Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2005, 17:49   #161
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
HAHHAHAHAHAH!!!! Dit is wel de meest belabberde domheid die hier ooit is afgeschreven!

Het is beter voor u om te zwijgen. U etaleert uw domheid.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2005, 17:52   #162
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
waarom antwoord u dan niet op de weerlegging van JVDB???
Misschien omdat hij niet kan?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2005, 18:25   #163
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het is beter voor u om te zwijgen. U etaleert uw domheid.
Bwaahahaha, wat een antwoord
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 16:26   #164
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
waarom antwoord u dan niet op de weerlegging van JVDB???
dat past niet in zijn plaatje
Oud 6 juli 2005, 12:20   #165
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Sinds wanneer heeft JVDB dan iets weerlegd?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 16:44   #166
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Sinds wanneer heeft JVDB dan iets weerlegd?
Citaat:
Vandaag op Euronews: in Roemenië beginnen vele mensen zich ook vragen te stellen bij hun politici die niet ophouden ruzie te stoken tussen Hongaarssprekenden en Roemeenssprekenden. De journalist verwoordde het zo: "Many Romanians think that the politicians keep up the tensions between the communities for merely personal purposes." Exact wat in België gebeurt. Maar ik de B.U.B. is er zeker van dat die politici het niet lang meer zullen volhouden.
uw statement: de spanningen tussen Hongaren en Roemenen in Roemenië zijn kunstmatig, een illusie, gecreëerd door de politici.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garfield
Meneer weet duidelijk niet dat de hongaren en Roma als tweederangsburgers worden behandeld in Roemenië.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JVDB
Niet alleen "worden behandeld", ze "zijn" ook tweederangsburgers. Bijna systematisch staan de Volkshongaren bloot aan pesterijen allerhande van de Roemeense staat. De Hongaren ondergaan dat trouwens sedert de vorming van Roemenië, wat de grote verbittering onder hen verklaart. Wie zich over heel die zaak wil informeren, leze beter de vele, interessante en goed uitgewerkte artikelen op http://www.hungarian-history.hu/lib/rum.htm
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garfield
Klopt als een doos. Ik ben ooit met mijn klasgenoten in Brasov geweest, in het kader van een uitwisselingsproject met een Roemeense school. Daar zat een Hongaarse jongen, die constant door zijn medeleerlingen gepest wierd. De Roemenen wonden er vrij weinig doekjes rond dat Hongaren 'maar Hongaren zijn'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JVDB
Jammer genoeg is dat maar al te waar. Over het algemeen kijken Roemenen op iedereen neer die geen Roemeen is. De Bulgaren beschouwen ze als uitschot. De Hongaren als wratten op de Roemeense blanke huid. En van de Slavische volkeren moeten ze al evenmin iets weten. Vergeten we trouwens ook niet dat de Roemenen alle Volksduitsers uit die streek hebben weggepest en gedeporteerd. De eens zo bloeiende streek van Siebenburgen is nu vervallen tot een Roemeens wildernis... Triestig. De eens kraaknette en bedrijvige Duitse dorpen zijn nu herschapen tot vuile Roemeense slaapdorpen.

blijkbaar kan/wil Hans1 hierop niet antwoorden (en liefst met argumenten Hans1, one-liner met bijhorende smilie begint een beetje afgezaagd te worden....)
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 17:05   #167
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik relateerde gewoon wat ik hoorde op neutrale media (Euronews). Ik nam geen standpunt in over de Roemeense situatie, dus kan dit gewoon niet weerlegd worden. Desalniettemin verwondert de berichtgeving van die journalist me helemaal niet.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Hans1 on 06-07-2005 at 18:06
Reason:
--------------------------------

Ik relateerde gewoon wat ik hoorde op neutrale media (Euronews). Ik nam geen standpunt in over de Roemeense situatie, dus kan dit gewoon niet weerlegd worden. Desalniettemin verwondert de berichtgeving van die journalist me helemaal niet.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Ik relateerde gewoon wat ik hoorde op neutrale media (Euronews). Ik nam geen standpunt in, dus kan dit gewoon niet weerlegd worden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 6 juli 2005 om 17:06.
Oud 6 juli 2005, 18:11   #168
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik relateerde gewoon wat ik hoorde op neutrale media (Euronews). Ik nam geen standpunt in over de Roemeense situatie, dus kan dit gewoon niet weerlegd worden. Desalniettemin verwondert de berichtgeving van die journalist me helemaal niet.
Je nam er wel een standpunt over in: "Exact wat in België gebeurt."
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 19:00   #169
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Bono pleitte dus voor unitarisme in België.
Ik ben voorstander voor het blijven bestuderen van de Bonobo's.

Ook de ooievaars dragen trouwens mijn interesse weg in Plankendael....
Oud 7 juli 2005, 00:12   #170
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik relateerde gewoon wat ik hoorde op neutrale media (Euronews). Ik nam geen standpunt in over de Roemeense situatie, dus kan dit gewoon niet weerlegd worden.Desalniettemin verwondert de berichtgeving van die journalist me helemaal niet.
Citaat:
Vandaag op Euronews: in Roemenië beginnen vele mensen zich ook vragen te stellen bij hun politici die niet ophouden ruzie te stoken tussen Hongaarssprekenden en Roemeenssprekenden. De journalist verwoordde het zo: "Many Romanians think that the politicians keep up the tensions between the communities for merely personal purposes." Exact wat in België gebeurt. Maar ik de B.U.B. is er zeker van dat die politici het niet lang meer zullen volhouden.
door dit te schrijven gaat u duidelijk akkoord met wat die journaliste zegt,d at is dan ook uw statement. Garfield en JVDB tonen aan dat wat die journalist zegt in de praktijk blijkbaar niet echt klopt, en daar hebt u geen antwoord op
Oud 7 juli 2005, 08:53   #171
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik relateerde gewoon wat ik hoorde op neutrale media (Euronews)
Is dit geen contradictie? Media is toch per definitie subjectief?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 10:18   #172
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Wanneer journalisten spreken over een land waar ze niet wonen, zijn ze opvallend objectief. Je ziet dat ook bij de Belgische journalisten.
Oud 7 juli 2005, 10:24   #173
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer journalisten spreken over een land waar ze niet wonen, zijn ze opvallend objectief. Je ziet dat ook bij de Belgische journalisten.
Sta me toe te repliceren daarop met een klassiek, oerdom antwoord van je eigen pen:

[size=3]"Tis ni omdat gij te dom zijt om te zien davet zo is, dattet ni zo is".
[/size]
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 12:00   #174
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga eens dertig jaar terug. Was de Europese media objectief als ze het over de USSR hadden?
Is het geen waarheid dat we nog steeds niet de ware toedracht kennen van de oorlogen in Afghanistan en Irak? Onze media staat onder controle van de USA, en kan dus niet objectief zijn.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 07-07-2005 at 13:01
Reason:

Citaat:
Ga eens dertig jaar terug. Was de Europese media objectief als ze het over de USSR hadden?
Is het geen waarheid dat we nog steeds niet de ware toedracht kennen van de oorlogen in Afghanistan en Irak? Onze media staat onder controle van de USA, en kan dus niet objectief zijn.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ga eens dertig jaar geleden. Was de Europese media objectief als ze het over de USSR hadden?
Is het geen waarheid dat we nog steeds niet de ware toedracht kennen van de oorlogen in Afghanistan en Irak? Onze media staat onder controle van de USA, en kan dus niet objectief zijn.[/size]
[/edit]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 7 juli 2005 om 12:01.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 17:12   #175
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Je nam er wel een standpunt over in: "Exact wat in België gebeurt."
Ja, maar daarover ging de contestatie hier niet. Die ging wel degelijk over Roemenië.
Oud 7 juli 2005, 17:13   #176
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Is het geen waarheid dat we nog steeds niet de ware toedracht kennen van de oorlogen in Afghanistan en Irak? Onze media staat onder controle van de USA, en kan dus niet objectief zijn.
Dat geloof ik niet. Men spreekt immers voortdurend over de acties van de anti-globalisten, zelfs tot vervelens toe en dikwijls in neutrale zin. Over de Belgisch-gezinden echter geen woord, hoewel er in België veel meer zijn.
Oud 7 juli 2005, 21:03   #177
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, maar daarover ging de contestatie hier niet. Die ging wel degelijk over Roemenië.
en die constatie over Roemenië werd tegengesproken door Garfield en JVDB, a.d.h.v. concrete voorbeelden, en u kan er blijkbaar nog altijd neit op antwoorden
Oud 7 juli 2005, 22:06   #178
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Niet alleen "worden behandeld", ze "zijn" ook tweederangsburgers. Bijna systematisch staan de Volkshongaren bloot aan pesterijen allerhande van de Roemeense staat. De Hongaren ondergaan dat trouwens sedert de vorming van Roemenië, wat de grote verbittering onder hen verklaart.

Wie zich over heel die zaak wil informeren, leze beter de vele, interessante en goed uitgewerkte artikelen op

http://www.hungarian-history.hu/lib/rum.htm

dan de rommel die opperbubbel Hans I le Grand probeert te schrijven.
Jan,

ik lees jouw reacties altijd met veel plezier. Maar nu wou ik toch even tussen komen.
De Hongaren ervaren Trianon als een diktaat en een groot onrecht. En het is een onrecht. (Nog maar eens Frankrijk dat haar venijnig willetje kon doordringen). Maar de wijze waarop men zich in een slachtoffer rol blijft hullen is aanstoot gevend. Duizenden websites bestaan er over deze trianon tragedie. En allen laten maar één kant van het verhaal horen. Veelal bestaat het uit het zwartmaken van de anderen. De wereldwijde Hongaarse lobby-groepen zijn bijna "zo performant" als de joodse holocaust groeperingen. (Alhoewel ik het trianon diktaat niet wil vergelijken met de holocaust, nog de reactie op beide gebeurtenissen)

Hongarije heeft in zijn geschiedenis ook nooit maar enig bergrip gehad voor haar eigen minderheden. Dit is dan nog op zijn zachts uitgedrukt. Vlamingen zijn nooit zo onderdrukt geweest in België als Slovaken, Roemenen etc... in het toenmalige Groot Hongarije waar de Hongaren zelf nog geen 50% van uitmaakten maar wel heer en meester waren. Nu dat zij na jaren inspannigen bijna geen minderheden meer hebben binnen klein-Hongarije gaan ze eventjes de les spellen aan de buurlanden. Deze buurlanden waar nota bene nog vollop Hongaren leven en gewoon deel uitmaken van de regeringen! (niet enkel parlementaire vertegenwoordiging). In eigen land heb je officieel bijna geen minderheden of het zouden Roma moeten zijn maar die beschouwen ze als Hongaars want spreken Hongaars in Hongarije.

Voor de Hongaren: kom eerst in het reine met uw eigen geschiedenis en spel pas daarna de les aan anderen.

PS: heel die commotie rond het feit of volkshongaren buiten de grenzen Hongaars burgerschap kunnen krijgen of niet was de laatste jaren nog maar eens een staaltje van misplaatst gedrag. Territorialiteitsbeginsel moet eerbiedigt worden en het minste wat je kan doen, is je buurlanden vooraf en niet achteraf consulteren ivm zulke gevoelige materies!

PS: ode aan de VELE GROTE Hongaarse academici, musici, nobelprijswinnaars, sporters die spijtig genoeg keer op keer politiek gerecupereerd worden. Geen ander land doet hierin beter (sorry, Frankrijk doet ook zijn best).
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 22:26   #179
Ferre
Parlementslid

Standaard

Nog eventjes toevoegen. Ik ontken helemaal niet dat er spanningen zijn in Roemenië. Maar deze worden aangewakkert of zelfs geïnitieerd vanuit moederland Hongarije.

Ik meen mij wel te herinneren dat jij in het verleden ook op dit forum de Hongaarse zaak bepleit hebt. En dat de Vlaamse beweging zich op een of andere manier verbonden heeft met de Hongaren. Ik vrees dan ook dat ik tegen dovemans preek wat deze topic betreft.

Nu ja, waren er maar meer posters zoals u op dit forum. Altijd een genoegen.

Ferre
Oud 7 juli 2005, 23:48   #180
Ferre
Parlementslid

Standaard

Hierbij mijn excuses voor de vele (grote) spellingsfouten in mijn berichten. Kan deze blijkbaar niet meer wijzigen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be