![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
gij zult vast niet veel vrienden hebben als ge iedereen zo noemt die het niet met u eens is
|||
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Minister-President
|
Elke economie in een democratie werkt met zwart geld.
voorbeeldje;de staat heft belasting op geint zwart geld en brengt het terug in roulatie. Nog eentje,schaf de zwarte overuren maar eens af,de werkgever zal blij zijn.
|
|
|
#168 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#169 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#170 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#171 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En degenen die dat zeggen, worden gehoord door een meerderheid der parlementairen die bereid zijn daarvoor een wet te stemmen. Niemand moet dus spreken over een minderheid van gefrustreerde niet-rokers !! Het is een minderheid van onhoffelijke rokers die aan de basis ligt van de strenge wetgeving. En voor de twee miljoenste keer: dat verhaaltje van de Ierse faillissementen is een fabeltje. Het is niet waar. Sommige kranten hebben klakkeloos de leugen overgenomen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
|
Citaat:
Ik stel dus voor dat al die niet rokers hun eigen cafes openen, er is toch een grote markt. Op die manier heeft de mens dan de KEUZE om naar een rokers of niet rokers cafe te gaan. Een KEUZE die impliceert dat iedereen zijn goesting kan doen en dat er geen probleem hoeft te zijn. Het is niet de schuld van de rokers dat er niemand een cafe voor niet rokers wilt opendoen.
|
|
|
|
#174 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarom ben ik zo vriendelijk nog eens te herhalen: ik eis om eenderwelk restaurant of kaffee naar mijn goesting binnen te kunnen gaan en er iets te verbruiken in alle openbare gezondheid, dus zonder gehinderd te worden door tabaksrook. Dat, mijn beste, is de enigste definitie van 'vrijheid'. En het omgekeerde: eerst moeten zoeken naar dit of dat soort kaffee: dat is onvrijheid, openbare ongezondheid. En als je daarmee niet akkoord zijt: spijtig, doch de parlementaire meerderheid zal beslissen. Wij herhalen: in een samenleving zonder beschaving zijn geen wetten (behalve deze van de sterkste en van het grootste bakkes), in een beschaafde samenleving zijn er wel wetten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
|
Citaat:
Inderdaad, jij eist dat de andere nergens mag roken omdat het u niet aanstaat, terwijl er perfecte alternatieven mogelijk zijn waarbij beiden gediend kunnen worden. Het is voor u niet genoeg dat u een rookvrij cafe krijgt, neen, voor u is het enkel maar ok als de roker geen cafe krijgt. Dat ge er een meerderheid voor kunt vinden kan me echt geen blaas schelen, het is verkeerd.
|
|
|
|
#176 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
je bent verkeerd. Het is tot in den treure toe ondervonden dat die alternatieven niets waard zijn. Er bestaan misschien hoffelijke rokers, ik ben er echter nog geen tegengekomen. Er bestaan misschien uitstekende luchtafzuigers, ik heb ze nog niet mogen ondervinden. Iedere roker mag binnengaan in een rookvrij kaffee of restaurant. Alleen, als ie wil roken, moet hij of zij even buitengaan. Ik ben eigenlijk nog meest overtuigd geraakt van het nut van dergelijke vrij harde maatregel .... omdat het perfekt schijnt te werken in Italië. Dus: niet te zachtaardig, streng maar rechtvaardig ....
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
|
Citaat:
|