![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() Uit de recenste peiling van DSK blijkt dat de meerderheid (51%) van de Vlamingen wél voorstander is van een onafhankelijk Vlaanderen.
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlamingen bestaan uit drie groepen, die quasi even groot zijn: federalisten, confederalisten en separatisten. De anderen zijn verwaarloosbaar. Het grootste deel is voorstander van extra bevoegdheden voor Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 |
Minister-President
|
![]() Och die DSK toch, heb je geen peiling van de flair of van de libelle of zo?
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat een kunst ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() Neen, ik heb mijn twijfels over die DSK, om het zacht te zeggen.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 24 april 2006 om 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat mag, maar het was wel de peiling die het beste de resultaten van 2004 benaderde. Nog argumenten buiten gevoelsmatige?
![]() |
#168 |
Minister-President
|
![]() Zelfs als het een goede peiling zou zijn, is het niet enige bronnen-materiaal. Deze peiling verabsoluteren omdat ze je goed uitkomt, is ongepast.
![]() |
#169 |
|
![]() Is dat niet de ziekte van de belgicisten? Die zeggen nog steeds dat elke peiling in hun voordeel is, quod non...
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Objectiviteit is duidelijk niet je sterkste kant.
![]() |
![]() |
#171 |
Minister-President
|
![]() -foutje-
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 25 april 2006 om 08:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() -foutje-
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 25 april 2006 om 08:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Opnieuw herhaal je een set vrijblijvende principes (op de ombudsdiensten na). Citaat:
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 25 april 2006 om 09:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
A. Flamingantisme redeneert in termen van "alle Vlamingen", "De Vlaming", enz. Zulke een "logica" noemt men "stereotypering" Stereotypering is een vorm van onverdraagzaamheid, omdat ze diaboliserend werkt naar buiten en conformerend naar binnen (= buiten de groep, binnen de groep) De flamingante logica is een onverdraagzame logica. Een natie die gebouwd wordt op een onverdraagzame logica, zal noodzakelijk een onverdraagzame natie zijn; een Zelfstandig Vlaanderen zal dus noodzakelijk een onverdraagzaam Vlaanderen zijn. B. Flaminganten geven het "samen-leven" op en bewijzen voor een deel dat ze over onvoldoende sociale vaardigheden beschikken. Het is dus onwaarschijnlijk dat een natie die daaruit voortkomt wel deze vaardigheden zou kennen. Illustraties: 1. Het N-VA programma legt nadruk op "gemeenschapsdienst" en hanteert een abstract, niet-etnisch begrip van "Vlaming", gebazeerd op typische gedragskenmerken (= bewijs van vermelde stereotypering) 2. De inhoud van de posts van het VB-Cybercafé op dit forum, die getuigen van een uitermate manipulatieve en anti-sociale mentaliteit. De aandachtige internetgebruiker merkt dit zonder twijfel op. Zij bewijzen mijn stelling met glans in mijn plaats, waarvoor dank.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 25 april 2006 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mogen dan wel de "typische gedragskenmerken" zijn waarnaar volgens u de N-VA verwijst? Waarom is "Vlaming" volgens u geen "etnisch begrip"? Of begrijpt u het woord "etnisch" misschien niet goed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maak daarna een post.
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, geef eens de referentie. Indien u daartoe in staat bent, plaats dan iets over de N-VA. Niet omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoek het zelf maar uit.
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U begint met te stellen dat het u spijt. Wat dan wel? En waarom? U heeft blijkbaar de tekst. Dus is citeren heel eenvoudig. Welnu, mogen we het citaat? |
|
![]() |
![]() |