![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#162 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
U weet zonder twijfel niet dat het hier over Revolutie gaat, en zoals u ongetwijfeld ook niet weet, is de belgische Revolutie, net als zovelen, begonnen met de opera [size=-1]"De Stomme van Portici" (op 25 augustus 1830). Toen hadden de mensen echter niet de ingesteldheid die we nu hebben. Nu kan een Revolutie niet door een opera of iets dergelijks gelanceerd worden. [/size]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() @Superstaaf
Kan je me misschien een link geven waar er geluidsfragmenten en/of tekst uit de bewuste opera te vinden zijn?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 27 juni 2005 om 12:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#171 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig was hij geen amateur van gezonde muziek maar luisterde hij naar ziekelijke Wagner-brol. Daardoor was zijn geest en lichaam te zwak om het Amerikaanse bevrijdingsoffensief te weerstaan. Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 juni 2005 om 21:06. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||||
|
![]() Citaat:
In die tijd was de positie van de Eerste Kamer wel compleet anders dan nu: de leden werden voor het leven benoemd door de Koning, waardoor het een bolwerk van orangisme was. Wetsvoorstellen die niet naar de zin waren van de koning(sgezinden), werden door de Eerste Kamer tegengehouden. Het is dan ook niet zo vreemd dat na de scheiding een aantal Zuid-Nederlandse ministers en (Eerste- en Tweede-)Kamerleden naar het Noorden vertrok en ook na 1830 nog bestuursfuncties vervulde in Nederland. Dat neemt niet weg dat een groot deel van de Zuid-Nederlandse elite wel opstandig gezind was. Bekende namen uit de beginjaren van de Belgische onafhankelijkheid als Surlet de Chokier (eerste premier van België), de Muelenaere (tweede premier van België) en de Brouckère waren voordien Tweede- of Eerste-Kamerlid.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Dimitri : 27 juni 2005 om 23:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |||||||
|
![]() Citaat:
Dit is zelf geen kwestie van smaak. Ik ken een heavy-metal fan die veel respect heeft voor Wagner, niet door zijn genre van muziek, maar door de ziel van die man zijn werk. Hebt u de Ring der Niebelungen gehoord? Als u dat, en zijn andere geniale werken, niet naar waarde kan schatten, bent u een grotere cultuurbarbaar dan ik al gedacht had. Ik had eigenlijk meer van u gedacht dan het oude 'het-is-duits-dus-is-het-slecht'-motiefje. Duistland is ooit onderdrukt geweest door een dictatoriale partij van krankzinnigen, maar wil dat zeggen dat ze niet ook Beethoven en Bach, en nog zovelen anderen hebben voortgebracht? Als ik u was, zou ik in de toekomst niet meer zo licht over het belangrijkste Europese culturele erfgoed gaan, staaf.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 28 juni 2005 om 09:49. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Het is wachten op de eerste de beste Engelse centralist van de Tories die die Devolution Act wil terugdraaien voor er opnieuw op de Schotse trom wordt geslagen. Braveheart? Niets mee te maken, it's all politics and economics... Sentimentele dwazen als de belgicisten zien er natuurlijk weer iets in, typisch...
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 28 juni 2005 om 21:32. |
|||||
![]() |
![]() |