Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 5 mei 2005, 15:51   #161
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Waarom hangen ze hun wimpel dan uit, als het ons toch zogezegd koud zou laten?
Als decoratie of als welkomstteken, zoals ik al aangaf. In Nederland is dat niet ongewoon, in bepaalde streken zelfs gebruikelijk. Hier in de buurt zie je bijv. overal Drentse wimpels aan de vlaggenmasten hangen. Moeten we daar nu van alles achter gaan zoeken (Drentse onafhankelijkheid )? Nee, het is gewoon als decoratie of begroeting bedoeld.
Dimitri is offline  
Oud 5 mei 2005, 15:55   #162
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat heeft Paola daar mee te maken?

Ja, ik merk in Sluis bijvoorbeeld hoe gespannen de verhoudingen zijn tussen Nederland-België! Ja, wat een grimmige sfeer daar. Vooral in de zomer: hoe grimmige "Belgen" massaal rondlopen tussen nog grimmiger Nederlanders. Ja, daar zie je pas dat België en Nederland geen gemoedelijke verhouding hebben.

Kortom, u kletst maar uit uw nek.

België en het VK hebben ook een "veel gemoedelijker verhouding" zeker... U weet prince Laurent en miss Coombs.
U onderschat de invloed van ons Koningshuis. Dankzij Boudewijn bijvoorbeeld zijn de relaties België-Spanje geëvolueerd in positieve zin.

Ook ik kom graag onder de buitenlanders, en zelfs zeer graag onder de Nederlanders, zolang ze maar niet in hun oude rol vallen als overdreven chauvinistische kabaalmakers. Zo heb ik Oostenrijk als ski-oord afgezworen omdat de Nederlanders daar telkens een heel hotel op stelten zetten. Ik kan u verzekeren dat je na een dag skiën geen zin hebt om een ganse nacht in de oranje mensentreintjes "miep waar is men feestneus" te brullen. Geef mij maar Frankrijk, daar blijven de Nederlanders meestal weg omdat ze de taal niet machtig zijn.
Oud 5 mei 2005, 15:56   #163
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Als decoratie of als welkomstteken, zoals ik al aangaf. In Nederland is dat niet ongewoon, in bepaalde streken zelfs gebruikelijk. Hier in de buurt zie je bijv. overal Drentse wimpels aan de vlaggenmasten hangen. Moeten we daar nu van alles achter gaan zoeken (Drentse onafhankelijkheid )? Nee, het is gewoon als decoratie of begroeting bedoeld.
In Nederland vind ik dat mooi, in België ongepast. (tenzij het een ambassade betreft)
Oud 5 mei 2005, 15:58   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U onderschat de invloed van ons Koningshuis. Dankzij Boudewijn bijvoorbeeld zijn de relaties België-Spanje geëvolueerd in positieve zin.
Dat is ook wel het eerste wat ik erover verneem. Of hoe belgicisten de geschiedenis nadien herschrijven...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:00   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook ik kom graag onder de buitenlanders, en zelfs zeer graag onder de Nederlanders, zolang ze maar niet in hun oude rol vallen als overdreven chauvinistische kabaalmakers. Zo heb ik Oostenrijk als ski-oord afgezworen omdat de Nederlanders daar telkens een heel hotel op stelten zetten. Ik kan u verzekeren dat je na een dag skiën geen zin hebt om een ganse nacht in de oranje mensentreintjes "miep waar is men feestneus" te brullen. Geef mij maar Frankrijk, daar blijven de Nederlanders meestal weg omdat ze de taal niet machtig zijn.
Hahahaha. Frankrijk, waar Nederlands wegblijven.

Mens toch, in de vakanties bulkt Frankrijk van de Nederlanders. Je kan geen camping op of er staat een hele batterij auto's, mobilhomes of caravans met Nederlandse nummerplaten.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:03   #166
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hahahaha. Frankrijk, waar Nederlands wegblijven.

Mens toch, in de vakanties bulkt Frankrijk van de Nederlanders. Je kan geen camping op of er staat een hele batterij auto's, mobilhomes of caravans met Nederlandse nummerplaten.
Niet overdrijven. De campings worden in Europa over het algemeen grotendeels bevolkt door Nederlanders. Ik heb het dan meer over de vakanties in hotels, vakantiehuisjes... Raar of zelden dat ik in Frankrijk Nederlands hoor praten. Of misschien in een Novotel halverwege Spanje...
Oud 5 mei 2005, 16:05   #167
Dimitri

Standaard

Citaat:
In Nederland vind ik dat mooi, in België ongepast. (tenzij het een ambassade betreft)
Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd. Of vind je het gewoon vervelend dat er Nederlanders wonen?
Dimitri is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:07   #168
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd. Of vind je het gewoon vervelend dat er Nederlanders wonen?
Verre van. Over het algemeen heb ik er geen problemen mee.
Oud 5 mei 2005, 16:25   #169
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het verbazend dat Boudewijn zijn vrouw ging zoeken, excuus: aangeboden kreeg, in Franco-Spanje (hoge en zeer katholieke adel in die dagen, dat ruikt verdacht) en dat dan de relaties verbeterden?

Citaat:
Wat een hoop vooroordelen... 'Ik heb niets tegen negers, zolang ze maar niet in mijn straat komen wonen', zoiets.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 5 mei 2005 om 16:26.
ossaert is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:27   #170
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Is het verbazend dat Boudewijn zijn vrouw ging zoeken, excuus: aangeboden kreeg, in Franco-Spanje (hoge en zeer katholieke adel in die dagen, dat ruikt verdacht) en dat dan de relaties verbeterden?

Wat een hoop vooroordelen... 'Ik heb niets tegen negers, zolang ze maar niet in mijn straat komen wonen', zoiets.
In mijn straat wonen veel Nederlanders. Met de meeste van hen heb ik inderdaad geen problemen.
Oud 5 mei 2005, 16:29   #171
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt stilaan duidelijk waar Yanns rabiate staatnationalisme vandaan komt. Het menneken woont tegen de Nederlandse grens en is gefrustreerd door de aanwezigheid van de Nederlandse medemens aldaar. Misschien heeft een Ollander zijn lief afgepakt?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:30   #172
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke relaties?

Citaat:
Geef mij maar Frankrijk, daar blijven de Nederlanders meestal weg omdat ze de taal niet machtig zijn.
Bent u al ooit op een camping in Zuid-Frankrijk geweest? Je zou je er bijna in Nederland wanen.
lomeanor is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:34   #173
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Het wordt stilaan duidelijk waar Yanns rabiate staatnationalisme vandaan komt. Het menneken woont tegen de Nederlandse grens en is gefrustreerd door de aanwezigheid van de Nederlandse medemens aldaar. Misschien heeft een Ollander zijn lief afgepakt?

Egidius
Zoals eerder gesteld heb ik niets tegen de Nederlanders, zolang ze buiten hun land het overdreven chauvinisme achterwege laten. Daar heeft niemand boodschap aan.
Oud 5 mei 2005, 16:34   #174
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Egidius
Ik vind het trouwens heel vreemd dat vriend Yann duidelijk zijn aversie tegenover de Nederlanders heel normaal vindt, maar dat hij niet onze aversie tegenover de Walen begrijpt. Ik woon aan de Waalse grens, niet aan de Nederlandse, en bij mij zijn het de Walen die mijn buurt verzieken en is het franstalig uitschot dat mijn Vlaams land overwoekert als een tumoraal gezwel. Trouwens, Nederlanders die in Vlaanderen wonen zijn meestal van een gegoede klasse, de meeste franstaligen in mijn streek zijn dat in het geheel niet, het zijn laaggeschoolden met criminele kinderen. Misschien zou ik beter in Yann zijn straat gaan wonen?
lomeanor is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:35   #175
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Bent u al ooit op een camping in Zuid-Frankrijk geweest? Je zou je er bijna in Nederland wanen.
Campings interesseren mij niet. Maar als u de discussie had gevolgd, had u deze vraag niet gesteld.
Oud 5 mei 2005, 16:36   #176
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het trouwens heel vreemd dat vriend Yann duidelijk zijn aversie tegenover de Nederlanders heel normaal vindt, maar dat hij niet onze aversie tegenover de Walen begrijpt. Ik woon aan de Waalse grens, niet aan de Nederlandse, en bij mij zijn het de Walen die mijn buurt verzieken en is het franstalig uitschot dat mijn Vlaams land overwoekert als een tumoraal gezwel. Trouwens, Nederlanders die in Vlaanderen wonen zijn meestal van een gegoede klasse, de meeste franstaligen in mijn streek zijn dat in het geheel niet, het zijn laaggeschoolden met criminele kinderen. Misschien zou ik beter in Yann zijn straat gaan wonen?
Dat is dan ook de oorsprong van de hele discussie. Als er geroepen wordt: Waalse ratten, rol uw matten, dan kan ik dat evengoed over de Nederlanders roepen.
Oud 5 mei 2005, 16:36   #177
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals eerder gesteld heb ik niets tegen de Nederlanders, zolang ze buiten hun land het overdreven chauvinisme achterwege laten. Daar heeft niemand boodschap aan.
Overdreven chauvinisme? En dat komt van een Belgicist???
Wie is degene die gaat huilen als hij de belgische vlag ziet wapperen en de brabaçonne hoort? (Bah, ik word echt fysiek ziek en misselijk door dit zelfs maar te schrijven)
lomeanor is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:37   #178
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook de oorsprong van de hele discussie. Als er geroepen wordt: Waalse ratten, rol uw matten, dan kan ik dat evengoed over de Nederlanders roepen.
Ik ben blij dat we elkaar begrijpen. Walen én Nederlanders weg, en Vlaanderen voor de Vlamingen! Zulk een heldere redenering had ik van u niet verwacht, vriend Yann.
lomeanor is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:37   #179
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overdreven chauvinisme? En dat komt van een Belgicist???
Wie is degene die gaat huilen als hij de belgische vlag ziet wapperen en de brabaçonne hoort? (Bah, ik word echt fysiek ziek en misselijk door dit zelfs maar te schrijven)
In België en in het buitenland steek ik mijn liefde voor het vaderland niet onder stoelen of banken, al is er wel een verschil. In Frankrijk hang ik dus niet de nationale driekleur uit. Waar zou dat goed voor zijn?
Oud 5 mei 2005, 16:39   #180
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat we elkaar begrijpen. Walen én Nederlanders weg, en Vlaanderen voor de Vlamingen! Zulk een heldere redenering had ik van u niet verwacht, vriend Yann.
Nee, want ik vind dat een bekrompen redenering. Ongeacht de provocatie van sommige Nederlanders op Belgisch grondgebied, vind ik niet dat ik hen zou kunnen dwingen om terug naar Nederland te verhuizen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be