![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er is meer dan genoeg geld. Onze wereldeconomie is nog nooit in staat geweest om zoveel producten, diensten en kapitaal te produceren als nu. Het probleem is dat de opbrengsten verkeerd verdeeld worden. Bedrijven willen de loonlasten naar omlaag, omdat ze dan in België hogere winsten kunnen boeken. Mensen moeten langer werken (met onze productiviteit van soms 48 uren per week moeten ze nog niet hard genoeg werken) omdat jonge werklozen (en er zijn er VEEL in ons land) te veel geld kosten. Er is wél genoeg geld, maar waar gaat dat naartoe?... Bedrijfsleiders en aandeelhouders verdienen vandaag doorgaans 500x het loon dat gewone mensen verdienen. De kloof tussen arm en rijk wordt ook in ons land weer groter. De meeste mensen moeten sparen voor hun oude dag, en dan nog moeten ze vaak hun huis verkopen om voor hun verzorging te betalen. WHat a way to go... Het wordt tijd dat bedrijven, die elk jaar miljoenen en miljarden winsten boeken, meer afgeven om HUN werkvolk te soigneren, ook als ze ziek worden of voor op hun oude dag. We zijn in een periode terecht gekomen dat patrons hun werkmensen aan het nekken zijn, en ondertussen verkondigen media, politiek en de 'intelligentsia' dat dit de enige manier is. Niets is minder waar! Er is genoeg geld en natuurlijke rijkdom. Het is de verdeelsleutel die te wensen overlaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms komen er ook eens interessantere dingen uit een staking. Zoals verbetering van de leef- en werkomstandigheden. Je overdrijft. De laatste algemene staking was ... dertien jaar geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mooi zo. Zo zijn de grootste misstanden voorlopig gedekt. Nu nog hun bijdragen aanpassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hebben die effe geluk. Je zal maar in een sector zitten die je een C4 uitreikt in de plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De categorie die het minste bijdragen betaalt, is gewonne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar de NMBS staakt mij al meer als genoeg de laatste jaren. Ik moet elke dag op en af naar Brussel. Als ik door treinstakingen niet op mijn werk geraak ben ik VERPLICHT verlof te nemen op het werk. Dit is al regelmatig voorgevallen. Dit terwijl de hogere heren allemaal thuiswerk kunnen doen en dergelijke. Normaal sta ik aan de kant van de vakbonden aangezien zij de lagere klasse soms verdedigen. In deze echter ben ik tegen de staking omdat ik waarschijnlijk die drie dagen aan mijn broek ga hebben en dit dan nog voor een reden die mij vooralsnog in geen jaren aanbelangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry, met uitzondering van jou, natuurlijk, die al zijn productieve tijd in forumbevuiling doorbrengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zei de Infantiele pamperbekamper schamper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Haahhaha. Op de manier van de spin die de vlieg uitzuigt in zijn web? Iemand die werkt voor iemand die bijdraagt tot de sociale zekerheid, die heeft dan ook al zijn bijdragre tot de sociale zekerheid geleverd en moet verder ook niets meer betalen, volgens dezelfde redenering(sic). Er zijn overigens in dit land een hoop kleine zelfstandigen die alleen zichzelf tewerk stellen en over hetzelfde sociale vangnet beschikken als iedereen die daar wél zware bijdragen voor betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
12 of 13, muggenzifterij. Ik sta ook niet onverdeeld achter het specifieke item van deze staking, waarvan de logische argumentatie me niet zeer waterdicht lijkt. Niettemin is het ook niet voordehandliggend dat de enorme discriminatie waar de hogere leeftijdscategoriën als werkkracht door de werkgevers aan onderworpen worden, nog ooit kan omgebogen worden in de praktijk van de werkvloer. Noch is het voor de hand liggend, dat er ook maar extra jobs beschikbaar kunnen gemaakt worden voor deze geëxcommuniceerde categorie in een conjunctuur waar de werkloosheid blijft uit de pan rijzen. Niettegenstaande al mijn voorbehouden, moet ik dus voorlopig solidair blijven (met de vakbond).[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 september 2005 om 10:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |