Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hoe zou jij FEDERAAL stemmen?
CD&V - N-VA 21 12,21%
VLD - VIVANT 15 8,72%
SPA- SPIRIT 13 7,56%
Vlaams Belang 90 52,33%
Groen!!! 6 3,49%
MDP 0 0%
PVDA / SAP / LSP 12 6,98%
Anders vlaams 4 2,33%
Franstalige partij in BHV 2 1,16%
Blanco 9 5,23%
Aantal stemmers: 172. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2005, 11:14   #161
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Hahaha...
En bij welke categorie zie je jezelf zitten, Pianootje? Eerst van usenet/be.politics naar hier weggevlucht, en dan hier ook nog een vakkundig weggepest? Of ben jij een diehard?
Je bent nog geen haar veranderd, Al-Sajef!

Egidius
Flauwe kul en de zoveelste leugen. Op usenet kan je niet geband worden. Ik ben nog altijd actief op usenet/be.politics, zij het sporadisch weliswaar, maar ik ben er nooit weggeweest. Het niveau aldaar is echter van zo'n belabberd kaliber, en laat zich nog het best vergelijken met de dialogen op de forums zoals politicsinfo.net en vlaanderenactueel. Ter illustratie moet je op usenet de interventies van ene veelspammer Ghengis Khan (al enkele jaren de nummer 1 qua aantal) maar eens bekijken, dan zal je wel begrijpen wat ik bedoel.

Overigens ben ik op beide laatst genoemde forums sinds juli 2004 geband. Niet zo verwonderlijk te weten dat beide forums in handen zijn van VB-mandatarissen. Wat mijns inziens genoeg zegt over hoe zij in de praktijk omgaan met de toepassing van de vrije meningsuiting alwaar zij het voor het zeggen hebben. Ik zou er direct weer aan kunnen deelnemen onder een andere nick of IP, maar het interesseert me niet (meer).

Ps: ik ben inderdaad een diehard en je krijgt me enkel definitief 'weg' als ik dat zèlf wil (door gebrek aan interesse of aanslepende ergernis bv) of als ik vakkundig geband wordt.

Laatst gewijzigd door thePiano : 5 mei 2005 om 11:15.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 11:23   #162
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Flauwe kul en de zoveelste leugen. Op usenet kan je niet geband worden.
Dat heb ik dan ook niet gezegd, wel dat je er weggevlucht bent.

Citaat:
Ik ben nog altijd actief op usenet/be.politics, zij het sporadisch weliswaar, maar ik ben er nooit weggeweest.
Zeer, zeer lang geleden.

Citaat:
Het niveau aldaar is echter van zo'n belabberd kaliber
Daar moet ik je dan weer gelijk in geven. Maar nogal wat be-pol posters vinden dat mensen als jij daar mee verantwoordelijk voor zijn.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 11:33   #163
Ambiorix

Standaard

Citaat:
..door gebrek aan interesse of aanslepende ergernis bv
daar kan voor gezorgd worden
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 11:40   #164
thePiano

Standaard

Citaat:
Dat heb ik dan ook niet gezegd, wel dat je er weggevlucht bent.

Zeer, zeer lang geleden.

Daar moet ik je dan weer gelijk in geven. Maar nogal wat be-pol posters vinden dat mensen als jij daar mee verantwoordelijk voor zijn.

Egidius
Mijn laatste interventie op usenet/be.politics dateert van 20 maart 2005. Niet zo heel lang geleden dus.

Voor het overige heb je niet helemaal ongelijk: ik ben weg"gevlucht" voor het belabberde niveau.

Overigens neemt mijn deelname aan dit forum elke maand af, identiek om dezelfde reden. Als je de cijfers ziet van de peiling hierboven (55% VB'rs), dan hoef ik daar geen tekeningetje meer bij te maken me dunkt.
Oud 5 mei 2005, 11:45   #165
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Mijn laatste interventie op usenet/be.politics dateert van 20 maart 2005. Niet zo heel lang geleden dus.

Voor het overige heb je niet helemaal ongelijk: ik ben weg"gevlucht" voor het belabberde niveau.

Overigens neemt mijn deelname aan dit forum elke maand af, identiek om dezelfde reden. Als je de cijfers ziet van de peiling hierboven (55% VB'rs), dan hoef ik daar geen tekeningetje meer bij te maken me dunkt.
Probeer eens wat konsekwent te blijven. In andere threads beweert u dat meer dan 80% van de forumgangers extreem-rechts zijn. Wat is het nu?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 11:45   #166
Egidius

Standaard

Citaat:
Van be-pol ben je dus weggevlucht omwille van het niveau, en van politics.be vlucht je in schuifjes weg omwille van het teveel aan VB-ers.
Dat gaat problemen opleveren. In Deurne of de Seefhoek zijn er ook al stilaan 50 pct VB-ers, in Antwerpen-stad moet dat rond de 35 pct draaien. Is dat dan een reden om Antwerpen te verlaten?

Egidius
Oud 5 mei 2005, 11:58   #167
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Probeer eens wat konsekwent te blijven. In andere threads beweert u dat meer dan 80% van de forumgangers extreem-rechts zijn. Wat is het nu?
In deze peiling die naar een directe partijkeuze peilt is het 55% en de andere topic (De Purperen Drol van SuperS) is het 82% van de deelnemers die voor de afschaffing van de 2 censuurwetten pleit, met name de negationismewet en de antiracismewet.

Het verschil tussen die 2 percentages is wellicht te verklaren door het feit dat extreemrechts zich ook in andere partijen kan terugvinden zoals bv de VLD (strekking J-M Dedecker, Coveliers en Co), Vlaamsnationale partijen zoals de N-VA en Spirit en zelfs bij de CD&V. Racisme en onverdraagzaamheid is weliswaar het patent van het VB maar ook het leeft zeer zeker ook bij vele individuele personen die op andere partijen stemmen.
Oud 5 mei 2005, 12:05   #168
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In deze peiling die naar een directe partijkeuze peilt is het 55% en de andere topic (De Purperen Drol van SuperS) is het 82% van de deelnemers die voor de afschaffing van de 2 censuurwetten pleit, met name de negationismewet en de antiracismewet.

Het verschil tussen die 2 percentages is wellicht te verklaren door het feit dat extreemrechts zich ook in andere partijen kan terugvinden zoals bv de VLD (strekking J-M Dedecker, Coveliers en Co), Vlaamsnationale partijen zoals de N-VA en Spirit en zelfs bij de CD&V. Racisme en onverdraagzaamheid is weliswaar het patent van het VB maar ook het leeft zeer zeker ook bij vele individuele personen die op andere partijen stemmen.
Weeral een simplistische kijk op de zaken zoals we gewoon zijn van u. Is het misschien in u opgekomen dat bepaalde topics ook bepaalde mensen uit bepaalde partijen aantrekken die zich met die zaken bezighouden? Het extreem-rechtse gedachtengoed is zeker niet terug te vinden bij rechtsliberalen zoals J-M Dedecker, Coveliers,... Indien u beweert van wel kent u niets van liberalisme en het extreem-rechtse gedachtengoed. Kortom dan kent u niks van politiek en de verschillende ideologieën.
Oud 5 mei 2005, 12:06   #169
thePiano

Standaard

Citaat:
Van be-pol ben je dus weggevlucht omwille van het niveau, en van politics.be vlucht je in schuifjes weg omwille van het teveel aan VB-ers.
Dat gaat problemen opleveren. In Deurne of de Seefhoek zijn er ook al stilaan 50 pct VB-ers, in Antwerpen-stad moet dat rond de 35 pct draaien. Is dat dan een reden om Antwerpen te verlaten?

Egidius
Ik werk sinds augustus 2003 aan mijn project Baron Jean de Sélys-Longchamps. Dat is de voornaamste reden waarom ik alsmaar minder deelneem aan forums die uitdrukkelijk door extreemrechts of vlaamsnationalisten worden gedomineerd.

Ik ben nog wel terug te vinden op geschiedenisforums, vooral engelstalige, maar wel onder een andere nicknaam. Vergeet niet dat op dit forum geen enkel onderdeel voorbehouden is voor geschiedenis, wat ik als een enorm gemis ervaar. Zonder kennis van de (je) geschiedenis kan je nooit het heden begrijpen.

Geschiedenis kan je het hooguit aantippen bij 'Maatschappelijke discussies' of bij 'Koetjes & Kalfjes'. Ik heb in het verleden herhaaldelijk bij de eigenaars van dit forum aangedrongen tot het opzetten van zo'n onderdeel, waar discussies over collaboratie, amnestie, WOII, repressie enz konden gevoerd worden, maar daar is tot op heden geen gevolg aan gegeven. Jammer.
Oud 5 mei 2005, 12:13   #170
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Weeral een simplistische kijk op de zaken zoals we gewoon zijn van u. Is het misschien in u opgekomen dat bepaalde topics ook bepaalde mensen uit bepaalde partijen aantrekken die zich met die zaken bezighouden? Het extreem-rechtse gedachtengoed is zeker niet terug te vinden bij rechtsliberalen zoals J-M Dedecker, Coveliers,... Indien u beweert van wel kent u niets van liberalisme en het extreem-rechtse gedachtengoed. Kortom dan kent u niks van politiek en de verschillende ideologieën.
Ah ja, ik was dat Liebraal Appel nog vergeten te vernoemen bij extreemrechts. Dat is dan bij deze rechtgezet. Bruin Wardje Beysen laat in zijn graf nu een diepe zucht van opluchting vermoed ik.
Oud 5 mei 2005, 12:15   #171
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder kennis van de (je) geschiedenis kan je nooit het heden begrijpen.
En daarom bewonder ik Spengler, Berdjajew, ... !

Dit forum mist dus zeker een historisch onderdeel.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 12:20   #172
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat op dit forum geen enkel onderdeel voorbehouden is voor geschiedenis, wat ik als een enorm gemis ervaar. Zonder kennis van de (je) geschiedenis kan je nooit het heden begrijpen.
Om er jouw 'Baron de Selys' de collaboratie, amnestie, WOII, repressie op te dumpen.

Citaat:
Geschiedenis kan je het hooguit aantippen bij 'Maatschappelijke discussies' of bij 'Koetjes & Kalfjes'. Ik heb in het verleden herhaaldelijk bij de eigenaars van dit forum aangedrongen tot het opzetten van zo'n onderdeel, waar discussies over collaboratie, amnestie, WOII, repressie enz konden gevoerd worden, maar daar is tot op heden geen gevolg aan gegeven. Jammer.
Zie je wel.
Verder dan dat gaat de geschiedenis voor jou niet.
Verstandige eigenaars van dit forum dus.
Oud 5 mei 2005, 12:20   #173
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja, ik was dat Liebraal Appel nog vergeten te vernoemen bij extreemrechts. Dat is dan bij deze rechtgezet. Bruin Wardje Beysen laat in zijn graf nu een diepe zucht van opluchting vermoed ik.
Een beetje respect zou wel op zijn plaats zijn!

Ward Beysen ijverde voor de opheffing van het cordon sanitair omdat dit de democratie bedreigt. Hij praatte met ieder dus ook met het toenmalige Vlaams Blok. Indien Beysen echt een opportunist was, blind voor macht dan had hij het aanbod van het VB aanvaard. Hij zou dan een zetel in het parlement krijgen. In ruil moest hij lid worden van het Vlaams Blok. Hij deed dit echter niet en koos voor de uitbouw van een rechtsliberaal project.

Toegegeven, de communicatie rond de gesprekken verliep niet optimaal en de media concludeerden daaruit dat het LA een kartel zou aangaan met het VB.

Nogmaals, als u beweert dat het Liberaal Appel en daarmee het rechtsliberalisme aaleunen bij extreem-rechts kent u niets van politiek.
Oud 5 mei 2005, 12:29   #174
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het feit dat extreemrechts zich ook in andere partijen kan terugvinden zoals Spirit
Jaja, die neo-nazis bij Spirit toch.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:06   #175
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan weten dat Spirit zoveel is als SP.a, de partij van de Piano.
Oud 5 mei 2005, 13:11   #176
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En dan weten dat Spirit zoveel is als SP.a, de partij van de Piano.

't Is eraan te zien.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:16   #177
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
inderdaad, 18% (incluis jijzelf), willen daarentegen de Hitleriaanse traditie van censuur jegens andersdenkenden in stand houden...

Citaat:

voeg de SPa daar ook maar aan toe, want ik denk dat het wetenschappelijk bewezen is dat u één en al onverdraagzaamheid bent...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:19   #178
Egidius

Standaard

Citaat:
extreemrechts of vlaamsnationalisten
Een mooie. Die onthoud ik.

Citaat:
Vergeet niet dat op dit forum geen enkel onderdeel voorbehouden is voor geschiedenis, wat ik als een enorm gemis ervaar. Zonder kennis van de (je) geschiedenis kan je nooit het heden begrijpen.
Hierin steun ik je 100 pct.
Politics.be is wel een politiek forum, als men een subforum geschiedenis zou oprichten moet dat zo gebeuren dat het om geschiedenis in functie van de politiek gaat.
Maar dat het een zeer nuttige verrijking zou zijn, daar ben ik het mee eens. Ik hoop dat de forumbazen dit lezen.

Egidius
Oud 5 mei 2005, 13:58   #179
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Het feit dat u iedereen die meent dat de anti-negationismewet en de anti-racismewet onverstandige wetten zijn automatisch als extreem-rechts bestempelt (Gie Vandenberghe is dus ook al extreem-rechts - hij zal het graag horen) toont nogmaals aan dat u een fundamenteel anti-democratische en onverdraagzame instelling hebt. Als u debatfora ontvlucht is dat dus overduidelijk omdat de essentie van een gezond democratisch debat - de verscheidenheid van opinies - iets is waar u niet mee kunt leven.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 14:07   #180
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Een beetje respect zou wel op zijn plaats zijn!

Ward Beysen ijverde voor de opheffing van het cordon sanitair omdat dit de democratie bedreigt. Hij praatte met ieder dus ook met het toenmalige Vlaams Blok. Indien Beysen echt een opportunist was, blind voor macht dan had hij het aanbod van het VB aanvaard. Hij zou dan een zetel in het parlement krijgen. In ruil moest hij lid worden van het Vlaams Blok. Hij deed dit echter niet en koos voor de uitbouw van een rechtsliberaal project.

Toegegeven, de communicatie rond de gesprekken verliep niet optimaal en de media concludeerden daaruit dat het LA een kartel zou aangaan met het VB.
Het gezegde "Over de doden niets dan goeds", is niet aan mij besteed.

Citaat:
Nogmaals, als u beweert dat het Liberaal Appel en daarmee het rechtsliberalisme aaleunen bij extreem-rechts kent u niets van politiek.
U heeft hierboven netjes uiteengezet waarom ik Bruin Wardje en het LA in dezelfde bruine zak van den Aldi stop tegelijk met al de rest wat zich aan de rechter zijde ophoudt. De verschillen zijn minimaal en handelen meestal over personen met een overschot aan ego en een chronisch tekort aan gezond verstand. Zij hebben allemaal gemeen dat ze pro-repressie denken en hun 'oplossingen' dragen dan ook nagenoeg allemaal identiek dezelfde repressieve stempel.

Wat mij betreft is enkel tegenover intolerante rechtsextremisten enige goed gedoseerde repressie te verrechtvaardigen. Maar ik denk niet dat we het hier eens zullen over raken.

Laatst gewijzigd door thePiano : 5 mei 2005 om 14:09.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be