Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2005, 07:58   #161
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Omdat de zogezegd "goeie" Marokkanen dat soort gedrag aanmoedigen, ja voor de teevee zeggen ze wel iets anders maar in de huiselijke Islamietenkring luidt het in het Arabisch "doe maar op, die ongelovige zwijnen en hun sletten zijn er om bestolen en verkracht te worden"!
Nice
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 08:49   #162
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de zogezegd "goeie" Marokkanen dat soort gedrag aanmoedigen, ja voor de teevee zeggen ze wel iets anders maar in de huiselijke Islamietenkring luidt het in het Arabisch "doe maar op, die ongelovige zwijnen en hun sletten zijn er om bestolen en verkracht te worden"!
Oeioeioei, er komt precies een opbodscenario op gang...

Ik ken geen Arabisch, gij wel??? Ik ken wel een aantal Moslims, gij ook???

Ik heb wel nog altijd geen uitleg op het feit dat "Moslims" en "Christenen" op ethisch vlak eigenlijk niet veel van elkaar verschillen. Toeval?
Oud 22 juni 2005, 08:56   #163
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Ik ken geen Arabisch, gij wel??? Ik ken wel een aantal Moslims, gij ook???

Ik heb wel nog altijd geen uitleg op het feit dat "Moslims" en "Christenen" op ethisch vlak eigenlijk niet veel van elkaar verschillen. Toeval?
1. Jawel(dat Arabisch,een beetje...). Soortgelijke uitpraken heb ik mogen optekenen uit de mond van onze "geïntegreerde" allochtonen. Dat gaan ze niet zeggen als de welzijnswerker langskomt hé!

2. Zoals ik al zei, is de Bijbel evengoed als gedateerde mythologie te verwerpen. Maar wij hebben dat hier al grosso modo 200 jaar geleden gedaan, voor de Islamieten leeft dat nog 100 %.
Uiteraard staat er in de Bijbel even grote onzin als in de Heilige Q'oran...
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 08:57   #164
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Nice
Wie zijn die gebaarde en zuur kijkende venten op die foto?
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 09:11   #165
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Jawel(dat Arabisch,een beetje...). Soortgelijke uitpraken heb ik mogen optekenen uit de mond van onze "geïntegreerde" allochtonen. Dat gaan ze niet zeggen als de welzijnswerker langskomt hé!
Hihi, ik wist niet dat ik een welzijnswerker was. Maar toch dank voor de compliment.

Citaat:
2. Zoals ik al zei, is de Bijbel evengoed als gedateerde mythologie te verwerpen. Maar wij hebben dat hier al grosso modo 200 jaar geleden gedaan, voor de Islamieten leeft dat nog 100 %.
Uiteraard staat er in de Bijbel even grote onzin als in de Heilige Q'oran...
Volledig eens, op één punt na: die duivelse Bijbel wordt nog altijd gebruikt in de Westerse beschaving. Zie gewoon het debat om de "Christelijke waarden" in de EU grondwet te zetten. Zie in Italië het referendum over het "embryo", zie het debat in Spanje over homohuwelijk. Zie de macht van de Ultraorthodoxe Christenen in de VS of in Polen.

Zelfs in België zwaait men er nog mee, kijk gewoon naar onze debatten over ethische kwesties.

Laten we dus stoppen met die hypocrisie en schijnheiligheid (nog een Bijbelse woord): dat er zaken in de Koran zitten die niet door de beugel kunnen, volledig meer akkoord, maar dat daardoor alle Moslims criminelen zijn, is nog iets anders.
Oud 22 juni 2005, 09:59   #166
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een link zetten tussen het probleem van de straffen onder de 6 maanden en de criminaliteit van vreemdelingen lijkt mij totaal absurd. Dat zou willen zeggen dat die regel eigenlijk (bijna) enkel de veroordeelde vreemdelingen treft.
Jij snapt het maar niet he? Een regering die dergelijke beslissingen neemt is niet geloofwaardig, punt. Waar heb ik een link gelegd met allochtonen? Je wilt maar niet begrijpen dat criminaliteit het probleem is en niet de vreemdelingen per se.

Citaat:
je zegt het zelf: het gaat om een minderheid zelfs binnen de Marokaanse gemeenschap. Het gaat om een aantal bendes die denken dat ze het zijn. En die moeten natuurlijk worden aangepakt. Zoals de andere vormen van criminaliteit.
Maar die worden NIET aangepakt.

Citaat:
Maar waar ik niet mee akkoord ben, is dat men die bendes gebruikt (misbruikt) om een veralgeming te maken naar de volledige Marokkaanse gemeenschap. Daarom stel ik de vraag: als een allochtoon crimineel wordt (simpel uitgedrukt), is het omdat hij allochtoon is, of om andere redenen?
Zolang je de criminaliteit niet effectief heb aangepakt zal de link tussen allochtonen en criminaliteit gelegd worden, want zo zit de mens in elkaar. De zichtbare criminaliteit is grotendeels het feit van allochtonen, vandaar dat de link gemaakt wordt. De mensen gaan af op wat ze zien. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo zijn. De oplossing bestaat erin om de zichtbare criminaliteit zichtbaar te bestrijden. Maar dat gebeurt niet. Wat wel gebeurt zijn theoretische discussies als deze waarin men mensen verwijt af te gaan op wat ze met hun eigen ogen zien. "Je mag die link niet leggen!" Maar het wordt toch gedaan.

Ik weet heus wel dat crmineel gedrag niet door de huidskleur wordt bepaald maar wat ik ervan denk zal concreet niets veranderen aan het stemgedrag van wie dan ook. Je mag elke Blokker nog kunnen overtuigen dat men geen crmineel is omdat men allochtoon is, dan nog gaan zij op het Blok stemmen omdat zij de kutmarrokanen weg willen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 10:43   #167
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Jij snapt het maar niet he? Een regering die dergelijke beslissingen neemt is niet geloofwaardig, punt. Waar heb ik een link gelegd met allochtonen? Je wilt maar niet begrijpen dat criminaliteit het probleem is en niet de vreemdelingen per se.
Dat is nondedjû wat ik sinds het begin zeg!!!!!!!!!!!

Citaat:
Maar die worden NIET aangepakt.

Zolang je de criminaliteit niet effectief heb aangepakt zal de link tussen allochtonen en criminaliteit gelegd worden, want zo zit de mens in elkaar. De zichtbare criminaliteit is grotendeels het feit van allochtonen, vandaar dat de link gemaakt wordt. De mensen gaan af op wat ze zien. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo zijn. De oplossing bestaat erin om de zichtbare criminaliteit zichtbaar te bestrijden. Maar dat gebeurt niet. Wat wel gebeurt zijn theoretische discussies als deze waarin men mensen verwijt af te gaan op wat ze met hun eigen ogen zien. "Je mag die link niet leggen!" Maar het wordt toch gedaan.

Ik weet heus wel dat crmineel gedrag niet door de huidskleur wordt bepaald maar wat ik ervan denk zal concreet niets veranderen aan het stemgedrag van wie dan ook. Je mag elke Blokker nog kunnen overtuigen dat men geen crmineel is omdat men allochtoon is, dan nog gaan zij op het Blok stemmen omdat zij de kutmarrokanen weg willen.
Dan is het idd hopeloos. Maar dat het VB dan stopt met die link te leggen, dat zal al een goed begin zijn.

En dat men dan naar de kern van het debat gaat: de aanpak van criminaliteit door onze regering. En in het kader van dit debat zal natuurlijk de vaststelling op tafel komen dat er veel allochtone gedetineerden zijn, zoals er veel drugsverslaafden zijn, mannen, mensen van lagere sociale afkomst, en weet ik nog wat.
Oud 22 juni 2005, 13:02   #168
L’ intérêt flamand
Partijlid

Standaard

[quote=Diego Raga]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand

U blijft maar bazelen en bochten nemen om niet te moeten toegeven dat we hier en vandaag in Vlaanderen leven anno 2005. Goe bezig jong.
Geen argumenten meer, dan mar op de man?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga

Nogmaals mijn onbeantwoord (onmogelijk ?) verzoek:

[size=3]Edoch, U als moslim-kenner, zult mij hopelijk spoedig van m'n door uzelf toegeschreven 'superioriteitsgevoel'' kunnen afhelpen door, met of zonder gegoogel, een half dozijn (ik noem maar wat) wetteksten en/of voorschriften uit de koran en aanverwante schrijfsels te tonen die, door een democratische bril bekeken, enigzins matchen met het Charter of simpelweg de Belgische wetgeving inzake. Ik wacht. [/size]

Halloo...???

Ciao
Ik heb er mijn posts nog eens op na gelezen. voor zover ik weet heb ik mij nergens speciaal voorgedaan als "moslim-kenner". Noch lijk ik ergens beweert te hebben dat er in de Koran wetteksten zouden staan die door "een democratische bril" (dat moet er vies uitzien) bekeken enigzinds (onderlijnd) matatchen met het Charter. U verzoek is dan ook totaal uit de lucht gegrepen en dwaas. U stelt alle moslims gelijk aan fundamentalisten die als levensdoel hebben het islamitiseren van de ganse wereld. Ik beargumenteerde dat de meeste gewone mensen die iedere dag zwaar hun best moeten doen om het geld bijeen te schrapen voor het gezinnetje. tot op heden heb ik van u hierop nog geen enkel zinnig antwoord gekregen.
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 19:24   #169
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

[quote=L’ intérêt flamand]
Citaat:

Ik heb er mijn posts nog eens op na gelezen. voor zover ik weet heb ik mij nergens speciaal voorgedaan als "moslim-kenner". Noch lijk ik ergens beweert te hebben dat er in de Koran wetteksten zouden staan die door "een democratische bril" (dat moet er vies uitzien) bekeken enigzinds (onderlijnd) matatchen met het Charter. U verzoek is dan ook totaal uit de lucht gegrepen en dwaas. U stelt alle moslims gelijk aan fundamentalisten die als levensdoel hebben het islamitiseren van de ganse wereld. Ik beargumenteerde dat de meeste gewone mensen die iedere dag zwaar hun best moeten doen om het geld bijeen te schrapen voor het gezinnetje. tot op heden heb ik van u hierop nog geen enkel zinnig antwoord gekregen.
Tot op heden heb IK nog geen enkel zinnig antwoord gekregen op mijn duidelijk uitgespelde vergelijkingsverzoek en probeert U op slinkse manieren uit de hoek te komen . Geen argumenten meer ?
Kijk flamand, ofwel bent U een moslim en dan begrijp ik uw houding en standpunten hoewel ik ze persoonlijk niet aanvaard of goedkeur. Ons beider recht.
Indien U echter géén moslim bent doch een zelfverklaarde liberaal, sta me dan toe mij af te vragen hoe U de positie van de vrouw tout court binnen de islam tout court, kunt aanvaarden en zelfs verdedigen op een manier die vloekt en breekt met de door U uitgeschruwelde liberale ondertekst in uw postings. Of maakt die 'vieze democratische bril' U plots wat bijziender ?

Hoe dan ook, zelfs met behulp van de Huble-ruimtetelescoop zult U geen antwoord kunnen vinden of verzinnen op mijn reeds herhaalde verzoek:
[size=1]Edoch, U als moslim-kenner, zult mij hopelijk spoedig van m'n door uzelf toegeschreven 'superioriteitsgevoel'' kunnen afhelpen door, met of zonder gegoogel, een half dozijn (ik noem maar wat) wetteksten en/of voorschriften uit de koran en aanverwante schrijfsels te tonen die, door een democratische bril bekeken, enigzins matchen met het Charter of simpelweg de Belgische wetgeving inzake. Ik wacht. [/size]

Daarom vermoed ik dat U een hypocriet bent van het zuiverste water óf U weet zich in uw werk-leefmilieu (politiek?) omringd door PC 's en/of 'democratische' moslims zodat U, vervuld van misplaatste zelftrots en zonder er blijkbaar erg in te hebben, ongemerkt bent gepromoveerd tot de status van Dhimmie. Must feel great !!

Ciao. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Diego Raga on 22-06-2005 at 20:25
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Tot op heden heb IK nog geen enkel zinnig antwoord gekregen op mijn duidelijk uitgespelde vergelijkingsverzoek en probeert U op slinkse manieren uit de hoek te komen . Geen argumenten meer ?
Kijk flamand, ofwel bent U een moslim en dan begrijp ik uw houding en standpunten hoewel ik ze persoonlijk niet aanvaard of goedkeur. Ons beider recht.
Indien U echter géén moslim bent doch een zelfverklaarde liberaal, sta me dan toe mij af te vragen hoe U de positie van de vrouw tout court binnen de islam tout court, kunt aanvaarden en zelfs verdedigen op een manier die vloekt en breekt met de door U uitgeschruwelde liberale ondertekst in uw postings. Of maakt die 'vieze democratische bril' U plots wat bijziender ?

Hoe dan ook, zelfs met behulp van de Huble-ruimtetelescoop zult U geen antwoord kunnen vinden of verzinnen op mijn reeds herhaalde verzoek:
[size=1]Edoch, U als moslim-kenner, zult mij hopelijk spoedig van m'n door uzelf toegeschreven 'superioriteitsgevoel'' kunnen afhelpen door, met of zonder gegoogel, een half dozijn (ik noem maar wat) wetteksten en/of voorschriften uit de koran en aanverwante schrijfsels te tonen die, door een democratische bril bekeken, enigzins matchen met het Charter of simpelweg de Belgische wetgeving inzake. Ik wacht. [/size]

Daarom vermoed ik dat U een hypocriet bent van het zuiverste water óf U weet zich in uw werk-leefmilieu (politiek?) omringd door PC 's en/of 'democratische' moslims zodat U, vervuld van misplaatste zelftrots en zonder er blijkbaar erg in te hebben, ongemerkt bent gepromoveerd tot de status van Dhimmie. Must feel great !!

Ciao. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Hoe dan ook, zelfs met behulp van de Huble-ruimtetelescoop zult U geen antwoord kunnen vinden of verzinnen op mijn reeds herhaalde verzoek.

Ciao. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 22 juni 2005 om 19:25.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 20:07   #170
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
EEN VROUW IS GELIJK AAN EEN MAN!!!!!
Yeah right ! En nu eens voor de grap tijdens het vrijdagavondgebed in uw favoriete moskee.

Ciao.[edit]
[size=1]After edit by Diego Raga on 22-06-2005 at 21:07
Reason:

Citaat:
Yeah right ! En nu eens voor de grap tijdens het vrijdagavondgebed in uw favoriete moskee.

Ciao.[/size]

Citaat:

Ciao.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 22 juni 2005 om 20:07.
Oud 23 juni 2005, 00:04   #171
Esceha
Burger

Esceha's schermafbeelding

Standaard

Het is ditmaal niet het op zijn (s)links geschreven raksist, fakcist, neo-nazi, maar de reactie is wel even dom: (citaat) ''Ik pleit voor een harde aanpak van de criminaliteit. In deze: het recidiverende racisme van het VB''. Deze Heer van stand vraagt u: ''Bezit u in uw denkraam niet meer fantasie Tom Poes''.

Ik bewonder uw eigendunk. Indirect zegt u namelijk dat in uw land meer dan een miljoen kiezers gek is. Dat moet heerljk zijn voor iemand die geen steekhoudende tegen-argumentatie kan aandragen. Ga eens met een aantal VB-ers in discussie en ik weet wie het verliest op basis van feitenkennis. U kunt het ook voorzichtig aan proberen en met Opa Cor in discussie gaan..... )))))))))))))) Moet u wel eerst even mijn feitenmateriaal verstoppen.....

Cor Schorel[edit]
[size=1]After edit by Esceha on 23-06-2005 at 01:15
Reason:

Het is ditmaal niet het op zijn (s)links geschreven raksist, fakcist, neo-nazi, maar de reactie is wel even dom: (citaat) ''Ik pleit voor een harde aanpak van de criminaliteit. In deze: het recidiverende racisme van het VB''. Deze Heer van stand vraagt u: ''Bezit u in uw denkraam niet meer fantasie Tom Poes''.

Ik bewonder uw eigendunk. Indirect zegt u namelijk dat in uw land meer dan een miljoen kiezers gek is. Dat moet heerljk zijn voor iemand die geen steekhoudende tegen-argumentatie kan aandragen. Ga eens met een aantal VB-ers in discussie en ik weet wie het verliest op basis van feitenkennis. U kunt het ook voorzichtig aan proberen en met Opa Cor in discussie gaan..... )))))))))))))) Moet u wel eerst even mijn feitenmateriaal verstoppen.....

Cor Schorel[/size]

Cor Schorel[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Esceha : 23 juni 2005 om 00:15.
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 08:54   #172
L’ intérêt flamand
Partijlid

Standaard

[quote=Diego Raga]
Citaat:

Ciao.
Mijn antwoord op uw vraag was duidelijk genoeg!

Citaat:
Indien U echter géén moslim bent doch een zelfverklaarde liberaal, sta me dan toe mij af te vragen hoe U de positie van de vrouw tout court binnen de islam tout court, kunt aanvaarden en zelfs verdedigen op een manier die vloekt en breekt met de door U uitgeschruwelde liberale ondertekst in uw postings.
Dit is een nieuwe iets interessantere vraag. Sta me toe, verwonderd te zijn dat iemand die de moslims beschouwt als een horde gevaarlijke zotten die het westen willen veroveren, plots zoveel bezorgdheid ten toon spreidt voor de positie van hun moeders en dochters. Maar dat terzijde gelaten. Als liberaal ben ik een groot voorstander van zovel mogelijk verantwoordelijke vrijheid. Ieder moslimmeisje of moslimvrouw dat zich tegen de richtlijnen van haar cultuur in probeert een eigen gekozen, eventueel meer westerse, levensstijl te ontwikkelen zal in mij een hevige medestander vinden. Idem voor vrouwen in traditioneel christelijke milieus die onder de beperkingen van hun cultuur uit willen. Emancipatie (overigens ook van westerse mannen met hun soms al even belachelijk "stoer" rollenpatroon vind ik een stap vooruit. Meer nog ik zal met genoegen argumenten aanbrengen om ze er toe aan te zetten. Maar het is natuurlijk uit vrije wil dat ze dat moeten doen. (anders zou ik geen liberaal zijn.) Emancipatie vertrekt steeds van binnen uit. Opgelegde emancipatie werkt niet. En emancipatie is altijd iets van het ganse gezin en de ganse familie. Of dacht u dat vrouwen in een conflictmodel met hun gezin, familie en cultuur kunnen emanciperen? Wat dus moeten doen is zoveel mogelijk de voorwaarden creëren die emancipatie vergemakkelijkt. Geloof me: Uw vooroordelen, beschuldigingen en neerbuigendheid over hun cultuur heeft nog nooit een vrouw aangezet tot emancipatie!

Vriendelijke groeten.
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 11:50   #173
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn antwoord op uw vraag was duidelijk genoeg!

Dit is een nieuwe iets interessantere vraag. Sta me toe, verwonderd te zijn dat iemand die de moslims beschouwt als een horde gevaarlijke zotten die het westen willen veroveren, plots zoveel bezorgdheid ten toon spreidt voor de positie van hun moeders en dochters. Maar dat terzijde gelaten. Als liberaal ben ik een groot voorstander van zovel mogelijk verantwoordelijke vrijheid. Ieder moslimmeisje of moslimvrouw dat zich tegen de richtlijnen van haar cultuur in probeert een eigen gekozen, eventueel meer westerse, levensstijl te ontwikkelen zal in mij een hevige medestander vinden. Idem voor vrouwen in traditioneel christelijke milieus die onder de beperkingen van hun cultuur uit willen. Emancipatie (overigens ook van westerse mannen met hun soms al even belachelijk "stoer" rollenpatroon vind ik een stap vooruit. Meer nog ik zal met genoegen argumenten aanbrengen om ze er toe aan te zetten. Maar het is natuurlijk uit vrije wil dat ze dat moeten doen. (anders zou ik geen liberaal zijn.) Emancipatie vertrekt steeds van binnen uit. Opgelegde emancipatie werkt niet. En emancipatie is altijd iets van het ganse gezin en de ganse familie. Of dacht u dat vrouwen in een conflictmodel met hun gezin, familie en cultuur kunnen emanciperen? Wat dus moeten doen is zoveel mogelijk de voorwaarden creëren die emancipatie vergemakkelijkt. Geloof me: Uw vooroordelen, beschuldigingen en neerbuigendheid over hun cultuur heeft nog nooit een vrouw aangezet tot emancipatie!

Vriendelijke groeten.

Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 17:23   #174
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:

Ciao.
Doe je oogkleppen af man! Je verdrinkt bijna in je vooroodelen, die je hebt opgedaan tijdens je ''objectieve islam-sites'' bezoeken...
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 17:26   #175
sinan123
Banneling

Standaard

Onze zelfverklaarde moslimkenner denk dat hij ook maar iets van moslims afweet.

Kan je a.u.b. stoppen met hokjesdenken, er valt geen normale discussie met jou te voeren.

FF in jouw taal zodat je het begrijpt
Je lijkt wel een moslim!
Oud 23 juni 2005, 17:27   #176
sinan123
Banneling

Standaard

[quote=Mosasaurus]
Citaat:

Oogkleppen!
Oud 23 juni 2005, 19:25   #177
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Doe je oogkleppen af man! Je verdrinkt bijna in je vooroodelen, die je hebt opgedaan tijdens je ''objectieve islam-sites'' bezoeken...
Ik had gehoopt van U en flamand 'hypocrite' toch iets genuanceerder antwoorden te ontvangen op mijn toch eenvoudige en duidelijk uitgespelde LIBERALE verzoeken. Of mischien verdrinken Ú & Co. wel in 'objectieve' vooroordelen, opgedaan tijdens het zoeken naar 'subjectieve' islam-sites ?
Ruikend wat voor vlees er in uw en Co.'s kuipje ligt laat ik het hierbij en gun ik U en Co. de eer om met uw infantiele zelfingenomenheid en oeverloze gezwets het laatste woord te nemen in dit eenvoudige debat over de gelijkheid van man en vrouw tout court binnen de islam tout court. Succes ermee !

Ciao.
Oud 23 juni 2005, 20:01   #178
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had gehoopt van U en flamand 'hypocrite' toch iets genuanceerder antwoorden te ontvangen op mijn toch eenvoudige en duidelijk uitgespelde LIBERALE verzoeken. Of mischien verdrinken Ú & Co. wel in 'objectieve' vooroordelen, opgedaan tijdens het zoeken naar 'subjectieve' islam-sites ?
Ruikend wat voor vlees er in uw en Co.'s kuipje ligt laat ik het hierbij en gun ik U en Co. de eer om met uw infantiele zelfingenomenheid en oeverloze gezwets het laatste woord te nemen in dit eenvoudige debat over de gelijkheid van man en vrouw tout court binnen de islam tout court. Succes ermee !

Ciao.
Ok, mijn vraag aan u dan.

Leg mij uit hoe het zit met de gelijkhied van man en vrouw in andere godsdiensten.
Ik verzoek u daarbij uw uitleg wel te baseren op heilige geschriften en niet met voorbeelden van democratische christenen/joden/hindoes/e.o.

Democratische moslims bestaan er niet volgens u? Bewijs graag, en graag niet gebruik maken van heilige geschriften.

Verder wens ik u veel plezier!

Doei!
Oud 23 juni 2005, 21:36   #179
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ok, mijn vraag aan u dan.

Leg mij uit hoe het zit met de gelijkhied van man en vrouw in andere godsdiensten.
Ik verzoek u daarbij uw uitleg wel te baseren op heilige geschriften en niet met voorbeelden van democratische christenen/joden/hindoes/e.o. !
Uw vleeske stinkt beste sinan, de heilige schriften van andere religies liggen netjes náást de democratische wetboeken van Europa, Israël en India.
[size=3]En uwe koran ?[/size]

Citaat:
Democratische moslims bestaan er niet volgens u? Bewijs graag, en graag niet gebruik maken van heilige geschriften.

Verder wens ik u veel plezier!

Doei!
Net wat ik bedoel, moslims erkénnen geen ander schrift dan hun 'heilige' koran.
Enneh...is het niet aan Ú om te bewijzen dat democratische moslims wél bestaan ? Daar ging het trouwens toch over ?
Maar kom, uw volgende onvolwassen reply zal weerom naar goede gewoonte
schitteren in een onbeduidende nietszeggendheid, slordig verpakt in rechtevenredige onbenulligheden.
Ik had nét iets beter verwacht, jammer.
Doet U vooral geen moeite hier nog op te replye. Ik bespaar ze alvast voor mezelf.
Oud 24 juni 2005, 08:32   #180
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw vleeske stinkt beste sinan, de heilige schriften van andere religies liggen netjes náást de democratische wetboeken van Europa, Israël en India.
[size=3]En uwe koran ?[/size]
Kunt je dit beter uitleggen??????
De vraag leek mij nochtans simpel. Een analyse van de positie van de vrouw in de Bijbel, de Torah en in dat van de Hindoe's (daar ken ik niks van).

Mogen vrouwen pastoor worden? Waarom bestaan er in Jerusalem bepaalde straten met voetpaden voor vrouwen, en voetpaden voor mannen?

Citaat:
Net wat ik bedoel, moslims erkénnen geen ander schrift dan hun 'heilige' koran.
Enneh...is het niet aan Ú om te bewijzen dat democratische moslims wél bestaan ? Daar ging het trouwens toch over ?
Maar kom, uw volgende onvolwassen reply zal weerom naar goede gewoonte
schitteren in een onbeduidende nietszeggendheid, slordig verpakt in rechtevenredige onbenulligheden.
Ik had nét iets beter verwacht, jammer.
Doet U vooral geen moeite hier nog op te replye. Ik bespaar ze alvast voor mezelf.
Toch eigenaardig dat er zoveel vraag is voor democratie in de Moslimlanden zelf... Toch eigenaardig dat een groot deel Iraniërs (land bij uitstek) het beu zijn van het conservatisme in hun land.
Tiens, Koeweit heeft nu een vrouwelijke minister, waar zitten de vrouwen in de Vaticaanse "regering"???? En Turkije heeft al vrouwelijke eerste ministers gehad. België ook????

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be