Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2005, 16:05   #161
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

het verwonderd mij dat de V R T niet verklaard dat er gezocht wordt in rechtse kringen.
Oud 7 juli 2005, 16:08   #162
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kayo
Volgens bepaalde bronnen zijn er alleen in Algerije meer dan 200.000 burgers omgebracht door die dolgedraaide moslimextremisten ...
Wie waren de slachtoffers dus? Moslims! En waar zaten de opdrachtgevers? In Londen! Zo las een Algerijnse feministe in een Londense fundamentalistenkrant dat men haar per ongeluk gemist had. Ze hadden haar schuilplaats ontdekt, maar op het laatste moment was ze ergens anders naartoe gegaan. Deze terroristen gaven dus openlijk een poging tot moord met voorbedachten rade toe, en toch werden ze ongemoeid gelaten! Is dat normaal? Wanneer zal Europa wakker schieten, de fundamentalisten aanpakken en de gematigde moslims eindelijk als volwaardige burgers behandelen? Nu is het de wereld op zijn kop: voor de terroristen wordt de rode loper uitgehaald, en de gematigde moslims zijn het slachtoffer van islamofobie en racisme.
jjohanvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 16:11   #163
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Dus niet voor een deel van uiterst rechts, maar voor uiterst rechts.

Raar, hoe mensen steeds zichzelf bezondigen aan de kwaal die ze plegen te bestrijden...
Inderdaad, voor heel uiterst rechts. Ik viseer helemaal geen bevolkingsgroep of religie, alleen politieke extremisten. Zo is ook het verdraaien van feiten een typische techniek voor Stalinisten, niet voor een deel van de Stalinisten.
Oud 7 juli 2005, 16:12   #164
L’ intérêt flamand
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord
het verwonderd mij dat de V R T niet verklaard dat er gezocht wordt in rechtse kringen.
Wacht tot de uitzendingen van vb6015. gegarandeerd zijn het alloctonen uit Sint Nilklaas geweest!! 8)
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 16:12   #165
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord
Het verwonderT schrijf je met T!

Bovendien vergis je je: de VRT heeft wel degelijk verklaard dat er in uiterst rechtse kringen wordt gezocht, nl. in Al Qaedakringen.
Oud 7 juli 2005, 16:13   #166
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Inderdaad, voor heel uiterst rechts. Ik viseer helemaal geen bevolkingsgroep of religie, alleen politieke extremisten. Zo is ook het verdraaien van feiten een typische techniek voor Stalinisten, niet voor een deel van de Stalinisten.
Dus met andere woorden, je hebt het hier over ongeveer 1 000 000 inwoners van dit land, aangenomen dat er ongeveer 1 000 000 mensen op het VB hebben gestemd.

Het doodzwijgen van feiten zorgt er niet voor dat ze ophouden te bestaan.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 16:13   #167
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens ben ik dat gezeur over political correctness beu. Wat houdt politieke correctheid namelijk in? Dat men zich niet inlaat met racisme, religieuze intolerantie, homofobie, sexisme en andere discriminerende ideologiën. Dan moet men mij maar eens komen uitleggen wat daar zo verkeerd aan is!

Racisme, sexisme, homofobie en religieuze intolerantie zijn namelijk typisch verbonden met alle terrorismen en fundamentalismen.

Dus zeg ik: stop terrorisme en fundamentalisme, leve de politieke correctheid!
Neen tegen racisme, sexisme en homofobie!

Politiek corectheid wil zeggen dat men den problemen die gepaard gaan met al die "culturele verrijkingen" die u daar opnoemt minimaliseert, in het belachelijke trekt, of gewoon doodzwijgt, het resultaat van die mislijkmakende manier om onbekwaamheid en laksheid te camoufleren zien we vandaag weer eens vertaald in een berg lijken.

En wat erger is, weer eens het doofpotiseren en in bescherming nemen van diegede die volledig achter die daders staan.

Ik heb het nogal gezegd, ze gaan maar stoppen met hun zever, zolang wij niet minstens 100 keer zo hard terugslaan. Ik walg van die lafaards die nie met open vizier diegene aanpakken die ze vizeren, maar in de plaats daarvan weerloze burgers vermoorden die er ook geen fuck aan kunnen doen dat de dingen die gebeuren nu eenmaal gebeuren.

Als ze dan toch vinden dat den Blair verantwoordelijk is voor hun miserie, wel dat ze dan gelijk grote jongens den Blair pakken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 16:14   #168
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, hij stelde dat dé moslims "begrip" hadden, velen zelfs "sympathie". Verder heeft hij het ook over "geweld verheerlijken" en dan spreekt hij over de ganse moslimgemeenschap, niet over een deel ervan.
Is dat niet zo? Zo neen, waarom niet? Welke elementen wijzen op het tegendeel?

Citaat:
Het is zijn taak om een dergelijke absurde stelling met concreet empirisch feitenmateriaal te onderbouwen. Zonder dit empirisch feitenmateriaal, is hij gewoon racistisch aan het schelden. Hij probeert angst te propageren voor de ganse moslimgemeenschap.
Onzin, hij heeft die taak helemaal niet. Hij is niet verantwoordelijk voor de moslimgemeenschap noch voor de strijd tegen het racisme.

U interpreteert een ietsje teveel en u slingert beschuldigingen in het rond zonder ze te onderbouwen.

Citaat:
Dat is islamofobie. Net als antisemitisme is dat een typische techniek voor uiterst rechts, die zo de rechtstaat wil ondergraven.
Dat is alweer een ongefundeerde beschuldiging.

U weet nog steeds geen argumenten aan tegen zijn stelling in te brengen. Het gaat er stilaan op lijken dat Geertje dus wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 16:15   #169
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Kunt gij niet, als een echte man, die miserie als neveneffect van uw welvaart aanvaren?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 16:15   #170
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dus met andere woorden, je hebt het hier over ongeveer 1 000 000 inwoners van dit land, aangenomen dat er ongeveer 1 000 000 mensen op het VB hebben gestemd.
Ik heb het gehad over uiterst rechts, niet over het VB. Het VB geeft dus toe dat ze uiterst rechts zijn?
Oud 7 juli 2005, 16:17   #171
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Egidius, U werkt op mijn zenuwen. Als Geertje bepaalde algemene uitspraken doet over de moslims en U zegt dat hij gelijk heeft, dan moeten jullie die uitspraken STAVEN. Zoniet zijn jullie alleen maar loos aan het schelden.
Oud 7 juli 2005, 16:18   #172
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb het gehad over uiterst rechts, niet over het VB. Het VB geeft dus toe dat ze uiterst rechts zijn?
Neen, ik nam aan dat je daarmee het VB bedoelde omdat het VB toch wordt omschreven als extreem-rechts, of zie ik dat verkeerd?
Dus, wie bedoel je dan meet "uiterst rechts"?

Enne, ik wist niet dat ik het VB was...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by whoisy on 07-07-2005 at 17:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Neen, ik nam aan dat je daarmee het VB bedoelde omdat het VB toch wordt omschreven als extreem-rechts, of zie ik dat verkeerd?

Enne, ik wist niet dat ik het VB was...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Enne, ik wist niet dat ik het VB was...[/size]
[/edit]

Het doodzwijgen van feiten zorgt er niet voor dat ze ophouden te bestaan.

Laatst gewijzigd door whoisy : 7 juli 2005 om 16:18.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 16:19   #173
L’ intérêt flamand
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Onzin, hij heeft die taak helemaal niet. Hij is niet verantwoordelijk voor de moslimgemeenschap noch voor de strijd tegen het racisme.

Egidius is een ***KNIP*** die ***knip*** gedaan heeft, en een gevaar is voor ***knip***
En ik ben helemaal niet verplicht om dit te bewijzen, ik ben tenslotte niet verantwoordelijk voor egidius noch voor de strijd tegen laster en eerroof.

Ter info:
(De knips zijn autocensuur. Hebben dus helemaal niets te maken met "overtreden van forumregels" Vul gerust de smeerlapperij in die je zelf wilt, het doet er niet toe. Het hoeft immers niet gestaafd te worden.)[edit]
[size=1]After edit by L’ intérêt flamand on 07-07-2005 at 17:25
Reason:

Citaat:

Egidius is een ***KNIP*** die ***knip*** gedaan heeft, en een gevaar is voor ***knip***
En ik ben helemaal niet verplicht om dit te bewijzen, ik ben tenslotte niet verantwoordelijk voor egidius noch voor de strijd tegen laster en eerroof.

Ter info:
(De knips zijn autocensuur. Hebben dus helemaal niets te maken met "overtreden van forumregels" Vul gerust de smeerlapperij in die je zelf wilt, het doet er niet toe. Het hoeft immers niet gestaafd te worden.)[/size]

Citaat:

[/size]
[/edit]
- A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan

Laatst gewijzigd door L’ intérêt flamand : 7 juli 2005 om 16:25.
L’ intérêt flamand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 16:21   #174
Egidius

Standaard

Citaat:
Egidius, U werkt op mijn zenuwen.
Ik schijn inderdaad dat effect op sommige mensen te hebben, en het duikt telkens op als ik om argumenten blijf vragen die nooit komen.

Sommigen van mijn discussiepartners in dat geval bezondigen zich kort daarna aan overtreding van de forumregels en krijgen dan een ban, maar daar durf ik geen verband mee zien.

Egidius
Oud 7 juli 2005, 16:21   #175
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Enne, ik wist niet dat ik het VB was...
OK, OK, ik geef toe dat het VB uiterst rechts is. Dat is nu eenmaal de algemeen aanvaarde opinie daaromtrent. Dus had ik het idd over het VB-apparaat, NIET over de kiezers. De kiezers zijn juist diegenen die het slachtoffer zijn geworden van dergelijke tactieken. Dat kan je hen niet verwijten, de mens is nu eenmaal manipuleerbaar, remember Hitler en Mussolini.
Oud 7 juli 2005, 16:22   #176
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
Mooi!

Heb je die knip er zelf ingezet of komt het echt van de mods?

Egidius
Oud 7 juli 2005, 16:25   #177
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik schijn inderdaad dat effect op sommige mensen te hebben, en het duikt telkens op als ik om argumenten blijf vragen die nooit komen.

Sommigen van mijn discussiepartners in dat geval bezondigen zich kort daarna aan overtreding van de forumregels en krijgen dan een ban, maar daar durf ik geen verband mee zien.

Egidius
Ik heb van U nog steeds geen argument gezien, mijn beste Egidius. Bovendien geeft U hier zelf toe dat U slechts provoceert en geen argumenten naar voor brengt. Nogmaals: wil U algemene uitspraken doen over de moslimgemeenschaap, staaf ze dan. Een stelling voortdurend herhalen, zonder ze te staven met feitenmateriaal, is misschien wel efficiënt, maar leidt nooit tot een verrijkend debat. Als u niet beschikt over argumenten of feitenmateriaal, dan heeft het geen zin, met U te discussiëren.
Oud 7 juli 2005, 16:25   #178
Egidius

Standaard

Citaat:
Dat is nu eenmaal de algemeen aanvaarde opinie daaromtrent.
"Iedereen weet dat..."
"Dat is de algemeen aanvaarde opinie"
"Wij vinden allemaal dat..."
"Het is geweten dat..."
"Studies wijzen uit dat..."

Het gezagsargument is altijd fout, en er is een goede kans dat wat na de genoemde uitdrukkingen volgt, een leugen is.

Egidius
Oud 7 juli 2005, 16:26   #179
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, OK, ik geef toe dat het VB uiterst rechts is. Dat is nu eenmaal de algemeen aanvaarde opinie daaromtrent. Dus had ik het idd over het VB-apparaat, NIET over de kiezers. De kiezers zijn juist diegenen die het slachtoffer zijn geworden van dergelijke tactieken. Dat kan je hen niet verwijten, de mens is nu eenmaal manipuleerbaar, remember Hitler en Mussolini.

Ayatola Ghomeini
Bin Laden
Stalin
Pol Pot
en onze goeie vriend Mao, de massamoordenaar, gaan boos zijn dat ze niet in uw lijstje van beroepsdemagogen en massamoordenaars zijn opgenomen.

De kiezer kiest, voor een bepaalde programma, leer dat aanvaarden, leer aanvaarden dat er mensen zijn die anders denken over uw "culturele verrijkingen"...

Wij zien het anders, net zoals wij moeten aanvaarden dat jij het ook anders ziet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 16:27   #180
Kayo
Partijlid

Kayo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie waren de slachtoffers dus? Moslims! En waar zaten de opdrachtgevers? In Londen! Zo las een Algerijnse feministe in een Londense fundamentalistenkrant dat men haar per ongeluk gemist had. Ze hadden haar schuilplaats ontdekt, maar op het laatste moment was ze ergens anders naartoe gegaan. Deze terroristen gaven dus openlijk een poging tot moord met voorbedachten rade toe, en toch werden ze ongemoeid gelaten! Is dat normaal? Wanneer zal Europa wakker schieten, de fundamentalisten aanpakken en de gematigde moslims eindelijk als volwaardige burgers behandelen? Nu is het de wereld op zijn kop: voor de terroristen wordt de rode loper uitgehaald, en de gematigde moslims zijn het slachtoffer van islamofobie en racisme.
wel, ik denk waarschijnlijk dat er ons nog meer te verwachten staat op gebied van terreur in Europa en de wereld helaas ,als er geen maatregelen komen om de voedingsbodem van het fundamentalisme aan te pakken ...[edit]
[size=1]After edit by Kayo on 07-07-2005 at 17:28
Reason:

Citaat:
wel, ik denk waarschijnlijk dat er ons nog meer te verwachten staat op gebied van terreur in Europa en de wereld helaas ,als er geen maatregelen komen om de voedingsbodem van het fundamentalisme aan te pakken ...[/size]

Citaat:
wel, ik denk dat er ons nog meer te verwachten staat op gebied van terreur in Europa en de wereld ,als er geen maatregelen komen om de voedingsbodem van het fundamentalisme aan te pakken ...[/size]
[/edit]

Baldrick:
Yeah, it's like goldy & bronzy, only it's made of iron.
Blackadder III, ep.5

Laatst gewijzigd door Kayo : 7 juli 2005 om 16:28.
Kayo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be