![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heß was, zoals zovelen, een nationalist in en voor WO.I en is in het interbellum in contact gekomen met allerlei esotherische bewegingen (niet alleen nationalsitische maar ook wat men vandaag als "new age" zou beschouwen) en is zo in de vroege dagen van de NSDAP als een soort van vriend van Hitler terecht gekomen. Later heeft hij nooit een positie gehad of een functie in het SS-apparatus dat de kampen onderhield en er de moorden regelde. Hij was een soort ideoloog/denker die zuiver met politiek bezig was. Heß heeft nooit iets te doen gehad met misdaden tegen de menselijkheid. In tegendeel zelfs, hij heeft de grootste misdaad van al, de oorlog, willen stoppen door op eigen houtje naar Schotland te gaan en daar door persoonlijke interventie de klok terug te draaien. Het lot van Heß, eenzame opsluiting voor elke dag sinds 1941 en een moord de dag voor zijn vrijlating, vind ik wel bijzonder tragisch. Heß werd toen trouwens in de media "de meest eenzame man op aarde" genoemd. "Firestone" kon dat natuurlijk niet meer toegeven omdat ze nu al tot aan haar nek in haar kinderachtig en waardeloos privé-oorlogje zat met Guderian. Maar dat ze in alle talen zwijgt over Heß of met geen woord kan reppen over "de misdaden", een term die ad nauseaum in de mond werd genomen, spreekt voor zich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Je blijft in de zelfde overwinnaarsmentaliteit. Zij zorgden voor de oorlog, zij zijn schuldig. (alsof oorlog een misdaad is...). Dat is een foute denkwijze. Je moet mensen (van welke zijde ook) afrekenen op hun daden.
![]() |
![]() |
#170 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Pietje : 13 augustus 2005 om 15:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Om personen uit dat regime te veroordelen, moet men dus concreet kunnen aangeven wat die personen fout hebben gedaan (bevelen, handtekeningen, strafbare feiten,...) Stellen dat het de nr2 was van een regime (dat, nogmaals, democratisch aan de macht gekomen is en populair bleef) dat misdaden heeft begaan en dus moet hij maar gestraft worden, is juridische nonsens die de dag van vandaag door de eerste de beste derderangsadvocaat kan neergesabeld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Ik heb "Pietje" (de naam alleen al) reeds geruime tijd in mijn negeerlijst staan wegens een overvalste trol, spammer en algemene gehersenspoelde robot die niet tot ratio of cogito in staat is maar merk wel zijn uitspraken op in citaten in postings van C & W.
Dat hij "tweede in bevel" was, is een smerige verdraaiing. Hij was alleen de vervanger van Hitler omwille van zijn senioriteit. Hij had geen bevels- of bureaufunctie en kon dus logischerwijze ook geen bevelen doorgeven. Zijn officiële benaming was trouwens Stellvertreters des Führers, een term in dewelke geen hierarchische graad zit. Ik wens overigens te verwijzen naar de website www.shoah.de, natuurlijk een allesbehalve neutrale of academische website, meerbepaald het artikel over Hess: http://www.shoa.de/p_rudolf_hess.html Lezers zullen opmerken dat deze tekst duidelijk geen beschuldingen uit aan het adres van Heß inzake misdaden tegen de menselijkheid. Sterker nog, hier is een citaat: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hess is veroordeeld voor misdaden tegen de vrede. (Weer een totaal uit de lucht gegrepen opmerking van Stubaf.)
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het NS-regime was niet enkel democratisch aan de macht gekomen, het was ook zelf democratisch om de eenvoudige reden dat het haar macht ontleende aan de volkssoevereiniteit, het Duitse volk wenste dat Adolf Hitler en co het land bestuurde. De macht van het NS-regime steunde op de wil van het Duitse volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wie het interesseert, hier het verdict over Hess op het proces van Nuremberg.
Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 13 augustus 2005 om 15:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 13 augustus 2005 om 15:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Der 18. Februar 1943 [size=3]Sportpalastrede von Joseph Goebbels:[/size] [size=3]"Die Engländer behaupten, das deutsche Volk habe den Glauben an den Sieg verloren. Ich frage euch: Glaubt ihr mit dem Führer und mit uns an den endgültigen Sieg des deutschen Volkes? Ich frage euch: Seid ihr entschlossen, mit dem Führer in der Erkämpfung des Sieges durch dick und dünn und unter Aufnahme auch schwerster persönlicher Belastungen zu folgen?[/size] [size=3]Zweitens: Die Engländer behaupten, das deutsche Volk sei des Kampfes müde. Ich frage euch: Seid ihr bereit, mit dem Führer als Phalanx der Heimat hinter der kämpfenden Wehrmacht stehend, diesen Kampf mit wilder Entschlossenheit und unbeirrt durch alle Schicksalsfügungen fortzusetzen, bis der Sieg in unseren Händen ist?[/size] [size=3]Drittens: Die Engländer behaupten, das deutsche Volk hat keine Lust mehr, sich der überhandnehmenden Kriegsarbeit, die die Regierung von ihm fordert, zu unterziehen. Ich frage euch: Soldaten, Arbeiter und Arbeiteinnen, seid ihr und ist das deutsche Volk entschlossen, wenn der Führer es einmal in der Notzeit befehlen sollte, zehn, zwölf und - wenn nötig - vierzehn und sechzehn Stunden täglich zu arbeiten und das Letzte für den Sieg herzugeben?[/size] [size=3]Viertens: Die Engländer behaupten, das deutsche Volk wehrt sich gegen die totalen Kriegsmaßnahmen der Regierung. Es will nicht den totalen Krieg, sagen die Engländer, sondern die Kapitulation. Ich frage euch: Wollt ihr den totalen Krieg? Wollt ihr ihn, wenn nötig, totaler und radikaler, als wir ihn uns heute überhaupt erst vorstellen können?[/size] [size=3]Fünftens: Die Engländer behaupten, das deutsche Volk hat sein Vertrauen zum Führer verloren. Ich frage euch: Vertraut ihr dem Führer? Ist eure Bereitschaft, ihm auf allen seinen Wegen zu folgen und alles zu tun, was nötig ist, um den Krieg zum siegreichen Ende zu führen, eine absolute und uneingeschränkte?[/size] [size=3]Ich frage euch als sechstes: Seid ihr von nun an bereit, eure ganze Kraft einzusetzen und der Ostfront, unseren kämpfenden Vätern und Brüdern, die Menschen und Waffen zur Verfügung zu stellen, die sie brauchen, um dem Bolschewismus zu besiegen, seid ihr dazu bereit?[/size] [size=3]Ich frage euch als siebtes: Gelobt ihr mit heiligem Eid der Front, dass die Heimat mit starker unerschütterlicher Moral hinter der Front steht und ihr alles geben wird, was sie zum Siege nötig hat?[/size] [size=3]Ich frage euch achtens: Wollt ihr, insbesondere ihr Frauen selbst, dass die Regierung dafür sorgt, dass auch die letzte Arbeitskraft aus der Frau der Kriegsführung zur Verfügung gestellt wird, und daß die Frau überall da, wo es nur möglich ist, einspringt, um Männer für die Front frei zu machen , wollt ihr das?[/size] [size=3]Ich frage euch neuntens: Billigt ihr, wenn nötig, die radikalsten Maßnahmen gegen einen kleinen Kreis von Drückebergern und Schiebern, die mitten im Kriege Frieden spielen wollen und die Not des Volkes zu eigensüchtigen Zwecken ausnutzen? Seid ihr damit einverstanden, dass, wer sich am Krieg vergeht, den Kopf verliert?[/size] [size=3]Und nun frage ich euch zehntens und zuletzt: Wollt ihr, dass, wie das nationalsozialistische Parteiprogramm es vorschreibt, gerade im Kriege gleiche Rechte und gleiche Pflichten vorherrschen, dass die Heimat die schwersten Belastungen des Krieges solidarisch auf ihre Schultern nimmt und dass sie für hoch und niedrig und arm und reich in gleicher Weise verteilt werden?[/size] [size=3]Ich habe euch gefragt und ihr habt mir Eure Antwort nicht vorenthalten. Ihr seid ein Stück Volk, durch euren Mund hat sich die Stellungnahme des Volkes vor der Welt manifestiert. Ihr habt unseren Feinden das zugerufen, was sie wissen müssen, damit sie sich keinen Illusionen und falschen Vorstellungen hingeben. Somit sind wir, wie von der ersten Stunde und der Macht an, durch all die zehn Jahre hindurch fest und brüderlich mit dem deutschen Volke vereint. Der mächtigste Bundesgenosse, den es auf dieser Welt gibt, das Volk selbst, steht hinter uns und ist entschlossen mit dem Führer, koste es was es wolle und unter der Aufnahme auch der schwersten Opfer den Sieg kämpfent zu erstreiten.[/size] [size=3]Ich stehe hier vor euch nicht nur als Sprecher der Regierung sondern auch als Sprecher des Volkes. Um mich herum sitzen meine alten Freunde aus der Partei, die hohe Ämter in der Regierung und der Partei besetzen. Neben mir sitzt der Parteigenosse Speer [...] Ley [...][/size] [size=3][...][/size] [size=3]Der Führer hat befohlen, wir werden ihm folgen. Wenn wir je treu und unverbrüchlich an den Sieg geglaubt haben, dann in dieser Stunde der nationalen Besinnung und der inneren Aufrichtung. Wir sehen ihn greifbar nahe vor uns liegen; wir müssen nur zufassen. Wir müssen nur die Entschlußkraft aufbringen, alles andere seinem Dienst unterzuordnen. Das ist das Gebot der Stunde. Und darum lautet von jetzt ab die Parole: Nun, Volk, steh auf und Sturm brich los!"[/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Guderian : 13 augustus 2005 om 16:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
mag ik dan ook een verwijzing van u naar een bewijs waaruti zou moeten blijken dat diezelfde bevolking steeds de mogelijkheid bezat om AH van de macht te halen?? Indien u niet beide bovenstaande bewijzen kan aandragen hanteert u het begrip "democratisch" volstrekt verkeerd, en probeert u hét typevoorbeeld van een traditionele autoritair (dus ondemocratisch) regime te verkopen als "democratisch"...
![]() |
![]() |