Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2005, 23:38   #161
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Een horeca zaak is een PUBLIEKE PLAATS,[size=3]flapdrol[/size].
http://www.belcomelegal.com/componen...topic,1956.new
vriendelijke mensen.
gij zult vast niet veel vrienden hebben als ge iedereen zo noemt die het niet met u eens is
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 06:25   #162
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Zoals de overgrote meerdeheid der bevolking zich de les moet laten lezen volgens u door een kleine minderheid sexueel-abnormalen...
Als die wet werkelijkheid word dan denk ik dat de regering nog meer faillesement op haar geweten zal hebben!!
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 09:10   #163
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Als die wet werkelijkheid word dan denk ik dat de regering nog meer faillesement op haar geweten zal hebben!!
Ach, de meeste cafés draaien toch op zwartwerk en BTW-fraude, we zijn die beter kwijt dan rijk.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 09:17   #164
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Ach, de meeste cafés draaien toch op zwartwerk en BTW-fraude, we zijn die beter kwijt dan rijk.
U noemt hier wel zware beschuldigen in uwe mond hebt u daar bewijzen van?,
Oud 22 juni 2005, 09:29   #165
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U noemt hier wel zware beschuldigen in uwe mond hebt u daar bewijzen van?,
Een café kan alleen maar rendabel zijn als een aanzienlijk gedeelte van de omzet in het zwart is, dat zal elke boekhouder u vertellen.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 09:39   #166
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Een café kan alleen maar rendabel zijn als een aanzienlijk gedeelte van de omzet in het zwart is, dat zal elke boekhouder u vertellen.
Dat weet ik nog niet zo direkt
Oud 22 juni 2005, 13:11   #167
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Elke economie in een democratie werkt met zwart geld.

voorbeeldje;de staat heft belasting op geint zwart geld en brengt het terug in roulatie.
Nog eentje,schaf de zwarte overuren maar eens af,de werkgever zal blij zijn.
Oud 22 juni 2005, 13:24   #168
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niemand die zegt dat u moet wegblijven uit het café, omdat er niet binnen gerookt mag worden.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 13:45   #169
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Er is niemand die zegt dat u moet wegblijven uit het café, omdat er niet binnen gerookt mag worden.
er is ook niemand die zegt dat je moet wegblijven omdat er gerookt wordt.
Oud 22 juni 2005, 13:47   #170
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik nog niet zo direkt
Ik betwijfel heel hard of ge een ober kunt vinden die niet een deel in het zwart betaald wordt. Het is gewoon een feit dat ge als cafe practisch geen keuze hebt. Het leent er zich ook goed toe he, een pintje meer of minder in een vat, dat valt niet echt op he.
Oud 22 juni 2005, 13:54   #171
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik betwijfel heel hard of ge een ober kunt vinden die niet een deel in het zwart betaald wordt. Het is gewoon een feit dat ge als cafe practisch geen keuze hebt. Het leent er zich ook goed toe he, een pintje meer of minder in een vat, dat valt niet echt op he.
Da's waar en iemand die echt goed kan tappen tapt 200 pintjes uit één vat.
Oud 22 juni 2005, 17:17   #172
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is ook niemand die zegt dat je moet wegblijven omdat er gerookt wordt.
Toch wel.
En degenen die dat zeggen, worden gehoord door een meerderheid der parlementairen die bereid zijn daarvoor een wet te stemmen.

Niemand moet dus spreken over een minderheid van gefrustreerde niet-rokers !! Het is een minderheid van onhoffelijke rokers die aan de basis ligt van de strenge wetgeving.

En voor de twee miljoenste keer: dat verhaaltje van de Ierse faillissementen is een fabeltje. Het is niet waar. Sommige kranten hebben klakkeloos de leugen overgenomen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 17:27   #173
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
En voor de twee miljoenste keer: dat verhaaltje van de Ierse faillissementen is een fabeltje. Het is niet waar. Sommige kranten hebben klakkeloos de leugen overgenomen ...
Voila se, groot gelijk. De horeca heeft niet minder klanten als ze roken verbieden.

Ik stel dus voor dat al die niet rokers hun eigen cafes openen, er is toch een grote markt.

Op die manier heeft de mens dan de KEUZE om naar een rokers of niet rokers cafe te gaan.

Een KEUZE die impliceert dat iedereen zijn goesting kan doen en dat er geen probleem hoeft te zijn.

Het is niet de schuld van de rokers dat er niemand een cafe voor niet rokers wilt opendoen.
Oud 22 juni 2005, 17:44   #174
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila se, groot gelijk. De horeca heeft niet minder klanten als ze roken verbieden.

Ik stel dus voor dat al die niet rokers hun eigen cafes openen, er is toch een grote markt.

Op die manier heeft de mens dan de KEUZE om naar een rokers of niet rokers cafe te gaan.

Een KEUZE die impliceert dat iedereen zijn goesting kan doen en dat er geen probleem hoeft te zijn.

Het is niet de schuld van de rokers dat er niemand een cafe voor niet rokers wilt opendoen.
Gij hebt duidelijk gans deze draad niet gelezen.
Daarom ben ik zo vriendelijk nog eens te herhalen:
ik eis om eenderwelk restaurant of kaffee naar mijn goesting binnen te kunnen gaan en er iets te verbruiken in alle openbare gezondheid, dus zonder gehinderd te worden door tabaksrook.
Dat, mijn beste, is de enigste definitie van 'vrijheid'.
En het omgekeerde: eerst moeten zoeken naar dit of dat soort kaffee: dat is onvrijheid, openbare ongezondheid.
En als je daarmee niet akkoord zijt: spijtig, doch de parlementaire meerderheid zal beslissen.
Wij herhalen: in een samenleving zonder beschaving zijn geen wetten (behalve deze van de sterkste en van het grootste bakkes), in een beschaafde samenleving zijn er wel wetten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 juni 2005, 18:36   #175
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik eis om eenderwelk restaurant of kaffee naar mijn goesting binnen te kunnen gaan en er iets te verbruiken in alle openbare gezondheid, dus zonder gehinderd te worden door tabaksrook.
En het omgekeerde: eerst moeten zoeken naar dit of dat soort kaffee: dat is onvrijheid, openbare ongezondheid.
En als je daarmee niet akkoord zijt: spijtig, doch de parlementaire meerderheid zal beslissen.
Wij herhalen: in een samenleving zonder beschaving zijn geen wetten (behalve deze van de sterkste en van het grootste bakkes), in een beschaafde samenleving zijn er wel wetten.

Inderdaad, jij eist dat de andere nergens mag roken omdat het u niet aanstaat, terwijl er perfecte alternatieven mogelijk zijn waarbij beiden gediend kunnen worden.

Het is voor u niet genoeg dat u een rookvrij cafe krijgt, neen, voor u is het enkel maar ok als de roker geen cafe krijgt.

Dat ge er een meerderheid voor kunt vinden kan me echt geen blaas schelen, het is verkeerd.
Oud 23 juni 2005, 17:19   #176
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, jij eist dat de andere nergens mag roken omdat het u niet aanstaat, terwijl er perfecte alternatieven mogelijk zijn waarbij beiden gediend kunnen worden.
...
.
Mis TomB, mis,
je bent verkeerd.
Het is tot in den treure toe ondervonden dat die alternatieven niets waard zijn. Er bestaan misschien hoffelijke rokers, ik ben er echter nog geen tegengekomen.
Er bestaan misschien uitstekende luchtafzuigers, ik heb ze nog niet mogen ondervinden.

Iedere roker mag binnengaan in een rookvrij kaffee of restaurant. Alleen, als ie wil roken, moet hij of zij even buitengaan.

Ik ben eigenlijk nog meest overtuigd geraakt van het nut van dergelijke vrij harde maatregel .... omdat het perfekt schijnt te werken in Italië.

Dus: niet te zachtaardig, streng maar rechtvaardig ....

Oud 23 juni 2005, 18:35   #177
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
al eens overwogen om buiten op het terras te gaan zitten?
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be