![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() A,
Beetje kort door de bocht. Het staat u vrij om uw heil te zoeken in een unitair België. Het is misschien vloeken in de kerk maar ik denk dat een unitair België zelfs beter zou kunnen werken dan een federaal België mits er daadwerkelijk een systeem van evenredige vertegenwoordiging zou bestaan. Maar een terecht streven naar een eerlijker democratische vorm kunt u niet zomaar afdoen met: 'verdeeldheid zaaien'. In het huidige (zogenaamde) democratische federale systeem is een franstalige stem precies 1,5 x zo veel waard als een vlaamse stem. Veel problemen worden veroorzaakt op landelijk niveau; Zaventem, DHL etc was allemaal niet nodig geweest. De één wil dit oplossen door van een federaal systeem over te stappen naar een unitair systeem. De ander vindt dat dit al is geprobeerd en wil splitsen. Billijk toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | ||
Parlementslid
|
![]() Het problem is ook mischien omdat de mensen in het buitenland Belgie niet kennen. Ze hebben mij ook al (serieus) gevraagt: "Spreekt je Belgisch in Belgie?" of "Ik dacht dat alle Belgen Vlamingen zijn". Wij kunnen al blij zijn als ze weten waar Belgie grosso modo is...
En wat kent "mens modaal" in het Buitenland van Belgie: - Bier en mischien chocolade... dit heeft geen taal - Tintin... shit, hij is franstalig.. - Brel... - Maigret... - Mischien Hercule Poirot... - Dutroux... - Bruss(x)el(les)... - Jean Claude van Damme, Mister "aware" (oh my god...) - en nu ook mischien onze tennis meisjes. ??? Voor de rest is Belgie een klein ("boring") landje ergens in Europa...[edit] [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 13 september 2005 om 18:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Constant Permeeken?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Triestig hoor. En als Vlaming de weg vragen aan iemand die Frans spreekt, maar hola, dan hebben ze plots geen tijd en hebben ze haast ook hoor.
![]() |
![]() |
#179 |
Europees Commissaris
|
![]() De handelsmissie olv Moerman is hetzelfde als een zatlap op handelsmissie sturen: die vinden ook nergens gehoor.
![]() |
#180 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |