Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2005, 19:40   #161
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ah, zijn Tsjechië en Slowakije vijanden?
Het is toch geen grote liefde tussen de twee landen, geef het toe.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 20:02   #162
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is tenminste meer respect tussen de ex.echtgenoten na hun scheiding dan tijdens hun huwelijk.
Oud 28 februari 2005, 20:07   #163
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Tis eigenlijk heel simpel Everytime

1) Iemand uit het Buitenland die geen Nederlands kent.
Dat is normaal want we zijn maar een klein land. (met uitzondering van de Nederlanders)

2) Een Belg (Waal, Brusselaar) die geen Nederlands kent.
Is een DOM KIEKEN want hij kan niet eens de taal spreken van de MEERDERHEID van zijn land.

En dat is dus niet normaal.

En aangezien je Nederlands kunt zijt ge dus normaal. Hebde hij change.

Laatst gewijzigd door Tjolder : 28 februari 2005 om 20:10.
Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 20:17   #164
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Tis eigenlijk heel simpel Everytime

1) Iemand uit het Buitenland die geen Nederlands kent.
Dat is normaal want we zijn maar een klein land. (met uitzondering van de Nederlanders)

2) Een Belg (Waal, Brusselaar) die geen Nederlands kent.
Is een DOM KIEKEN want hij kan niet eens de taal spreken van de MEERDERHEID van zijn land.

En dat is dus niet normaal.

En aangezien je Nederlands kunt zijt ge dus normaal. Hebde hij change.
En een Vlaming die geen Frans kent.
Is een DOM KIEKEN want hij kan niet eens de taal spreken van de andere taalgemeenschap. En dat is dus ook niet normaal.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 20:25   #165
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Het is toch geen grote liefde tussen de twee landen, geef het toe.
Tussen welke landen dan wel? De huidige verstandhoudingen zijn niet slechter dan die tussen de meeste andere Europese landen.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 22:00   #166
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is een DOM KIEKEN want hij kan niet eens de taal spreken van de andere taalgemeenschap. En dat is dus ook niet normaal.
Er zijn veel meer Walen die geen Nederlands kennen dan Vlamingen die geen Frans kennen.
En wat dat respect voor de taal betreft zal ik u eens een voorbeeldje geven van het GEBREK aan respect van de Fransprekenden voor het Nederlands.
Zoals u wel zult weten word na een wielerwedstrijd een intervieuw afgenomen van de winnaar. Als dat een Nederlands sprekende renner is worden die vragen toch in het Frans gesteld op de Waalse zenders terwijl op de Vlaamse zenders de taal van de winnaar gebruikt word uit respect voor die zijn eigen taalgebruik.
Waarom kunnen de Walen dat niet opbrengen?
Ook onze 'Vlaamse' politici in het Êuropees parlement verloochenen hun eigen taal en gebruken meestal de Franse taal bij interpelaties terwijl het perfect in het Nederlands kan aangezien de Nederlanders WEL hun vragen in het Nederlands stellen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 22:25   #167
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Di Rupo komt vanavond in de laatste Show. Goed zo.
Jammer dat hij- tot op heden- niet in de Zevende Dag is gekomen.

Ik denk dat Di Rupo beter Nederlands spreekt dan een aantal flaminganten �* la De Wever en �* la Lambert en ook beter dan Philippe de Belgique.

Ik denk dat, als het van Di Rupo afhangt, dat het symbooldossier B/H/V al lang geklaard zou zijn.

Ik denk zelfs dat, als Di Rupo nu op dit ogenblik zelf premier zou worden, dat we dan sneller vooruit zouden gaan, ook op het vlak van meer sociaal-economische autonomie. Vergeet niet dat het Di Rupo is die het laatste IPA gered heeft. Verhofstadt is een storende maar slechts een tijdelijke facor. Na een nieuw internationale job zal de hemel vermoedelijk wel opklaren.

Probleem is het Vlaams Blok, dat een one issue partij is met een xenofoob beleid als kernboodschap en België Barst als afgeleide.

Kern van het probeelm is dat onze ekonomie het in 2004 uitstekend gesteld heeft, doch dat zich dit niet vertaald heeft in een stijging van de werkgelegenheid. Integendeel.

We hebben echter wel een stijging gezien van het aantal werklozen, ook in Vlaanderen, en een rekord aan faillissementen.

Dus ergens zijn we verkeerd bezig met de huidige regering.

En met Vlaams Blok wordt het zeker niets, want die mannen hebben geen enkele ervaring en competentie in huis. En ze investeren hun geld in propaganda. En zo neemt de PS sleutelposities in op diverse vlakken en in diverse geledingen.

Dat fenomeen wreekt zich nu trouwens nu op de VLD kabinetten. De PS daarentegen beschikt met zijn instituut Vandevelde over bijna de knapste think thank van België. En dat zijn geen sociliasten maar wel goed betaalde kaderleden van de PS.
denk jij dat? jij gelooft ook in sprookjes moet ik zeggen.
het zou inderdaad heel snel geklaard kunnen zijn ware het niet dat wallonie over elke vlaamse eis een tegenactie eist in dit dossier is het uitbreiden van brussel in het waals gewest.
wat zeker niet zou mogen gebeuren, Brussel is oorsprongkelijk Vlaams, maar nu kunnen Vlaamse brusselaars niet in het nederlands verder geholpen worden in een ziekenhuis, en in andere openbare instellingen.
het is een heel onteregte zaak,deze taalfaciliteiten.
wat jij uitkraamt is juist, een minderheids bevolking regeert dit land, en Vlaanderen betaald het gelag. het is toch handig een melk koe te hebben dat Vlaanderen noemt, vlaandere is groter dan Wallonie en het wordt tijd dat de Vlaamse ministers kl*** aan hun lijf krijgen en geven aan Vlaanderen waar het recht op heeft, zonder toegevingen, dit spelletje heeft lang genoeg geduurd.
phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 22:55   #168
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zo niet opwinden... slecht voor uw latere cholesterol.

Dat het Blok niet investeert in onderzoek heeft Annemans toegegeven. Dus hold your horses. No point.

En laten we wel wezen, mijn lieve vriend en elkaar goed verstaan. Ik ben tegen cordon sanitaire, ik ben tegen de juridische procedure Gent, ik was voor deelname van Blok aan beleid. Want ik ben een echte liberaal.

Maar naamswisseling Blok/Belang heeft niets opgeleverd. Integendeel. Uitlatingen van Annemans over de rechters, provocatieve uitspraak hoofddoeken De Winter, tegen Europa stemmen, tegen de Holocaust veroordeling stemmen, niet naar de bevrijdingsfeesten in Antwerpen komen, wèl naar de collaboratuer Declercq gaan vieren, idioten in onze gemeenteraad.

Dat alles heeft ons doen beslissen, in ons partijbestuur, dat onafhankelijk van nationale adviezen, het BLOK zich zelf onmogelijk maakt voor deelname aan het Bestuur in onze Gemeente door manifeste onbekwaamheid van haar lokale mandatarissen en door - om het met de woorden van De Decker te zeggen - de prietpraat standpunten van DeWinter.

Dat het Blok in Antwerpen aan de macht komt. Mij geen probleem. Geen enkel. Goed, dan kunnen ze daar bewijzen welke goede bestuurders het zijn.
Ze hebben zelfs al een belofte gedaan: Alle ambtenaren aan 't Stadt mogen vanaf 50 jaar met pensioen. Schitterrend hé. Bewijs van de goed rekenkunde. Wanneer Europa, de NBB, de Serv, ander landen pleiten voor langer werken, dan is dat alleen maar zever vanwege de politiek correcten en het het Blok weet het wel tien keer beter, dank zij hun uitgebouwde studiedienst.

Deze avond is dit van Di Rupo duidelijk een geplande PR.

As je wil weten hoe macht in elkaar zit, doe eens de moeite om de machtstructuren te ontleden en lees eens wat boeken hoe macht tot stand komt..

Dat is iets méér dan het Pallieterke. Dat is wat anders is dan leeuwevlaagen, wat kreten, wat vuistslagen van VMO, Were Di, Tak, Voorpost, méér dan de tanks van Guderian die Brussel gingen binnenrijden, méér dan de vliegtuigen van Fiesler die de verkenning zouden doen, méér dan de Siegfried Verbelen die nog 60 jaren achterop is.

Slechts weinigen hebben in de gaten dat het machts apparaat van de PS zich veel sneller heeft omgevormd van een Augusta-Cools- Corrupt- Mathot- Spitaels verleden tot een moderne machtsmachine met knappe koppen dan bijvoorbeeld de CVP.

En laten we wel wezen, de VLD is enkel een liberale partij. Op papier.

Dat is de moeite waard om te observeren.
Dat is verder kijken dan zijn neus lang is.
Dat is de goede kanten van uw tegenstrever kennen en ze gebruiken.

Met zijn huidige strategie zal het Blok nooit méér zelfstandigheid verkrijgen voor Vlaanderen.
En dat is mijn objectief.

Méér Werk,
méér efficiëntie
betere gezondsheidszorgen
Pensioenen odner controle
door bekwame mensen
met dossierkennis
in eigen vlaams beheer.

En dat is een andere verhaal dan België Barst.
Of alle hoofdoeken op het vliegtuig.
Doch laten ze maar starten in Antwerpen. We zullen wel zien.
eummm eerst en vooral is een echte liberaal iemand die het een zegt en het tegenovergestelde doet?(migrantestemrecht?)

ten tweede: in elke partij zitten er randdebielen en incompetenten, kijk maar naar het zooitje ongeregeld dat de regering uitmaakt ze voeren alle de democratie hoog in het vaandel maar wijzigen de grondwet, tot 7 maal toe om een politiek tegenstander uit te schakelen dit is het subliem voorbeeld van wat de politiek correcte burgerij verstaat onder democratie, zij weigeren prompt om met een politiek tegenstander samen te werken met excuus van dat de partij ondemocratisch is en rasistisch en wat nog allemaal...

en dit allemaal voor de kostbare macht, speelt men liever voor prostituee en kan men met alle meningen en stellingen meegaan, men heeft liever eenheidsworst dan een goed beleid,

het is heel amusant om te observeren hoe de rationaliteit verdwijnt bij de zogenaamde democraten als ze in een zelfde ruimte verblijven als een vlaams belang afgezant, als je goed kijkt kan je soms het schuim op hun lippen zien en dit op tv tja het belang heeft de eigenschap om blijkbaar als een rode lap voor een woedende stier te fungeren, maar ondertussen is het migranten probleem wel dikwijls op de politieke agenda gezet geweest en is het "bij weize" van spreken uit de taboesfeer gehaald, en het feit dat u aanhaald dat het idiooten zijn en geen bessef hebben hoe ze een land zouden moeten leiden kijk naar de huidige regering en de regering voor deze regering? veel verschil is er niet merkbaar.

Dat annemans geen dossierkennis zou beschikken vindt ik eenigzinds wel lachwekkend, daar annemans meer gevreesd word door zijn politieke tegenstanders wegens zijn uitgebreide kennis van zijn dossiers
phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 23:23   #169
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tja, als je Everytime durft tegenspreken ben je een lul hé. Doet me denken aan het gedrag van een klein kind.
Als er op een Franstalige zender iets in een andere taal wordt getoond, wordt het dan nagesynchroniseerd of wordt er dan getolkt? Ja. Op een Vlaamse zender? Neen.
Hoe zou dat toch komen Everytime? Hebben de Vlamingen te weinig geld om een tolk te betalen, of hebben de Franstaligen te weinig geld om een vertaler te betalen?
Daarover gaat de discussie nu reeds gans de tijd maar jij probeert het antwoord te ontlopen. Bang om geen gelijk te krijgen of zo? Bang om tot het inzicht te komen dat Franstaligen (en ook Duits- of Engelstaligen) over het algemeen nogal bekrompen zijn als het over andere talen gaat?
Ik heb zo de indruk dat veel enrergie weer verloren gaat in dingen naast de kwestie.

RTBF en VRT zijn het resultaat van een splitsing. Zelfs tot in de gangen ligt een streep....

Zij hebben dezelfde fianciële middelen in absoluut bedrag.
RTBF heeft wel minder kijkers. 2 miljoen minder. Dus per capita ligt de kostprijs hoger. Doch dat is blijkbaar ook normaal voor het zuiden van het land. RTBF heeft ook geopteerd voor een zware infrastructuur in lokale productiecentra, zoals Mons, Liége etc. RTBF heeft veel meer vast benoemd personeel in dienst. enz enz.

Na splitsing komt productie efficiëntie naar boven.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 03:06   #170
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We moeten onszelf inderdaad niet ophemelen, we kunnen bvb. nog veel leren van verschillende Oost-Europese landen waar de talenkennis een stuk breder is dan in Vlaanderen.
[size=2]Vindt je dat? Ik heb nog niet zoveel ervaring met inwoners uit de kleinere nieuwe EU-lidstaten, maar bij mijn bezoek aan Polen heb in ieder geval van het exponent van taalnationalisme kunnen vaststellen, het frustrerende was daar dat diegenen die wel bereidwillig waren enkel Russisch spraken als tweede taal, terwijl de rest gewoon deed of ze je niet hoorden als je ze in een vreemde taal aansprak.

[/size]
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 03:09   #171
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme
wat voor onnozele discussie is dit hier trouwens ?

Hollanders zijn vaak net als fransen... zij dubben ook regelmatig in het nederlands... zij het veel minder, en meer gericht op kinderen. Maar ja, de franstalige markt is dan ook enorm veel groter dan de nederlandstalige.
Trouwens... kijk eens naar de ARD of ZDF ... daar kunt ge soms schitterende cinema zien in de vorm van Pulp Fiction ... gedubd in het Duits
[size=2]Tja, veel zal inderdaad af hangen van de grootte van de taalgemeenschap, je hebt gelijk als je zegt dat de Britten en Duitsers dezelfde trekjes vertonen, al spannen franstaligen ongetwijfeld de kroon. Nederlanders heb ik trouwens alleen nog maar tekenfilms op Nickelodeon weten dubben.

Ik zeg trouwens niet dat dubben op zich een probleem moet zijn, mijn reactie was gewoon gericht aan Everytime die zei dat de Vlamingen gefrustreerd raken als ze een andere taal horen, iets wat net een franstalige naar mijn mening bezwaarlijk een vlaming kan verwijten.

[/size]
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 10:38   #172
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb zo de indruk dat veel enrergie weer verloren gaat in dingen naast de kwestie.

RTBF en VRT zijn het resultaat van een splitsing. Zelfs tot in de gangen ligt een streep....

Zij hebben dezelfde fianciële middelen in absoluut bedrag.
RTBF heeft wel minder kijkers. 2 miljoen minder. Dus per capita ligt de kostprijs hoger. Doch dat is blijkbaar ook normaal voor het zuiden van het land. RTBF heeft ook geopteerd voor een zware infrastructuur in lokale productiecentra, zoals Mons, Liége etc. RTBF heeft veel meer vast benoemd personeel in dienst. enz enz.

Na splitsing komt productie efficiëntie naar boven.
Hmmm wil je nu zeggen dat het een financieel probleem is? Hoe komt het dan dat in Frankrijk, Duitsland en Spanje net hetzelfde wordt gedaan als in Wallonië?
Oud 1 maart 2005, 10:39   #173
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy
[size=2]Vindt je dat? Ik heb nog niet zoveel ervaring met inwoners uit de kleinere nieuwe EU-lidstaten, maar bij mijn bezoek aan Polen heb in ieder geval van het exponent van taalnationalisme kunnen vaststellen, het frustrerende was daar dat diegenen die wel bereidwillig waren enkel Russisch spraken als tweede taal, terwijl de rest gewoon deed of ze je niet hoorden als je ze in een vreemde taal aansprak.

[/size]
Ik kan alleen spreken over Tsjechië en Hongarije.
Oud 1 maart 2005, 10:47   #174
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zijn we allen domme kiekens want wie kent er grondig Duits, de derde officiële taal (die nota bene alleen geldt binnnen enkele gemeenten van het Waals gewest)
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 11:11   #175
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

N-Va in de broek gezet. Als dit referendum voor België zou eindigen (wat waarschijnlijk wel zal gebeuren), is de splitsing B-H-V nog verder weg dan nu.

Ik denk dat Di Rupo een goed schaker moet zijn, daar waar de N-Va top in 2 zetten schaakmat kan worden gezet.
Oud 1 maart 2005, 11:46   #176
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Ik vond ze anders niet slecht gevonden!! Hij is verdorie beter dan SStevaert en Tobback samen!
dank je wel voor het compliment !!

On liners zeggen meer dan een hele pagina vol met Haaaasssseltse zéééver...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 11:49   #177
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
ze hadden bang dat er Engels gesproken werd zeker op hunnen tv ... ?
Of verstaan de Fransen geen Engels ?? allez gij dat zou toch niet waar zijn he. De Fransen zijn toch niet zo bekrompen he...
touché !! coulé !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 1 maart 2005, 11:51   #178
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het kan natuurlijk ook zijn omdat een deel van de bevolking nog analfabeet is en via ondertiteling bijgevolg niet kan volgen.

everytim niet direct ko slaan met dergelijke statements hé... straks wordt hij depressief
Oud 1 maart 2005, 11:57   #179
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme
wat voor onnozele discussie is dit hier trouwens ?

Hollanders zijn vaak net als fransen... zij dubben ook regelmatig in het nederlands... zij het veel minder, en meer gericht op kinderen. Maar ja, de franstalige markt is dan ook enorm veel groter dan de nederlandstalige.
Trouwens... kijk eens naar de ARD of ZDF ... daar kunt ge soms schitterende cinema zien in de vorm van Pulp Fiction ... gedubd in het Duits
JUIST !! de duitsers zijn al net zo arrogant als de fransen !
Oud 1 maart 2005, 12:01   #180
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dan zijn er veeeel meer stomme waalse kiekens dan anderen

Louis Michel, Di Rupo en Everytime zijn al drie bekende uitzonderingen...
Di Rupo moet nog veel leren, maar het helpt toch die cursus in Spa...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be