Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2003, 19:24   #161
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
-Maar die sociale controle is precies toch nog groot genoeg om geen vandalenstreken uit te halen.

-Jij vindt dus dat we die amok-makerij in de Ster aan de allochtonen moeten "gunnen". Dat is klare taal.
Wie haalt er dan geen vandaalstreken uit ?
IK heb van heel mijn leven nog NOOIT een vandalenstreek uitgehaald.
Natuurlijk moeten vandalenstreken bestraft worden ongeacht de etnische afkomst van de dader(s). Maar als onze gekleurde broeders statistisch gezien MEER vandalenstreken uithalen worden zij dus ook MEER bestraft.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 19:25   #162
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino
Iedereen haalt wel eens iets uit, ik heb vroeger ook wel eens een snoepje gepikt in de lokale snoepwinkel hoor, maar er zit een wereld verschil tussen zoiets en het intimideren, overvallen en terroriseren van andere mensen.
En wat doen voetbalhooligans, als ik u dat vragen mag !?
Het is natuurlijk een gedachtefout om bepaald wangedrag te vergoelijken door �*nder wangedrag.
Oud 2 juni 2003, 19:26   #163
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Wanne schreef:
Citaat:
Iedereen wel eens denk ik, maar alleen als het door Belgen is mag er tegen worden opgetreden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 19:28   #164
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
-Maar die sociale controle is precies toch nog groot genoeg om geen vandalenstreken uit te halen.

-Jij vindt dus dat we die amok-makerij in de Ster aan de allochtonen moeten "gunnen". Dat is klare taal.
Natuurlijk moeten vandalenstreken bestraft worden ongeacht de etnische afkomst van de dader(s). Maar als onze gekleurde broeders statistisch gezien MEER vandalenstreken uithalen worden zij dus ook MEER bestraft.
Het was geen rethorische vraag in de zin van 'Iedereen haalt toch vandalenstreken uit...'. Het was werkelijk een vraag, die aan u gericht was als antwoord op de volgende zin van u :

Citaat:
'Maar die sociale controle is precies toch nog groot genoeg om geen vandalenstreken uit te halen...'
Beweert u dan dat alle voetbalhooligans uit gezinnen komen met een gebrek aan sociale controle ? Want ik veronderstel dat u het over de sociale controle had bij de autochtone gezinnen !?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 19:32   #165
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Niemand die zei dat er niet moest opgetreden worden. Ik vind dat er zeer kordaat werd opgetreden, en terecht (hoewel ik mijn twijfels heb dat ALLE relschoppers even kordaat werden aangepakt). Maar kom, een steekpartij zoiets kan men niet tolereren.
Dat de daders direct "moslimgespuis" heten, dat stoort, dat is niet correct.
Oud 2 juni 2003, 19:32   #166
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Het was geen rethorische vraag in de zin van 'Iedereen haalt toch vandalenstreken uit...'. Het was werkelijk een vraag, die aan u gericht was als antwoord op de volgende zin van u :

Citaat:
'Maar die sociale controle is precies toch nog groot genoeg om geen vandalenstreken uit te halen...'
Beweert u dan dat alle voetbalhooligans uit gezinnen komen met een gebrek aan sociale controle ? Want ik veronderstel dat u het over de sociale controle had bij de autochtone gezinnen !?
Ben je der weer met je hooligans? Antwerpen heeft 2 grote voetbalploegen, RAFC & GBA... pakt dat er bij den Antwerp 100 hooligans zijn en bij den Beerschot 100. Dat maakt samen 200 crapuleuze gevallen... Wat wilt u nu proberen te vergelijken?
Dino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 19:36   #167
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

[quote="Wanne"]
Citaat:
e vraag in de zin van 'Iedereen haalt toch vandalenstreken uit...'. Het was werkelijk een vraag, die aan u gericht was als antwoord op de volgende zin van u :

Citaat:
Dat voetbalgeweld is natuurlijk degoutant(zoals voetbal en al wat daar rond hangt) maar dat is toch gelokaliseerd en voorbijgaand. Het vandalisme van de allochtonen is structureel: overal waar ze zich laten zien loopt het vroeg of laat mis.
En ja natuurlijk, iemand die vandalenstreken uithaalt, ongeacht zijn huidskleur, zit met een opvoedingsprobleem> en ik geef uiteraard toe dat onze Vlamingen zich daar ook wel eens aan bezondigen.
Oud 2 juni 2003, 19:38   #168
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Citaat:
Ben je der weer met je hooligans? Antwerpen heeft 2 grote voetbalploegen, RAFC & GBA... pakt dat er bij den Antwerp 100 hooligans zijn en bij den Beerschot 100. Dat maakt samen 200 crapuleuze gevallen... Wat wilt u nu proberen te vergelijken?
Ik probeer duidelijk te maken dat er in het algemeen niet zoiets is als sociale controle, dat is iets dat vrij gekozen wordt, het is niet iets wat je kunt opleggen... Onze eigen autochtone bevolking kent trouwens heel veel gebroken gezinnen of gezinnen waar de zoon of de dochter 's avonds nog gewoon thuis komt om te eten en te slapen... Hoe ga jij zeggen bij wie er sociale controle is en bij wie n iet !? En hoe ga je zoiets verplichten ?

En natuurlijk probeer ik ook duidelijk te maken dat er niet zoiets iets als 'de allochtoon', net zomin als er zoiets bestaat als 'de voetbalsupporter'...
Oud 2 juni 2003, 19:41   #169
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Gelukkig denkt slechts een grote minderheid zoals jij. Als we inderdaad zo een repressieve maatschappij moesten voorstaan zoals jij hier zo'n aardig plaatje van ophangt, zou je niet eens meer kunnen deelnemen aan een forum zoals dit. Het feit dat jij nu je gedacht mag zeggen, heb je te danken aan de welwillendheid en de demokratische instellingen en mogelijkheden, die je dankzij ons mag benutten.
In het andere geval -als het VB de macht zou hebben- moest ik zeker mijn klep houden maar jij ook! Denk daar maar eens even over na.
Geen eer opeisen voor zaken waar u geen aandeel in hebt!
Maar vooral: wat een zever verkoopt u hier! Alsof optreden tegen criminaliteit iets te maken heeft met het vrij kunnen uitspreken van een mening.
Wat heeft het VB ermee te maken? Dat was een reactie op mijn voorstel om gespuis aan te pakken. Of dat nu zwart, wit of purper gespuis is kan mij niets schelen.
Optreden tegen criminaliteit heeft er op zich niets mee te maken, maar het Vlaams Blok heeft een aanzienlijk aantal punten op hun programma staan, waarvoor ze de vrijheid van meningsuiting wel moeten beschadigen om ze te kunnen uitvoeren... Hoe ga je anders een moslima verbieden om een hoofddoek te dragen op straat ? Hoe ga je anders homo's verbieden om een betoging (zonder enige vorm van geweld trouzens) te organiseren ? Dan heb je al een sloophamer nodig onze vrijheid en democratie uit de weg te ruimen... Denk daar maar eens over na....
Oud 2 juni 2003, 19:41   #170
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

De problemen en discriminaties van allochtonen zijn ook structureel.

En als er één ding georganiseerd is, en overal de kop opsteekt, is het hooliganisme. Of hebben wel al tientallen jaren met een "voorbijgaand" probleem te maken?
Oud 2 juni 2003, 19:42   #171
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat voetbalgeweld is natuurlijk degoutant (zoals voetbal en al wat daar rond hangt) maar dat is toch gelokaliseerd en voorbijgaand. Het vandalisme van de allochtonen is structureel: overal waar ze zich laten zien loopt het vroeg of laat mis.
En ja natuurlijk, iemand die vandalenstreken uithaalt, ongeacht zijn huidskleur, zit met een opvoedingsprobleem> en ik geef uiteraard toe dat onze Vlamingen zich daar ook wel eens aan bezondigen.
Hier vergist u zich. Onderzoek in Groot-Brittanie heeft namelijk aangetoond dat voetbalgeweld ook structureel is, en dat het zeker niet van voorbijgaande aard is... In feite zijn er heel veel overeenkomsten tussen beide soorten geweld, want het gaat in beide gevallen om groepen van jongeren die samen klitten in een soort 'stam' om een andere 'stam' uit te dagen...
Oud 2 juni 2003, 19:43   #172
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij bent precies geen grote fan van het Belgische voetbal he !?
idd Wanne, ik hou niet zo van voetbal... Maar ja, als u dan verwijst naar de aanwezige hooligans dan moet ik u idd gelijk geven dat daar crapuul tussenzit... En dan?
Tsja, net hetzelfde probleem als met die gastjes die de Ster onveilig gemaakt hebben he... Het zijn er enkelen van een bepaalde bevolkingsgroep. Het is niet omdat die hooligans zo'n dingen doen dat daarom alle voetbalsupporters aangepakt dienen te worden of toch !?
Als de Anderlecht hooligans het veld van Beveren opspringen, moet de club Anderlecht de boete betalen. Denkt u dat ze dit enkel doorrekenen aan de hooligans, of aan alle supporters?
Oud 2 juni 2003, 19:52   #173
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat voetbalgeweld is natuurlijk degoutant (zoals voetbal en al wat daar rond hangt) maar dat is toch gelokaliseerd en voorbijgaand. Het vandalisme van de allochtonen is structureel: overal waar ze zich laten zien loopt het vroeg of laat mis.
Hier vergist u zich. Onderzoek in Groot-Brittanie heeft namelijk aangetoond dat voetbalgeweld ook structureel is, en dat het zeker niet van voorbijgaande aard is... In feite zijn er heel veel overeenkomsten tussen beide soorten geweld, want het gaat in beide gevallen om groepen van jongeren die samen klitten in een soort 'stam' om een andere 'stam' uit te dagen...
Raar, hoe komt het dan dat ik nog NOOIT last heb gehad van die hooligans? Toeval zeker? En hiermee wil ik niet ontkennen dat ze crapuul zijn he...
Dino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 20:03   #174
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Raar, hoe komt het dan dat ik nog NOOIT last heb gehad van die hooligans? Toeval zeker? En hiermee wil ik niet ontkennen dat ze crapuul zijn he...
Omdat jij daar buiten valt !? Ga jij wel ooit naar een voetbalmatch ?
Oud 2 juni 2003, 20:04   #175
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij bent precies geen grote fan van het Belgische voetbal he !?
idd Wanne, ik hou niet zo van voetbal... Maar ja, als u dan verwijst naar de aanwezige hooligans dan moet ik u idd gelijk geven dat daar crapuul tussenzit... En dan?
Tsja, net hetzelfde probleem als met die gastjes die de Ster onveilig gemaakt hebben he... Het zijn er enkelen van een bepaalde bevolkingsgroep. Het is niet omdat die hooligans zo'n dingen doen dat daarom alle voetbalsupporters aangepakt dienen te worden of toch !?
Als de Anderlecht hooligans het veld van Beveren opspringen, moet de club Anderlecht de boete betalen. Denkt u dat ze dit enkel doorrekenen aan de hooligans, of aan alle supporters?
Ga je Club Turkije laten betalen voor dat voorval in St-Niklaas ?
Oud 2 juni 2003, 20:15   #176
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Misschien hier toch eens een paar nuances plaatsen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard, maandag 2 juni 2003
(...)Burgemeester Freddy Willockx van Sint-Niklaas zegt dat er "uiteraard veel migranten naar De Ster komen. Maar doorgaans hebben wij geen problemen met die mensen. De voorbije dagen hebben allochtonen geprobeerd bij kleine incidentjes met de jongerenbende uit Antwerpen te bemiddelen. Ook zij werden uitgelachen." Hij zegt ook dat de allochtone agenten in het korps hetzelfde overkomt als zij met relschoppers onderhandelen. "Dat helpt allemaal niet."

Volgens Willockx kwamen er de voorbije dagen ""vele tientallen allochtone jongeren uit Antwerpen, meer bepaald uit Borgerhout, naar De Ster met de bedoeling het domein te 'veroveren'." De burgemeester wil dat niet laten gebeuren en kondigde gisteren al een verhoogde politiecontrole af.
Met andere woorden: ook plaatselijke allochtonen werden lastiggevallen en probeerden tevergeefs te bemiddelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard, maandag 2 juni 2003
(...)Zaterdagavond kwam het tot een ernstig incident toen enkele jongeren de gsm van een jongetje uit Sint-Niklaas afpakten. De vader van de jongen en diens aanstaande schoonbroer, allebei van Kosovaarse afkomst, besloten het daar niet bij te laten. Ze stapten op de daders af en werden daarbij veeleer agressief toegesproken.

De aanstaande schoonbroer, zelf 22 jaar oud, heeft volgens het parket toen een mes getrokken en bracht vijf allochtone jongeren steken toe. Eén jongere was er ernstig aan toe en moest onmiddellijk worden geopereerd.
Voor zover ik weet zijn Kosovaren ook allochtoon en islamitisch kwa afkomst en achtergrond. Meer zelfs: als een allochtone islamitische enkeling in staat was om die etters met hun veel te grote bek op hun plaats te zetten, waarom konden de andere (vooral autochtone) aanwezigen dan niet hun moed samenrapen en hun macht als meerderheid gebruiken om die kerels uit het park te zwieren? Ik vind niet dat je veel medelijden met die kerels moet hebben. Als ze door eigen dikke schuld hun gat verbranden moeten ze maar op de blaren zitten.

Zelf was ik twee jaar geleden aanwezig op een muziekfestival. Een paar zatte etters (geen Noord-Afrikanen of Turken maar blanke Belgen en Fransen!) klommen over de omheining omdat ze niet wilden betalen en voor de fun de sfeer wilden verzieken door andere bezoekers lastig te vallen. Die probeerden ook eerst die kerels tot rede te brengen. Maar plotseling kregen die fuckin' assholes hun verdiende loon. De bassist van een optredende band had er plots genoeg van en sloeg zijn basgitaar op het hoofd van de grootste ambetanterik stuk. Daarna gooide het verzamelde festivalpubliek ze verenigd het terrein buiten. Toen die kerels er nog steeds niet genoeg van hadden en buiten amok bleven maken sloeg de zanger van een band (een getatoeëerde kleerkast en bokskampioen) de tanden van de grootste ambetanterik uit zijn smoel, waarna honderden festivalgangers de boelzoekers tot ver buiten het festivalterrein achtenazaten. Daarna hebben we die kerels nooit meer teruggezien en hebben we nog een hééééél gezellig muziekfestival gehad. Ik wil maar zeggen: je moet je zelf niet altijd als een weerloos slachtoffer gedragen.

(Het volledige artikel is te vinden op http://www.standaard.be/Archief/Zoek...ST02062003_003)
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 20:24   #177
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In feite zijn er heel veel overeenkomsten tussen beide soorten geweld, want het gaat in beide gevallen om groepen van jongeren die samen klitten in een soort 'stam' om een andere 'stam' uit te dagen...
Compleet onjuist, voetbalhooligans zijn meestal helemaal geen jongeren. Het zijn juist mensen van zeer verschillende leeftijden, sociale klassen, ....
Citaat:
U woont waarschijnlijk niet in de buurt van één of andere "grote" voetbalclub!?
Een alpinist ondervindt ook geen hinder van een woeste zee.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 20:26   #178
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
In feite zijn er heel veel overeenkomsten tussen beide soorten geweld, want het gaat in beide gevallen om groepen van jongeren die samen klitten in een soort 'stam' om een andere 'stam' uit te dagen...
Compleet onjuist, voetbalhooligans zijn meestal helemaal geen jongeren. Het zijn juist mensen van zeer verschillende leeftijden, sociale klassen, ....
Sorry, ik ben niet zo bekend in het voetbalwereldje, maar inderdaad... Maar dat toont dan ook ineens aan dat het zeker niet van voorbijgaande aard is, en dat het ook gestructureerde misdaad is...
Oud 2 juni 2003, 20:27   #179
hincapie
Burger

Standaard

Het gaat dus om enkele tientallen allochtonen die amok komen maken. En daarvoor gaat ge een groep van pakweg 200000 mensen veroordelen?
Genuanceerd denken noemen ze zoiets...
Dat groepje jongeren mag dan crapuul zijn, maar het is en blijft een kleine minderheid. Ik zou het ook niet graag hebben dat men de Vlaming beschouwt als een racist omdat het Blok hier 18% haalt, want ik ben heel verdraagzaam net zoals de meerderheid van de Vlamingen.
hincapie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 20:34   #180
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Om terug te keren naar de titel van dit topic zou het een interessante oefening zijn om eens na te gaan hoeveel van die 100 �* 300 allochtone klootzakjes er nu eigenlijk moslim dan wel ex-moslim zijn.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be