![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: REDELIJK? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 84,62% |
nee, ik wil geen referendum |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
ja maar... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Heel simplistische opvatting en bevat een groot aantal LOGICA-fouten alsook een gigantische blunder . Als u ervan uit gaat dat 'de meerderheid van de Belgen/Vlamingen wil geen separatisme' waarom gaat u dan nog in godsnaam een referendum organiseren ? Tweede opmerking ....VB +N-VA +SPIRIT+CD&V (+VLD valt te zien met de maandstonden) = Vlaamse meerderheid die voor meer separatisme is ![]()
![]() |
![]() |
#167 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Overigens is die prijs uitgereikt in 1983, toch pas 33 jaar nadat de scriptie geschreven is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie mag dan wel dat "gros van de andere, eminente historici" wel wezen? Mag ik dan niet alleen van u vernemen over welke geschiedkundigen het hier gaat, maar ook waaruit nu juist hun kritiek bestaat op Smits' werk? Dat zou ik nu wel eens graag willen weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Naar wat ik van u lees schildert hij in het werk de Belgische Omwenteling af als een Franstalige bedoeling. Ongeveer 95% van de historische productie is 'wat' gematigder in zijn analyse en bekijkt de veelvuldige oorzaken: de tegenstellingen tussen noord en zuid op pol. vlak (scheiding van bijna 250 jaar werkte dit in de hand), de eigenzinnige politiek van Willem I,het 19e eeuwse nationalisme, het ontbreken van pers- en godsdienstvrijheid (of het zeer minimaal aanwezig zijn van-), de revolutionaire liberalen, gesteund door de jonge liberaal-katholieken, de taaltoestanden, de ondervertegenwoordiging van het Z in de Staten-Generaal, de Nederlandse uitbating (uitbuiting?) van het zuiden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees voor de rest het werk i.p.v. te oordelen zonder ervan kennis te hebben genomen. U maakt uzelf belachelijk door uw pogingen om zich eruit te praten zonder ook maar één bladzijde van het werk te hebben gelezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat mij wel ergert is dat er tenminste één BUB-er is die de geschiedenis anders voorsteld door te stellen dat het volk gekozen had voor België en dat er een Belgisch gevoel was die vanuit het volk kwam en die autonoom tot stand gekomen was . Terwijl het een klein gedeelte Fransgezinden waren die het dominospel tot gang brachten . (meen ik mij te herinneren.)
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Zondag zullen ze weer allemaal gelijk janken ...Neen , wij hebben de verkiezingen niet verloren ....we hebben ons werk goed gedaan .. arg ...spijtig dat er geen milities mogen bestaan zoals in Amerika.
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
p.s.: met een Belgisch FN-pistool ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Ierland (maar dan met de wapens tegen de Engelse onderdrukker). Macedonië (na een volksraadpleging). En Griekenland (ook na een opstand tegen de Ottomanen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |