![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#162 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onnozelaars ... ga nog maar wat buiten spelen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
En enkel de wil van de BUB is wet? Want het afschaffen van bv de gewesten dient met een 2/3de meerderheid te gebeuren, en daarom gaat jullie partij wel moeten samenwerken met andere. Maw, jullie gaan die mensen moeten overtuigen, en afgaande op dit argument, ziet het er niet goed uit |
|
![]() |
![]() |
#165 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#166 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 26 mei 2005 om 14:23. |
|||||||
![]() |
![]() |
#167 | ||
|
![]() Citaat:
En nee, ik ben daar hoegenaamd niet mee akkoord, maar je kan niet ontkennen dat hij het verdomd slim speelt... Citaat:
En nogmaals, met welke argumenten gaan jullie de andere partijen overhalen? |
||
![]() |
![]() |
#168 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kan je verwachten dat een Franstalige die naar hier komt en ( hoogwaarschijnlijk) amper Nederlands kan spreken omwille van de slechte kwaliteit van het Waals onderwijs plots Nederlands zouden beginnen klappen? Dit wel echt zo, als je in een franstalige school zou gaan zou je gewoon merken dat heel vaak het aanleren van de Nederlandse taal wordt verwaarloosd. En ik blijf bij mijn standpunt, we leven in een tweetaligland en dat impliceert dat men verdraagzaamheid moet tonen ten aanzien van de andere taal. Ik zij ook dat we elk respect moeten tonen aan de andere "cultuur".Is het omdat een Franse frans spreekt dat hij de onze niet respecteerd ( en omgekeerd )?? Waar jij gelijkt hebt is dat je zoveel mogelijk BEIDE talen moet aanleren ( trouwens, zonder tweetaligheid kom je niet gemakkelijk aan werk). Maar wat ik bedoelde is dat je het niet steeds kan kwalijk nemen aan iemand die je taal niet spreekt. Als je mensen wilt laten aanpassen, dan moet je ze hiervoor de gelegenheid geven. De negatieve politiek die actueel wordt gevoerd ten aanzien van de andere gemeenschappen is dus alleen maar een manier om de haat tussen elkaar te verhogen.
![]() |
#169 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Neen, ik zei dat het een spel was tussen Waalse politiekers (Di Rupo en zij,n walgelijke afscheidingspolitiek ) en Vlaamse politiekers ( de Brusselse politiekers liggen hiertussen maar hebben de neiging om partij te kiezen voor1 van de 2 ). Maar wat jij bedoelt is eigenlijk ook mijn standpunt: Fransen in de rand moeten eigenlijk als een entiteit apart worden gezien.[edit] [size=1]Edit:[/size]
![]() WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!! Laatst gewijzigd door peace in the world : 26 mei 2005 om 16:28. |
|||||
![]() |
![]() |
#170 | |||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Ook de zogenaamde wafelijzerpolitiek moet eindigen aangezien ze nutteloos veel geld oppompt uit de schatkisten van de staat. Andere federale aspecten die tevens de goede werking van de economie of de relaties tussen gemeenschappen bemoeilijken bevorderen moeten ook uit de weg "geruimd" worden. Wij weten ook dat het verleden voorgoed verleden tijd is maar dit is juist wat we willen voorkomen: er voor zorgen dat alle problemen die in onze Belgische geschiedenis zijn opgetreden nooit meer terugkeren. Een mooi voorbeeld van feodale politiekvoering ( zoals jij dit noemt ) is bijvoorbeeld het de Vlaamse nationalistische beweging die zichzelf legitimeren door terug te keren naar feiten uit het verleden of nog een ander voorbeeld: Di Rupo die niet wilt samenwerken omdat hij Wallonië "trots" en "oppermachtig" wilt houden terwijl zijn gemeenschap stervend is en dringend een goed beleid nodig heeft. Ik kan nog een HOOP problemen opnoemen omdat de huidige federale staat maar vooral de mensen die aan haar leiding staan onze staat misbruiken. De huidige politiekvoering heeft gefaald. Onder andere door de gemeenschapsproblemen die maar geen einde zien aankomen. Als jij een partij die hieraan een einde wilt maken ( dan wel op een andere manier als jij zij ) feodaal wilt noemen dan is dit je probleem. Dan noem ik de huidige regering archaisch . Federalisme zoals wij die ooit gekend hebben is voorbijgestreefd en snakt naar nieuwe adem.[edit] [size=1]Edit:[/size]
![]() WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!! Laatst gewijzigd door peace in the world : 26 mei 2005 om 16:31. |
|||||||
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar die zetelt niet in de federale regering en die zal er wat mij betreft ook nooit in zetelen.
#174 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het zo is dat men die huizen 'voorbehoud' voor iemand die een band kan aantonen met de plaats of de lokale gemeenschap, dan kan IEDEREEN die die band aantoont toch in aanmerking komen? Iedere Belg is daar gelijk voor de wet. Ik kan die bv. niet huren, want ik heb er geen band als West-Vlaming. Natuurlijk dat het misschien voor sommige mensen die daar wonen moeilijk wordt om aan te tonen dat ze er niet alleen slapen in die gemeente maar er al van kindsaf wonen en/of ze er in de chiro zijn, in de fanfare of plaatselijke turnclub.... Maar dat is dan toch geen kwestie van ongelijkheid? Maar van keuze om niet in lokale verenigingen actief te zijn en de plaats alleen als slaapplaats te gebruiken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Burry : 26 mei 2005 om 22:05. |
|||||
![]() |
![]() |
#175 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Seba : 26 mei 2005 om 23:53. |
||||||
![]() |
![]() |
#176 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je kan immers toch niet verwachten dat die arme franstaligen na een jaar of 15 al een correcte zin nederlands kunnen neerschrijven zeker. Eigenlijk zou het beter zijn voor de franstaligen om gewoon toe te geven dat ze geen nederlands willen leren, want als ze zeggen dat het te "moeilijk" is geven ze gewoon toe dat ze eigenlijk gewoon achterlijk zijn.
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met al dan niet slechte kwaliteit van het Franstalige onderwijs heeft dat trouwens niet veel te maken. Wel met het feit dat vele Franstaligen Nederlands niet als eerste vreemde taal kiezen. Daarnaast is er hun onverschillige en zelfs afwijzende houding. Daar ligt de oorzaak. Dat hebben ze zelf in de hand. Bijgevolg moeten geen enkel begrip tonen voor dergelijke arrogantie en luiheid. |
|
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al even merkwaardig is de houding van de belgicisten ten opzichte van de Franstaligen: steeds weer heel toegevend. WIJ, de Vlamingen, zouden verdraagzaam moeten zijn. Geen woord over de Franstaligen. Nog nooit heb ik ook maar enige belgicist een kritisch woord horen uiten over het feit dat Franstaligen het blijkbaar zo vanzelfsprekend vinden dat ze aan de Vlaamse kust hun taal spreken. Daar tonen de Franstaligen zich helemaal niet verdraagzaamheid en tonen niet het minste respect voor het feit dat de taal daar het Nederlands. Ze eisen dat ze in het Frans bediend worden en vinden dat maar normaal ook. |
|
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze vertikken het gewoon om Nederlands te leren. |
|
![]() |
![]() |
#180 | |