![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik mag Bob Geldof dan een egocentrische onnozelaar vinden, nergens pleit ik voor het "afknallen" ervan. Het grote probleem met projecten als Live Aid is dat het hongersnood en armoede voorstelt als problemen die, uiteraard door het rijke westen, gemakkelijk op te lossen zijn dmv een aantal plaatjes en concerten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Gewoon jaarlijks x % van hun royalities afstaan aan organisaties die zich langer dan een concertweekend met Afrika willen bezighouden. Gewoon elk jaar een vette cheque uitschrijven in volle anonimiteit. Ik heb niets tegen Live8, maar vandaag las ik wel in de krant dat de Afrikaanse artiesten niet in b.v. Hyde Park mochten aantreden omdat ze niet bekend genoeg waren (dixit Bob Geldwolf himself). Enkel artiesten als Youssou N'Dour die een beetje bekend zijn werden uitgenodigd door bekende artiesten (in zijn geval Dido). Hij had b.v. kunnen opteren dat elke bekende popzanger iets zou kunnen doen met een Afrikaanse artiest (soort van peterschap). Hier had hij dan 2 vliegen in één klap kunnen slaan: 1. Afrikaanse artiesten worden dan WEL betrokken bij de zogen. redding van hun eigen continent. 2. Daarbovenop haddden ze de gelegenheid gekregen wat naam en faam op te bouwen en zich eventueel te lanceren in het westen. Maar ja, waarom die afhankelijkheid van Afrika doorbreken. Zo kunnen we misschien over een tiental jaren weer een concert organiseren. En dan mogen de Afrikaanse artiesten zelf eindelijk meedoen.
![]() |
![]() |
#164 | ||
Gouverneur
|
![]() idd, die live8 is een dikke farce, kijk eens in uw geschiedenisboeken en kijk dan maar eens wie dat afrika heeft geruineerd ... dat is gebeurd door kolonisatie en dat heeft ons rijker gemaakt ... denk je nu echt dat een concert, hoe groot ook, iets verandert??? LOL Dit is een publiciteitsstunt van het kapitalisme... dat men allereerst dan eens begint met eerlijke handel en bvb. stopt met melkpoeder in Afrika te dumpen tegen bodemprijzen waardoor de lokale economie ineenstort ... wij willen toch ook niet dat de chinezen hun textiel hier tegen superlage prijzen komen dumpen???
Wij moeten niet éénmalig schulden verlossen in Afrika, als men echt eerlijk is dan moet men over een langdurig plan beschikken dat voor eerlijke handel op termijn zorgt, maarja, dat is nu niet wat de G8 wil, zij willen vooral zieltjes winnen en doen alsof zij de reddende Engelen zijn... 't Is natuurlijk wel een coole affiche, vooral Pink Floyd vond ik echt leuk om nog eens te horen, maar eerlijk zo oefen je écht gn druk uit op een club machthebbers ... die hebben andere prioriteiten. Wij hebben de plicht iets groots terug te doen voor Afrika, en België dus vooral aan Kongo, al de rijkdom die wij daar hebben weggepikt, rubber, goud, ... weet-ik-veel-wat, daar hebben die mensen ginder nog altijd gn fractie van gezien ... begin dan eerst maar eens te vergoeden om wat wij daar hebben aangericht, dit valt niet te ontkennen, om maar te zwijgen van de miljoenen doden in slavenarbeid... maar dat leren ze de kinderen niet in de geschiedenisboekskes in de lagere school...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Legalise & advertise ! Laatst gewijzigd door krizis : 5 juli 2005 om 08:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Awareness campagne m'n beste, politiek drukkingsmiddel. Zeg mij dat de appartheid afschaffen mislukt is, en dat de drukkingsmiddelen na decennia niet hebben gewerkt. Moet er nog zand zijn ? ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nelson Mandella bevrijd, ANC behaalt meerderheid in verkiezingen, Nelson president. Na jarenlange "awareness campagnes", omzeilen van de Z.Afrikaanse censuur, Westerse drukking (dacht je dat ze dit zonder draagkracht van hun kiezers hebben gedaan ?) Ja hoor, ik ken de geschiedenis. In de moderne tijd wint Democratie terrein, al is er nog een lange weg te gaan, maar wij geloven er tenminste in, gaan die ingeslagen weg, en boeken vooruitgang. En U ? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Gouverneur
|
![]() waar hebt ge't over jong, da is 20 jaar gelden ofzo, ik heb het over een langere periode dan dat, die armoede in Afrika is niet van 20 jaar geleden, die is ontstaan bij hebt begin van de kolonisatie ...
![]() |
#168 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hihi, toch wel grappig "armoede" "die is ontstaan bij hebt begin van de kolonisatie" Stemt tot nadenken, niet ? ![]() [size=1]Edit:[/size]
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler Laatst gewijzigd door PelgrimForever : 5 juli 2005 om 09:02. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Druk uitoefenen om via democratische weg een apartheidsregime in Zuid-Afrika te doen verdwijnen is trouwens al een heel pak concreter dan 'het redden van een continent' wat mij behoorlijk abstract lijkt. Want hoe concreter het doel dat je nastreeft, hoe gerichter en efficiënter je acties kunnen worden. Live8 is gewoon een massavertoning om een hoop geld bijeen te krijgen. Niks op tegen, maar de peptalk hoe de Westerse wereld even het Afrikaanse continent gaat redden en de stiefmoederlijke behandeling van de Afrikaanse artiesten, geeft mij toch de sterke indruk dat de Afrikanen (om wie het in deze eigenlijk gaat) weeral weinig in de melk te brokken hebben.
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
weeral fout. Waar link je "geld bijeenzamelen" en Live8 ? Awareness campagne ... De afrikaanse landen zijn trouwens bijeen om een gezamelijk standpunt te bepalen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zand is er niet nodig. Concertjes ook niet. Met "awareness" raken we evenmin verder. Met echte vrijhandel des te meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Live Aids, zou dat niet iets zijn?
![]() |
![]() |
#174 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom heeft het westen economische sancties opgelegd aan Z.A. ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.b0g.org/wsnm/article/21836 STORENDE BEELDEN ENKEL OP EIGEN RISICO CLICKEN |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Gouverneur
|
![]() Kunt zeggen wat ge wilt allemaal, de rijkdom van d westerse wereld is ten koste gegaan van de armoed in Afrika en het minste waar men nu voor moet zorgen is eerlijke handel!
Wij dumpen alle producten bvb. melkpoeder op de afrikaanse markt m.b.v. subsidies, hierdoor blijven ze afhankelijk en die melk is goedkoper dan de melk in Afrika zelf te maken (bottelen)... Wij zitten de klagen over Chinezend ie onze markt overspoelen met goedkope textiel, maar we doen 't zelfde met Afrika met alle producten ... Het enige wat die willen, zoals bvb. Senegal is eerlijke handel! Zonder dat er handel komt gaan ze nooit uit hun miserie komen... ze worden gewoon afhankelijk gehouden door die subsidies... men zou geld moetne steken in lokale initiatieven...
![]() |
#178 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Legt u nu eens uit waarom ondanks alle "awareness"-campagnes voor Tibet er nog steeds geen sancties tegen China gekomen zijn? Legt u eens uit waarom decennialange "awareness"-campagnes tegen armoede en honger in Afrika niets uitgehaald hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Europees Commissaris
|
![]() 50 milj tegen 2010
afschaffen van exportsubsidies naar Afrika Een tevreden geBobte en Bono-bo Mislukking ? ![]() A good step in the right direction.
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het allerbelangrijkste element om voor welvaart te zorgen in de derde wereld is echter het invoeren van een formeel eigendomsrechten-systeem. Dat is nu zo goed als onbestaande. Er is weldegelijk economische bedrijvigheid in die landen, maar niemand die kan bewijzen dat hij effectief eigenaar is van zijn bezittingen... dus kan men enkel verhandelen aan naaste kennissen en buren.
![]() |
![]() |