Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2005, 11:47   #161
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Heb ik ergens beweerd dat homosexuelen NIET als normaal mens moeten behandeld worden?
Ja. Je hanteert immers systematisch de term "afwijking" of "abnormaal", waar je eigenlijk "minderheid" bedoelt, terwijl je ondertussen heel goed weet dat die termen een duidelijke negatieve connotatie hebben en dat ze op geen enkele manier bijdragen tot je argumentatie. Je kan m.a.w. net zo goed de term "minderheid" gebruiken waarmee je je punt even duidelijk maakt ZONDER echter die negatieve bijklank aan je bericht toe te voegen. Kortom: je hebt misschien niet GEZEGD dat holebi's anders behandeld moeten worden, maar ondertussen help je vrolijk mee aan het systematisch negatief afschilderen van een bevolkingsgroep. Snappie?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 11:48   #162
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sale-Flamin
En dan, heeft Stafke zijn priesterscolleke nu afgedaan of zo, heeft Stafke zijn geloof verloren. Ik denk het niet he, hij is zelfs lovend voor de paus. Net zoals een heel veel holebi's rond u, gelukkig zijn er maar weinige met uw bekrompen en hatelijke mening. Zoals ik al op de eerste pagina van deze draad de reactie op 'holebitext' neerplantte. En eerlijk gezegd, ik denk dat die zich eerder zouden storen aan uw roze extremisme dan wat 'Popie Jopie' ooit in zijn leven gezegd heeft, want jij bent allesbehalve een reclamebord voor de gemeenschap waar je een minuscuul deel van uitmaakt.

Met alles wat jij hier uitbraakt, en enkele anderen, is alleen maar bewezen dat je bijzonder onsympathiek, negatief en hatelijk uit de hoek kan komen. Ik begrijp dan ook niet waarom uw commentaar van enig nut zou zijn op een forum, aangezien je het als persoonlijke vuilschuif gebruikt.

Mij niet gelaten, doe gewoon voort, mijn (nog steeds positieve) visie op holebi's kan je niet veranderen, en op geloof al evenmin.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 11:52   #163
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ja. Je hanteert immers systematisch de term "afwijking" of "abnormaal", waar je eigenlijk "minderheid" bedoelt, terwijl je ondertussen heel goed weet dat die termen een duidelijke negatieve connotatie hebben en dat ze op geen enkele manier bijdragen tot je argumentatie. Je kan m.a.w. net zo goed de term "minderheid" gebruiken waarmee je je punt even duidelijk maakt ZONDER echter die negatieve bijklank aan je bericht toe te voegen. Kortom: je hebt misschien niet GEZEGD dat holebi's anders behandeld moeten worden, maar ondertussen help je vrolijk mee aan het systematisch negatief afschilderen van een bevolkingsgroep. Snappie?
Ik heb geen ENKELE bedoeling om systematisch negatief af te schilderen, in tegendeel, wat niet wil zeggen dat ik mijn woorden in verband met de biologische ... terug neem.
Oud 6 april 2005, 12:13   #164
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen ENKELE bedoeling om systematisch negatief af te schilderen, in tegendeel, wat niet wil zeggen dat ik mijn woorden in verband met de biologische ... terug neem.
Je draait rond de pot. D�*t was niet de essentie van mijn bericht.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 april 2005, 12:19   #165
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Zolang het Vaticaan haar visie over homoseksualiteit niet veranderd, zal mijn haat tegenover het Vaticaan blijven bestaan. Daar kan ik niets aan veranderen, je verwacht toch niet dat ik enig respect zal opbrengen voor een instituut die tegen homo's zijn?

Het Vaticaan is allerminst tegen homo' s. U verwart het zijn tegen een fenomeen met het zijn tegen een persoon. Voor de Kerk is een homo gelijkwaardig aan een hetero. Wel is homoseksualiteit verwerpelijk: seks is functioneel (en enkel functioneel).
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 12:21   #166
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neo
Het Vaticaan is allerminst tegen homo' s. U verwart het zijn tegen een fenomeen met het zijn tegen een persoon. Voor de Kerk is een homo gelijkwaardig aan een hetero. Wel is homoseksualiteit verwerpelijk: seks is functioneel (en enkel functioneel).
Zever in pakskes. Als je tegen homoseksualiteit bent, ben je ook tegen homoseksuelen.

Citaat:
Oud 6 april 2005, 12:22   #167
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever in pakskes. Als je tegen homoseksualiteit bent, ben je ook tegen homoseksuelen.
Standpunten zijn vaak veel genuanceerder dan u denkt.
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 12:25   #168
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Standpunten zijn vaak veel genuanceerder dan u denkt.
Leg jij me dan maar eens genuanceerd uit hoe je tegen homoseksualiteit kan zijn zonder tegen homoseksuelen te zijn.

Citaat:
Oud 6 april 2005, 12:26   #169
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Sale-Flamin
Met alles wat jij hier uitbraakt, en enkele anderen, is alleen maar bewezen dat je bijzonder onsympathiek, negatief en hatelijk uit de hoek kan komen. Ik begrijp dan ook niet waarom uw commentaar van enig nut zou zijn op een forum, aangezien je het als persoonlijke vuilschuif gebruikt.

DIT, daarentegen, is natuurlijk bijzonder "nuttige" commentaar op een forum...
Ik ga ervan uit dat je dan instemt met de rest van mijn reactie, vriendelijk bedankt trouwens.
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 12:26   #170
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog zo één en 't is Pasen ... of ... is het dat net geweest?
Oud 6 april 2005, 12:27   #171
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sale-Flamin
Ik ga ervan uit dat je dan instemt met de rest van mijn reactie, vriendelijk bedankt trouwens.
Dat verwondert me allerminst. Het is blijkbaar uw gewoonte om tot onterechte conclusies te komen.

Citaat:
Oud 6 april 2005, 12:33   #172
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dat verwondert me allerminst. Het is blijkbaar uw gewoonte om tot onterechte conclusies te komen.
En dat blijkt uit? ..............................

Is de rest van mijn reactie tegengehouden door uw oogkleppen misschien?
Oud 6 april 2005, 12:36   #173
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens beweerd dat homosexuelen NIET als normaal mens moeten behandeld worden?

Ik heb reeds verscheidene malen gemeld: je voelt je zo abnormaal als je zelf wil ...
Waarom pleit je er dan voor om homo's per definitie te bestempelen met termen als "afwijking" en "abnormaal"????

Als je wil dat homosexuelen behandeld worden als een normaal mens, noem ze dan ook "normaal" !
Oud 6 april 2005, 12:41   #174
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Je moet als homo natuurlijk ook geen problemen maken waar er geen zijn.
Waarmee ik wil zeggen dat ik eigenlijk nog niet veel negatieve opmerkingen heb gekregen over m'n geaardheid (afgezien van talloze pubers die niet beter weten).
Maar daar trek je je toch niets van aan zeker.

Als homo moet je niet constant rondlopen met het gedacht dat jan en alleman je "abnormaal" vindt. Daar wordt je net paranoïde van.
Je moet gewoon je leven lijden. Ik ben eigenlijk zelden of nooit bezig met mijn homo-zijn (in tegenstelling tot bepaalde mensen) en ondervind dan ook nooit problemen ofzo.
Ik weet natuurlijk niet wie je bent en hoe je eruit ziet, maar ik ken heel wat homo's, en sommigen onder hen moeten zelfs niet eens moeite doen opdat buitenstaanders direct doorhebben van met "ne verkeerde" te maken te hebben. Als je dan als algemene taalcultuur bepleit dat homo's met termen als "abnormaal" en "afwijkend" worden bestempeld, dan kan ik me inbeelden dat het dagelijkse leven voor die mensen juist wel verwordt tot een hel... De paranoïa volgt dan immers vanzelf. Vergeet immers niet dat een massa makkelijk kan opgezet worden ten opzichte van elementen die als "vreemd" worden aangeduid...

Ik vermoed ook dat jij je geaardheid goed kunt aanvaarden, gewoon omdat je weet dat homo-zijn niets abnormaals inhoudt, niet?

Enfin, misschien zijn we aan het afdwalen...
Oud 6 april 2005, 12:46   #175
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Ik zou het eerder anders zien, namelijk dat die vulgaire subcultuur genaamd holebi's problemen had met duizenden jaren beschaving en eeuwen europese cultuur. Daarnaast is er ook nog de vaststelling, uit louter biologisch oogpunt, dat homofielen et al in feite "freaks of nature" zijn. Als dusdanig zijn het eerder zij die problemen hebben met zichzelf. Om hier, zoals die haatdragend homofielen hier komen doen, de Paus tot in het graf zwaar te beledigen is beneden alle peil en kenmerkend voor hun onvermogen om hun eigen problemen met zichzelf op te lossen.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 12:49   #176
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Nochtans was dat toch interessant als reactie op uw draad he, te weten dat ook holebi's oproepen tot barmhartigheid en blijven geloven in de dialoog met de kerk.

Citaat:
Er staan onze (g)(h)eilige moeder de katholieke kerk woelige tijden te wachten. Als er opnieuw zo'n schuimbekkende conservatief als die maffe Pool aan de macht komt, zal de kerk nòg meer aanhang verliezen in het westen. Als er een progressieve paus komt, verliest de kerk wellicht zieltjes in Afrika en Latijns-Amerika...

Ai ai ai, wat een dilemma...

Ze kunnen misschien al eens beginnen met de pedofiele praktijken van hun personeel wat strenger aan te pakken...
Uw wonderbaarlijke stelling wordt immers ontkracht door uw eigenste holebifederatie. Terwijl zij oproepen tot barmhartigheid en dialoog zit je zelf te schuimbekken (want dat heb ik de paus nooit zien doen) over de neergang van de kerk en de pedofiele praktijken van hun personeel (niet enkelen onder hen he, al hun personeel).

Echt representatief ben je niet voor je gemeenschap, maar hoog van de toren blazen daarentegen...
Oud 6 april 2005, 12:49   #177
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Waarom pleit je er dan voor om homo's per definitie te bestempelen met termen als "afwijking" en "abnormaal"????

Als je wil dat homosexuelen behandeld worden als een normaal mens, noem ze dan ook "normaal" !
Omdat het, puur biologisch gezien, godeverdomme een afwijking is. (punt)
Oud 6 april 2005, 12:56   #178
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat het, puur biologisch gezien, godeverdomme een afwijking is. (punt)
Dat u dat dan godverdomme eens bewijst, terwijl ik nondepotverdekke al zevenhonderdduizend keer heb gestaafd dat die akkerdjiese kuthomo's een niet te verwaarlozen rol kunnen spelen binnen de biologie van het nondegodverse menselijke ras (uitroepteken)

Verstaat u het zo beter?
Oud 6 april 2005, 12:59   #179
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Jij misschien niet. De vele zelfdodingen elk jaar onder holebi-jongeren wijst erop dat niet iedereen daar zo goed mee kan omgaan. Kan je misschien eens één momentje niet aan jezelf denken?
Ik begrijp wel dat niet iedereen er makkelijk mee kan omgaan, maar als ik mij moet gaan bezighouden met elk depressief geval dat er in de wereld rondloopt (om welke reden dan ook)... Ik maak geen onderscheid tussen een homo die depressief is of een hetero, ze hebben trouwens beiden een probleem waarvan dat van die homo niet belangerijker of minder belangrijk is dan dat van die hetero.
En als je beweert dat die homo aan zelfdoding doet omwille van zijn geaardheid, kan ik hem toch niet helpen.

Ik ga trouwens in de eerste plaats denken aan de volledige maatschappij als het op zoiets aankomt. Homo's maken slechts 10% uit van die maatschappij.
En het is toch niet omdat ik homo ben dat ik daarom plots alle homo's moet gaan helpen ofzo.

Citaat:
Lijden zeg je toch...

Tja... Als je je alleen met je eigen kleine wereldje bezighoudt zonder met de noden van anderen rekening te houden, dan zal je inderdaad wel niet vaak problemen ondervinden.
Leiden dus, typo.
Natuurlijk houd ik wel rekening met de noden van anderen.
Als een buddie van mij problemen heeft met wat dan ook zal ik hem zeker helpen.
En er zijn voldoende mensen die zich geroepen voelen om homo's te helpen. Of moet ik verplicht worden ?

Trouwens, over een eigen klein wereldje gesproken...
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 13:00   #180
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Normaal betekent "volgens de norm". Als ge me niet gelooft, pak dan zelf de Vandale eens vast hé. En als de norm is dat de mannen kunnen verdeeld worden in 90% hetero's en 10% homo's dan is homo-zijn helemaal geen afwijking van de norm.

Hoe klein moet volgens u het percentage dan zijn voordat het een afwijking van de norm is?? 8%, 3%, 1%?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be