Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2005, 19:27   #161
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

is er een keuze

die is er

jezelf in de pan laten hakken

de wereld wordt dan een habitat waarin alleen haaien kunnen overleven

of ze het willen dat durf ik betwijfelen maar volgens mij hebben de armen weinig of beter niks te verliezen. Ze beseffen de macht niet die hen dat geeft.
They are few and ye are many - weet je wel.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 19:31   #162

Standaard

A ja en tis hier nu rustig maar wat dat irritaties veroorzaken betreft
dat hebben we hier ook al een beetje gemerkt.
De toppics die het meeste iritatie veroorzaken werken misschien het beste en kijk maar een s naar al diegene over armoede die we gestart zijn.
Wees dus maar niet verbaast indien hier seffens ome sam nog ff binnen komt vallen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2005 om 19:32.
Oud 6 maart 2005, 19:32   #163
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
is er een keuze

die is er

jezelf in de pan laten hakken

de wereld wordt dan een habitat waarin alleen haaien kunnen overleven

of ze het willen dat durf ik betwijfelen maar volgens mij hebben de armen weinig of beter niks te verliezen. Ze beseffen de macht niet die hen dat geeft.
They are few and ye are many - weet je wel.
ik krijg de indruk dat de échte keuze hier is:

werken...

of doppen....

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 19:33   #164

Standaard

en m n woorden zijn nog niet koud of hier heb je t al.

The Great Old over welke vergelijking heb je het...ik begrijp je vaststelling - vraagstelling niet zo goed. Gooi het er maar uit hoor.
Overigens je weet dat je ondanks je onfortuinlijke interpretatie van het liberalisme welkom bent he.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2005 om 19:36.
Oud 6 maart 2005, 19:39   #165

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"
In het geval van armoede gaat deze vlieger niet op. Want men heeft al altijd hetzelfde geprobeerd om de armen te helpen. En heeft het geholpen ? Er zijn terug meer armen. Dus moeten we het toch anders proberen. De enige zekerheid die je hebt als je hetzeffde weer opnieuw probeerd is dat het mislukt.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2005 om 19:57.
Oud 6 maart 2005, 22:52   #166
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het geval van armoede gaat deze vlieger niet op. Want men heeft al altijd hetzelfde geprobeerd om de armen te helpen. En heeft het geholpen ? Er zijn terug meer armen. Dus moeten we het toch anders proberen. De enige zekerheid die je hebt als je hetzeffde weer opnieuw probeerd is dat het mislukt.
Zoals Bobke al zei, sommige armen willen niet geholpen worden. Neem bv een gokverslaafde, geef die vandaag 100 Euro, en morgen heeft hij 200 Euro extra schulden. Het conservativisme leert ons in deze dat het niet loont om te herverdelen.

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 23:18   #167
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
Zoals Bobke al zei, sommige armen willen niet geholpen worden. Neem bv een gokverslaafde, geef die vandaag 100 Euro, en morgen heeft hij 200 Euro extra schulden. Het conservativisme leert ons in deze dat het niet loont om te herverdelen.
Als je deze redenering doortrekt is het uitsluitend de arme zijn eigen schuld dat hij arm is dus. De maatschappij en het systeem staat hier volledig los van.

Van veralgemening gesproken
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 00:19   #168
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja geef een alcoholicus een fles wisky en die drinkt dat ook uit. Geef een junkie een joint en hij smoort ze ook op.
Laten we zeggen dat dit allemaal luxe is momenteel en dus niet terzake.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 01:35   #169
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Als je deze redenering doortrekt is het uitsluitend de arme zijn eigen schuld dat hij arm is dus. De maatschappij en het systeem staat hier volledig los van.

Van veralgemening gesproken
Daar zit iets in.
Als eens een reportage over armen gezien ?
Steeds zitten ze te roken, nee meneer geen zelf gerolde maar echte Belga.
Of ze drinken bier, nee meneer niet uit de Aldi maar echte Stella.
Anderen kopen en verkopen twee auto’s per jaar, drie computers enz.
Liefst met hulp van een naïeveling die borg voor ze staat.
Allemaal zelf meegemaakt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 01:49   #170
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Daar zit iets in.
Al eens van sensatiezuchtige media gehoord?
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 02:20   #171
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Al eens van sensatiezuchtige media gehoord?
Ze kunnen niet tonen wat er niet is.
Oud 7 maart 2005, 02:29   #172

Standaard

Citaat:
Ze kunnen niet tonen wat er niet is.
maar ze kunnen ook niet willen tonen wat er wel is en omdat ze weten dat de meeste mensen zoals gij blijkbaar alleen maar de slechte dingen willen zien in de armen zoals blijkt uit heel deze discussie - daarom laten ze dat alleen zien want ze weten dat als ze iets positiefs laten zien over de andergefortuneerden dat gij dat dan afzet. En dan zijn ze kijkcijfers kwijt. Ze doen daar onderzoeken naar hoor. T is niet de waarheid die telt voor de media t is tgeen dat de kijker wil zien en tgeen dat de lezer wil lezen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 maart 2005 om 02:34.
Oud 7 maart 2005, 03:38   #173
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar ze kunnen ook niet willen tonen wat er wel is en omdat ze weten dat de meeste mensen zoals gij blijkbaar alleen maar de slechte dingen willen zien in de armen zoals blijkt uit heel deze discussie - daarom laten ze dat alleen zien want ze weten dat als ze iets positiefs laten zien over de andergefortuneerden dat gij dat dan afzet. En dan zijn ze kijkcijfers kwijt. Ze doen daar onderzoeken naar hoor. T is niet de waarheid die telt voor de media t is tgeen dat de kijker wil zien en tgeen dat de lezer wil lezen.
Zij tonen wel degelijk wat er is.
Mensen die klagen dat ze niet genoeg krijgen.
Waarom bleef je niet bij uw ouders wonen ?
[size=3] Eenvoudige vraag waar ik een duidelijk antwoord op wil.[/size]
Oud 7 maart 2005, 03:59   #174

Standaard

Mijn ouders zijn reeds in de andere wereld.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 maart 2005 om 04:00.
Oud 7 maart 2005, 10:32   #175
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Daar zit iets in.
Steeds zitten ze te roken, nee meneer geen zelf gerolde maar echte Belga.
Of ze drinken bier, nee meneer niet uit de Aldi maar echte Stella.
Anderen kopen en verkopen twee auto’s per jaar, drie computers enz.
Liefst met hulp van een naïeveling die borg voor ze staat.
Allemaal zelf meegemaakt.
Je hebt ook niet armen die ver boven hun stand leven en overal schulden maken. Mensen die een kast van een huis kopen, de duurste auto aanschaffen en vervolgens hun kinderen alle dagen brood met confituur geven omdat ze tot over hun hals in de geldproblemen zitten.

Ik vind het maar vreemd dat zovelen denken zich te mogen bemoeien met hoe een arme zijn geld besteedt. Als een rijke zijn wc-pot met diamanten laat bezetten vindt men dat zijn zaak maar een arme moet zich in feite al verantwoorden voor elke cent die hij uitgeeft.

Ik ken moeders die NOOIT iets voor zichzelf kopen, die altijd zeggen:" De kinderen eerst", ik ken armen die hun laatste boterham delen met een ander die niets meer heeft, ik ken een gescheiden moeder die haar kinderen in co-ouderschap opvoedt. De week dat de kinderen bij hun vader zijn eet ze praktisch niets zodat ze de week erop als de kinderen bij haar zijn voldoende geld over heeft om hen een volwaardige maaltijd te geven.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 11:06   #176
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn ouders zijn reeds in de andere wereld.
Sorry
Oud 7 maart 2005, 11:20   #177
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Je hebt ook niet armen die ver boven hun stand leven en overal schulden maken. Mensen die een kast van een huis kopen, de duurste auto aanschaffen en vervolgens hun kinderen alle dagen brood met confituur geven omdat ze tot over hun hals in de geldproblemen zitten. .
Precies en dat wilde ik nu net duidelijk maken.
Ook die beschouwen zichzelf dan als armen en gaan van het OCMW leven omdat anders van hun loon niets meer overblijft.
.
Citaat:
Ik vind het maar vreemd dat zovelen denken zich te mogen bemoeien met hoe een arme zijn geld besteedt. Als een rijke zijn wc-pot met diamanten laat bezetten vindt men dat zijn zaak maar een arme moet zich in feite al verantwoorden voor elke cent die hij uitgeeft.
Iedereen is vrij om zijn geld te besteden zoals hij zelf wilt.
Dat is een kwestie van prioriteiten leggen. Maar als ge uw geld aan een grote woning wilt besteden moet ge daarna niet komen klagen dat ge arm zijt.
Citaat:
Ik ken moeders die NOOIT iets voor zichzelf kopen, die altijd zeggen:" De kinderen eerst", ik ken armen die hun laatste boterham delen met een ander die niets meer heeft, ik ken een gescheiden moeder die haar kinderen in co-ouderschap opvoedt. De week dat de kinderen bij hun vader zijn eet ze praktisch niets zodat ze de week erop als de kinderen bij haar zijn voldoende geld over heeft om hen een volwaardige maaltijd te geven.
Alle respect voor die mensen en die zal ik ook helpen waar ik kan.
Meestal zijn het net die mensen die niet met hun armoede te koop lopen
Oud 7 maart 2005, 11:33   #178

Standaard

Citaat:
Sorry
K heb getwijfeld of ik op jouw vraag wel zou antwoorden. Je kan als buitenstaander nooit weten wat de echte oorzaak van iemands armoede is. Een indiaans gezegde - Oordeelt nooit over uw broeder voordat gij twee weken in zijn mocassins hebt gelopen.
Oud 7 maart 2005, 11:34   #179

Standaard

PS mijn ouders hebben nochthans m i niets met mijn materiele armoede te maken.
Oud 7 maart 2005, 11:37   #180
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Precies en dat wilde ik nu net duidelijk maken.
Ook die beschouwen zichzelf dan als armen en gaan van het OCMW leven omdat anders van hun loon niets meer overblijft.
Maar die mensen kunnen niet van het OCMW leven hoor, die krijgen geen financiele steun. Men zal hen als antwoord geven dat ze hun auto en hun huis maar moeten verkopen. Het is een verkeerde opvatting om te denken dat iedereen hulp kan krijgen bij het OCMW. Je inkomen wordt bekeken en zodra je ongeveer 50 euro zit boven het bedrag wat een gezinshoofd aan de dop krijgt, mag je het vergeten om enige vorm van steun te krijgen en moet je zelf maar zien hoe je het redt.
.
Citaat:
Iedereen is vrij om zijn geld te besteden zoals hij zelf wilt.
Dat is een kwestie van prioriteiten leggen. Maar als ge uw geld aan een grote woning wilt besteden moet ge daarna niet komen klagen dat ge arm zijt.
Een arme kan zijn geld niet aan een grote woning besteden. Een arme zal dus ook nooit achteraf komen klagen. Ik vind dat de armen trouwens maar heel weinig klagen, misschien wel té weinig.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be