![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() Dat was weer een fijn subtiel en genuanceerd postinkje van onze vereerde Feremans, nogmaals: een naam om te onthouden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat doen die vrouwen in de subtop trouwens ? Men hoort ze nooit en ziet ze amper...... meestal staan ze er zomaar wat bij. Voor de gezelligheid van de heren misschien ? Ze zijn zo blond, zo mooi en zo volgzaam...... Sois belle et tais-toi !
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
goei posting labyrinth ![]() [size=1]Edit:[/size]
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 24 augustus 2005 om 10:30. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Enne, dat er bij het VB nu eenmaal een paar knappe dames zitten, tja, tot spijt van wie het benijdt, he...8) Ze kunnen er niet allemaal zo uitzien als bijv. Mie Vogels, nietwaar? En alleen al het feit dat jullie mooie vrouwen blijkbaar willen afschilderen als volgzame dommeriken, zegt veel over jullie denigrerende gedachten over de vrouw in het algemeen. Seksisten!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#166 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met zo'n velleke dat direct schoon bruin wordt bij de minste zon. zoals de spanjaarden, grieken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen 'aanmoediging', maar beloning voor vrouwen die er sowieso voor gekozen hebben, wat is daar verkeerd aan? Of moeten huisvrouwen misschien helemaal afhankelijk blijven van hun werkende echtgenoot? Ha zo, dat is wat gij wilt, de vrouw thuis volledig financiëel afhankelijk maken van de 'patriarch'. Bah, wat een middeleeuwse opvatting over het gezin. Brrr.... Typisch voor ne moslimofiel... En wie noemt gij 'kweekzeugen'? Dus vrouwen die kinderen krijgen zijn 'kweekzeugen? Wat voor een onfris manneke zijt gij eigenlijk? En Sandra Bloemkool ken ik niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#172 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien komen die databanken tot stand door 1000-den enquets waarschijnlijk waar men vrijwillig en anoniem aan kan meedoen. Ik denk dus dat daar niet echt iets tegeningebracht kan worden. Het is gewoon iets als de stereotypen van mensen die wij allemaal in ons hoofd hebben eigenlij.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||||
|
![]() Citaat:
Ieder bedrijf doet toch marketingonderzoek en kan die gegevens opvragen volgens mij. Bovendien denk ik trouwens dat je zulke onderzoeken wel kan terugvinden op internet ook en komen van die 'belangrijke gegevens' ook soms in de media, bijvoorbeeld, ik zeg maar iets: Vrouwelijke universitairen roken meer dan arbeiders vrouwen. Of vrouwen met blond haar meer dan met bruin haar. ofzoiets. En uiteindelijk zijn er zo heel veel verschillende onderzoeken en worden al die gegevens samengebracht hé, en zo kan men dan op den duur veel zeggen over iemand. Maar zoals ik al zei, veel van die dingen zijn eigenlijk common sense (die men dan bevestigd door onderzoek). Sja ... Gewoon proberen dat je zelf niet in die val trapt en er op letten dat je ieder individu beoordeelt op basis van zijn persoonlijke kenmerken en karakteristieken in plaats van tot stereotypen op basis van de groepen waartoe hij behoort, is het beste wat je kan doen denk ik.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 augustus 2005 om 14:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Dat ze op bepaalde plaatsen met meer zijn omdat wij ze daar gedumpt hebben door hokjes (sociale woningen) voor ze te bouwen in de buurt van het werk dat ze moesten gaan doen ... is een reden om onverdraagzamer te zijn ofzo? Of wat is uw redenering?
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Pardon! Ik bedoelde vluchthuizen, sorry, 't zijn examens voor mij, en die zijn behoorlijk energievretend, vandaar waarschijnlijk. ![]() Mosims hangen sociaal veel meer aan elkaar maar het is voornamelijk een paternale samenleving hé. Dat betekent dat de man de belangrijkste is in de familie ... Met als gevolg dat als de vrouw van haar man wegloopt dat ze el eens verworpen kan worden door de familie, of op z'n minst dat de familie het niet appreciëert en haar opvangen ziet als een soort gedrag dat tegen hun cultuur ingaat ofzo. (Gelukkig hebben ze in Marokko geloof ik van die speciale rechtbanken voor vrouwen die uitgehuwelijkd worden en problemen hebben met hun man, zodat zij toch ergens terecht kunnen en nog wel met juridische stappen). Dat uithuwelijken gebeurt wel minder en minder en zeker niet hier meer maar dat een vrouw wil scheiden van de man is voor de (oudere) familieleden toch not done.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 augustus 2005 om 14:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
(Wat zijn "demokratische" partijen trouwens?) Omdat de democratie in mijn ogen niet werkt gaan we naar een dictatuur. Akkoord? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar daar spreken we dan weeral niet over he. Heb zo een geval gekend, kerel werd constant gekleineerd in het openbaar door zijn vrouw, werd op alle mogelijke manieren gepest. Tot hij opeens door het lint ging en zijn vrouw een paar goei lappen verkocht. Groot gelijk had hij verdekke.
![]() |
![]() |