![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het geval van het VB vindt ik zulks gewoon schandalig. VB:"Papa Belgique, geef me poen, dat ik schoenen met ijzeren tippen koop om u mee voor de kloten te stampen" Dergelijk bijten in de hand waaruit ze eten is gewoon te schaamtelijk voor woorden. De N-Va gaat tenminste mooi opzitten en geeft pootje aan nonkel pastoor, en aan nonkel Albert II. Die verdienen op manier veel meer hun Belgische klontje...... Hoewel ik nu ook niet ga bleiten als ze (net zoals het VB) retroactief via de wet beentje gelicht worden en hun poet mogen terugdokken wegens schofferen van de Waalse bevolkingsgroep. 't Moeten niet altijd dezelfden zijn die slachtoffer worden van unfair en smerige gang van zaken. Als uw favoriete ploeg scoort door scheidsrechterlijke dwaling en zwakke toepassing van een reglement, wordt je toch kampioen en is er reden tot feest. ![]()
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben er niet zeker van dat jij dit zou weigeren. |
|
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blij dat ze zijn met de Eigen-Volk-Eerst-Krant! Gans de stad opgefleurd met reuze-affiches in verkiezingstijd. En schone folders dat ze dan krijgen! Ohboy. ![]() Ik vrees dat ik stilaan naar Egidius' kamp overhel. Zonde van al dat goeie geld.
![]() |
![]() |
#166 | |||||
|
![]() Citaat:
[font=Tahoma]Wallonië is de enige Europese regio met een zwaar industrieel verleden die het zo slecht doet. Hoe komt dat? [/font] [font=Tahoma]DESTEXHE: Ook dát weten de Walen niet. Niemand heeft hen ooit gezegd dat andere industriële bekkens, in Duitsland, Frankrijk en Engeland, zich wél succesvol hebben weten te herstructureren. Bij ons wordt het indu- striële verleden nog altijd als excuus ingeroepen, maar het begin van de crisis dateert van 1973! We zijn intussen 32 jaar later. Dan moet je toch concluderen dat er meer aan de hand is. De verklaring ligt volgens mij in wat ik 'de PS-staat' noem, die gekenmerkt wordt door een redelijk unieke combinatie van politiek cliëntelisme, syndicaal corporatisme, en institutionele complexiteit. Van die PS-mentaliteit is intussen ook heel het sociale weefsel doordrongen en dat is een levensgroot probleem. [/font] [font=Tahoma]Maar de PS is sinds vele jaren niet meer zo sterk geweest als vandaag. [/font] [font=Tahoma]DESTEXHE: Het enige wat we kunnen doen, is de Walen de waarheid vertellen. Hen zeggen dat het systeem van de PS, de partij die al meer dan dertig jaar aan de macht deelneemt, ertoe geleid heeft dat zij nu in een van de armste regio's van Europa leven, met een werkloosheidsgraad van 18 procent en enorme sociale misère. Sommigen beweren dat er dankzij ons prachtige sociale systeem in België geen armoede meer bestaat, of toch minder dan in andere landen. Ik wil u wel eens meenemen naar sommige buurten van Seraing of Charleroi. De ellende is er schrikbarend. [/font][edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door luc broes : 2 juni 2005 om 16:04. |
|||||
![]() |
![]() |
#167 | |||||||
|
![]() Citaat:
Je vergelijkt appelen met peren: je pensioen is je gegund, daarvoor heb je veel afbetaald. Partijsubsidiëring daarentegen is IMHO struikroverij tegenover de burger. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 2 juni 2005 om 16:10. |
|||||||
![]() |
![]() |
#168 | |||||
|
![]() Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 2 juni 2005 om 16:10. |
|||||
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Behoorlijke controle van de besteding van dat geld is nodig. |
|
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook maar een manier van bekijken. Citaat:
Als die zich wensen te verenigen in belangengroepen (i.c. partijen), dan moeten ze die maar zelf zien te financieren. De burger is voor die belangengroepen geen vragende partij.
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
2/ Als de burgers zich zouden uitspreken tegen wegenbouw, dan heeft de staat geen basis meer om wegen aan te leggen. Maar wij kunnen ons zelfs niet uitspreken over de partijsubsidiëring, noch over om het even wat. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Ik durf te veronderstellen dat mijn visie op partijsubsidiëring nauw aanleunt bij de V-visie over de verhouding tussen overheid en burgers. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#176 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
2) via verkiezingen kan men zich over gelijk wat uitspreken. |
|
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Te oordelen naar de kloeke taal die jij gebruikt ben je zonder twijfel een gematigde, nuchtere en objectieve waarnemer van de politiek. Ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat hij over wie dan ook brutale ongenuanceerd uitspraken doet zoals jij hier. Hij is een sprankelende geest die zonder twijfel een eigen mening heeft, maar zeker de moeite waard om te beluisteren. |
|
![]() |
![]() |
#179 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door jjohanvdb : 2 juni 2005 om 18:09. |
|||||
![]() |
![]() |