Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 maart 2005, 16:00   #161
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Eenzijdige berichtgeving uit kranten als De Morgen, terwijl later is gebleken dat er heel wat elementen in dit dossier van de "vechtscheiding" verzwegen werden.
Het gequote stuk is uit de GVA.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Die slagen keur ik inderdaad niet goed, maar kan men een partij aansprakelijk stellen voor wat leden in hun privé sfeer mispeuteren?
Zeker niet, maar als jij zegt dat Turkije ondemocratisch is omdat er op vrouwendag enkele agenten op vrouwen sloegen, dan ga ik even generaliserend te werk.
Cyberfreak is offline  
Oud 20 maart 2005, 16:07   #162
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Zeker niet, maar als jij zegt dat Turkije ondemocratisch is omdat er op vrouwendag enkele agenten op vrouwen sloegen, dan ga ik even generaliserend te werk.
Die agenten deden dat in OPDRACHT van hogerhand, of bent u van mening dat die daar op eigen houtje mogen handelen?
daiwa is offline  
Oud 20 maart 2005, 16:09   #163
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk heeft de hele zaak niets met de partij als dusdanig te maken, maar zoals zo vaak hanteert men een vuile strategie wanneer het over het Vlaams Belang gaat. Onlangs werd er ook een CD&V-mandataris die trouwens ook nog eens burgemeester was, voor slagen en verwondingen tegen een buurvrouw veroordeeld. Hebben we toen in de pers grote koppen gezien met "CD&V'er slaat buurvrouw tot moes"? Plotseling was de partijaanhorigheid van die man niet belangrijk...
Inderdaad, dat verzwijgt men wel zedig in de media.
daiwa is offline  
Oud 20 maart 2005, 16:10   #164
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Die agenten deden dat in OPDRACHT van hogerhand.
Vertel.
Cyberfreak is offline  
Oud 20 maart 2005, 16:15   #165
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel.
Hun overste zal wel de opdracht gegeven hebben van desnoods keihard op te treden, die agenten gaan er volgens mij nooit op kloppen zonder de goedkeuring van hun oversten. En die oversten krijgen dan die opdracht weer van nog hoger geplaatsten en zo is het cirkeltje rond.

Bij mijn weten zijn er ook geen verontschuldigen gekomen van de overheid of afkeuren van die feiten,dat zegt al genoeg.

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 maart 2005 om 16:25.
daiwa is offline  
Oud 20 maart 2005, 19:08   #166
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hun overste zal wel de opdracht gegeven hebben van desnoods keihard op te treden, die agenten gaan er volgens mij nooit op kloppen zonder de goedkeuring van hun oversten. En die oversten krijgen dan die opdracht weer van nog hoger geplaatsten en zo is het cirkeltje rond.

Bij mijn weten zijn er ook geen verontschuldigen gekomen van de overheid of afkeuren van die feiten,dat zegt al genoeg.
Betrouwbare bron...
Cyberfreak is offline  
Oud 20 maart 2005, 19:28   #167
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Betrouwbare bron...
Ik heb geen weet van verontschuldigen van de overheid, u wel?
daiwa is offline  
Oud 20 maart 2005, 19:30   #168
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Seffens gaat u nog ontkennen dat Turkije het niet zo nauw neemt met de mensenrechten zeker?
daiwa is offline  
Oud 20 maart 2005, 20:10   #169
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb geen weet van verontschuldigen van de overheid, u wel?
Alsof de overheid bij elk incident zijn excuses moet aanbieden, dat gebeurt hier toch ook niet?
Citaat:
Seffens gaat u nog ontkennen dat Turkije het niet zo nauw neemt met de mensenrechten zeker?
Wie heeft het hier over mensenrechten? Het ging over democratie.
Cyberfreak is offline  
Oud 20 maart 2005, 20:29   #170
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof de overheid bij elk incident zijn excuses moet aanbieden, dat gebeurt hier toch ook niet?
Wie heeft het hier over mensenrechten? Het ging over democratie.
Volgens mij houd het één verband met het ander.
In een land waar de mensenrechten met de voeten word getreden zal het democratisch gehalte ook niet al te hoog zijn.
daiwa is offline  
Oud 20 maart 2005, 22:53   #171
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eenzijdige berichtgeving uit kranten als De Morgen, terwijl later is gebleken dat er heel wat elementen in dit dossier van de "vechtscheiding" verzwegen werden.
Citaat:

éénzijdige foto allicht.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 20 maart 2005 om 22:54.
Esperanza is offline  
Oud 20 maart 2005, 23:29   #172
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
éénzijdige foto allicht.
Ja, door links bewerkt.
Cyberfreak is offline  
Oud 20 maart 2005, 23:32   #173
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
éénzijdige foto allicht.
Oorspronkelijk bericht door Jan van den Berghe
Uiteindelijk heeft de hele zaak niets met de partij als dusdanig te maken, maar zoals zo vaak hanteert men een vuile strategie wanneer het over het Vlaams Belang gaat. Onlangs werd er ook een CD&V-mandataris die trouwens ook nog eens burgemeester was, voor slagen en verwondingen tegen een buurvrouw veroordeeld. Hebben we toen in de pers grote koppen gezien met "CD&V'er slaat buurvrouw tot moes"? Plotseling was de partijaanhorigheid van die man niet belangrijk...

Hier hebben we natuurlijk geen foto van want dat is van een politiek ''correcte'' partij.
En voor de zoveelste keer: is een partij verantwoordelijk voor wat een lid of militant uitsteekt in zijn privé?
daiwa is offline  
Oud 20 maart 2005, 23:39   #174
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oud 20 maart 2005, 23:41   #175
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk heeft de hele zaak niets met de partij als dusdanig te maken, maar zoals zo vaak hanteert men een vuile strategie wanneer het over het Vlaams Belang gaat.
Uiteindelijk heeft de hele zaak niets met de krant te maken, maar zoals zo vaak hanteert men een vuile strategie wanneer het over De Morgen gaat.
Oud 20 maart 2005, 23:46   #176
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, door links bewerkt.
Uiteraard, allemaal één groot complot, opgezet door De Morgen (bijgestaan door de extreem-linkse VLD) om die arme blokkertjes te pesten... Te gek om los te lopen...
Oud 21 maart 2005, 01:36   #177
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Dat gebeurt in iedere partij wel. Het is natuurlijk een droom voor links dat zulke zaken gebeuren, uiteraard dient dit breed uitgesmeerd te worden in de media. Vandaar ook dat de topic gestart is door een niet-Belanger.
Ik weet één ding: zulke zaken hou je beter intern want de mensen hebben dat niet zo graag, denk maar aan het scenario van de VLD. Maar als ik zie hoe weinig dit gebeurt bij het Vlaams Belang vergeleken met andere partijen valt dat nog goed mee.
Uiteraard worden bij deze altijd wel wat woorden uit de context gerukt, zeker als het over het Vlaams Belang gaat.
Mij persoonlijk stoort het niet dat ik 'maar' kiezer en militant bent, ik zou niet geilen op een hogere functie want uiteindelijk hebben we allemaal datzelfde doel en zolang iedereen zich nuttig maakt (hoe groot of klein ook) is dit een goede zaak.
Je kan bijvoorbeeld ambiëren naar een hoge post maar als je weet dat daar al ervaren gemotiveerde mensen zitten dan is dit niet belangrijk. Eendracht en solidariteit is belangrijk, zeker bij een rechtse partij als het Vlaams Belang. Waarom zou ik Dewinter zijn plaats willen innemen als die man hetzelfde verkondigt als ik ?
Allemaal zetten we ons in, de politiekers zijn uiteindelijk de vertegenwoordigers van de kiezers.
Beliën zou daar eens mogen over nadenken ivm Morel, ik begrijp dat er wat jaloezie kan meespelen maar de top beslist nog altijd, zo is dat ook in een bedrijf.
Ik vind dat Morel past in de nieuwe koers die het Vlaams Belang moet varen, de verjonging, de vernieuwing, kortom nieuwe kiezers aanboren, ook holebi kiezers.
Vandaar dat haar individuele mening ivm holebi's een strategische zet was, zij gaf haar visie daarover, niet die van de partij. Dat heeft niets te maken met hypocrisie.
Internaut is offline  
Oud 21 maart 2005, 01:42   #178
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard, allemaal één groot complot, opgezet door De Morgen (bijgestaan door de extreem-linkse VLD) om die arme blokkertjes te pesten... Te gek om los te lopen...
De Morgen is niet bepaald een Blokgezinde krant en dat weet jij ook.
Geen enkele krant is natuurlijk puur 100% objectief maar als je weet dat ene Yves Desmet er hoofdredacteur is en die kerel al meermaals het Vlaams Belang heeft zwart gemaakt in de media dan moet ik er geen tekeningske bijmaken dat men liefst het Vlaams Belang negatief afschildert dan positief.
Een complot is misshien een groot woord, maar als je ziet hoe het artikel opgesteld is en men al spreekt van 'ruzie' dan is dit duidelijk om het Vlaams Belang in een negatief daglicht te stellen. Vergeet niet dat uit onderzoek bleek dat de grote meerderheid van de journalisten eerder op traditioneel linkse partijen stemmen (Groen, SP.A).
Nooit of te nooit zou je als journalist bij De Morgen aan het werk geraken als blijkt dat je Vlaams Belanger bent, Desmet zou dat niet aanvaarden.
Door iedere keer alle opstootjes te publiceren of uitvergroten wilt men de mensen de indruk wekken dat het Vlaams Belang constant ruzie maakt, wat niet zo is.
Internaut is offline  
Oud 21 maart 2005, 01:47   #179
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
het zal daarom zijn dat demorgen op haar voorpagina een groot recht van antwoord moest publiceren... en dat is schering en inslag bij die snertkrant die soms vergeeet dat ze een krant mioeten maken ipv een politiek pamflet.
ilfalco is offline  
Oud 21 maart 2005, 12:45   #180
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Muys

Ik hemel hier de IJzerbedevaart niet op.
Wel weet ik dat de huidige voorzitter Walter Baeten
een partij-onafhankelijk koers vaart.

En dat is voor mij de reden waarom ik pleit voor een
front rond de IJzerbedevaart.

onder de onverdeelde leuze :

Vrijheid, Verdraagzaamheid, vrede
Nooit meer oorlog - zelfbestuur - godsvrede
Vandaar dat het Vlaams Belang nog steeds niet welkom is op de bedevaartsweide. Knap Vlaams front! Trouwens als ik mij goed herinner was de IJzerbedevaart verleden jaar net een partijmanifestatie van Spirit. En dan klagen diezelfden, vooral uit 'linkse' hoek, dat het Vlaams Belang de Vlaamse beweging claimt! U pleit voor een front rond de IJzerbedevaart? Ronduit hypocriet.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be