![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
P.S: Dank u voor de verwijzing , mijn styl niet om iemand te verwijten een beschuldigen van iets zonder "BAYINAT" argumenten een getuigen.
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zou haast zeggen: eigen schuld, dikke bult
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Mephisto : 6 mei 2005 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ge bedoelt voor de rest dat moslimextremisten en terroristen eigenlijk geen moslims zijn? Of wat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik bid altijd thuis. Ik ga niet de 'echte' moslim uithangen in de moskee... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Thuis bidden is voor vrouwen een zieken ,Vrijdag gebed is een must als je er niet heengaat zul je geen preek horen een als je geen preek hoort wordt je niet nederig een vroom een als je niet nederig bent dan zul je je naasten ook niet lief hebben een dan verstik je eigen in je materialistische leven! P.S: Dus ik heb toch gelijk ,je bent geen "echte moslim" volgens jouw woordenschat.
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 mei 2005 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() ![]() Tafseer al-jalalain: aya 9)يا أيها الذين آمنوا إذا نودي للصلاة من بمعنى في يوم الجمعة فاسعوا فامضوا إلى ذكر الله للصلاة وذروا البيع اتركوا عقده ذلكم خير لكم إن كنتم تعلمون أنه خير فافعلوه. aya 10)فإذا قضيت الصلاة فانتشروا في الأرض أمر إباحة وابتغوا اطلبوا الرزق من فضل الله واذكروا الله ذكراً كثيراً لعلكم تفلحون تفوزون، كان صلى الله عليه وسلم يخطب يوم الجمة فقدمت عير وضرب لقدومها الطبل على العادة فخرج لها الناس من المسجد غير اثني عشر رجلاً فنزلت. Nidaa dat is de roep "ja ayouha la'dien aamanou" is een soort nida , O degene die gelovigen zijn , is een rechstreekse roep naar "gelovigen" ( je hoeft daarvoor niet vroom te zijn ) , Daarna vervolgt allah met het woord "i'da noudiya lissalati min yaumi ljoumou3a" : als er geroept wordt voor de salaat de dag van de vrijdag , Dus eerst kwam de roep daarna vervolgt met de nadruk als er geroept wordt dus als je op reis bent of op zaken of een plaats waar geen moslims zijn dan heb je een voorkeur ,Daarna vervolgt nog door een bevel "fas3auw ila d'ikri lahh" letterlijk dus : *REN naar herdenking van allah met een verbod op commerciele werk "wa'daro lbai3" , daarna vervolgt met een waarlijke beloning, De volgende aya opent terug de laken van vrijheid een mag je terug naar je zaken gaan !!!! Denk maar goed na ! Lees ook dit van tafseer al baydawi: aya 9) يا أيها الذين آمنوا إذا نودي للصلاة أي إذا أذن لها . من يوم الجمعة بيان لـ إذا وإنما سمي جمعة لاجتماع الناس فيه للصلاة ، وكانت العرب تسميه العروبة . وقيل سماه كعب من لؤي لاجتماع الناس فيه إليه ، وأول جمعة جمعها رسول الله صلى الله عليه وسلم أنه لما قدم المدينة نزل قباء بها إلى الجمعة ، ثم دخل المدينة وصلى الجمعة في واد لبني سالم بن عوف . فاسعوا إلى ذكر الله فامضوا إليه مسرعين قصداً فإن السعي دون العدو ، والـ ذكر الخطبة ، وقيل الصلاة والأمر بالعسي إليها يدل على وجوبها . وذروا البيع واتركوا المعاملة . ذلكم أي السعي إلى ذكر الله خير لكم من المعاملة فإن نفع الآخرة خير وأبقى إن كنتم تعلمون الخير والشر الحقيقيين ، أو إن كنتم من أهل العلم . aya 10) فإذا قضيت الصلاة أديت وفرغ منها . فانتشروا في الأرض وابتغوا من فضل الله إطلاق لما حظر عليهم ، واحتج به من جعل الأمر بعد الحظر للإباحة . وفي الحديث ابتغوا من فضل الله ليس بطلب الدنيا وإنما هو عيادة مريض وحضور جنازة وزيارة أخ في الله . *ren : Is niet lopen of rennen maar een betekenis van naartoe gaan een het aanwezig zijn op het gebed!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 mei 2005 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() waw seffens een soenietische /sjietische afslachtpartij op dit forum....
maar on topic ik lust ook geen Marokkanen eigenlijk. Neen als ik ergens ga eten dan eis ik dat ik geen Marokkaan krijg. Ik heb liever een lekker kippeboutje of een ander stukske vlees. Het is al een tijdje geleden dat ik nog de kannibaal heb uitgehangen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig ken ik daar dus allemaal niks van. Wat een nachtmerrie dat te moeten doorstaan allemaal.
Jonge jonge jonge toch. Als het eens goed koud is en de haard moet aan weet je wat je moet gebruiken hé? Vraagje; wanneer is er nog eens een openbare boekverbranding gepland? |
![]() |
![]() |