Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 28 mei 2005, 21:41   #161
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud
Onmiskenbaar is door (Irma Laplasse) haar schuld het drama van Oostduinkerke kunnen gebeuren, zij verdiende echter de doodstraf niet.
Zij werd op het nieuw proces tot levenslang veroordeeld.
ze werd dus opnieuw veroordeeld, ja, ze was dus schuldig, ja.
Ze kreeg de doodstraf niet, louter en allen omdat ondertussen de doordstraf in Belgie is afgeschaft.
driewerf is offline  
Oud 28 mei 2005, 22:04   #162
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Ik kan het mij al voorstellen wanneer jij en je vriend zitten te roddelen als twee oude wijven. Een skinhead-pub in de buurt, schande! Waar gaan we naartoe?

Meneer is al een paar keer in de buurt geweest, genoeg om van een rovershol te spreken. Jij weet niks over De Kastelein en ook niet over hun klanten, enkel wat oudewijven-geblaat dat je ergens op een zondagnamiddag hebt vernomen wanneer je bij je vriend op de koffie was.
Voor mij is De Kastelein een leuke plaats waar ik samen met vrienden naar goede muziek kan luisteren. Er wordt als eens gevochten, en dan? Gebeurd dat in andere cafés dan niet? Wij hebben evenveel recht op een plaats om uit te gaan als iemand anders, dat jij daar problemen mee hebt kan ons eigenlijk geen zak schelen. Er zullen altijd van die bekrompen burgelijke mannetjes zijn die nood hebben aan geroddel om hun saaie leventje wat op te fleuren.
Als ge niet regelmatig eens goed kunt vechten, ben je natuurlijk een "bekrompen burgerlijk mannetje"
En waarvoor zit die cafébaas dan in de gevangenis ???
Pietje is offline  
Oud 29 mei 2005, 01:09   #163
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Deze thread is triestig, maar niet getreurd, we kunnen ons allemaal troosten met de gedachte dat de threadstarter aan de buitenste buitenkant van de samenleving staat met zijn ideeën en nooit ook maar iets of wat van steun zal vinden bij de doorsnee Vlaming. Als hij denkt met dit soort uitspraken in de smaak te vallen in zijn plaatselijk skinheadcafé en zo veel vriendjes zal maken, laat hem gerust doen. De overgrote meerderheid van de Vlamingen weet wel beter.
Laat hem ook maar in zijn fantasiewereld, waar hij meent de Vlaming der Vlamingen te zijn, hoewel in realiteit mensen liever hem zouden deporteren dan de geïntegreerde allochtonen.
Fredo is offline  
Oud 29 mei 2005, 08:05   #164
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragnarok
Je veroordeeld dus mensen om hun uiterlijk?
En jij doet dat natuurlijk niet...

Ik hoop echt dat jouw zoon of dochter later met een anderskleurig iemand zal trouwen.

Eens kijken of je dan nog zo'n die-hard zal zijn.
Kim is offline  
Oud 29 mei 2005, 08:31   #165
joskewiet
Banneling

joskewiet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Oh neen.

Het proces tegen Irma Laplasse werd midden jaren 90 overgedaan, en weer werd ze schuldig bevonden.
Ja, natuurlijk, men had weer de 'goede' rechters gevonden...
Uit het onderzoek bleek duidelijk hoe wankel de hele zaak was, maar er 'moest' absoluut een 'schuldig' uit de bus komen...'in naam des konings', jawel, in de meest letterlijke zin...
joskewiet is offline  
Oud 29 mei 2005, 08:39   #166
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Bestelen? Ze hebben niks, that's the problem.

De voornaamste koper van negers is Sudan... en dat zijn zelf negers.
Laat me niet lachen, niks? Dat zijn niet de allerarmsten uit Afrika, hoor. Hoe denkt ge dat ze de mensenhandelaars betalen(dikwijls van Marokkaanse afkomst)? Hoe denkt ge dat ze de politie omkopen. Met vele duizenden franken, mijn beste. Dat is bewezen. Enige tijd terug was er een documentaire over. Enkele journalisten gingen undercover met een verborgen camera... Heel de smeerlapperij is gefilmd, dus daar kan niet over gediscussieerd worden. Men ziet trouwens hoe de mensenhandelaars onder bedreiging het laatste geld van hun slachtoffers afpakken. Wat hebt ge daar op te zeggen, mijn noordafrikaanse vriend...

Enne, in Soedan zijn het moslimnegers, die christelijke negers uitmoorden... Fraai hoor. Leve de Islam daar.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by joskewiet on 29-05-2005 at 09:41
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Laat me niet lachen, niks? Dat zijn niet de allerarmsten uit Afrika, hoor. Hoe denkt ge dat ze de mensenhandelaars betalen(dikwijls van Marokkaanse afkomst)? Hoe denkt ge dat ze de politie omkopen. Met vele duizenden franken, mijn beste. Dat is bewezen. Enige tijd terug was er een documentaire over. Enkele journalisten gingen undercover met een verborgen camera... Heel de smeerlapperij is gefilmd, dus daar kan niet over gediscussieerd worden. Men ziet trouwens hoe de mensenhandelaars onder bedreiging het laatste geld van hun slachtoffers afpakken. Wat hebt ge daar op te zeggen, mijn noordafrikaanse vriend...

Enne, in Soedan zijn het moslimnegers, die christelijke negers uitmoorden... Fraai hoor. Leve de Islam daar.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Laat me niet lachen, niks? Dat zijn niet de allerarmsten uit Afrika, hoor. Hoe denkt ge dat ze de mensenhandelaars betalen(dikwijls van Marokkaanse afkomst)? Hoe denkt ge dat ze de politie omkopen. Met vele duizenden franken, mijn beste. Dat is bewezen. Enige tijd terug was er een documentaire over. Enkele journalisten gingen undercover met een verborgen camera... Heel de smeerlapperij is gefilmd, dus daar kan niet over gediscussieerd worden. Men ziet trouwens hoe de mensenhandelaars onder bedreiging het laatste geld van hun slachtoffers afpakken. Wat hebt ge daar op te zeggen, mijn noordafrikaanse vriend...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door joskewiet : 29 mei 2005 om 08:41.
joskewiet is offline  
Oud 29 mei 2005, 08:46   #167
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Laplasse is onlangs voor de tweede maal veroordeeld. Verschaeve en De Clercq waren twee schurken die naïeve vlaamse boerenzonen naar het oostfront hebben gelokt, goed wetende wat hun lot ging zijn. Zie je, zo onschuldig was dat uitschot. En er is een hemelsbreed verschil tussen een "pruts collaborateurke", en Staf De Clercq, die het zeer ver heeft geschopt in de nazi-hierarchie. En voor zo'n "leukerds" blijft het vb huldigingen organiseren. En dan maar zeuren en janken, dat andere, hen linken aan het nazisme en de collaboratie. "Ze" vragen het gewoon.
Het linken van de Vlaamse Beweging aan de nazi's is uiteindelijk uitgelokt door de Franstaligen. Na meer dan honderd jaar onderdrukking door de franskiljonse crapullekes waren de Vlamingen wanhopig op zoek naar hulp. Spijtig genoeg lieten ze zich verleiden door de nazi's die hen veel beloofden maar uiteindelijk ook geen woord hielden. De Vlamingen zijn dus twee keer slachtoffer, wat zeg ik, drie keer: eerst door de Franskiljons, dan door de Duitsers, en dan door het Belgische regime tijdens de repressie. Daar moet ge nogal fier op zijn...
joskewiet is offline  
Oud 29 mei 2005, 08:47   #168
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joskewiet
Uit het onderzoek bleek duidelijk hoe wankel de hele zaak was, maar er 'moest' absoluut een 'schuldig' uit de bus komen...'in naam des konings', jawel, in de meest letterlijke zin...
Laplasse WAS schuldig. Het eerste wat ze deed toen ze zag dat haar zoon niet thuiswas, was gaan "huilen" bij de Duitse bezetter.

Het was niet meer dan normaal dat ze een tweede keer werd veroordeeld.
Kim is offline  
Oud 29 mei 2005, 08:49   #169
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
Opmerkelijk hoe een Vlaming die andere vlamingen naar het front stuurde een stuk uitschot is, maar hoe de waalse hoge pieten helden zijn, voor net hetzelfde (met die noot dat het hun bedoeling was de vlamingen op te dienen als kanonnenvlees).

Hoe naïf kan men zijn?
Awel, dat is nu eens een zeer goede en slimme opmerking, se Raven. Bravo.
joskewiet is offline  
Oud 29 mei 2005, 08:49   #170
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het linken van de Vlaamse Beweging aan de nazi's is uiteindelijk uitgelokt door de Franstaligen. Na meer dan honderd jaar onderdrukking door de franskiljonse crapullekes waren de Vlamingen wanhopig op zoek naar hulp. Spijtig genoeg lieten ze zich verleiden door de nazi's die hen veel beloofden maar uiteindelijk ook geen woord hielden. De Vlamingen zijn dus twee keer slachtoffer, wat zeg ik, drie keer: eerst door de Franskiljons, dan door de Duitsers, en dan door het Belgische regime tijdens de repressie. Daar moet ge nogal fier op zijn...
Staf de Clerck was natuurlijk ook een Duitse nazi. Hij heeft de dood van vele Vlamingen op zijn geweten door Vlaamse jongens te verplichten om in Duitsland te gaan vechten.

Het feit dat de Vlaamse Beweging hem vereert, toont enkel aan dat men geen flauw benul heeft van wat er in de oorlog heeft plaatsgevonden maar dat men enkel verdergaat op blind idealisme.
Kim is offline  
Oud 29 mei 2005, 09:01   #171
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Wel, Raven, je bevestigt alléén maar dat vreemdelingen geen privileges hebben OMDAT ZE VREEMDELINGEN zijn. Bedankt!
Dan begrijp ik dus niet hoe al die Marokkanen aan hun huizen en auto's geraken, hoor. In mijn buurt mag je er praktisch zeker van zijn als er een grote luxewagen voorbijrijdt (bijv.BMW, Mercedes), dat er een 'kansloze en ontwortelde' Marokkaan aan het stuur zit. En het valt toch ook op dat vele Marokkaanse families over één of meerdere grote huizen beschikken.
Niet dat ik daar iets tegen heb, maar dat botst wel met uw uitspraken dat zij niks zouden hebben.
joskewiet is offline  
Oud 29 mei 2005, 09:03   #172
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
T'is wel zo. En dat om de volgende reden.

Het enige dat ik heb is 1 euro in mijn broekzak. Al de rest, deze pc, deze kamer, krijg ik van de staat omdat ik recht heb op een volledige studiebeurs + een europese beurs, omdat ik naast ne snelle, ook nog es ne rappe ben

Ik beschik echter niet over die financiële tegoeden, ze worden rechtstreeks overgemaakt aan de school.

Dat wilt dus zeggen dat het enige geld ik effectief mijn eigen mag noemen, die 1 euro is.

Als ik dus morgen een vlaming een stamp op z'n achterhoofd geef, en ik garandeer je, ik ben allang de tel kwijt op hoeveel ik mijn agressie des levens al heb uitgewerkt op zulke wijze, in't ergste geval pakken ze mij op, ik zeg dat ik het niet gedaan heb, en het wordt zo geseponeerd.

Reden?

Omdat ik geen geld heb, is het zinloos mij te gaan vervolgen (betaling van dokterskosten of dergerlijke), want de advocaat alleen al is talloze keren duurder. Ook is zo'n klein vergrijp niet erg genoeg om het te gaan onderzoeken, en er een grote zaak van te maken (strafbladen, openbare vorderingen, endergerlijke)

Dus zolang ik niet over een bepaalde schreef ga, doe ik wat ik wil. Daar waar een vlaming zou opdraaien voor de kosten omdat ze centen hebben.

De voornaamste reden dat vreemdelingen de sociale woningen krijgen, is omdat ze veel kinderen hebben. En dat is een zeer belangrijke criteria voor een woonst.

Een arm gezin met 5 kinderen krijgt voorrang op een eenzame autochtone landloper. Beiden hebben ze niets, maar de kinderen maakt de eerste grotere behoevenden.
OK, maar zeg, kun je dat afkloppen van Vlamingen misschien gaan doen in de rijkere buurten of gemeentes. Want het zijn altijd de sukkelaars uit de achterbuurten die er het slachtoffer van zijn. Voor jou maakt dat toch geen verschil, denk ik...
joskewiet is offline  
Oud 29 mei 2005, 09:40   #173
joskewiet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
vreemde manier om aan te tonen dat vreemdelingen priveleges hebben tov autochtonen...
Helemaal niet, u moest eens weten. Want het repressieve visumbeleid geldt dus ook voor autochtonen die met een vreemdeling(e) wensen te huwen. De wachttijd voor die visums gezinshereniging loopt in de jaren, voor Marokkanen in het slechtste geval enkele maanden... Begrijpt u het nu?
joskewiet is offline  
Oud 29 mei 2005, 09:47   #174
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan begrijp ik dus niet hoe al die Marokkanen aan hun huizen en auto's geraken, hoor. In mijn buurt mag je er praktisch zeker van zijn als er een grote luxewagen voorbijrijdt (bijv.BMW, Mercedes), dat er een 'kansloze en ontwortelde' Marokkaan aan het stuur zit. En het valt toch ook op dat vele Marokkaanse families over één of meerdere grote huizen beschikken.
Niet dat ik daar iets tegen heb, maar dat botst wel met uw uitspraken dat zij niks zouden hebben.
Ik heb nergens een uitspraak gepost dat "zij niks zouden hebben".

Ten gronde, het is niet omdat de éne Marokkaan met een Mercedes rondrijdt dat een andere Marokkaan rijk is, hé.
Oud 29 mei 2005, 09:49   #175
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maw, U GELOOFT dat Irma Laplasse onschuldig was.

Dat is nooit vastgesteld, wel integendeel.
Oud 29 mei 2005, 09:51   #176
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 voornaamste reden

-Pooien van de Vlaamse vriendinnen, of homo-prostitutie, of beiden
-Drugs & diefstal

Ik ben een eerlijke mens, net als jij, dus ik rij met een fietsje, jij met dat half-ijzeren/half kartonnen blikje waarschijnlijk.
Oud 29 mei 2005, 09:54   #177
puud
Parlementslid

Standaard

Hoe mensen domme dingen kunnen vertellen als ze over zaken willen spreken waarvan ze blijkbaar niets of toch niet veel van afweten.
Citaat:
Laplasse heeft zelf bekend (eerste proces natuurlijk)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Laplasse WAS schuldig. Het eerste wat ze deed toen ze zag dat haar zoon niet thuiswas, was gaan "huilen" bij de Duitse bezetter.
Het was niet meer dan normaal dat ze een tweede keer werd veroordeeld.
Laplasse stond erbij toen haar zoon werd aangehouden en weggevoerd.
puud is offline  
Oud 29 mei 2005, 09:58   #178
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Enne, in Soedan zijn het moslimnegers, die christelijke negers uitmoorden... Fraai hoor. Leve de Islam daar.
De overheid treed heel hard op tegen zowel de migranten, als tegen smokkelaars. Europa staat te springen om er zelfs mee te helpen. Het laatste wat ze in Marokko willen trouwens (in algerije is de motivatie eerder oorlog), is dat er negers rondlopen in de touristische gebieden om proberen de overtocht te wagen. Tourisme is de belangrijkste inkomst voor marokko.

Ook is Marrokko niet wereldvreemd & naïf op gebied van immigratie. Om een marrokaans paspoort te verkrijgen (als buitenlander), moet je al kunnen aantonen over centen te beschikken, en goeie studies. De grens ligt niet zo hoog als in de verenigde Arabische Emiraten, maar ligt hoog genoeg om economische migranten en schooiers uit het mooie land te houden. En niemand die zaagt over multicultuur

Enkele concrete voorbeelden:
Tsjetjenen & Afghanen, worden bij voorbaat al geweigerd. Zelfs als je een afghaanse stempel hebt op je reisdocumenten, kom je er niet in. Dit omdat men vreest voor terroristen die de economie zouden ruineren.

Zowat iedereen uit de Sub-Sahara wordt bij voorbaat geweigerd. Dit om allerlei SOA's buiten te houden die eveneens de touristische sektor (voor een flink deel gebaseerd op seks), zou afschrikken.
Oud 29 mei 2005, 10:02   #179
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Staf de Clerck was natuurlijk ook een Duitse nazi. Hij heeft de dood van vele Vlamingen op zijn geweten door Vlaamse jongens te verplichten om in Duitsland te gaan vechten.

Het feit dat de Vlaamse Beweging hem vereert, toont enkel aan dat men geen flauw benul heeft van wat er in de oorlog heeft plaatsgevonden maar dat men enkel verdergaat op blind idealisme.

Wie ga jij vereren? De Belgische legertop (voornamelijk walen) die Vlaamse jongens naar hun zekere dood stuurde?

Toch opmerkelijk hoe de overwinnaar de geschiedenis schrijft. En dat geld voor Laplasse, De Clerck, en al de andere collaborateurs.
Oud 29 mei 2005, 10:05   #180
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
ze werd dus opnieuw veroordeeld, ja, ze was dus schuldig, ja.
Ze kreeg de doodstraf niet, louter en allen omdat ondertussen de doordstraf in Belgie is afgeschaft.
Opeens zoveel vertrouwen in rechtspraken afkomstig van het establishment?

Tot men de ALS uit de UG gaat gooien via een "rechtelijk instantie" van enkele individuen, ook behorend tot dat establishment.

Dan is het ineens een complot om het socialisme te nekken.

Zelfs een windhaan zou tierelure draaien moest het jou proberen volgen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be