![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Sinds wanneer heeft JVDB dan iets weerlegd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
blijkbaar kan/wil Hans1 hierop niet antwoorden (en liefst met argumenten Hans1, one-liner met bijhorende smilie begint een beetje afgezaagd te worden....)
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Banneling
|
![]() Ik relateerde gewoon wat ik hoorde op neutrale media (Euronews). Ik nam geen standpunt in over de Roemeense situatie, dus kan dit gewoon niet weerlegd worden. Desalniettemin verwondert de berichtgeving van die journalist me helemaal niet.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Hans1 : 6 juli 2005 om 17:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Ook de ooievaars dragen trouwens mijn interesse weg in Plankendael....
![]() |
![]() |
#170 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Wanneer journalisten spreken over een land waar ze niet wonen, zijn ze opvallend objectief. Je ziet dat ook bij de Belgische journalisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=3]"Tis ni omdat gij te dom zijt om te zien davet zo is, dattet ni zo is". [/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||||
|
![]() Citaat:
Is het geen waarheid dat we nog steeds niet de ware toedracht kennen van de oorlogen in Afghanistan en Irak? Onze media staat onder controle van de USA, en kan dus niet objectief zijn.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 7 juli 2005 om 12:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik lees jouw reacties altijd met veel plezier. Maar nu wou ik toch even tussen komen. De Hongaren ervaren Trianon als een diktaat en een groot onrecht. En het is een onrecht. (Nog maar eens Frankrijk dat haar venijnig willetje kon doordringen). Maar de wijze waarop men zich in een slachtoffer rol blijft hullen is aanstoot gevend. Duizenden websites bestaan er over deze trianon tragedie. En allen laten maar één kant van het verhaal horen. Veelal bestaat het uit het zwartmaken van de anderen. De wereldwijde Hongaarse lobby-groepen zijn bijna "zo performant" als de joodse holocaust groeperingen. (Alhoewel ik het trianon diktaat niet wil vergelijken met de holocaust, nog de reactie op beide gebeurtenissen) Hongarije heeft in zijn geschiedenis ook nooit maar enig bergrip gehad voor haar eigen minderheden. Dit is dan nog op zijn zachts uitgedrukt. Vlamingen zijn nooit zo onderdrukt geweest in België als Slovaken, Roemenen etc... in het toenmalige Groot Hongarije waar de Hongaren zelf nog geen 50% van uitmaakten maar wel heer en meester waren. Nu dat zij na jaren inspannigen bijna geen minderheden meer hebben binnen klein-Hongarije gaan ze eventjes de les spellen aan de buurlanden. Deze buurlanden waar nota bene nog vollop Hongaren leven en gewoon deel uitmaken van de regeringen! (niet enkel parlementaire vertegenwoordiging). In eigen land heb je officieel bijna geen minderheden of het zouden Roma moeten zijn maar die beschouwen ze als Hongaars want spreken Hongaars in Hongarije. Voor de Hongaren: kom eerst in het reine met uw eigen geschiedenis en spel pas daarna de les aan anderen. PS: heel die commotie rond het feit of volkshongaren buiten de grenzen Hongaars burgerschap kunnen krijgen of niet was de laatste jaren nog maar eens een staaltje van misplaatst gedrag. Territorialiteitsbeginsel moet eerbiedigt worden en het minste wat je kan doen, is je buurlanden vooraf en niet achteraf consulteren ivm zulke gevoelige materies! PS: ode aan de VELE GROTE Hongaarse academici, musici, nobelprijswinnaars, sporters die spijtig genoeg keer op keer politiek gerecupereerd worden. Geen ander land doet hierin beter (sorry, Frankrijk doet ook zijn best). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Parlementslid
|
![]() Nog eventjes toevoegen. Ik ontken helemaal niet dat er spanningen zijn in Roemenië. Maar deze worden aangewakkert of zelfs geïnitieerd vanuit moederland Hongarije.
Ik meen mij wel te herinneren dat jij in het verleden ook op dit forum de Hongaarse zaak bepleit hebt. En dat de Vlaamse beweging zich op een of andere manier verbonden heeft met de Hongaren. Ik vrees dan ook dat ik tegen dovemans preek wat deze topic betreft. Nu ja, waren er maar meer posters zoals u op dit forum. Altijd een genoegen. Ferre |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Parlementslid
|
![]() Hierbij mijn excuses voor de vele (grote) spellingsfouten in mijn berichten. Kan deze blijkbaar niet meer wijzigen.
|
![]() |
![]() |