Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2005, 12:28   #161
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Naar't schijnt is er ook al sprake van hun Europa. Alvast volgens sommige undercover-reportages, een explosief-groeiende moslim-vertegenwoordiging in de assemblée te Brussel en sommigen van hun uitlatingen ("over dit en 20 jaar is belgië een moslimstaat"). Ook in Nederland lijkt de plaats voor autochtonen soms in vraag gesteld.
Je kunt één extremisme toch niet met een ander extremisme rechtvaardigen, Raven?
Oud 15 maart 2005, 12:30   #162
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Vicky kan je me daar een bron van geven? Het is het eerste wat ik ervan hoor. Dat in de koran twee verschillende stijlen zijn ten aanzien van joden is correct, maar wordt dus beschouwd als de pre- en post Medina periode, waar hij dus eerst veronderstelde dat joden en christenen gingen meevolgen. Toen bleek dat het niet zo was veranderde de houding ten opzichte van joden en christenen.

Nergens, maar dan ook nergens heb ik ooit gevonden dat Mohammed effectief ooit in Israel(Jeruzalem) zou geweest zijn buiten die nachtelijke tocht. Dus daar had ik graag een bron van.

Op zijn 25ste kreeg hij trouwens nog geen visioenen en toen hij naar Medina vluchtte bleek hij nog geen hekel aan de joden te hebben... het lijkt me raar dat hij al van zijn 25ste dan met de joden zou bezig zijn geweest.
De bron? Ja, da's moeilijk, ik bestudeer al vijf jaar de islam gewoon uit interesse. Na zijn huwelijk met de veel oudere Chadidja, moest hij vooral naar Syrië om haar zaken te behartigen, en zo kwam hij in contact met de joden en hun godsdienst en geraakte er gefascineerd door.
Veel informatie heb ik uit diverse boeken, van professor Vermeulen, maar wat ook een zeer goede bron is, is de koran vertaald door Prof. dr. J.H. Kramers.

In de inleiding staat ook o.m. het leven van Mohamed beschreven.

Zo zijn er nog meer, maar dan in andere talen zoals Encyclopedia of islam.

Th.W.Juynboll, Handleiding tot de kennis van de Mohammedaanse Wet 3e druk (1925)

R. Blanchère, Le Coran, Parijs 1947-48
H.Lammes, L'Islam, croyances et institutions, Beyrouth 1926
E. Dinet al Sliman, Het leven van Mohammed (een biografie vanuit Mohammedaans standpunt) verteld door Jan Prins in 1939
A.J. Wensinck, Mohammed en de Joden te medina, Leiden 1908

Sommige van die boeken zijn waarschijnlijk enkel nog in universiteitsbibliotheken te vinden. (Als Anciaux ze nog niet geband heeft. )

Laatst gewijzigd door Vicky : 15 maart 2005 om 12:31.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 12:37   #163
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
En hebben de Joden en de Moslims in Europa dan niets van deze ellende meegemaakt?
De joden zeer zeker wel, maar de moslims niet, tenzij diegenen die meestreden aan Duitse kant.
Oud 15 maart 2005, 12:39   #164
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Zwarte Karper:

Ideologieën bestrijd je inderdaad liefst met overreding, en als u de islam op die wijze wilt bestrijden, ga vooral uw gang. Ik verdedig mischien wel hun mensenrechten maar niet hun overtuiging.
Maar uitwijzing omwille van geloof is een stap te ver. Dat heeft geen plaats in een seculiere democratie.

En racisme lijkt inderdaad incorrrect maar in de praktijk zie ik dat het merendeel van het huidige anti-islamitisme neerkomt op een opportunistische verwoording van het racistisch credo.

Wreker:

Bij de islam lijkt bestrijden via overreding meer op een zelfmoordpoging. We moeten de islam aanpakken zoals we destijds afgerekend hebben met de fasco's van het nazisme en het communisme. Met het grof geschut er tegen aan of ze anders allemaal achter een ijzeren gordijn steken en uithongeren tot ze uit zichzelf bijdraaien.

Hou nu toch eens op met dat gezeik over de Joden. Ik had het over het nazisme en het communisme. Het een werd met bruut geweld vernietigd, [size=3]het ander door het te isoleren. wie zijn die anderen ??[/size]

De islam trachten te bestrijden met overreding gaat gewoon niet. De voorbije 40 jaar hebben de multiculi's bewezen dat hun theorietje van inpassing in onze samenleving niet opgaat. In de praktijk komt de multikul er op neer dat de moslims in de hoofdstad van Europa nu al voor meer dan de helft van alle geboorten zorgen.

De islam is bezig met een vijandige overname van de Europese aandelen. En dat kan enkel tegen gegaan worden met paardemiddelen, niet met zachte heelmeesters. Die laatste daar hebben we de laatste 40 jaar al meer dan genoeg van gehad.
Oud 15 maart 2005, 13:16   #165
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hebben de Joden en de Moslims in Europa dan niets van deze ellende meegemaakt?
Nee, de joden en de moslims hebben zeer zeker niet dezelfde ellende meegemaakt tijdens de twee laatste wereldoorlogen. In ieder geval niet aan dezelfde kant.

[font=Times New Roman][size=2]„Die Araber sind die natürlichen Freunde Deutschlands, da sie die gleichen Feinde wie Deutschland, nämlich die Engländer, die Juden und die Kommunisten, haben. Sie sind daher auch bereit, von ganzem Herzen mit Deutschland zusammenzuarbeiten, und stehen zur Teilnahme am Kriege zur Verfügung.“[/size][/font][size=2] – Muhammad Said ibn Amin al Husseini, Palästinensischer Großmufti von Jerusalem, 28. Nov. 1941 (in: Schmidt, Der Großmufti von Jerusalem beim Führer, @)[/size]
Oud 15 maart 2005, 13:51   #166
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
En hoeveel procent haalde de MDP weer?
MDP moet nog voor het eerst opkomen in 2006 in Antwerpen .

Waarschijnlijk bedoelde je de lijst Résist, wat een zeer onaantrekkelijke lijst was voor net dat doelpubliek dat Dyab Abu JahJah wilde bereiken. Desondanks scoorde de AEL-vrijwilligers op de laatste plaatsen nog beter dan de PVDA-kanonnen helemaal bovenaan de lijst.

Ik had het over Nür, de fundamentalistische strekking te Bruxelles en het feit dat de PS te Brussel alsmaar meer gedomineerd wordt door moslimfundamentalisten.

Citaat:
Iedereen weet dat de toekomst is aan de atheïsten en de onverschilligen.
? , nochtans moet zelfs de politiek correcte staatsveiligheid toegeven dat er volop een radicalisering bezig is onder de allochtone moslimjongeren. De recente gebeurtenissen te Nederland tonen ook aan dat net het atheïsme en multiculturele dogma's niet aanslaan bij allochtonen.

Citaat:
Een paar verloederde wijken in een of andere grootstad gaan daar weinig aan veranderen. Het maakt niet uit of er nu allochtone of autochtone marginalen wonen.
, dat is net het mooie aan die verloederde wijken, de autochtonen trekken weg en het worden enclaves voor Turken & Marrokanen. Deze wijken breiden zich dan uit, en na een tiental jaar is meer dan de helft van de geboortenamen van een hele stad als Brussel of Malmo "Mohammad" geworden en durft de politie er niet meer patrouilleren tenzij met minimum 2 combi's.

Atheïsme is de toekomst, zeg je?
Oud 15 maart 2005, 14:00   #167
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt één extremisme toch niet met een ander extremisme rechtvaardigen, Raven?
Tuurlijk wel... Extremisme lokt extremisme uit.

Was het niet voor het fundamentalisme, en de pertinente onwil van moslims om de Westerse cultuur te aanvaarden, zou er geen draagkracht zijn voor een verrechtsing van de maatschappij dat EIST dat moslims onze cultuur aanvaarden (en anders maar opkrassen). Dit op zijn beurt zorgt weer voor een radicalisering van moslims, waardoor ze niet alleen meer weigeren te integreren, maar openlijk oproepen voor het vertrek van Westerlingen uit Europa (zoals Dyab Abou JahJah heeft gedaan overigens omtrent Vlamingen), dit lokt dan nog meer reactie uit van Westerlingen...

en zo gaat dit verder.
Oud 15 maart 2005, 15:59   #168
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MDP moet nog voor het eerst opkomen in 2006 in Antwerpen .

Waarschijnlijk bedoelde je de lijst Résist, wat een zeer onaantrekkelijke lijst was voor net dat doelpubliek dat Dyab Abu JahJah wilde bereiken. Desondanks scoorde de AEL-vrijwilligers op de laatste plaatsen nog beter dan de PVDA-kanonnen helemaal bovenaan de lijst.

Ik had het over Nür, de fundamentalistische strekking te Bruxelles en het feit dat de PS te Brussel alsmaar meer gedomineerd wordt door moslimfundamentalisten.
What's in a name. Hoger scoren dan de PVDA is natuurlijk niet zo moeilijk. Dat in de Brusselse PS nogal wat moslims zitten had ik ook al gehoord, maar wat is nu concreet het gevaar daarvan? Ik heb ook geen sympathie voor de PS, maar het zijn geen moslimextremisten. (Het enige wat ik gehoord had in dat verband was over een verkozene van Turkse afkomst die een genocide minimaliseerde). Van Nür heb ik eerlijk gezegd nog niet gehoord.

Citaat:
? , nochtans moet zelfs de politiek correcte staatsveiligheid toegeven dat er volop een radicalisering bezig is onder de allochtone moslimjongeren. De recente gebeurtenissen te Nederland tonen ook aan dat net het atheïsme en multiculturele dogma's niet aanslaan bij allochtonen.
Ik bedoelde dat voor de komende decennia atheïsten, agnosten en zij die het niets kunnen schelen qua bevolking alle andere groepen zullen overheersen.

Citaat:
, dat is net het mooie aan die verloederde wijken, de autochtonen trekken weg en het worden enclaves voor Turken & Marrokanen. Deze wijken breiden zich dan uit, en na een tiental jaar is meer dan de helft van de geboortenamen van een hele stad als Brussel of Malmo "Mohammad" geworden en durft de politie er niet meer patrouilleren tenzij met minimum 2 combi's.

Atheïsme is de toekomst, zeg je?
Overal ter wereld zijn er zulke buurten in de grote steden. Ik heb nog nooit gezien dat zo'n buurt de hele stad impalmt. Het feit dat er veel moslims worden geboren in Antwerpen, Brussel en Mechelen wordt ruimschoots gecompenseerd door de rest van Vlaanderen.

*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is*
[/size]
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 16:07   #169
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Je kunt beter de autochtone PS'ers opnoemen, dan ben je sneller rond.

Onckelinks is ook half Tunesisch.
Oud 15 maart 2005, 18:04   #170
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
De joden zeer zeker wel, maar de moslims niet, tenzij diegenen die meestreden aan Duitse kant.
En in de jaren '30 was het grootste deel van bevolking eens dat de werkeloosheid de schuld van de joden was.
Echt zielig.
De geschiedenis herhaalt zich.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 18:22   #171
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Net door de fundamentalistische islam hier buiten te houden, willen we ervoor zorgen dat de geschiedenis zich niet herhaalt.

Als kleindochter van Britse geallieerden weet ik zeer goed wat het is om familie te verliezen door haatvolle ideologiën. Islam=nazisme.

De beste inlichtingen hebben de Duitsers zelf:

Nach dem Vorbild der NSDAP wird in Syrien die „Partei der Arabischen Wiedergeburt“ (Ba’th) gegründet. Der Rosenberg-Bewunderer Mischal Aflak ist der Hauptinitiator.

[font=Times New Roman][size=1]Komplize[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=4]Mischal[/size][/font][size=5] [/size][size=4]Aflak[/size]
[font=Times New Roman][size=1]Ba’th-Gründer 1943;[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=1]Ba’th-Führer 1947-52, 1954-66 und 1968-70;[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=1][/size][/font]
[font=Times New Roman][size=1][/size][/font]
[font=Times New Roman][size=1]
[font=Times New Roman][size=2]„Wir waren Rassisten, wir bewunderten den Nationalsozialismus, lasen seine Bücher und die Quellen seiner Ideen, insbesondere Nietzsche [...] Wir dachten als Erste daran, ,Mein Kampf’ zu übersetzen. Wer in dieser Zeit in Damaskus lebte, kann die Neigung des arabischen Volkes zum Nazismus verstehen, denn er war die Macht, die Vorkämpfer der arabischen Sache sein konnte.“[/size][/font][size=2] – Sami al Dschundi, Mitbegründer der Ba’th-Partei (in: „Die Welt“, 14.06.2002)[/size]
[/size][/font]
Oud 15 maart 2005, 18:39   #172
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
En hoeveel procent haalde de MDP weer? Iedereen weet dat de toekomst is aan de atheïsten en de onverschilligen. Een paar verloederde wijken in een of andere grootstad gaan daar weinig aan veranderen. Het maakt niet uit of er nu allochtone of autochtone marginalen wonen.
Naieve dromer.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 18:41   #173
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Zoals?
Dat een varken een onrein dier is bijv.?
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 18:44   #174
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Hou nu toch eens op met dat gezeik over de Joden. Ik had het over het nazisme en het communisme. Het een werd met bruut geweld vernietigd, [size=3]het ander door het te isoleren. wie zijn die anderen ??[/size]
Het ging over het nazisme en het communisme. Het eerste werd met de mokerhamer platgeklopt.

Het communisme werd door het ijzeren gordijn en de economische en wapenwedloop gewurgd, waarop het zichzelf moest overgeven.

Hehe. Ben ik nu echt zo oud dat dit al vaderlandsche geschiedenis is voor velen op dit forum?

Wie kent er onder jullie nog Kennedy?

En waarvoor stond "Gorbie"?

...

Laatst gewijzigd door Wreker : 15 maart 2005 om 18:44.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 19:00   #175
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Als kleindochter van Britse geallieerden weet ik zeer goed wat het is om familie te verliezen door haatvolle ideologiën. Islam=nazisme.
Rhigt.
Het is allemaal de schuld van de joden.
En nu joden vervangen door moslims.
Oud 15 maart 2005, 19:53   #176
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Rhigt.
Het is allemaal de schuld van de joden.
En nu joden vervangen door moslims.
Als je mij zou kennen zou je weten dat ik enorm pro-joods ben. Mijn grootvader hielp al joodse vluchtelingen naar Londen om te ontsnappen aan de nazi's.

De reden dat ik anti islam ben heeft daar nu net mee te maken. Blijkbaar moet ik die Duitse teksten voor jou vertalen?

De Baathpartij werd opgericht naar het voorbeeld (en het programma) van de NSDAP.

[font=Times New Roman][size=2]10. Feb. 1943[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=2]Reichskanzler Hitler (NSDAP) ordnet die Bildung der bosnisch-islamischen Waffen-SS-Division „Handzar“ („Schwert“) an. Sie wird später geführt von SS-Brigadeführer Karl Gustav Sauberzweig und trainiert im schlesischen Neuhammer[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=2]„Den Fez mit dem Totenkopf und dem Hoheitsadler auf dem Kopf, den fanatischen Glauben im Herzen, tragen nunmehr auch die Muselmänner Bosniens das feldgraue Soldatenkleid, denn sie wissen, dass sie nur an der Seite Deutschlands die Freiheit erhalten können.“[/size][/font][size=2] – „Deutsche Pressekorrespondenz“, Jan. 1944 (in: Wiesenthal, Großmufti, S.49)[/size]

[font=Times New Roman][size=2]„An der Treue der Bosniaken habe ich nicht den geringsten Zweifel gehabt.“[/size][/font][size=2] – Reichsführer-SS Heinrich Himmler (NSDAP), Reichsinnenminister, 11. Jan. 1944 (in: Peterson/Smith, Heinrich Himmler – Geheimreden, S.208)[/size]

[size=2][/size]

[size=2]Militaire imam's in Potsdam[/size]

Laatst gewijzigd door Vicky : 15 maart 2005 om 19:53.
Oud 15 maart 2005, 19:56   #177
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

De grootmufti bezoekt de moslim SS-handzar in Bosnië.

Oud 15 maart 2005, 19:58   #178
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Het Oostmuzelmaanse SS-regiment dankt Allah en de Führer.

Nog meer bewijzen nodig?

Wie durft nog de vergelijking maken met wat de joden hebben meegemaakt en het weren van de islam uit het Westen???
Oud 15 maart 2005, 20:03   #179
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Zelfs in 1953 schreef de toenmalige president van Egypte, Sadat het volgende:

[font=Times New Roman][size=2]„Mein lieber Hitler! Ich gratuliere Ihnen vom Grunde meines Herzens. Auch wenn es so aussieht, als seien Sie geschlagen, in Wirklichkeit sind Sie der Sieger. [...] Deutschland wird wiedergeboren werden trotz der westlichen und östlichen Mächte. Es wird keinen Frieden geben, bis Deutschland wieder das wird, was es war.“[/size][/font][size=2] – Anwar as Sadat, späterer Präsident von Ägypten, 18. Sep. 1953 (in: „Al Musawar, 18.09.1953) [/size]
Oud 15 maart 2005, 20:19   #180
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Als je mij zou kennen zou je weten dat ik enorm pro-joods ben. Mijn grootvader hielp al joodse vluchtelingen naar Londen om te ontsnappen aan de nazi's.

De reden dat ik anti islam ben heeft daar nu net mee te maken. Blijkbaar moet ik die Duitse teksten voor jou vertalen?

De Baathpartij werd opgericht naar het voorbeeld (en het programma) van de NSDAP.

[font=Times New Roman][size=2]10. Feb. 1943[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=2]Reichskanzler Hitler (NSDAP) ordnet die Bildung der bosnisch-islamischen Waffen-SS-Division „Handzar“ („Schwert“) an. Sie wird später geführt von SS-Brigadeführer Karl Gustav Sauberzweig und trainiert im schlesischen Neuhammer[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=2]„Den Fez mit dem Totenkopf und dem Hoheitsadler auf dem Kopf, den fanatischen Glauben im Herzen, tragen nunmehr auch die Muselmänner Bosniens das feldgraue Soldatenkleid, denn sie wissen, dass sie nur an der Seite Deutschlands die Freiheit erhalten können.“[/size][/font][size=2] – „Deutsche Pressekorrespondenz“, Jan. 1944 (in: Wiesenthal, Großmufti, S.49)[/size]

[font=Times New Roman][size=2]„An der Treue der Bosniaken habe ich nicht den geringsten Zweifel gehabt.“[/size][/font][size=2] – Reichsführer-SS Heinrich Himmler (NSDAP), Reichsinnenminister, 11. Jan. 1944 (in: Peterson/Smith, Heinrich Himmler – Geheimreden, S.208)

[/size]
[size=2]Zoals ik al eerder zei alles is de schuld van de moslims, de Engelsen die jij hier zo mooi neer wil zetten hebben niet hele bevolkingsgroepen uitgemoord. Komop zeg hoe kortzichtig kan je zijn. In het begin had ik nog enigzins aanzien voor je posten, nu is dat heel anders. Jij bent(in mijn ogen) de zoveelste anti-Islam gastje (meeloper) die mooi van het internet gebruikt maakt om anti-islamitisch de posten.
Het Nazisme is ontstaan door de straffeb van de geallieerden aan Duitsland aan de EU en door de hoge werkeloosheid. Dat er nou één of ander mufti allemaal briefen aan Hitler heeft geschreven zegt mij niks.

Vanaf nu neem ik jou posts dan ook niet serieus.
De groeten,

[/size]

Laatst gewijzigd door sinan123 : 15 maart 2005 om 20:20.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be