Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2005, 11:41   #161
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
500 in Linkebeek (betoging VB).

Ik wist niet dat de Ijzerwake van het VB was...

En wat maakt het uit, binnenkort zijn we toch de grootste.
Linkebeek was geen betoging van VB

Ik zeg nergens dat Ijzerwake van VB is

Jullie de grootste ... 'dream on', hoe komt het dat jullie steeds zeggen dat een grote meerderheid pro-belgië is en dat er gisteren amper '30 belgen' waren?
An VdS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:42   #162
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Alsof de Vlamingen het 'slachtoffer' waren van een ongewenste revolte?
Dat was het precies. In Vlaanderen is er helemaal geen "Belgische revolutie" geweest. Integendeel, er waren overal orangistische opstanden en de volgende jaren stonden de orangisten in de steden zo sterk dat de Belgische staat diverse strafexpedities organiseerde en velen liet oppakken. De Belgische regering opende zelfs de grens voor gewapende bendes uit Frankrijk die in de Vlaamse steden kwamen huishouden en mensen molesteerden.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:46   #163
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dat was het precies. In Vlaanderen is er helemaal geen "Belgische revolutie" geweest. Integendeel, er waren overal orangistische opstanden en de volgende jaren stonden de orangisten in de steden zo sterk dat de Belgische staat diverse strafexpedities organiseerde en velen liet oppakken. De Belgische regering opende zelfs de grens voor gewapende bendes uit Frankrijk die in de Vlaamse steden kwamen huishouden en mensen molesteerden.

Egidius
Vlaanderen werd veroverd door de Walen, zodat ze een groter Belgisch grondgebied konden hebben? Zoiets, Egidius?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Rudy Van Nespen on 26-08-2005 at 12:47
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Egidius
Vlaanderen werd veroverd door de Walen, zodat ze een groter Belgisch grondgebied konden hebben? Zoiets, Egidius?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Egidius
[/size]
[/edit]

De enige constante is verandering...

Laatst gewijzigd door Rudy Van Nespen : 26 augustus 2005 om 11:47.
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 11:49   #164
Egidius

Standaard

Citaat:
Nee hoor, vluchten doe ik zeker niet.
Maar ik hou niet zo van manipulaties van de geschiedenis.
Wat U mij verwijt, doet U zelf ook: het vervalsen van de geschiedenis.

U probeert, zoals ik enige posts geleden reeds zei, een zodanige wending aan de geschiedenis te geven, zodat het in uw separatistische kraam te pas komt:

"Vlaanderen als onschuldig slachtoffer van een ongewilde revolutie, waardoor ze in de rol terecht kwamen van onderdrukten in het Belgenlandje"

Wel, ik wil U de lol daarvan absoluut niet onthouden, maar ik weiger die onzin nog verder zuurstof te leveren, door uw visie telkens te moeten bestrijden.
Jan heeft al tientallen feiten gegeven, ondersteund met gereputeerde bronnen. U heeft er nog niet één van weerlegd, maar doet in plaats daarvan hierboven lustig aan "interpretatie".

Komaan, Rudy, weerleg eens één feitje voor je je jezelf permitteert om af te gaan als een gieter. Geen politiek oordeel, astublieft, geen intenties toeschrijven, maar de droge zakelijke weerlegging van één door Jan genoemd feit!

Egidius
Oud 26 augustus 2005, 12:01   #165
Egidius

Standaard

Citaat:
Vlaanderen werd veroverd door de Walen, zodat ze een groter Belgisch grondgebied konden hebben? Zoiets, Egidius?
Ik vind dat maar een gekke veronderstelling van u.

Uit mijn tekst kon je opmaken dat de franstalige bourgeoisie van Brussel en Luik (de zogenaamde Belgische regering van toen) gewapende bendes gespuis uit Frankrijk charterde om de orangistische tendenzen in Vlaanderen met bruut geweld neer te slaan.

Egidius
Oud 26 augustus 2005, 12:01   #166
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jan heeft al tientallen feiten gegeven, ondersteund met gereputeerde bronnen. U heeft er nog niet één van weerlegd, maar doet in plaats daarvan hierboven lustig aan "interpretatie".

Komaan, Rudy, weerleg eens één feitje voor je je jezelf permitteert om af te gaan als een gieter. Geen politiek oordeel, astublieft, geen intenties toeschrijven, maar de droge zakelijke weerlegging van één door Jan genoemd feit!

Egidius
Egidius,

Ik herbegin niet meer aan de discussie over de 'feiten' die Jan aan denkt te brengen.

Wat U aangebrachte feiten noemt, zijn geen feiten, maar ingekleurde interpretaties van feiten...
Dus mag ik zeggen wat ik wil, het zal altijd anders uitgelegd worden door Jan en vice versa.

Daarom: nee, bedankt!

Oud 26 augustus 2005, 12:02   #167
Egidius

Standaard

Citaat:
Egidius,

Ik herbegin niet meer aan de discussie over de 'feiten' die Jan aan denkt te brengen.
Dat had ik wel verwacht, Rudy!

Egidius
Oud 26 augustus 2005, 12:03   #168
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind dat maar een gekke veronderstelling van u.

Uit mijn tekst kon je opmaken dat de franstalige bourgeoisie van Brussel en Luik (de zogenaamde Belgische regering van toen) gewapende bendes gespuis uit Frankrijk charterde om de orangistische tendenzen in Vlaanderen met bruut geweld neer te slaan.

Egidius
U spreekt hier toch niet over de begindagen van de Belgische Omwenteling, vermoed ik?
Want vanaf het begin waren steden als Kortrijk en Leuven even actief in de revolutie, hoor! Daar moesten ze geen orangisten gaan platkloppen...

Oud 26 augustus 2005, 12:07   #169
Egidius

Standaard

Citaat:
U spreekt hier toch niet over de begindagen van de Belgische Omwenteling, vermoed ik?
Nee, de Franse straatterreur op vraag van de Belgische regering speelde zich af in de eerste jaren na 1830.

Citaat:
Want vanaf het begin waren steden als Kortrijk en Leuven even actief in de revolutie, hoor! Daar moesten ze geen orangisten gaan platkloppen...
Belangrijke steden als Gent en Antwerpen daarentegen...

Egidius
Oud 26 augustus 2005, 13:46   #170
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Zonder media-aandacht en zonder geld.

Het VB krijgt mét massa's geld en met enorme media-aandacht slechts 500 man op de been...

Ik denk dat we er proportioneel nog veel beter uitkomen.
Ik citeer mezelf:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
De BUB beweert dat ze de overgrote meerderheid der Belgen achter zich hebben. Gezien het feit dat het in Brussel te doen was (toch wel dé plaats waar vele Belgicisten huizen), gezien het feit dat het gaat om een bestaande staat (waar dus toch wel redelijk wat patriotten zouden moeten zijn), gezien het feit dat dit initiatief minstens de goedkeuring van het establishment zou wegdragen, had ik wel net iets meer volk verwacht. Dertig mensen...

Op onze sociaal-flamingantische trefdag, links én vlaamsgezind dus net dat kleine stukje waar de vlaamse en linkse beweging elkaar overlappen en dat is, zoals u wel weet, niet bijzonder groot, kwam ongeveer dertig man op af. Ondanks het feit dat we tegen nogal wat stromen inzwemmen.
Wij hadden helemaal geen media aandacht, nergens, op voor zover ik weet de blogspot van Sta Op na. Geen artikels in het laatste nieuws, al was het maar pagina veertig.

Komt nog bij dat wij bij SFL helemaal geen organisatie hebben, alleen een kern van actievelingen en een groep sympathisanten.

En toch hebben wij evenveel mensen als jullie bijeengebracht.
Oud 26 augustus 2005, 13:50   #171
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Jullie moeten niet zo afkerig doen tegenover het Frans, de voormalige lingua franca, aangezien jullie nu maar al te graag onderdrukt worden door het Engels...
De nagel op de Vlaamse kop.

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 13:52   #172
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Ik citeer mezelf:

Wij hadden helemaal geen media aandacht, nergens, op voor zover ik weet de blogspot van Sta Op na. Geen artikels in het laatste nieuws, al was het maar pagina veertig.

Komt nog bij dat wij bij SFL helemaal geen organisatie hebben, alleen een kern van actievelingen en een groep sympathisanten.

En toch hebben wij evenveel mensen als jullie bijeengebracht.
Beste vriend,

Er was 53 man aanwezig. Dat is toch niet niks voor een kleine partij zonder media-aandacht!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 13:54   #173
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
De nagel op de Vlaamse kop.
Wel een groffe leugen want ik ben al jaar en dag bezig mee de strijd tegen de verengelsing te voeren.
Oud 26 augustus 2005, 13:58   #174
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Merkwaardig dat de BUB juist de overwinning van het separatisme herdenkt.
De stomme van Portici heeft er inderdaad voor gezorgd dat het Belgisch separatisme ten opzichte van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden een overwinning heeft behaald.
Maar eenzelfde separatisme dat zich nu in hun eigen land ontwikkelt, dat zou geen bestaansrecht hebben?
Twee maten en twee gewichten noemt men dat.
Separatisme van 1830 is niet gelijk aan het Vlaamse huidige separatisme.

In 1830 scheurden zich provincies af die al sinds de M.E. samen in een staatsverband gezeten hadden en pas in 1814/1815 ONGEWILD in een staatsverband met NL verenigd werden. = er bestond al een lange gemeenschappelijke traditie van de gewesten die later België vormden

De Vlaamse regio die zogezegd onafhankelijk zou moeten worden heeft nooit bestaan tot hij in de jaren 70 uitgevonden is. Er is niets waar deze regio op terug gaat. België gaat wel op oude historische banden terug.

Vlaams separatisme is maw niet redelijk te verklaren want een puur geesesverzinsel van mensen met bedenkelijke idiologiën die iedere vat op de realiteit verloren hebben. Belgisch separatisme van 1830 was duidelijk een separatisme dat van binnenuit kwam (vergeet ook niet de eerdere poging de Belgische provincies onafhankelijk te verklaren)

Dus geen twee maten en geen twee gewichten.

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 15:56   #175
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
U spreekt als rechtgeaarde Vlaming Engels?

Zie maar dat het TAK u niet op de vingers komt tikken!!
Moet jij als rechtgeaarde belgicist geen Frans spreken?

ps. De Belgische vod is zo al walgelijk, maar met dat nichterige kroontje is hij om van te kotsen...
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 16:04   #176
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeg mensen kan het aub iets op niveau blijven?
Oud 26 augustus 2005, 16:18   #177
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zeg mensen kan het aub iets op niveau blijven?
Ik mag toch mijn mening geven niet (en ik neem aan dat je op mij doelt), overigens, ik heb hier eens een van mijn avatars moeten weghalen, omdat één of andere bubbel geklaagd had. Ik zeg tenminste rechtuit mijn gedacht, wat hier toch mogelijk was dacht ik.
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Oud 26 augustus 2005, 16:29   #178
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Moet jij als rechtgeaarde belgicist geen Frans spreken?

ps. De Belgische vod is zo al walgelijk, maar met dat nichterige kroontje is hij om van te kotsen...
Sta me toe u te zeggen dat uw mening aangaande mijn avatar volkomen onbelangrijk is in mijn ogen.

Indien u de juiste betekenis van die avatar zou kennen, zou u het bijlange niet "nichterig" noemen.

Ik spreek als rechtgeaarde Belgicist nog altijd Nederlands, Frans tegen mijn Franstalige landgenoten en ik doe een poging om Duits te spreken tegen mijn Duitstalige landgenoten.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 16:48   #179
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Sta me toe u te zeggen dat uw mening aangaande mijn avatar volkomen onbelangrijk is in mijn ogen.

Indien u de juiste betekenis van die avatar zou kennen, zou u het bijlange niet "nichterig" noemen.

Ik spreek als rechtgeaarde Belgicist nog altijd Nederlands, Frans tegen mijn Franstalige landgenoten en ik doe een poging om Duits te spreken tegen mijn Duitstalige landgenoten.
Excuses, 'nichterig' kan inderdaad geen adequate term zijn aangaande uw Koningshuis [sic] dat zich laat kenmerken door scheefpoeperij.

Trouwens, belgicisten (zonder hoofdletter overigens) zijn per definitie anti-Vlaams, daar een keuze voor behoud van de Belgische staat een keuze is voor een staat die Vlamingen minacht, tenzij het om ons geld te doen is natuurlijk.
Oud 26 augustus 2005, 17:23   #180
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An VdS

Jullie de grootste ... 'dream on', hoe komt het dat jullie steeds zeggen dat een grote meerderheid pro-belgië is en dat er gisteren amper '30 belgen' waren?
Waren er maar [size=7]30[/size] specimen?(Waarvan 15 behoorden tot de ordedienst)

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by voicelesscharlie on 26-08-2005 at 18:24
Reason:

Citaat:

Waren er maar [size=7]30[/size] specimen?(Waarvan 15 behoorden tot de ordedienst)

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Waren er maar [size=7]30[/size] specimen?

[/size]
[/edit]
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related

Laatst gewijzigd door voicelesscharlie : 26 augustus 2005 om 17:24.
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be