Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2003, 16:28   #161
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
1977... 1979... april 1979... mei 1979... mei 1979... juni 1979... augustus 1979... augustus 1979... oktober 1979... februari 1980... december 1984
Ma jongen toch, met wat voor lijken komt gij nu weer af. Ik zal de laatste zijn om sympathie te hebben voor dat clubje van Maes, maar je laatste feit gaat terug tot bijna 20 jaar, en dan nog een cafégevecht... Daar hebben wij, brave burgers, nu nog schrik van.

Als men zou afkomen met de Rote Armee Fraktion of de CCC, of de anarchistenclubjes, dan zijn het ofwel weer de stalinisten of anarchisten (uiteraard niet de trotskisten), ofwel zou je alles minimaliseren tot in het onbekende. En dat waren geen cafégevechten, dat was zuiver terrorisme.

Get a life! CCC is passe en de Vlaamse Militanten Orde, wat was dat nu ook weer? Ik voel me door beiden niet meer bedreigd, al zal ik altijd afschuw hebben voor de totalitaire ideologie die beiden voorstonden.
Oud 17 juni 2003, 16:34   #162
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

who da fuck cares wat de VMO gedaan heeft?
De laatste 5 jaar heb ik daar niks van gehoord.
Blijkbaar zijn hun daden nu overgenomen door de marokkanen!!!!

Stop toch met oude koeien uit de sloot te halen!!
De spa heeft en DOET NU nog erger dingen tegen haar eigen bevolking maar daar mag niks over gezegd worden of zo?

HELICOPTERS, BURN MONEY, Visa hier, Visa daar!
En toch zijn ze aan de macht!!
Kunt er maar aan uit!!
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 16:44   #163
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Meer info over extreem-rechts in België zul je kunnen lezen in de binnenkort te verschijnen brochure van Blokbuster en LSP. (ik ben nog druk bezig met schrijven).[/quote]

Bezorg ons ook eens de daden van exstreem links, ik kijk daar wel naar uit, wat een lijst mensen.

Ben je nog druk bezig met schrijven?
Wat een inspanning voor je.

Voor wat staat LSP?
Ambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 16:46   #164
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Geloof jij je eigen leugens? Het is vanuit kringen van de VMO dat het Vlaams Blok opgericht is. Wie bracht Karel Dillen en Lode Claes bijeen op een Antwerpse meeting begin 1978? Juist, Bert Eriksson van de VMO.

En de VMO gestopt na 1983? Komaan, niet zwanzen hé. Eriksson probeerde zelfs in de jaren '90 om het VMO-verhaal nog eens over te doen met Odal olv Berteryan. Het werd niet bepaald een succes toen bleek dat de Odal-leider niet vies was van criminaliteit en drugs
Jij slaapt, was je al geboren in 1978?
Oud 17 juni 2003, 16:51   #165
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

De 21e eeuw: Blokker Luc Vermeulen roept op een Voorpost-bijeenkomst op om het VMO-lied te zingen (http://www.vjm.cc/vjm/actualiteit/nieuws051.htm) en haalt met zijn VMO-trompet nostalgische herinneringen op op het Voorpost-kamp.

Slaap lekker, Luc Vermeulen is NOOIT VMOer geweest, foto truckage?

Vlaams Blokker Rob Verreycken begrijp al de commotie niet en zegt doodeerlijk dat hij actief is geweest in de VMO.[/quote]

In zijn pampers?
Oud 17 juni 2003, 16:53   #166
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
Citaat:
Vlaams Blokker Rob Verreycken begrijp al de commotie niet en zegt doodeerlijk dat hij actief is geweest in de VMO.
In zijn pampers?
Zou ik nu het woordje "bruin" laten vallen of niet?
Oud 17 juni 2003, 16:53   #167
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik zeg: Eriksson bracht Claes en Dillen samen in Antwerpen op 4 maart 1978.

De eerste reactie van Fernand: leugenaar
De tweede reactie van Fernand: "Wat gaat gij nu beginnen van koeien die reeds 25 jaar begraven zijn terug op te halen."
Ik zeg dat je liegt, zoals altijd, Bert heeft nooit interesse gehad in partijpolitiek.

Slaap lekker
Oud 17 juni 2003, 16:54   #168
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat echter individuele leden uitspoken, is wel een totaal andere zaak. Dan handelen ze niet alleen niet in naam van de VMO, maar hun acties zijn ook niet gedekt door de VMO-leiding. Hier gaat het om een persoonlijke verantwoordelijkheid. De rechtbank heeft trouwens in die feiten ook zo geoordeeld.
Da's toch pech he zeg, dat die mannen toevallig allemaal lid waren van het VMO. En dat mensen zoals Guderian en V72 voor het Blok stemmen.

Het is toch schandalig dat die paar mensen zo de reputatie van deze menslievende organizaties kapot maken.

Waar rook is is vuur, gebruikt Flupke die uitspraak niet regelmatig?
Oud 17 juni 2003, 16:57   #169
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

mja en wat schrijft em dan dat ons zou moeten bekeren?[/quote]

Rook nog een jointje,
Oud 17 juni 2003, 17:01   #170
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
> juli 1983: Drie militairen, leden van de VMO, beschieten een café in Voeren
En natuurlijk hebben onze linkiewinkies hierbij "vergeten" te vermelden dat het VMO naar Voeren kwam op vraag van de Vlaamsgezinde bewoners van de Voerdorpen, nadat Happart met zijn groepje vechtersbazen reeds meerdere maanden de Vlaamsgezinden in het dorp had geterroriseerd. Happart en de zijnen schrokken er zelfs niet voor terug koeien van Vlaamsgezinde boeren te vergiftigen, uitgehongerde honden in hun kippenhokken los te laten, enzovoort. U hoeft het boek over professor Baten er maar eens op na te lezen. Op een bepaald ogenlbik was de maat meer dan vol en toen trokken enkele naar het VMO om hulp te vragen. Maar de staatsveiligheid kreeg er lucht van en probeerde de toegang tot de dorpen het VMO te ontzeggen (maar ondertussen liet men Happart en de zijnen ongestraft verder doen). Toen heeft niemand minder dan de huidige burgemeester, Broers, het VMO door allerlei kleine paadjes Voeren binnengeloodst. Nadat het VMO eens de spieren liet rollen, was het gewelddadig gedoe van Happart gedaan.

Wat het bovenvermeld incident betreft, bakt u het door uw eenzijdigheid ook wel heel bruin. Men schoot inderdaad op een kroeg, maar dan wel als antwoord op het gevuur vanuit de woning.

Daarna volgde wel een lange reeks psychologisch gepest, maar dat is een ander verhaal.

Juist, en ze kregen goe wat toeken op hun fransdolle smoettjes, dank U Broers
Oud 17 juni 2003, 17:09   #171
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Wat echter individuele leden uitspoken, is wel een totaal andere zaak. Dan handelen ze niet alleen niet in naam van de VMO, maar hun acties zijn ook niet gedekt door de VMO-leiding. Hier gaat het om een persoonlijke verantwoordelijkheid. De rechtbank heeft trouwens in die feiten ook zo geoordeeld.
Da's toch pech he zeg, dat die mannen toevallig allemaal lid waren van het VMO. En dat mensen zoals Guderian en V72 voor het Blok stemmen.

Het is toch schandalig dat die paar mensen zo de reputatie van deze menslievende organizaties kapot maken.

Waar rook is is vuur, gebruikt Flupke die uitspraak niet regelmatig?
Touché. Ik heb niets tegen het Vlaams Blok, maar de mate van schijnheiligheid die sommige leden ten toon spreiden, is soms lachwekkend. Guderian beweert bij hoog en bij laag dat ie niet bij het VB is, al weet ik van wel.
Oud 17 juni 2003, 17:10   #172
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

loool, ik lig plat. ......ze kwamen daar toevallig voorbij dien kroeg ...ze zaten op hen te wachten in dien kroeg....tja en toen konden ze niets anders dan antwoorden hé.

....en toen werden ze nog gepest ......looooooooooooool [/quote]

Marginaal geval, ben je ooit al eens beschoten geweest? Ik wel, in St.Ge.Rode, wij gingen daar betogen(2000 man en vrouwen) krijgen jullie niet bijeen hè, RODE is en blijft Vlaams, komt daar zo'n Fransdolle idioot buitengestormd en begint te schieten op ons,(kan goed zijn dat piano daar ook bij was) iki kan je verzekeren dat die man dat zich beklaagd heeft, maanden later nog. Ik vertel dit maar voor je archief.

Sukkeltje ga werken, en denk na over je leven, jij leeft in haat.
Oud 17 juni 2003, 17:13   #173
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
O ja en ze hadden gelukkig 'toevallig' hun wapens bij zich.....it doesn't end
Degene die altijd wapens bij hun hadden was exsteem links, maar jullie hebben toch altijd tegenslag gehad, die rechtse arbeidersvuist tegen jullie pokdalig smoeltje, julli hebben toch veel pijn geleden hè.
Oud 17 juni 2003, 17:17   #174
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Ja, Jan, met die aanvallen kan men nog een tijdje verder.
Maar door welke partij het VMO is opgericht en met welk doel?
Dat zal u De Geert niet horen zeggen zulle.
Jaja, maar toen Bob Maes de VMO in 1968 ontbond naar aaleiding van het overlijden van de leider Wim Maes, werd die haast meteen weer opgericht door de afdeling Antwerpen olv Bert Eriksson en de familie Spinnewyn uit Stekene. Enfin, later erg veel meer over dit!

Ps: misschien dat ik er nog eens toe kom mijn al dikwijls aangekondigde topic over de familie Spinnewyn te potsen.
Weer fout pianogeval, de familie Spinnewijn is niet uit Stekene.
Prijsvraag; van waar is de familie Spinnewijn?
Eerste prijs vermelding in de haatdragende boekjes van mijn vriend(gewezen) Hugo pianodinges

Ik haat piano's die vals spelen
Oud 17 juni 2003, 17:21   #175
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

[quote="thePiano"]
Citaat:
Citaat:
> juli 1983: Drie militairen, leden van de VMO, beschieten een café in Voeren

Aha, Jan van den Berghe weet meer dan hij kwijt wilt. Vertel me nu niet dat jij bij de VMO bent geweest hé Jan, want daar begint het nu wel erg op te lijken?
Zoals jij dan, Hugo pianodinges?
Oud 17 juni 2003, 17:27   #176
Tantist

Standaard

Citaat:
Prijsvraag; van waar is de familie Spinnewijn?
Eerste prijs vermelding in de haatdragende boekjes van mijn vriend(gewezen) Hugo pianodinges
Klinkt Noord-Nederlands, ik zie het al zo voor mij Willem Spinnewijn

Maar ik ken de man niet, en ik heb geen zin in de hoofdprijs in de ruzie tussen 2 hete kereltjes... No offense...
Oud 17 juni 2003, 17:32   #177
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slaap lekker, Luc Vermeulen is NOOIT VMOer geweest, foto truckage?
Haha, U bent grappig. Ga zelf eens kijken op de site van Voorpost. U kon der ook achterkomen door met Uw rechtermuisknop op de foto te drukken, en dan op eigenschappen te klikken.

En nu gaat U zeker weer zwijgen omdat overduidelijk blijkt dat U het andermaal niet aan het rechte eind had, zoals die keer toen U niet wou geloven dat Verreycken actief was bij de VMO?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 17:33   #178
Ambetanterik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik ga er nu even met stoppen vanavond of morgenavond ga ik verder, ik heb nog een klein kindje( neen niet piano ) en heb ook een verantwoordelijkheid tegenover 4 personeelsleden (hugoke daar is een vreemde bij) dus mn gezin en werk gaan voor. Tot straks of morgen.
pianoke loontje komt om zijn boontje.

Groetjes Wilfried den dokwerker
Oud 17 juni 2003, 17:34   #179
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
1977... 1979... april 1979... mei 1979... mei 1979... juni 1979... augustus 1979... augustus 1979... oktober 1979... februari 1980... december 1984
Ma jongen toch, met wat voor lijken komt gij nu weer af. Ik zal de laatste zijn om sympathie te hebben voor dat clubje van Maes, maar je laatste feit gaat terug tot bijna 20 jaar, en dan nog een cafégevecht... Daar hebben wij, brave burgers, nu nog schrik van.

Als men zou afkomen met de Rote Armee Fraktion of de CCC, of de anarchistenclubjes, dan zijn het ofwel weer de stalinisten of anarchisten (uiteraard niet de trotskisten), ofwel zou je alles minimaliseren tot in het onbekende. En dat waren geen cafégevechten, dat was zuiver terrorisme.

Get a life! CCC is passe en de Vlaamse Militanten Orde, wat was dat nu ook weer? Ik voel me door beiden niet meer bedreigd, al zal ik altijd afschuw hebben voor de totalitaire ideologie die beiden voorstonden.
Dat is allemaal zeer relevant, aangezien blijkt dat ook nu nog mensen uit het extreem-rechtse milieu dwepen met het VMO.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 17:35   #180
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Dat is allemaal zeer relevant, aangezien blijkt dat ook nu nog mensen uit het extreem-rechtse milieu dwepen met het VMO.
En waarom trekken we dan de lijn weer niet door naar extreem-links???

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be