![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vakbondsmensen zijn net die die hun nek uitsyteken om de belangen van hun kameraden oip de werkvloer te verdedigen, en die daarom ook extra vorming krijgen in zaken als arbeidsrecht, sociaal recht etc. Een syndicalist ontslagen komt eropneer volgend signaal naar de arbeiders te sturen: laat u langs alle kanten pakken, slik zonder morren de voorwaarden van de patron, of ge vliegt eruit. Het komt eropneer dat de arbeiders zelfs niet meer mogen strijden voor hun rechten. Als dusdanig zijn ze ook sociaal beschermd. Als ze Zaventem platleggen, is dat gewoon gebruik malen van het grondwettelijk beschermd stakingsrecht. De flikken hebben zich daar niet in te moeien. En dan is dat om de kapitalisten volgende les nog eens goed te spellen: het is de arbeidersklasse die alles maakt, alles bouwt. Zonder arbeiders is een kapitalist niks.
![]() |
![]() |
#162 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit staat op de regels, en niets anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nog één die niet beseft dat de vakbonden de laatste jaren meer jobs hebben vernietigd dan geschapen. O juist, een vakbond schept geen jobs, dat moet die patroon maar doen, die moet daar zijn geld maar in steken. En als er verliezen zijn, en het toch moeilijk gaat, dan gaan wij als vakbonden wel opslag gaan eisen. Wat een veouderde prietpraat. we leven in 2005! Dit is zeker niet het CD&V standpunt. We leven in een sociaal geamendeerde marktekonomie, die een globale wereldeconomie is geworden, you like it or not. Dit biedt kansen, en grote kansen. Vlaanderen levert 80 % van de export, onze welvaart komt van de export. Dit betekent ook bedreigingen omdat sommige verworven rechten niet langer verdedigbaar zijn in dit soort open ekonomie. Leer dat eens te aanvaarden. Laat er daar meer studiewerk rond gebeuren in plaats van altijd pamfletaire slogans te verkopen. De wereldekonomie is op 20 jaar tijd enorm gewijzigd. Wij hebben ons voortdurend moeten aanpassen in de bedrijven. De eerste schok was de petroleumcrisis in 1973 waar wij een collectieve verarming hebben ondergaan tov de oliestaten.Doch het heeft tien jaar geduurd vooraleer de vakbonden dit aanvaard hebben. Inmiddels hadden wij 10 jaar boven onze stand geleefd en hebben wij en staatschuld opbegebouwd, de hoogste van Europa. En het heeft 15 jaar geduurd vooraleer er een beetje orde op zaken kwam. Citaat:
Ik herinner mij nog dat in volle oliecrisis het ACV zelfbestuur eiste in de bedrijven. De vakbond zou de ondernemingsraad leiden, en de aandeelhouders waren reekneschap verschuldigd aan de vkabondsmensen... Het dossier zelf 1. Vindevogel staat als zeer moeilijk bekend, doch is ook zeer beperkt. Andere koffie dan Vervotte. Het is niet met voortdurend conflicten te maken dat je het dossier vooruit helpt. 2.Vermoedelijk gaat het hier om de opstapeling van een reeks kleine feiten, waardoor deze dame zich als werknemer onmogelijk gemaakt heeft. 3. Op basis van we weten is de wijze waarop het ontslag werd verleend, compleet onaanvaardbaar en dient eht bedrijf hiervoor gesantioneerd te worden. 4. Dat is echter geen reden om Zaventem plat te leggen en jobs van anderen in gevaar te brengen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door PieterP : 14 juli 2005 om 23:05. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
Kortom, ik vind Chipie zeker geen aanwinst voor dit forum.
![]() |
![]() |
#168 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit is typisch het gedrag van een vakbondsdélégué en of een preconcialaire CVP-er die de trein van CD&V gemist heeft. Met dit soort mensen zullen we het in de toekomst niet moeten doen om meer werk te creëren..[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door PieterP : 14 juli 2005 om 23:23. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
OMDAT ZE GEEN GELIJK HEBBEN en dus niet KUNNEN krijgen. Uw andere opmerkingen raken kant noch wal! Zonder de huidige (toenemende) syndikale weerbaarheid, waren we al langer op weg naar Engelse en Amerikaanse toestanden. Maar DAT, begrijp je dus helemaal niet. Of speelt hier soms EIGEN BELANG een hoofdrol? Zou me helemaal niet verwonderen. Wij leven inderdaad, dat zeg je goed, in 2005. Maar jij wil absoluut terug naar de jaren 1900? Dat is meer dan duidelijk.
![]() |
![]() |
#170 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Stel liever de vraag waarom de buitenlandse investeringen hier compleet gestagneerd zijn? " Zaventem on strike because of a union problem" Zeer lezenswaardig artikel in Financial Times! Goed bezig! Citaat:
En waar zou uw insinuatie dan eigenlijk wel mogen op slaan? Ik ben eens benieuwd wat er uit je koker komt.... Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sommigen willen hier blijkbaar terug naar engelse toestanden van in de jaren '70 toen bedrijven om de minste of geringste redenen platgelegd werden en van iedereen verwacht werd dit toe te juichen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Sokkie : 15 juli 2005 om 00:04. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Op die manier bekom je hoogstens een schadevergoeding, geen reïntegratie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
van dat eigenbelang zullen we maar zwijgen zeker.
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U weet heel goed hoe moeilijk het is om zo nen delegee buiten te pieren, geen enkele werkgever verbrand daar zomaar zijn vingers aan. als ze nie een heel goei reden hebben, beginnen ze daar nie aan. En sorry maar veiligheidsregels zijn nu eenmaal heilig in veel bedrijven, terrecht trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn verlof is pas in augustus gepland... en ik rij gewoon maar naar Schiphol (een dik uurtje langer rijden) en dat is het... Voor mij moeten de eigenbelangers de staking niet laten... Want ik besef maar al te best dat zulke stakingen goed zijn voor het land en zijn bevolking... Ik vind het enkel spijtig dat mijn duurverdiende centjes naar Nederland gaan... En ja, als een jobke van een vakbondsman/vrouw in het gedrang komt, dan hoeft men uiteraard niet de normale rechtsgang te volgen... Men hoeft dan zelfs geen rekening te houden met tienduizenden mensen die op reis gaan... Evenmin met de enorme verliezen die bij Biac zullen optreden (en waarvan de directie geenszins de gevolgen zal van dragen!).. maar ook voor andere firma's... Moest mijn moeke me niet fatsoenlijk opgevoed hebben, ik zou zeggen <<bende moderne terroristen>>... ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 15 juli 2005 om 06:49. |
|||||
![]() |
![]() |