![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wel verwonderde het mij dat haar Nederlands niet op een werkbaar niveau stond, wat wel verwonderlijk is voor iemand die bijna afstudeert. Trouwens, dat gaf ze onmiddellijk in het eerste gesprek toe. En daarvan was ze eigenlijk wel wat beschaamd. Uit mijn ervaring weet ik dat de beste lesgevers in het onderwijs blijven en zeker geen pedagoog worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en over het andere zullen we maar niet meer uitweiden... daar en voor nog andere dingen verschillen wij grondig van visie op de dingen... en dat mag...
![]() |
![]() |
#164 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar een linke does zoals ikzelf, een VB-er zoals onze vriend Jan en een franstalige steenbok het in feite volkomen met elkaar eens zijn :
taalverschillen in hoofde van splitsingen tussen dialecten zijn dikwijls politiek bepaald, onze franstalige landgenoten worden van weersomstuit taalvaardiger en of België splits of niet is een zaak van de kiezer en niet van "heilige en historische elementen".
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
voor wat de talenlennis betreft, daar is mijn ervaring dat onze F-talige jongeren aan een heel serieuze inhaalbeweging bezig zijn, evenals trouwens op alle gebieden waar ze vroeger misschien wat "laisser-aller" vertoonden... en wat 175 jaar wanbeheer betreft... daar ben ik helemaal niet akkoord... noch over de grond van de zaak, noch over het zogenaamd handicap voor het NL-talig gebied van België, vdat zou veroorzaakt zijn door de zogenaamde transferts... want enkel de KBC heeft een pseudo bewijs geleverd... maar zij zijn slecht geplaatst omdat zij zelf de gelden helpt verssluizen (ten bewijze, de rechtszaak) naar fiscale "paradijzen"... dat laatste is zoiets van "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"... wat niet weg neemt dat Jan en andere serieuze observatoren (dwz, mensen die nadenken en oordelen op basis van al dan niet bewezen feiten) hun mening terzake mogen hebben en verdedigen...
![]() |
![]() |
#168 |
Europees Commissaris
|
![]() Steenbok, maar zijn die meeste jongeren niet uit de meeste gegoede Waalse gezinnen? Ale ik denk maar aan de laatste sociologische onderzoeken die er gebeurd zijn.
![]() |
#169 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
trouwens, het secundair onderwijs van gewesten en gemeenten telt veel niet erg bemiddelde studenten... zelfs de vrije secundaire scholen zijn grotendeels bevolkt met dergelijke studenten... bemiddelde middens sturen hun studenten naar enekel scholen waar doorgaans zelfs de gemotiveerdheid kleiner is... want papa et maman kunnen toch tegen een stoot... wat ik hier wil zeggen is dat de jeugd ginder wanneer ze intellectueel het aankan... ze zeker niet slechter gemotiveerd is... de tijd van "vreemde talen niet nodig" is al een tijdje aan het keren...
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Winterthur Collectieve Ziekteverzekering voor Ford Genk personeel: er liep al enkele jaren iets mis door overmaken van een verkeerde databand. Ik merkte dat en belde naar de verantwoordelijke beheerder van mijn verzekeringsrekening: werd te woord gestaan in perfect Nederlands door een zekere heer Gérard, wonend te Namen en werkend bij Winterthur Brussel Scarlet One: ik wou de technische helpdesk bellen en drukte de verkeerde knop van taalkeuze en kwam bij een Franstalige terecht. Daar ik dacht met een Nederllandstalige te doen te hebben sprak ik hem aan in het Nederlands. Wij voerden een heel efficient gesprek in het nederlands. Hij vertelde mij dat hij in Charleroi woonde. Als beheerder van de VZW Actie en Deelname (Special Olympics Belgium) voor geestelijk gehandicapten moest ik een fundraising gesprek voeren met de verantwoordelijke van Carrefour. Wij spraken af en de man, woonachtig te Wavre voerde een heel aangenaam gesprek in het Nederlands met mij. Dit zijn enkele voorbeelden van wat ik meemaakte. U zal er misschien wel andere kennen. Maar stop toch eens met ten allen prijze mijn streekgenoten te minschatten, om niet misprijzen te zeggen. Het is wel zo dat het gezegde:"wie de hond wil slaan vindt wel altijd een stok om dat te doen" is hier van toepassing. On topic: over 175 jaar wanbestuur: ik heb gisteren het zielig vertoon op TV gezien (NL-talig) van een paar duizend deelnemers aan een zogenaamde Ijzerwake, waar ook van 175 jaar wanbeleid gesproken werd en onze regeerders er van een schurkenstaat genoemd werden. Iederen mag uiteraard zijn ideeën trachten aan de man te brengen, maar wat ik daar hoorde was echt beneden alle peil voor beschaafde mensen. Als dat uw geestesgenoten zijn, awel dank u... niet te geloven.... en zeker niet geïnteresseerd ... Dergelijk marginaal groepje is een anti-reklame voor onafhankelijkheid van het NL-talig gebied van België.
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het idee lijkt hier onder velen te leven, maar lijkt mij toch utopisch. Men kan mijn inziens niet terugkeren naar de middeleeuwse toestand uit sentimentele of romantische overwegingen. Waar zou het stoppen? Waarom dan niet de oude middeleeuwse instellingen herinvoeren: de XXXIX in Gent, de gilden, kasselrijen invoeren, etc...
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik had het over dat groepje dat op die bijeenkomst was, daar aan de Ijzer... met doeken vol nostalgie voor landverraders aan het oostfront of aanhangers van de toenmalige bezetter... of waar men de verkeerde schurken betitelde... maar ja... het heeft geen zin dat te zeggen tegen een aanhanger of sympathisant van die ********
![]() |
![]() |
#178 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doel van de IJzerwake is enerzijds het herdenken van de IJzerdoden en anderzijds een oproep verwoorden voor grotere Vlaamse zelfstandigheid. Daarvoor gingen we deze keer en de voorbije keren - en gaan we volgend jaar ook weer - naar Steenstrate. Niet wat u ervan maakt. Heel spijtig dat u door haat en nijd zo vastgeroest zit in uw vooroordelen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |