() |
![]() |
#168 | ||
|
![]() Citaat:
Je leest wat je wil lezen! Mijn vrienden zijn 10 jaar geleden naar ginds geëmigreerd, waar zeg ik dat het 10 jaar geleden is dat ik er geweest bent. ![]() Heb ik een statement gemaakt over België? ![]() Wie heeft er gesteld dat? Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 14 maart 2005 om 19:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Jij zet een one-liner op dit forum waar ik zwart op wit het bewijs van gezien heb dat het niet strookt met de werkelijkheid. Jouw enge kijk op de zaken in Miami worden nogmaals bewezen, of zat Norad daar voor iets tussen?
![]() |
![]() |
#172 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
In het begin was er niets, wat ontplofte. Laatst gewijzigd door TomB : 14 maart 2005 om 19:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Het niveau van de mediaan is zeker van belang, omdat het een aanduiding geeft van de levensstandaard van de arme. In de VS ben je tegenwoordig al 'arm' als je minder als $10,000 per jaar in uw zak steekt (Dat is netto) Ik ben met minder als dat begonnen en heb me nooit 'arm' gevoeld, nog minder heb ik ooit honger gehad. bron: Census bureau.
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Letterlijke tekst van dit .PDF, pagina 6 (1e statistiek): "In only four countries has there been a significant fall. Three of those four - Australia, the United Kingdom and the United States - began the period with child poverty rates that offered much scope for improvement." Catch my drift? "In only one of the countries with low child poverty at the beginning of the period has the rate been further reduced: Norway therefore takes the accolade as the OECD nation where child poverty can be described as 'very low and continuing to fall'." Wat dus zoveel wil zeggen als: In de USA is er een significante daling te zien: van 1000 doden naar 800 op 1 miljoen (ofzo). In België is een flinke stijging zichtbaar: van 100 naar 200 op 1 miljoen. Dáár zit het verschil. The odds against; de USA is nog net geen AIDS-3e wereld land, dus het zou wel heel erg wezen, als ze geen significante daling zouden laten zien van de cijfers. In absolute cijfers lopen ze echter HO-PE-LOOS achter op vele landen uit het Westerse Europa, met name op Noorwegen.. (Wat is dat toch met die Noren? Die scoren erg vaak erg goed in demografische en sociologische probleemstukken!) Wat ik vooral lees uit deze gegevens, is dat het hele sociale stelsel in de USA op de schop moet. En dan niet geprivatiseerd, zoals BushBush zo leuk aangeeft, maar ECHT sociaal. Want deze tabel vertelt mij vooral heel veel over de oneerlijke verdeling van bezit in de USA (ieder voor zichzelf en dat god-ding voor ons allen). USA: 21,9% van de kinderen leeft onder die 50%, tegenover 2,8% in Finland en 3,4% in Noorwegen (7,7% in België). België als voorbeeld: in relatieve zin is de kans dat je in de USA onder deze 50% grens geboren wordt, als kind, 3x zo groot als in België. Zelfs wanneer men rekening houdt met de volgende cijfers (CIA world factbook - might be questionable). Bruto inkomen per inwoner: USA $37.800 België $29.100 Komt het nog niet recht. Want de mensen die in de USA onder de 40% grens leven (minder dan $15.120 bruto), 14,1%, staat in geen verhouding tot de 7,7% van de 50% in België (in absolute cijfers $14.550). Da's 2x zoveel! Wil jij niet weten hoe slecht de USA het doet t.o.v. Noorwegen of Finland..
Laatst gewijzigd door Mephisto : 14 maart 2005 om 20:54. Reden: typo's ed |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister
|
![]() Waarop ik trouwens ook nog moet zeggen, dat het er voor de cijfers van de USA een beetje uitziet, alsof alle inkomens gelijkelijk aanwezig zijn: 30% heeft minder dan 60% van de mediaan, 22% minder dan 50% en 14% minder dan 40%. Doorgeteld: 6% minder dan 30% en minder dan 22,5% van de mediaan wordt je dood.
Zou dit nu ook andersom werken? Dat 30% van de bevolking meer dan 140% van de mediaan verdient, 22% meer dan 150% en 14% meer dan 160%? Dan zou 6% meer dan 170% verdienen en ben je veilig binnen als je 177,5% van de mediaan verdient per jaar. En wat die $10.000 dollar betreft: Ik moet er niet aan dènken om minder dan €7.480,63 te verdienen per jaar. Dat is €623,39 per maand. Dat €175 te weinig om mijn deel huur + GWE + eten te betalen, in mijn geval. (2-verdieners hierzo, geen huursub)
Laatst gewijzigd door Mephisto : 14 maart 2005 om 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#179 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
P.S. : CIA fact book van welk jaar?
In het begin was er niets, wat ontplofte. Laatst gewijzigd door TomB : 14 maart 2005 om 22:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |