Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2005, 22:33   #161
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Ancapa die een vakbondsactie goedkeurt? Indrukwekkend.

Als die vakbondsvrouw ontslagen wordt heeft dat misschien een goede reden? Afgevaardigden hebben niet bepaald een reputatie van harde werkers te zijn, misschien profiteerde ze er wel iets té hard van?

De vakbond in dit land is ontspoord tot een maffiabende, als ze Zaventem lam leggen hoop ik dat de politie (hardhandig) tussenbeide komt, wat ze met de hooligans doen moet dan ook maar eens met die luierikken.

Ik wil niet alle afgevaardigden over dezelfde kam scheren, maar ik spreek wel over het grootste deel ervan. Ik heb zelf meegemaakt dat een afgevaardigde die opkwam voor de werkgever aan de kant werd geschoven en als een verrader werd behandeld.
Wat een onzin!!!!
Vakbondsmensen zijn net die die hun nek uitsyteken om de belangen van hun kameraden oip de werkvloer te verdedigen, en die daarom ook extra vorming krijgen in zaken als arbeidsrecht, sociaal recht etc. Een syndicalist ontslagen komt eropneer volgend signaal naar de arbeiders te sturen: laat u langs alle kanten pakken, slik zonder morren de voorwaarden van de patron, of ge vliegt eruit. Het komt eropneer dat de arbeiders zelfs niet meer mogen strijden voor hun rechten. Als dusdanig zijn ze ook sociaal beschermd.
Als ze Zaventem platleggen, is dat gewoon gebruik malen van het grondwettelijk beschermd stakingsrecht. De flikken hebben zich daar niet in te moeien. En dan is dat om de kapitalisten volgende les nog eens goed te spellen: het is de arbeidersklasse die alles maakt, alles bouwt. Zonder arbeiders is een kapitalist niks.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 22:35   #162
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ja, als de ideologie in uw kraam pas dan is het geen ideologie meer hé maar een mening. Al de rest is papegaaierei.
Het vormen van een eigen mening, en het samen zoeken naar oplossingen, als je dat doet dan wordt je pas mens in plaats van ergens een ideologie -papegaai.

Dit staat op de regels, en niets anders
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 22:43   #163
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Spijtig, maar ik begrijp vele van deze reacties niet. Ofwel zijn ze steke blind voor de oppermachtige economische lobbies (patronaat en kapitalisme) ofwel gewoon verzuurd en vol van rancuneus, zoals er tegenwoordige zovelen zijn in ons arm Vlaanderland. Foei!

1. Het is toch de werkgever die het INITIATIEF genomen heeft om een "gesprekspartner" (Misschien een zeer kritische - of is "meelopen" en "onderdanig zijn" de enige goede werknemers houding?) TE ONTSLAAN.

2. De reactie van de vakbond is meer dan GERECHTVAARDIGD. Zeker wanneer men gelooft in OVERLEG, in wederzijds begrip, tussen alle betrokken partijen in een bedrijf.

3. Door hun "beslissing" BEVESTIGT de werkgever GEEN rekening te willen houden met het sociaal overleg.

4. Er bestaat nl. een wettelijke procedure om een afgevaardigde te ontslaan.(Eenvoudig verzoek, met redenen omkleedt bij de arbeidsrechtbank, die binnen de 8 dagen een uitspraak doet)

5. Biac wenst zelfs de wet terzake niet te respecteren. Meer dan waarschijnlijk OMDAT zij geen gerechtvaardigde reden tot ontslag HEBBEN. Anders had men toch zeer eenvoudig deze procedure kunnen starten.

6. Slotsom, de vakbond heeft meer dan gelijk en het recht hiertegen te reageren. Meer nog, eigenlijk zouden ze het ontslag van heel de directie moeten kunnen afdwingen, wegens duidelijke ONBEKWAAMHEID.
Het zou me geenszins verbazen als U niet regelmatig een groene plastic zak zou aantrekken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 22:54   #164
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
5 jaar lijkt mij verschrikkelijk overdreven, als ze al gelijk krijgt ( wat eerst de rechtbank zou moeten uitspreken), dan zal ze niet veel meer dan 1 maand per gewerkt jaar krijgen.
Dat is een zeer geringe prijs, als ge daarmee van een talentvolle syndicalist kunt afgeraken, en het werkvolk ook nog eens goed hebt kunnen inpeperen dat ze vooral niet voor hun rechten moeten opkomen. Een zeer geringe prijs...
Oud 14 juli 2005, 22:58   #165
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ofwel zijn ze steke blind voor de oppermachtige economische lobbies (patronaat en kapitalisme)
Nog iemand die meedraait in de verouderde dialectiek van goeden en kwaden, van de slechte kapitalistische patroons die puur uit winstbejag die arme weerloze arbeiders uitbuiten.

Nog één die niet beseft dat de vakbonden de laatste jaren meer jobs hebben vernietigd dan geschapen. O juist, een vakbond schept geen jobs, dat moet die patroon maar doen, die moet daar zijn geld maar in steken. En als er verliezen zijn, en het toch moeilijk gaat, dan gaan wij als vakbonden wel opslag gaan eisen.

Wat een veouderde prietpraat. we leven in 2005!

Dit is zeker niet het CD&V standpunt.

We leven in een sociaal geamendeerde marktekonomie, die een globale wereldeconomie is geworden, you like it or not.

Dit biedt kansen, en grote kansen. Vlaanderen levert 80 % van de export, onze welvaart komt van de export. Dit betekent ook bedreigingen omdat sommige verworven rechten niet langer verdedigbaar zijn in dit soort open ekonomie.

Leer dat eens te aanvaarden. Laat er daar meer studiewerk rond gebeuren in plaats van altijd pamfletaire slogans te verkopen. De wereldekonomie is op 20 jaar tijd enorm gewijzigd. Wij hebben ons voortdurend moeten aanpassen in de bedrijven. De eerste schok was de petroleumcrisis in 1973 waar wij een collectieve verarming hebben ondergaan tov de oliestaten.Doch het heeft tien jaar geduurd vooraleer de vakbonden dit aanvaard hebben. Inmiddels hadden wij 10 jaar boven onze stand geleefd en hebben wij en staatschuld opbegebouwd, de hoogste van Europa. En het heeft 15 jaar geduurd vooraleer er een beetje orde op zaken kwam.

Citaat:

Meer nog, eigenlijk zouden ze het ontslag van heel de directie moeten kunnen afdwingen, wegens duidelijke ONBEKWAAMHEID.
Onvoorstelbaar.

Ik herinner mij nog dat in volle oliecrisis het ACV zelfbestuur eiste in de bedrijven. De vakbond zou de ondernemingsraad leiden, en de aandeelhouders waren reekneschap verschuldigd aan de vkabondsmensen...

Het dossier zelf

1. Vindevogel staat als zeer moeilijk bekend, doch is ook zeer beperkt. Andere koffie dan Vervotte. Het is niet met voortdurend conflicten te maken dat je het dossier vooruit helpt.
2.Vermoedelijk gaat het hier om de opstapeling van een reeks kleine feiten, waardoor deze dame zich als werknemer onmogelijk gemaakt heeft.
3. Op basis van we weten is de wijze waarop het ontslag werd verleend, compleet onaanvaardbaar en dient eht bedrijf hiervoor gesantioneerd te worden.
4. Dat is echter geen reden om Zaventem plat te leggen en jobs van anderen in gevaar te brengen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by PieterP on 15-07-2005 at 00:05
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ofwel zijn ze steke blind voor de oppermachtige economische lobbies (patronaat en kapitalisme)
Nog iemand die meedraait in de verouderde dialectiek van goeden en kwaden, van de slechte kapitalistische patroons die puur uit winstbejag die arme weerloze arbeiders uitbuiten.

Nog één die niet beseft dat de vakbonden de laatste jaren meer jobs hebben vernietigd dan geschapen. O juist, een vakbond schept geen jobs, dat moet die patroon maar doen, die moet daar zijn geld maar in steken. En als er verliezen zijn, en het toch moeilijk gaat, dan gaan wij als vakbonden wel opslag gaan eisen.

Wat een veouderde prietpraat. we leven in 2005!

Dit is zeker niet het CD&V standpunt.

We leven in een sociaal geamendeerde marktekonomie, die een globale wereldeconomie is geworden, you like it or not.

Dit biedt kansen, en grote kansen. Vlaanderen levert 80 % van de export, onze welvaart komt van de export. Dit betekent ook bedreigingen omdat sommige verworven rechten niet langer verdedigbaar zijn in dit soort open ekonomie.

Leer dat eens te aanvaarden. Laat er daar meer studiewerk rond gebeuren in plaats van altijd pamfletaire slogans te verkopen. De wereldekonomie is op 20 jaar tijd enorm gewijzigd. Wij hebben ons voortdurend moeten aanpassen in de bedrijven. De eerste schok was de petroleumcrisis in 1973 waar wij een collectieve verarming hebben ondergaan tov de oliestaten.Doch het heeft tien jaar geduurd vooraleer de vakbonden dit aanvaard hebben. Inmiddels hadden wij 10 jaar boven onze stand geleefd en hebben wij en staatschuld opbegebouwd, de hoogste van Europa. En het heeft 15 jaar geduurd vooraleer er een beetje orde op zaken kwam.

Citaat:

Meer nog, eigenlijk zouden ze het ontslag van heel de directie moeten kunnen afdwingen, wegens duidelijke ONBEKWAAMHEID.
Onvoorstelbaar.

Ik herinner mij nog dat in volle oliecrisis het ACV zelfbestuur eiste in de bedrijven. De vakbond zou de ondernemingsraad leiden, en de aandeelhouders waren reekneschap verschuldigd aan de vkabondsmensen...

Het dossier zelf

1. Vindevogel staat als zeer moeilijk bekend, doch is ook zeer beperkt. Andere koffie dan Vervotte. Het is niet met voortdurend conflicten te maken dat je het dossier vooruit helpt.
2.Vermoedelijk gaat het hier om de opstapeling van een reeks kleine feiten, waardoor deze dame zich als werknemer onmogelijk gemaakt heeft.
3. Op basis van we weten is de wijze waarop het ontslag werd verleend, compleet onaanvaardbaar en dient eht bedrijf hiervoor gesantioneerd te worden.
4. Dat is echter geen reden om Zaventem plat te leggen en jobs van anderen in gevaar te brengen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Nog iemand die meedraait in de verouderde dialectiek van goeden en kwaden, van de slechte kapitalistische patroons die puur uit winstbejad die weerloze arbeiders uibuiten.

Nog één die niet beseft dat de vakbonden de laatste jaren meer jobs hebben verneitigd dan geschapeN. O juist, een vekbond schpet geen jobs, dat moet die partoon maar doen, die moet daar zijn geld maar in steken. En als er verleizen zijn, en het toch meoilk; gaat, dan gaan wij alsd vakbonden wel oplsga gaan eisen.

Wat een veoruderde prietpraat;

Dit is zeker niet het CD&V standpunt. We leven in een sociaal geamndeerde marktekonomie, die een globale wereldeconomie is geworden, you like it or not.

Dit biedt kansen, en grote kansen. Vlaanderen levert 80 % van de export, onze welvaart komt van de export. Dit betekent ook bedreigingen omdat sommige verworven rechten niet langer vertdedighbaar zijn in dit soort open ekonomie.

Leer dat eens te aanvaarden. Laat er daar meer studiewerk rond gebeuren in plaats van altijd pamfletairre slogans te verkopen. De wereldekonomie is op 20 jaar tijd enorm gewijzigd. Wij hebben ons voortdurend moeten aanpsssane. De eerstez schok was de petroleumcrisis in 1973 waar wij een collectieve veraming heben ondertaan tov de oliestaten.Doch het heeft tien jaar geduurd vooraleer de vakbonden dit aanvaard hebben. Inmiddels hadden wij 10 jaar boven onze stand geleefd en hebben wij en staatschuld opbegebouwd, de hoogste van Europa. En het heeft 15 jaar geduurd vooraleer er een beetje orde op zaken kwam.

Citaat:

Onvoorstelbaar.

Het dossier zelf

3. Op basis van we weten is de wijze waarop het ontslag werd verleend, compleet onaanvaardbaar en dient eht bedrijf hiervoor gesa.

Dat is echter geen reden om zaventem pla te leggen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door PieterP : 14 juli 2005 om 23:05.
Oud 14 juli 2005, 23:11   #166
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Het zou me geenszins verbazen als U niet regelmatig een groene plastic zak zou aantrekken...
Wat voor SMERIGE tussenkomst is dat nu weer... Tipperend voor een ziekelijk karakter? Nu uw "zakske" zal dan wel bruin zijn zeker?
Oud 14 juli 2005, 23:17   #167
driewerf

Standaard

Citaat:
Wat voor SMERIGE tussenkomst is dat nu weer... Tipperend voor een ziekelijk karakter? Nu uw "zakske" zal dan wel bruin zijn zeker?
Wel Doffer, met 150 postings vermoed ik dat je hier niet vaak komt, maar dit is het typische soort postings dat Chipie plaatst. Altijd vaag insinuerend en denigrerend naar de persoon toe, maar nooit met argumenten of feiten afkomen. Zelfs geen openlijke, frontale aanval, maar telkens insinuerend, verdachtmakend, wat verdoken en huichelachtig. En ach ik zal maar stoppen want Chipies antwoord zal luiden dat ik 'als commie toch niet weten wat vrijemeningsuiting is'.
Kortom, ik vind Chipie zeker geen aanwinst voor dit forum.
Oud 14 juli 2005, 23:21   #168
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het wil mij opvallen dat u in deze post en ook in andere posts systematisch hoofleteers gebruikt. Wist u dit een belediging is voor de lezer? Je neemt hem voor een idioot dat hij niet kan lezen.

Dit is typisch het gedrag van een vakbondsdélégué en of een preconcialaire CVP-er die de trein van CD&V gemist heeft.

Met dit soort mensen zullen we het in de toekomst niet moeten doen om meer werk te creëren..[edit]
[size=1]After edit by PieterP on 15-07-2005 at 00:23
Reason:

Citaat:
Het wil mij opvallen dat u in deze post en ook in andere posts systematisch hoofleteers gebruikt. Wist u dit een belediging is voor de lezer? Je neemt hem voor een idioot dat hij niet kan lezen.

Dit is typisch het gedrag van een vakbondsdélégué en of een preconcialaire CVP-er die de trein van CD&V gemist heeft.

Met dit soort mensen zullen we het in de toekomst niet moeten doen om meer werk te creëren..[/size]

Citaat:
Het wil mij opvallen dat u in deze post en ook in andere posts systematisch hoofleteers gebruikt. Wist u dait een beldinging is voor de lezer? Je neemt hem voor een idiott dat hij niet kan lezen.

Met dit soort mensen zullen we het in de toekomst niet moeten doen om meer werk te creëren..[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door PieterP : 14 juli 2005 om 23:23.
Oud 14 juli 2005, 23:22   #169
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
4. Dat is echter geen reden om Zaventem plat te leggen en jobs van anderen in gevaar te brengen.
WAAROM, volgt men dan niet de wettelijke weg?

OMDAT ZE GEEN GELIJK HEBBEN en dus niet KUNNEN krijgen.

Uw andere opmerkingen raken kant noch wal! Zonder de huidige (toenemende) syndikale weerbaarheid, waren we al langer op weg naar Engelse en Amerikaanse toestanden. Maar DAT, begrijp je dus helemaal niet. Of speelt hier soms EIGEN BELANG een hoofdrol? Zou me helemaal niet verwonderen.

Wij leven inderdaad, dat zeg je goed, in 2005. Maar jij wil absoluut terug naar de jaren 1900? Dat is meer dan duidelijk.
Oud 14 juli 2005, 23:25   #170
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Het wil mij opvallen dat u in deze post en ook in andere posts systematisch hoofleteers gebruikt. Wist u dait een beldinging is voor de lezer? Je neemt hem voor een idiott dat hij niet kan lezen.

Met dit soort mensen zullen we het in de toekomst niet moeten doen om meer werk te creëren..
Heeft voor mij niet de bedoeling te beledigen, alleen maar te onderstrepen wulk belang ik hieraan hecht. Mag dat niet soms? Of moet ik u wijzen op de tikfauten in uw tussenkomst? Amaai wat een trieste mentaliteit.
Oud 14 juli 2005, 23:39   #171
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zonder de huidige (toenemende) syndikale weerbaarheid, waren we al langer op weg naar Engelse en Amerikaanse toestanden. Maar DAT, begrijp je dus helemaal niet.
Och hou toch op met die holle prietpraat.

Stel liever de vraag waarom de buitenlandse investeringen hier compleet gestagneerd zijn? " Zaventem on strike because of a union problem"
Zeer lezenswaardig artikel in Financial Times! Goed bezig!

Citaat:
Of speelt hier soms EIGEN BELANG een hoofdrol? Zou me helemaal niet verwonderen.
O man o man zielig gewoon.
En waar zou uw insinuatie dan eigenlijk wel mogen op slaan? Ik ben eens benieuwd wat er uit je koker komt....

Citaat:
Wij leven inderdaad, dat zeg je goed, in 2005. Maar jij wil absoluut terug naar de jaren 1900? Dat is meer dan duidelijk.
Nogmaals vergist u zich grandioos. Met uw mentaliteit van de klassestrijd blijft u fighting back redeneren. Fighting forward redeneren is kijken waar we in 2020 zullen staan. En dat is creativiteit van de geesten in plaats van roepen " handen af van verworven rechten " of insinuaties maken zonder inhoud. Laat dat over aan anderen. Zet u daar boven en win aan zelfrespect.
Oud 14 juli 2005, 23:44   #172
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie
http://www.ptb.be/scripts/article.ph...DBK&obid=27759

Ik zal deze link maar terug even posten voor al die gasten die er al vanuit gaan dat mevrouw Vindevoghel toch schuldig is...

Vooraleer je afkomt met "het is een onbetrouwbare bron, vermits communistisch", de kopies van de bijhorende brieven zijn op het net gezet. maw zwart op wit...
Niet om het een of het ander maar de brieven bewijzen helemaal niet dat mevr. Vindevogel de veiligheidsvoorschriften niet overtrad.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 23:48   #173
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WAAROM, volgt men dan niet de wettelijke weg?

OMDAT ZE GEEN GELIJK HEBBEN en dus niet KUNNEN krijgen.
Inderdaad, waarom volgt de vakbond niet de wettelijke weg. Te weten die naar de arbeidsrechtbank. En ook inderdaad, omdat de vakbond waarschijnlijk denkt geen gelijk te zullen halen en dat men dus beter de reizigers kan gijzelen.

Sommigen willen hier blijkbaar terug naar engelse toestanden van in de jaren '70 toen bedrijven om de minste of geringste redenen platgelegd werden en van iedereen verwacht werd dit toe te juichen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 23:59   #174
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:

Pleiten voor de dialoog, zoeken naar een consensus en tegelijk de aloude clichés debiterend. Het maakt je hele betoog zo ongeloofwaardig...[edit]
[size=1]After edit by Sokkie on 15-07-2005 at 01:04
Reason:

Citaat:

Pleiten voor de dialoog, zoeken naar een consensus en tegelijk de aloude clichés debiterend. Het maakt je hele betoog zo ongeloofwaardig...[/size]

[size=1]After edit by Sokkie on 15-07-2005 at 01:03
Reason:

[quote=PieterP]Nog iemand die meedraait in de verouderde dialectiek van goeden en kwaden, van de slechte kapitalistische patroons die puur uit winstbejag die arme weerloze arbeiders uitbuiten.

Nog één die niet beseft dat de vakbonden de laatste jaren meer jobs hebben vernietigd dan geschapen. O juist, een vakbond schept geen jobs, dat moet die patroon maar doen, die moet daar zijn geld maar in steken. En als er verliezen zijn, en het toch moeilijk gaat, dan gaan wij als vakbonden wel opslag gaan eisen.[quote]

Pleiten voor de dialoog, zoeken naar een consensus en tegelijk de aloude clichés debiterend. Het maakt je hele betoog zo ongeloofwaardig...[/size]

[quote=PieterP]Nog iemand die meedraait in de verouderde dialectiek van goeden en kwaden, van de slechte kapitalistische patroons die puur uit winstbejag die arme weerloze arbeiders uitbuiten.

Nog één die niet beseft dat de vakbonden de laatste jaren meer jobs hebben vernietigd dan geschapen. O juist, een vakbond schept geen jobs, dat moet die patroon maar doen, die moet daar zijn geld maar in steken. En als er verliezen zijn, en het toch moeilijk gaat, dan gaan wij als vakbonden wel opslag gaan eisen.QUOTE]

[/edit]

Laatst gewijzigd door Sokkie : 15 juli 2005 om 00:04.
Sokkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 00:01   #175
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Niet om het een of het ander maar de brieven bewijzen helemaal niet dat mevr. Vindevogel de veiligheidsvoorschriften niet overtrad.
u heeft gelijk, maar tonen wel aan dat de werkgever het spel niet eerlijk speelt...
Oud 15 juli 2005, 00:02   #176
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Inderdaad, waarom volgt de vakbond niet de wettelijke weg. Te weten die naar de arbeidsrechtbank. En ook inderdaad, omdat de vakbond waarschijnlijk denkt geen gelijk te zullen halen en dat men dus beter de reizigers kan gijzelen.

Sommigen willen hier blijkbaar terug naar engelse toestanden van in de jaren '70 toen bedrijven om de minste of geringste redenen platgelegd werden en van iedereen verwacht werd dit toe te juichen.
zie mijn antwoord in één van mijn vorige posts

Op die manier bekom je hoogstens een schadevergoeding, geen reïntegratie...
Oud 15 juli 2005, 00:02   #177
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
3% economische groei en slechts 5% werkloosheid, een stuk ongezonder dan de groei en werkloosheid in Europa, niet?
En miljoenen mensen die hun ziekteverzekering niet kunnen betalen en geen bijdragen voor hun pensioen
Oud 15 juli 2005, 00:15   #178
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Het is onvoorstelbaar hoe lichtzinnig de vakbonden tewerkgaan...
O n v o o r s t e l b a a r ...

Ik beklaag de patroons die met zulke ...... opgeschept zitten...
En wil men ervan geraken dan moet men nog minstens met 10 miljoen frankskes bovenkomen...

Ik begin het meer en meer te begrijpen waarom sommige (kleinere) ondernemingen al het mogelijke doen om niet volledig aan de willekeur van (meestal) een peloton plastic zakken overgelaten te worden... en weigeren bijkomend personeel aan te nemen...

Maar ja, het zal wel goed zijn voor het land en zijn bevolking...

Ik kan, zoals ik in het verleden bijna tienmaal gedaan hebben, voor mijn verlof weeral naar Schiphol 'reizen'... Die eigenbelangers gaan mijn verlof niet vergallen...
Ja jongen uw verlof wat ingekort,maar haar werk weg!
van dat eigenbelang zullen we maar zwijgen zeker.
Oud 15 juli 2005, 06:45   #179
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Tja ze kunnen haar moeilijk ontslaan met de argumentatie dat ze een duivelaanbidster is. Nu een argument om iemand buiten te gooien is altijd snel gevonden.

U weet heel goed hoe moeilijk het is om zo nen delegee buiten te pieren, geen enkele werkgever verbrand daar zomaar zijn vingers aan.

als ze nie een heel goei reden hebben, beginnen ze daar nie aan.

En sorry maar veiligheidsregels zijn nu eenmaal heilig in veel bedrijven, terrecht trouwens.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 06:47   #180
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Tja, de kleur van uw zak ken ik voorlopig nog niet...
Mijn verlof is pas in augustus gepland... en ik rij gewoon maar naar Schiphol (een dik uurtje langer rijden) en dat is het... Voor mij moeten de eigenbelangers de staking niet laten... Want ik besef maar al te best dat zulke stakingen goed zijn voor het land en zijn bevolking...

Ik vind het enkel spijtig dat mijn duurverdiende centjes naar Nederland gaan...

En ja, als een jobke van een vakbondsman/vrouw in het gedrang komt, dan hoeft men uiteraard niet de normale rechtsgang te volgen... Men hoeft dan zelfs geen rekening te houden met tienduizenden mensen die op reis gaan... Evenmin met de enorme verliezen die bij Biac zullen optreden (en waarvan de directie geenszins de gevolgen zal van dragen!).. maar ook voor andere firma's...

Moest mijn moeke me niet fatsoenlijk opgevoed hebben, ik zou zeggen <<bende moderne terroristen>>... [edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 15-07-2005 at 07:49
Reason:

Citaat:
Mijn verlof is pas in augustus gepland... en ik rij gewoon maar naar Schiphol (een dik uurtje langer rijden) en dat is het... Voor mij moeten de eigenbelangers de staking niet laten... Want ik besef maar al te best dat zulke stakingen goed zijn voor het land en zijn bevolking...

En ja, als een jobke van een vakbondsman/vrouw in het gedrang komt, dan hoeft men uiteraard niet de normale rechtsgang te volgen... Men hoeft dan zelfs geen rekening te houden met tienduizenden mensen die op reis gaan... Evenmin met de enorme verliezen die bij Biac zullen optreden (en waarvan de directie geenszins de gevolgen zal van dragen!).. maar ook voor andere firma's...

Moest mijn moeke me niet fatsoenlijk opgevoed hebben, ik zou zeggen <<bende moderne terroristen>>... [/size]

Citaat:

En ja, als een jobke van een vakbondsman/vrouw in het gedrang komt, dan hoeft men uiteraard niet de normale rechtsregels volgen... Men hoeft dan zelfs geen rekning te houden met tiendeduizenden mensen die op reis gaan... Evenmin met de enorme verliezen die bij Biac zullen optreden (en waarvan de directie geenszins de gevolgen zal van dragen!).. maar ook voor andere firma's...

Moest mijn moeke me niet fatsoenlijk opgevoed hebben, ik zou zeggen <<bende moderne terroristen>>... [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 15 juli 2005 om 06:49.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be