Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2005, 10:23   #161
Kifkif
Banneling

Kifkif's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Lees de vroegere postings van circe een consoorten dan zul je begrijpen wat ik bedoel ,Je zult ook merken dat er hier op politics.be een geur hangt van anti-islamism een als je dat niet door hebt : SELLAW 3LIK LMASE7, Alhoewel ik circe respecteer omwille van haar zuinig woord gebruik !
Dat anti-islam komt door slechte moslims die de boel verpesten. Ben jij er misschien zo eentje?
Kifkif is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 10:26   #162
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kifkif
Pfff.............
Oud 6 mei 2005, 10:26   #163
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook al was de feit in tegenstelling van wat je beweert zal men nog niet content zijn ! Een marokkaan of een turk is altijd wat hij is tot hij zijn cultuur een geloof inlevert een op de plaats een andere anneemt, Dan zal er een compropis zijn een zal er worden gepraat , Maar ik laat mij niet neuken of verkrachten door een andere cultuur of geloof , Never ! And that is the point .
De eerste post van je waar ik het volmondig mee eens ben... En t'is niet eens kerstmis.
Oud 6 mei 2005, 10:29   #164
Kifkif
Banneling

Standaard

Citaat:
Oud 6 mei 2005, 10:33   #165
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dat anti-islam komt door slechte moslims die de boel verpesten. Ben jij er misschien zo eentje?
Anti-islam komt door mensen die zich voordoen als moslim maar toch hebben ze de neiging om de waarden een normen van de islam te ondermijnen ,dus als je eigen geloof ondermijnt , ondermijn je jezelf een je wordt meer hachelijk een belachelijk.

P.S: Dank u voor de verwijzing , mijn styl niet om iemand te verwijten een beschuldigen van iets zonder "BAYINAT" argumenten een getuigen.
Oud 6 mei 2005, 10:42   #166
Lincoln

Standaard

Citaat:
Bereid je maar voor het vrijdag gebed i.p.v hier de lul uit te hangen.
Oud 6 mei 2005, 11:03   #167
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Oh, geweldig. Nu mag ik als belastingbetaler al opdraaien voor het racistisch gedrag van mijn medeburger!

Compromis: ik stel voor dat we voor dit idee de partijdotaties van Vlaams Belang gebruiken.
Ik stem voor!
Oud 6 mei 2005, 11:06   #168
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Twee conclusies van mijzelf:

1) De meerderheid van zo'n poorten, (zeker als het om een luxe-bedrijf zou gaan met luxe-exemplaren) worden besteld door eigenaars van villa's en begoede firma's enzovoort. Ik kan me best voorstellen dat zo'n eigenaar niet graag een allochtoon ziet afkomen om dat ding te installeren omdat hij onbewust allochtonen associeert met een lid van een inbrekersbende die van zijn (soms interim-) jobke handig gebruikt maakt om:
a) inside-informtie te vergaren over de rijkdommen die achter die poorten schuilgaan (dure auto's, andere goederen)
b) vermits hij de techniek van de door hemzelf geïnstalleerde poort kent weet hoe hij moet binnenraken, desnoods met een kopie van de sleutel of weet-ik-veel.

Ik als bewoner van zo'n peperdure villa zou ook zo'n kerel niet graag zien komen, niet omdat ik iets heb tegen zijn afkomst maar omdat ik de misdaadstatistieken ken en wéét dat inbraken hoofdzakelijk gepleegd worden door allochtonen. Deze reflex is dus gebaseerd op een veiligheidsrisico dat ik niet wil lopen en niet gegrond op racisme.

2) Twee: die zaakvoerder liegt er op los want welke zaakvoerder gaat zijn klant op voorhand vertellen dat een allochtoon de klus komt klaren? Dat is gewoon een uitvlucht. Tenslotte plaats je zo'n poort eens in de twintig jaar, het is geen ruitenwasser die iedere maand langskomt. Ik denk dat de meesten die allochtoon niet graag zien komen maar haast niemand zal een groot bakkes
opzetten en hem terugsturen...
Gelukkig is het 'maar' zo, dat het overgrote deel van het geld dat wordt verdient door mensen die zo een poort willen hebben, komt uit de zak van de mensen aan de onderzijde van de samenleving. Mensen met een gemiddeld tot lager inkomen. Die zijn er immers het meest (denk aan Aldi; multi-miljardairs door goedkoop voedsel & product te leveren). En het is niet eenvoudig een villa bij elkaar te verdienen zonder mensen uit te knijpen. En die zitten in de piepzak als de poort door een allochtoon/vreemdeling/Marokkaan wordt geplaatst?

Ik zou haast zeggen: eigen schuld, dikke bult
Oud 6 mei 2005, 11:07   #169
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ago, stom voorbeeld. Dan draagt die solicitant gewoon lange mouwen. Als het een skinhead zou zijn met een spin op zijn kop getatoueerd, das wat adners
Oud 6 mei 2005, 11:08   #170
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago
[font=Times New Roman][size=3]Ooit al eens in de zomer aan den kust gewerkt?[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]En wat over lang haar of een oorbel(want sommigen eisen ook dat dat er uit gaat)[/size][/font]
Yup. En op basis van huidskleur, afkomst en geloofsovertuiging mag geen, ik zeg [size=6]geen[/size] onderscheid gemaakt worden. Wet op discriminatie.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 6 mei 2005 om 11:09.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 11:46   #171
Kifkif
Banneling

Standaard

Citaat:
Anti-islam komt door mensen die zich voordoen als moslim maar toch hebben ze de neiging om de waarden een normen van de islam te ondermijnen ,dus als je eigen geloof ondermijnt , ondermijn je jezelf een je wordt meer hachelijk een belachelijk.

P.S: Dank u voor de verwijzing , mijn styl niet om iemand te verwijten een beschuldigen van iets zonder "BAYINAT" argumenten een getuigen.
jaja, zeer goed, maar waarom gebruikt ge toch altijd 'een' waar ge eigenlijk 'en' bedoelt?
Ge bedoelt voor de rest dat moslimextremisten en terroristen eigenlijk geen moslims zijn? Of wat?
Oud 6 mei 2005, 11:47   #172
Kifkif
Banneling

Standaard

Citaat:
Bereid je maar voor het vrijdag gebed i.p.v hier de lul uit te hangen.
Waarom neem je toch zo'n vulgaire woorden in de mond, dat is toch niets voor een echte moslim? Ga je mond maar uitwassen.
En ik bid altijd thuis. Ik ga niet de 'echte' moslim uithangen in de moskee...
Oud 6 mei 2005, 12:06   #173
Lincoln

Standaard

Citaat:
Waarom neem je toch zo'n vulgaire woorden in de mond, dat is toch niets voor een echte moslim? Ga je mond maar uitwassen.
En ik bid altijd thuis. Ik ga niet de 'echte' moslim uithangen in de moskee...
HOeeeeeeeeeeeeeeee, Stoer zeg. Ik shake nu van de vrees.

Thuis bidden is voor vrouwen een zieken ,Vrijdag gebed is een must als je er niet heengaat zul je geen preek horen een als je geen preek hoort wordt je niet nederig een vroom een als je niet nederig bent dan zul je je naasten ook niet lief hebben een dan verstik je eigen in je materialistische leven!

P.S: Dus ik heb toch gelijk ,je bent geen "echte moslim" volgens jouw woordenschat.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 mei 2005 om 12:14.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 12:23   #174
Lincoln

Standaard

Tafseer al-jalalain:

aya 9)يا أيها الذين آمنوا إذا نودي للصلاة من بمعنى في يوم الجمعة فاسعوا فامضوا إلى ذكر الله للصلاة وذروا البيع اتركوا عقده ذلكم خير لكم إن كنتم تعلمون أنه خير فافعلوه.
aya 10)فإذا قضيت الصلاة فانتشروا في الأرض أمر إباحة وابتغوا اطلبوا الرزق من فضل الله واذكروا الله ذكراً كثيراً لعلكم تفلحون تفوزون، كان صلى الله عليه وسلم يخطب يوم الجمة فقدمت عير وضرب لقدومها الطبل على العادة فخرج لها الناس من المسجد غير اثني عشر رجلاً فنزلت.

Nidaa dat is de roep "ja ayouha la'dien aamanou" is een soort nida , O degene die gelovigen zijn , is een rechstreekse roep naar "gelovigen" ( je hoeft daarvoor niet vroom te zijn ) , Daarna vervolgt allah met het woord "i'da noudiya lissalati min yaumi ljoumou3a" : als er geroept wordt voor de salaat de dag van de vrijdag , Dus eerst kwam de roep daarna vervolgt met de nadruk als er geroept wordt dus als je op reis bent of op zaken of een plaats waar geen moslims zijn dan heb je een voorkeur ,Daarna vervolgt nog door een bevel "fas3auw ila d'ikri lahh" letterlijk dus : *REN naar herdenking van allah met een verbod op commerciele werk "wa'daro lbai3" , daarna vervolgt met een waarlijke beloning,
De volgende aya opent terug de laken van vrijheid een mag je terug naar je zaken gaan !!!! Denk maar goed na !

Lees ook dit van tafseer al baydawi:

aya 9) يا أيها الذين آمنوا إذا نودي للصلاة أي إذا أذن لها . من يوم الجمعة بيان لـ إذا وإنما سمي جمعة لاجتماع الناس فيه للصلاة ، وكانت العرب تسميه العروبة . وقيل سماه كعب من لؤي لاجتماع الناس فيه إليه ، وأول جمعة جمعها رسول الله صلى الله عليه وسلم أنه لما قدم المدينة نزل قباء بها إلى الجمعة ، ثم دخل المدينة وصلى الجمعة في واد لبني سالم بن عوف . فاسعوا إلى ذكر الله فامضوا إليه مسرعين قصداً فإن السعي دون العدو ، والـ ذكر الخطبة ، وقيل الصلاة والأمر بالعسي إليها يدل على وجوبها . وذروا البيع واتركوا المعاملة . ذلكم أي السعي إلى ذكر الله خير لكم من المعاملة فإن نفع الآخرة خير وأبقى إن كنتم تعلمون الخير والشر الحقيقيين ، أو إن كنتم من أهل العلم .
aya 10) فإذا قضيت الصلاة أديت وفرغ منها . فانتشروا في الأرض وابتغوا من فضل الله إطلاق لما حظر عليهم ، واحتج به من جعل الأمر بعد الحظر للإباحة . وفي الحديث ابتغوا من فضل الله ليس بطلب الدنيا وإنما هو عيادة مريض وحضور جنازة وزيارة أخ في الله .

*ren : Is niet lopen of rennen maar een betekenis van naartoe gaan een het aanwezig zijn op het gebed!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 mei 2005 om 12:45.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 14:16   #175
Kifkif
Banneling

Standaard

Citaat:
HOeeeeeeeeeeeeeeee, Stoer zeg. Ik shake nu van de vrees.

Thuis bidden is voor vrouwen een zieken ,Vrijdag gebed is een must als je er niet heengaat zul je geen preek horen een als je geen preek hoort wordt je niet nederig een vroom een als je niet nederig bent dan zul je je naasten ook niet lief hebben een dan verstik je eigen in je materialistische leven!

P.S: Dus ik heb toch gelijk ,je bent geen "echte moslim" volgens jouw woordenschat.
Komkom, vrind, ik heb geen preek nodig om nederig en vroom te zijn. Ik stel tenminste vrouwen niet gelijk met 'zieken'. Ik respekteer niet alleen mijn vader maar ook mijn moeder. Wat jij?
Oud 6 mei 2005, 14:18   #176
Kifkif
Banneling

Standaard

Citaat:

Tafseer al-jalalain:

aya 9)يا أيها الذين آمنوا إذا نودي للصلاة من بمعنى في يوم الجمعة فاسعوا فامضوا إلى ذكر الله للصلاة وذروا البيع اتركوا عقده ذلكم خير لكم إن كنتم تعلمون أنه خير فافعلوه.
aya 10)فإذا قضيت الصلاة فانتشروا في الأرض أمر إباحة وابتغوا اطلبوا الرزق من فضل الله واذكروا الله ذكراً كثيراً لعلكم تفلحون تفوزون، كان صلى الله عليه وسلم يخطب يوم الجمة فقدمت عير وضرب لقدومها الطبل على العادة فخرج لها الناس من المسجد غير اثني عشر رجلاً فنزلت.

Nidaa dat is de roep "ja ayouha la'dien aamanou" is een soort nida , O degene die gelovigen zijn , is een rechstreekse roep naar "gelovigen" ( je hoeft daarvoor niet vroom te zijn ) , Daarna vervolgt allah met het woord "i'da noudiya lissalati min yaumi ljoumou3a" : als er geroept wordt voor de salaat de dag van de vrijdag , Dus eerst kwam de roep daarna vervolgt met de nadruk als er geroept wordt dus als je op reis bent of op zaken of een plaats waar geen moslims zijn dan heb je een voorkeur ,Daarna vervolgt nog door een bevel "fas3auw ila d'ikri lahh" letterlijk dus : *REN naar herdenking van allah met een verbod op commerciele werk "wa'daro lbai3" , daarna vervolgt met een waarlijke beloning,
De volgende aya opent terug de laken van vrijheid een mag je terug naar je zaken gaan !!!! Denk maar goed na !

Lees ook dit van tafseer al baydawi:

aya 9) يا أيها الذين آمنوا إذا نودي للصلاة أي إذا أذن لها . من يوم الجمعة بيان لـ إذا وإنما سمي جمعة لاجتماع الناس فيه للصلاة ، وكانت العرب تسميه العروبة . وقيل سماه كعب من لؤي لاجتماع الناس فيه إليه ، وأول جمعة جمعها رسول الله صلى الله عليه وسلم أنه لما قدم المدينة نزل قباء بها إلى الجمعة ، ثم دخل المدينة وصلى الجمعة في واد لبني سالم بن عوف . فاسعوا إلى ذكر الله فامضوا إليه مسرعين قصداً فإن السعي دون العدو ، والـ ذكر الخطبة ، وقيل الصلاة والأمر بالعسي إليها يدل على وجوبها . وذروا البيع واتركوا المعاملة . ذلكم أي السعي إلى ذكر الله خير لكم من المعاملة فإن نفع الآخرة خير وأبقى إن كنتم تعلمون الخير والشر الحقيقيين ، أو إن كنتم من أهل العلم .
aya 10) فإذا قضيت الصلاة أديت وفرغ منها . فانتشروا في الأرض وابتغوا من فضل الله إطلاق لما حظر عليهم ، واحتج به من جعل الأمر بعد الحظر للإباحة . وفي الحديث ابتغوا من فضل الله ليس بطلب الدنيا وإنما هو عيادة مريض وحضور جنازة وزيارة أخ في الله .

*ren : Is niet lopen of rennen maar een betekenis van naartoe gaan een het aanwezig zijn op het gebed!
Jij bent blijkbaar van een ander soort 'islam' dan ik. Allah(Geprezen Zij Zijn Naam) is overal waar er mensen in vrede en liefde samen bidden. Dit kan dus ook, of zeker, thuis zijn.
Oud 6 mei 2005, 15:00   #177
Tegendradigaard

Standaard

waw seffens een soenietische /sjietische afslachtpartij op dit forum....

maar on topic ik lust ook geen Marokkanen eigenlijk.

Neen als ik ergens ga eten dan eis ik dat ik geen Marokkaan krijg. Ik heb liever een lekker kippeboutje of een ander stukske vlees. Het is al een tijdje geleden dat ik nog de kannibaal heb uitgehangen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 15:30   #178
Kifkif
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
waw seffens een soenietische /sjietische afslachtpartij op dit forum....

maar on topic ik lust ook geen Marokkanen eigenlijk.

Neen als ik ergens ga eten dan eis ik dat ik geen Marokkaan krijg. Ik heb liever een lekker kippeboutje of een ander stukske vlees. Het is al een tijdje geleden dat ik nog de kannibaal heb uitgehangen.
, maar:
Oud 6 mei 2005, 15:42   #179
Lincoln

Standaard

Citaat:
Jij bent blijkbaar van een ander soort 'islam' dan ik. Allah(Geprezen Zij Zijn Naam) is overal waar er mensen in vrede en liefde samen bidden. Dit kan dus ook, of zeker, thuis zijn.
Inderdaad jou islam is de islam van jouw filosofie , maar de islam van mo7amed (s.a.s) die allah neerzonde daar heb je weinig kaas van gevreten !!!
Oud 6 mei 2005, 16:25   #180
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gelukkig ken ik daar dus allemaal niks van. Wat een nachtmerrie dat te moeten doorstaan allemaal.
Jonge jonge jonge toch. Als het eens goed koud is en de haard moet aan weet je wat je moet gebruiken hé?

Vraagje; wanneer is er nog eens een openbare boekverbranding gepland?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be