![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(...) De afzettingsprocedure sleepte zich intussen verder. De Franse gemeenschapsraad keurde midden 1984 het zg. decreet Lepaffe goed, dat Franstalige mandatarissen toestond hun eigen taal te gebruiken in Vlaamse gemeenten. Daarom wachtte de Raad van State met zijn uitspraak tot het Arbitragehof dit decreet op 26 maart 1986 vernietigde. Op 30 september viel dan het verdict: Happart kent geen Nederlands en kan dus geen burgemeester van de Vlaamse gemeente Voeren zijn. De mallemolen kon dan pas goed beginnen draaien. De Luiksgezinde meerderheid kondigde aan Happart opnieuw als burgemeester voor te dragen en minister Nothomb ging in beroep bij het Hof van Cassatie. De crisis werd zo erg dat premier Martens zelfs het ontslag van de regering aanbood, maar de koning hield zijn beslissing in beraad - om de regering toe laten alsnog een uitweg te vinden. Minister van Binnenlandse Zaken Nothomb speelde zijn laatste troefkaart uit: in de nacht van 16 op 17 oktober 1986 liet hij de koning Roger Wynants, een Luiksgezinde leraar uit Sint-Martensvoeren, tot nieuwe burgemeester benoemen. Maar de Happart-groep zette Wynants zodanig onder druk dat die de benoeming niet durfde aanvaarden. Nothomb moest ontslag nemen als minister en werd daarmee de zoveelste Belgische politicus die zijn carrière vroegtijdig zag stranden door het Voeregeltje. Maar, afgezet of niet, Happart bleef Voeren gewoon verder besturen als 'premier échevin faisant fonction de bourgmestre'. Als er belangrijke financiële zaken moesten worden goedgekeurd, was Happart vaak 'toevallig' afwezig. Maar voor het overige bleef hij de burgemeestersfunctie uitoefenen. Niet geschorst dus, maar afgezet. Nu, ik geef toe, 't is een beetje mager als bewijs, maar enigszins tot mijn verbazing is er over de Voerense carrousel bijzonder weinig te vinden op het net. Ik raadpleeg één van de volgende dagen eens een juridisch of historisch handboek.
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb niets van U gehoord wanneer de post , de blaadjes van het Vlaams Blok niet wilde bedelen. Dan was het plots wel toegelaten dat de postbode er een andere mening op nahielt, En splatch die boekjes niet meer bedeelde. Waarom mag dan die burgemeester dat niet doen rafke schat? Twee maten en drie gewichtjes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() Toen was ik hier misschien effe een tijd niet op het forum hé die tijd, heb ook nog andere dingen te doen. Maar de postbode moet ook die blaadjes bedelen, idd moet, het is zijn opdracht. Net als het de opdracht is van de burgemeester. Punt aan de lijn. Kunnen ze daar niet mee leven dan moeten ze maar opstappen. Zo eenvoudig is dat.
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op jouw vraag heb ik eerder al geantwoord, Fernand. Gemakkelijkheidhalve overheen gelezen?
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Minister-President
|
![]() Is dit duidelijk Fernand? De Post heeft ook een opdracht en deze is alle poststukken aan huis te brengen. Dus dit is hetzelfde als de burgemeester hij heeft de opdracht de huwelijken te voltrekken en kan dat niet weigeren! Punt!
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wanneer de ene niet afgedankt moet worden dan de andere ook niet. Vind U dat ook niet duidelijk Raf, en Bart. Wat niet wil zeggen dat ik akkord ben met de postbode of met de burgemeester. Mar bij mij gaat het hem om de verduidelijking van de twee maten en gewichten. Wanneer het in links hun kraam past, geen probleem, maar wanneer het niet in hunnne boetiek past.... , alle middelen zijn dan goed om hun gelijk te tonen. Was ik nu duidelijk Raf, en BartJE? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
HIJ HEEFT GROOT GELIJK |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De postbode moest gewoon die stukken aan huis bezorgen, zo eenvoudig is dat!
![]() |
![]() |
#169 |
Staatssecretaris
|
![]() Eén oplossing: op staande voet ontslaan! Net zoals met de directeur van de katholieke ziekenhuizen die weigeren om euthanasie toe te staan. Wie de wet niet naleeft in zo'n functie moet zonder pardon op straat gebonjourd worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Bartje schreef:
Citaat:
Het zijn beiden dezelfde zaken. En U gaat er vanuit dat de postbode het niet moet bezorgen? Ze zijn beiden in fout met de wet. Maar de postbode wordt hier weer verschoont, omdat hij moreel en andere motieven had. Hyphocrieten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat deze burgemeester doet is volstrekt onacceptabel en tegen de wet. Een wet die bij meerderheid beslist is en waarvoor een groot draagvlak is. *memo aan mezelf: leer typen, koop een woorDenboek en zoek professionele taalhulp (betaat dat woord? ..ja, ok..het bestaat. Vier van de vijf stemmen in mijn hoofd geven ons gelijk *
![]() |
![]() |
#173 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Lol, ellende
![]()
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tgeeft nie Vl72, gevoel voor humor had ik toch niet van je verwacht. (zelfs niet voor flauwe)
Maar goed. Wat wil je nu zeggen. Vind je het verdedigbaar om zomaar discriminerende uitspraken te doen zonder ook maar één redelijk argument te brengen. En dat "redelijk" nogal interpreteerbaar is weet iedereen hier, want man/vrouw kijk eens om je heen. Holebi's zijn de normaalste mensen van de wereld. Gewone, doodnormale mensen. Is het dan zo moeilijk om dat onder ogen te zien. Moet je weer je persoonlijke haat keer op keer ventileren?
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |