Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: zou u voor de andere stemmen, indien de uwe niet meer zou bestaan?
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik VOOR de n-va stemmen 18 33,33%
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik ZEKER NIET voor de n-va stemmen 12 22,22%
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik VOOR 't Belang stemmen 9 16,67%
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik ZEKER NIETvoor 't Belang stemmen 15 27,78%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 7 augustus 2005, 15:51   #161
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ons doel kan, behalve via revolutie, niet gebeuren buiten het parlement en de politiek om. De mensen die het einde van belgië nastreven zitten vanzelfsprekend dan ook in partijen die daar hun hoofdpunt van maken. Ben je separatist en zit je niet bij VB of N-VA, dan is dat separatisme je hoofddoel niet (als politicus).

Wel voor samenwerking staan maar het er toch niet van laten komen 'omdat de anderen niet willen'. Pffff, meer dan moe ben ik dat gehoord.

Even dat PC denken opzij schuiven en gewoon dat cordon doorbreken. Als VB en N-VA ooit aan de macht komen zal het rap gedaan zijn denk ik. Dat is wat we allemaal willen dus laten we het erop wagen.
Dit zal en kan dan ook nooit gebeuren! Mensen die dit verkondigen maken zichzelf wat wijs! Zelfs mar 50+1% kan je nog geen land splitsen.

Het is alleen de algemene bewustwording van de gemeenschap, die dit kan doen.
giserke is offline  
Oud 7 augustus 2005, 15:51   #162
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Even terug naar de peiling zelf. De N-VA'ers en VB'ers die hebben aangekruisd dat ze niet voor de andere nationalistische partij zouden stemmen: waarvoor ga je dan in godsnaam stemmen? Alles toch beter dan alle andere belgische partijen. En neen, je hebt niet de keuze dat je voor de opvolger van VB of N-VA stemt, die mogelijkheid is er niet.

Liever traditionele partijen of blanco dan de andere Vlaams-nationale partij?
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 7 augustus 2005, 15:53   #163
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Even terug naar de peiling zelf. De N-VA'ers en VB'ers die hebben aangekruisd dat ze niet voor de andere nationalistische partij zouden stemmen: waarvoor ga je dan in godsnaam stemmen? Alles toch beter dan alle andere belgische partijen. En neen, je hebt niet de keuze dat je voor de opvolger van VB of N-VA stemt, die mogelijkheid is er niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Als N-VA niet bestond, zou ik zelf een partij oprichten, waar de Vlaamse onafhankelijkheid, mensenrechten, en gelijkheid van ras, cultuur en afkomst als kern thema punten van de partij zouden zijn.

Maw, VB is niet compatibel met wat ik wil.
giserke is offline  
Oud 7 augustus 2005, 15:54   #164
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dit zal en kan dan ook nooit gebeuren! Mensen die dit verkondigen maken zichzelf wat wijs! Zelfs mar 50+1% kan je nog geen land splitsen.

Als jij het zegt...
Laten we dan maar ineens de nationalistische partijen opdoeken en hopen dat het Vlaams-nationale gedachtegoed zich verspreidt over de andere partijen heen.
In jouw redenering heb je dus geen Vlaams-nationale partijen nodig.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Vlaams-nationalist on 07-08-2005 at 16:54
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Als jij het zegt...
Laten we dan maar ineens de nationalistische partijen opdoeken en hopen dat het Vlaams-nationale gedachtegoed zich verspreidt over de andere partijen heen.
In jouw redenering heb je dus geen Vlaams-nationale partijen nodig.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Als jij het zegt...
Laten we dan maar ineens de nationalistische partijen opdoeke en hopen dat het Vlaams-nationale gedachtegoed zich verspreidt over de andere partijen heen.
In jouw redenering heb je dus geen Vlaams-nationale partijen nodig.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 7 augustus 2005 om 15:54.
Oud 7 augustus 2005, 16:04   #165
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij het zegt...
In jouw redenering heb je dus geen Vlaams-nationale partijen nodig.
Vlaams nationalistische partijen heb je wel nodig op politiek niveau! Zij hebben de taak, uit de brand te slepen wat er uit te slepen valt. Zij hebben ook de taak, de bevoegdheden van de gewesten strikt toe te passen. Vooral deze die communautair geladen zijn. Zoals de financiering van het Franstalig onderwijs in Vlaanderen. (Ook iets die dank zijn N-VA ter sprake is gekomen op de politieke agenda).
maar politieke partijen steunen meestal op sociaal/ culturele organisaties. Zij hebben de taak het veldwerk uit te voeren. Zij moeten zorgen dat er een algemene wil is naar separatisme.

Maar sorry, ik respecteer alla Vlaamse organisaties voor wat ze gedaan hebben, maar ik verwijt hen wel de belemmering om andere strekkingen in de communautaire sfeer te betrekken.

PS, dit heeft niks met N-VA te maken, maar is mijn visie[edit]
[size=1]After edit by giserke on 07-08-2005 at 17:12
Reason:

Citaat:
Als jij het zegt...
Vlaams nationalistische partijen heb je wel nodig op politiek niveau! Zij hebben de taak, uit de brand te slepen wat er uit te slepen valt. Zij hebben ook de taak, de bevoegdheden van de gewesten strikt toe te passen. Vooral deze die communautair geladen zijn. Zoals de financiering van het Franstalig onderwijs in Vlaanderen. (Ook iets die dank zijn N-VA ter sprake is gekomen op de politieke agenda).
maar politieke partijen steunen meestal op sociaal/ culturele organisaties. Zij hebben de taak het veldwerk uit te voeren. Zij moeten zorgen dat er een algemene wil is naar separatisme.

Maar sorry, ik respecteer alla Vlaamse organisaties voor wat ze gedaan hebben, maar ik verwijt hen wel de belemmering om andere strekkingen in de communautaire sfeer te betrekken.

PS, dit heeft niks met N-VA te maken, maar is mijn visie[/size]

Citaat:
Als jij het zegt...

Maar sorry, ik respecteer alla Vlaamse organisaties voor wat ze gedaan hebben, maar ik verwijt hen wel de belemmering om andere strekkingen in de communautaire sfeer te betrekken.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 7 augustus 2005 om 16:12.
giserke is offline  
Oud 7 augustus 2005, 16:17   #166
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tssss, ik heb meer dan mijn buik vol van die belgie barst T-hemden
Oud 7 augustus 2005, 16:32   #167
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Die termen zijn helemaal niet algemeen, integendeel, ze zijn zeer concreet!
En kijk maar niet te diep (in 't glas!).

Ik ken bepaalde vooraanstaanden die op de NVA-lijst stonden omdat ze het zich niet kunnen permitteren om voor het VB op te komen. Dat is voor velen een belangrijke reden, en dat heeft niets met programma te maken.
Ik ken ook VB'ers die VB'er zijn omdat hun omgeving VB is, maar ze zouden liever bij de N-VA zitten. Conclusie: je hebt zulke mensen aan beide kanten. Niet meer, niet minder.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 7 augustus 2005, 16:33   #168
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Eh hoe zijn de politieke partijen ontstaan denk je
Jong N-VA'er is offline  
Oud 7 augustus 2005, 16:35   #169
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Zegt de naam Bart Staes u iets?
Die zit nu op Europees niveau...
Jong N-VA'er is offline  
Oud 7 augustus 2005, 16:37   #170
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Groen is idd Vlaamser geworden.
Elke stap dat in andere partijen wordt gezet is een stap dichter bij de splitsing van België.

Ik wil nog eens Bob zijn uitspraak herhalen "zelfs N-VA VB en CD&V zullen België niet kunnen splitsen". Je zal alle Vlaamse partijen en strekkingen nodig hebben. Het is dan ook zeer belangrijk om plurealistische separatistische activiteiten te ondernemen.

Ik merk op dat de oudere generatie, (die Verstijlen nog gekend heeft) zicht vlaamser beginnen te uiten. Ik merk dit ook hier plaatselijk in de gemeentepolitiek.
Je hoort het gewoon overal tegenwoordig. Praat maar eens op de sportclub ofzo eens over communautaire zaken. De meerderheid trekt duidelijk de Vlaamse kaart dan hoor.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 7 augustus 2005, 16:38   #171
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
jij noemt dat obsessie, ik noem dat ambitie.

Voor de Antwerpenaren is er maar één alternatief en dat is het Vlaams Belang. Ik leg uit waarom: de huidige partijen vormen sowieso een coalitie omdat ze anders geen meerderheid hebben, dat komt omdat het Vlaams Belang met zijn vele stemmen zo meer druk en gewicht legt.
Probleem is dat je zo geen ander beleid krijgt en het dus bij de volgende verkiezingen zal zijn van: ofwel het VB ofwel 'de anderen'.
Iedere stem die niet naar het Vlaams Belang gaat is een stem dat naar het in stand houden van het cordon sanitaire zal gaan.
Bwa je kan moeilijk zeggen dat N-VA'er Luk Lemmens het VB tegenwerkt hé daar? Integendeel, dacht ik zelfs. Die heeft daar eigenlijk toch het cordon doorbroken.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 7 augustus 2005, 16:45   #172
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ons doel kan, behalve via revolutie, niet gebeuren buiten het parlement en de politiek om. De mensen die het einde van belgië nastreven zitten vanzelfsprekend dan ook in partijen die daar hun hoofdpunt van maken. Ben je separatist en zit je niet bij VB of N-VA, dan is dat separatisme je hoofddoel niet (als politicus).

Wel voor samenwerking staan maar het er toch niet van laten komen 'omdat de anderen niet willen'. Pffff, meer dan moe ben ik dat gehoord.

Even dat PC denken opzij schuiven en gewoon dat cordon doorbreken. Als VB en N-VA ooit aan de macht komen zal het rap gedaan zijn denk ik. Dat is wat we allemaal willen dus laten we het erop wagen.
Eh pardon, maar ik ken wel separatisten bij de VLD en CD&V hoor. Ze zitten in die partijen omdat ze schrik hebben voor anderen, één iemand zei me zelfs 'Als mijn baas weet dat ik separatist ben, gooit hij mij buiten'
Jong N-VA'er is offline  
Oud 7 augustus 2005, 16:46   #173
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
'Als mijn baas weet dat ik separatist ben, gooit hij mij buiten'
serieus?
ik weet dat er soms moeilijk gedaan wordt bij VB-sympathisant en/of lid. Maar seperatisme?
Ambiorix is offline  
Oud 7 augustus 2005, 16:47   #174
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Ik word er alleen maar kwaad van dat er onnozelaars zijn die de Vlaamse zaak véél schade toebrengen door de denken dat zij de waarheid in pacht hebben e.d. Wel voor samenwerking zijn, maar als het erop aan komt toch maar liever niet. Dikke hypocrieten zijn het. En niet waardig nationalist te noemen.

En wat Luk betreft. Hij zit samen met het VB in de oppositie. Het cordon is dus in Antwerpen niet doorbroken (kon ook niet). En ik vrees dat de top het liever met de CD&V doet en zal het cordon dus weer niet doorbreken. 1 op 3 Antwerpenaars stemt Vlaams Belang en dat resultaat wordt gewoon naast hen neergelegd. Schandelijk is het.

1 keer politieke moed vraag ik, 1 keer maar. Breek dat ondemocratisch cordon sanitaire en probeer (meer) eensgezindheid te krijgen binnen de Vlaamse Beweging. Maar zoals hierboven reeds vermeld zal dit niet lukken als er partij-idioten blijven die alles doen om toch maar de 'anderen' in het Vlaams-nationale kamp te beschimpen.

Zielig is het, en de politieke tegenstanders wrijven in hun handen.[edit]
[size=1]After edit by Vlaams-nationalist on 07-08-2005 at 17:48
Reason:

Ik word er alleen maar kwaad van dat er onnozelaars zijn die de Vlaamse zaak véél schade toebrengen door de denken dat zij de waarheid in pacht hebben e.d. Wel voor samenwerking zijn, maar als het erop aan komt toch maar liever niet. Dikke hypocrieten zijn het. En niet waardig nationalist te noemen.

En wat Luk betreft. Hij zit samen met het VB in de oppositie. Het cordon is dus in Antwerpen niet doorbroken (kon ook niet). En ik vrees dat de top het liever met de CD&V doet en zal het cordon dus weer niet doorbreken. 1 op 3 Antwerpenaars stemt Vlaams Belang en dat resultaat wordt gewoon naast hen neergelegd. Schandelijk is het.

1 keer politieke moed vraag ik, 1 keer maar. Breek dat ondemocratisch cordon sanitaire en probeer (meer) eensgezindheid te krijgen binnen de Vlaamse Beweging. Maar zoals hierboven reeds vermeld zal dit niet lukken als er partij-idioten blijven die alles doen om toch maar de 'anderen' in het Vlaams-nationale kamp te beschimpen.

Zielig is het, en de politieke tegenstanders wrijven in hun handen.[/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Eh hoe zijn de politieke partijen ontstaan denk je
Och, ik hou me er buiten. Ik word er alleen maar kwaad van dat er onnozelaars zijn die de Vlaamse zaak véél schade toebrengen door de denken dat zij de waarheid in pacht hebben e.d. Wel voor samenwerking zijn, maar als het erop aan komt toch maar liever niet. Dikke hypocrieten zijn het. En niet waardig nationalist te noemen.

Zielig is het, en de politieke tegenstanders wrijven in hun handen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 7 augustus 2005 om 16:48.
Oud 7 augustus 2005, 16:51   #175
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Zielig is het, en de politieke tegenstanders wrijven in hun handen.
ik moet u bedanken, niet als politicus (politiek kan me eerlijkgezegd gestolen worden), maar wel als iemand die tot zijn knieën in de loopgraven staat met dergelijke uitspraken.
giserke is offline  
Oud 7 augustus 2005, 16:58   #176
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

[edit]
[size=1]After edit by gorik on 07-08-2005 at 17:59
Reason:

[/size]

[quote=giserke]nergens beweer ik dat GROEN! als partij Vlaamser geworden is. Dit is natuurlijk niet zo Groen! zal waarschijnlijk ook geen afvaarding gestuurd hebben naar de ijzerbedevaart. Maar ik weet dat individuen binnen groen daar wel aanwezig waren.[quote=giserke]

Jael da[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door gorik : 7 augustus 2005 om 16:59.
gorik is offline  
Oud 7 augustus 2005, 16:59   #177
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

[quote=giserke]nergens beweer ik dat GROEN! als partij Vlaamser geworden is. Dit is natuurlijk niet zo Groen! zal waarschijnlijk ook geen afvaarding gestuurd hebben naar de ijzerbedevaart. Maar ik weet dat individuen binnen groen daar wel aanwezig waren.[quote=giserke]

Jawel dat heeft u wel, u zei : "Groen is idd Vlaamser geworden"
gorik is offline  
Oud 7 augustus 2005, 17:01   #178
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ik moet u bedanken, niet als politicus (politiek kan me eerlijkgezegd gestolen worden), maar wel als iemand die tot zijn knieën in de loopgraven staat met dergelijke uitspraken.
... ?

Ik zit ook niet op iemand persoonlijk, en ik heb het ook niet over N-VA'er of VB'ers. Bij beide partijen zitten er mensen in die hun eigen partijbelang en -eer boven de Vlaamse zaak zetten.

Ik doe alleen een oproep om hiermee te stoppen en het cordon te doorbreken zodat het Vlaams-nationaal kamp op politiek vlak groter wordt.

En ja indd, die woorden door u gemarkeerd zijn misschien ongelukkig gekozen, maar na een tijd word ik gewoon woest als ik zie dat N-VA en VB meer op elkaar kappen dan op hun gezamenlijke tegenstander: den belziek.
Oud 7 augustus 2005, 17:22   #179
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo hoort het.8)
Oud 7 augustus 2005, 17:26   #180
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Zo hoort het.8)
Zeer "8)".

Blijf maar hopen dat je BUB ooit nog maar één 100ste van wat de Vlaamse Beweging bereikt heeft gaat verwezenlijken. Je komt, gelukkig, bedrogen uit. Maar ja, met
13000 stemmen niet verbazend, of?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be