![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Vreemdeling
|
Wie denkt dat inbeslagname van Vlaamse vlaggen enkel in het buitenland kan, moet ik ernstig teleurstellen! Bij de wedstrijd Bergen-Lierse mochten de Lierse-fans geen Vlaamse Leeuwen het stadion mee innemen! Dit mocht nochtans wel in Charleroi, Moeskroen, Luik en La Louvière. Wij zijn in de eerste plaats voetbalfans, politiek interesseert ons op zaterdagavond niet het minst! Zijn wij rechtse rakkers? Nee, verre van want wij moedigen evenzeer onze zwarte parels aan, als onze eigenste Belgen (ja, er spelen zelfs Walen en Brusselaars in ons ploegje mee, evenals moslims). Oh, en ik was even vergeten dat wij ook Turkse, Marokaanse, Duitse en Nederlandse, ja zelfs Madagaskese supporters hebben (of hoe spel je dat). De Vlaamse vlag (of het nu de officiële is of die van de Vlaamse ontvoogding, vele onder ons zien het verschil nog niet) is voor onze ploeg enkel een symbool omdat de kleuren toevallig overeenkomen met onze clubkleuren én omdat we onze ploeg sinds de kampioenentitel onder Eric Gerets de leeuwen noemen! Heb je hem? Ik vraag me trouwens af of Eric Gerets destijds niet hét symbool van de Belgische nationale ploeg was (Pfaff uitgezonderd)! Groot dan ook de verontwaardiging dat geen enkele Vlaamse vlag mee het stadion in mocht! Groter nog de verontwaardiging dat iemand die toch een vlag heeft binnengesmokkeld van Binnenlandse zaken een brief heeft gekregen met als mogelijk gevolg een stadionverbod van 3maanden tot 5 jaar plus een boete. De Vlaamse regering promoot de Vlaamse feestdag, geeft zelfs subsidies om BBQ's en andere wijkfeesten te organiseren op de Vlaamse feestdag en moedigt de Vlaamse burger aan om de Vlaamse vlag buiten te hangen op de Vlaamse feestdag, meer nog ze doet dat zelfs zelf! Maar durf die vlag niet vlak buiten de regionale grenzen tonen of ze pakken ze je af! Hypocriet gedoe gewoon!
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
BUBBERS , wat hebben jullie hier op te zeggen ? |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Wat is dat toch steeds in België met die vlaggen? Kan de overheid zomaar het meenemen van een Vlaamse vlag weigeren?
Ik zie trouwens in de Ronde van Frankrijk ook veel Waalse vlaggen. Hebben ze daar ook een Wallonië Vlagt of zouden die Vlaamse en Waalse vlaggen dan toch spontaan meegenomen worden...? |
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#165 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#167 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Als ik een search doe naar alle topics waarin ik gereplied heb, dan kom ik tenminste niet op 500 posts uit waarin ik Nazi, SS, heil, hitler of fascist heb gebruikt. |
||
|
|
|