Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 16 mei 2005, 14:37   #161
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Even terug naar de kern van de zaak, graag. Heb je ondertussen al gevonden hoe groot de Franstalige aanwezigheid in Bokrijk/De Rand is?

Egidius
Over wat klaag je Egidius. Zonder de Franstaligen zou BHV totaal onbekend en dus onbemind zijn......
Ook Bokrijk heeft publiciteit nodig om te overleven.
Bovendien vind ik dat je na een heel jaar feestelijkheden te hebben georganiseerd je nu eindelijk eens de anderen dit pleziertje mag gunnen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 mei 2005 om 14:41.
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:40   #162
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Neem d�*�*r dan maar 'ns een voorbeeld aan.
Wat!!? Geen enkele smiley???

Maar ik ga je raad ter harte nemen, Raf. Ik heb me kostelijk geamuseerd en ik hoop van jou hetzelfde, maar nu moet ik dringend wat aan het werk.

Tot straks!

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:40   #163
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Over wat klaag je Egidius. Zonder de Franstaligen zou BHV totaal onbekend en dus onbemind zijn......
Ook Bokrijk heeft publiciteit nodig om te overleven.
Ja, maar hoe groot is hun percentage nu precies?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:40   #164
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat!!? Geen enkele smiley???

Maar ik ga je raad ter harte nemen, Raf. Ik heb me kostelijk geamuseerd en ik hoop van jou hetzelfde, maar nu moet ik dringend wat aan het werk.

Tot straks!

Egidius
Ik ook, mijn beste, ik ook... 't Was weer bijzonder aangenaam.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:42   #165
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Egidius
In de faciliteitengemeenten ? Daar zijn meestal in de meerderheid......
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:46   #166
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verlaart deze al niet een beetje ... en zoals gemeld ...indien vragen ... shout!!
Kunt gij dan misschien antwoorden op dit 2004gun ? : http://forum.politics.be/showthread.php?t=34224
woffer is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:54   #167
Egidius

Standaard

Citaat:
Hahaha, je weet maar al te goed hoe de zaak echt ineen zit, hé Lab? Liege, bedriege en voajlegaijt verkuupe, noemen we dat in De Rand.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:55   #168
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meestal?? Altijd!!
Oud 16 mei 2005, 14:58   #169
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Egidius
Egidius als je mij wilt laten schrijven dat er meer Nederlandstaligen zijn dan Franstaligen in gans BHV ..... maar in de faciliteitengemeenten is dat meestal niet en daarom bestaan die faciliteiten, een uitzondering voor een uitzonderlijke situatie, een plaats waar beide gemeenschappen elkaar ontmoeten of spijtig genoeg juist niet ontmoeten.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 mei 2005 om 15:02.
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2005, 15:05   #170
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hahaha, je weet maar al te goed hoe de zaak echt ineen zit, hé Lab? Liege, bedriege en voajlegaijt verkuupe, noemen we dat in De Rand.

Egidius
Is dat Rand-Bokrijks ?
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2005, 15:19   #171
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee weet ik nog steeds niet wat er nu concreet in het voordeel van de burger is ingeval van een splitsing van BHV...
Ik weet ook nog steeds niet wat er nu concreet in het voordeel van 95 (of 99) % vd burgers in dit land is dat homo's mekaar in de gemeentelijke trouwzaal het ja-woord mogen geven...
Tussen haakjes : ik heb geen problemen met het homo-huwelijk want 'indifferent'..
Oud 16 mei 2005, 15:55   #172
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee weet ik nog steeds niet wat er nu concreet in het voordeel van de burger is ingeval van een splitsing van BHV...
Citaat:
Ik weet ook nog steeds niet wat er nu concreet in het voordeel van 95 (of 99) % vd burgers in dit land is dat homo's mekaar in de gemeentelijke trouwzaal het ja-woord mogen geven...
Tussen haakjes : ik heb geen problemen met het homo-huwelijk want 'indifferent'..
Een vergelijking die niet acht opgaat... In het geval van het homo-huwelijk is er wel degelijk voordeel voor bepaalde burgers, ook al is het een klein percentage. Maar in het geval BHV - zoals uit dit forum blijkt - is er geen enkel concreet voordeel, voor geen enkele burger, behalve voor enkele vlaamse toppolitici die er weer een paar stemmen door winnen...
woffer is offline  
Oud 16 mei 2005, 16:13   #173
Egidius

Standaard

Citaat:
Egidius als je mij wilt laten schrijven dat er meer Nederlandstaligen zijn dan Franstaligen in gans BHV
Doedettan, doedetan, schuu wevveke...

Terzijde: het gaat hier over de Rand = Halle-Vilvoorde.

Citaat:
..... maar in de faciliteitengemeenten is dat meestal niet en daarom bestaan die faciliteiten, een uitzondering voor een uitzonderlijke situatie, een plaats waar beide gemeenschappen elkaar ontmoeten of spijtig genoeg juist niet ontmoeten.
Ik weet niet of je het gemerkt, maar de discussie gaat hier de laatste dagen over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Je link met de faciliteiten is onduidelijk. Halle-Vilvoorde behoort tot het Vlaams Gewest (zie Belgische grondwet). Binnen Halle-Vilvoorde vormen de franstaligen een middelkleine minderheid (we spreken over 15 tot 20 pct). Maar die moeten dus volgens sommigen wel bepalen waar Halle-Vilvoorde bij hoort of niet.

Stel dat er in de Zevenborrestraat in Zwijzegem-Kapelle ook meer franstaligen dan nederlandstaligen wonen. Moet die straat dan ook maar meteen bij het kiesarrondissement BHV gevoegd worden? En zo neen, waarom niet?

Conclusie: wat een onzin is dat toch allemaal? En dat allemaal om de middeleeuwse priviliges van enkele tienduizenden burgers ten allen prijze te kunnen behouden.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 16 mei 2005 om 16:16.
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 16:14   #174
Egidius

Standaard

Citaat:
Is dat Rand-Bokrijks ?
Al een sjans dat ge dat niet verstaat, hé?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 16:19   #175
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je het gemerkt, maar de discussie gaat hier de laatste dagen over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. De link met de faciliteiten is onduidelijk. Halle-Vilvoorde behoort tot het Vlaams Gewest (zie Belgische grondwet). Binnen Halle-Vilvoorde vormen de franstaligen een middelkleine minderheid (we spreken over 15 tot 20 pct). Maar die moeten dus volgens sommigen wel bepalen waar Halle-Vilvoorde bij hoort of niet.

Stel dat er in de Zevenborrestraat in Zwijzegem-Kapelle ook meer franstaligen dan nederlandstaligen wonen. Moet die straat dan ook maar meteen bij het kiesarrondissement BHV gevoegd worden? En zo neen, waarom niet?

Wat een onzin is dat toch allemaal? En dat allemaal om de middeleeuwse priviliges van enkele tienduizenden burgers ten allen prijze te kunnen behouden.

Egidius
Je hoeft er in princiepe geen tekening bij te maken. Ganshoren maakt volmondig (100%) deel uit van het Brussels gewest, dus geen faciliteiten. Wanneer Ganshoren aan Brussel is gelinkt (ik dacht '63 maar kan verkeerd zijn) was meer dan 80% Vlaamstalig ... vandaag de dag is het nog steeds meer dan 80% maar dan wel Franstalig ...
Bij de instelling van de faciliteiten vormden de Franstaligen een grote minderheid in de 6 bewuste gemeenten ... vandaag de dag vormen de Vlamingen een kleine minderheid ...
Oud 16 mei 2005, 16:34   #176
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Egidius]
Citaat:
Doedettan, doedetan, schuu wevveke...
U zou nog kunnen verschieten......

Citaat:
Terzijde: het gaat hier over de Rand = Halle-Vilvoorde.

Ik weet niet of je het gemerkt, maar de discussie gaat hier de laatste dagen over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Je link met de faciliteiten is onduidelijk. Halle-Vilvoorde behoort tot het Vlaams Gewest (zie Belgische grondwet). Binnen Halle-Vilvoorde vormen de franstaligen een middelkleine minderheid (we spreken over 15 tot 20 pct). Maar die moeten dus volgens sommigen wel bepalen waar Halle-Vilvoorde bij hoort of niet.

Conclusie: wat een onzin is dat toch allemaal? En dat allemaal om de middeleeuwse priviliges van enkele tienduizenden burgers ten allen prijze te kunnen behouden.
Echt? En wordt een gans land plat gelegd gedurende een jaar voor het grote Franse gevaar (15 �* 20 % ) in Halle-Vilvoorde, de levensbedreigende verfransing , het inpalmen van Vlaams grondgebied..... ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 mei 2005 om 16:38.
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2005, 16:37   #177
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Bij de instelling van de faciliteiten vormden de Franstaligen een grote minderheid in de 6 bewuste gemeenten ... vandaag de dag vormen de Vlamingen een kleine minderheid ...
Is dat zo ? Waarom hebben ze dan destijds de faciliteiten ingesteld ?
labyrinth is offline  
Oud 16 mei 2005, 16:40   #178
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo ? Waarom hebben ze dan destijds de faciliteiten ingesteld ?
Onder druk van de Franstaligen ... je hebt ver blijkbaar niet veel kaas van gegeten ... maar dat had ik eerder al opgemerkt
Oud 16 mei 2005, 16:40   #179
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is duidelijk, me dunkt. Er wordt hier door voor- en tegenstanders druk gediscussieerd over wie welke verantwoordelijkheid ontlopen heeft en wie dringend moet "afgestraft" worden om eens een "lesje in democratie" te krijgen, maar op de eenvoudige vraag wat nu precies het belang van die splitsing voor de burger is, volgt een oorverdovende stilte.

Is er iemand die zich in staat voelt om kort en kernachtig uit te leggen op welke manier de burger baat heeft bij de splitsing van BHV, zonder evenwel te vervallen in allerlei speculaties over de toekomst van België of principiële theorieën van welke aard dan ook. Wat mij interesseert is wat er concreet in het voordeel van de burger is dat deze splitsing zou kunnen rechtvaardigen.
Omdat men anders voor de Vlaamse bewoners binnen een paar jaar faciliteiten zal moeten aanvragen op hun eigen grondgebied.
Oud 16 mei 2005, 16:46   #180
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Omdat men anders voor de Vlaamse bewoners binnen een paar jaar faciliteiten zal moeten aanvragen op hun eigen grondgebied.
Ziet u wel dat de faciliteiten in het belang van iedereen moeten behouden worden....

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 mei 2005 om 16:47.
labyrinth is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be