Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2005, 19:42   #161
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
ok goed maar als de grondwet voor mij niet meer telt dan hoef ik ze tav u ook niet meer te respecteren - dwz dat ik u uwe kop mag inslaan - niet uit noodzaak neen - gewoon voor de leut ! (ps ik zal da nie doen ze maar om maar te illustreren he .)
Je logica ontgaat me volledig ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 19:45   #162
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Gaat geld dan boven alles Bobke?Waar is de menselijkheid in deze maatschappij?Liberaal in hart en nieren zeker?
Ge wilt dus afslag?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 19:47   #163
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Vandaar dat ik stel dat heel het diagnosesysteem dient aangepast te worden eh, tsjoep. Djeez.

Maar goed. Ik zie dat in jouw denkwereld je liefst zou hebben dat een heel pak mensen in de kou worden gezet, want er zou eens misbruik van kunnen gemaakt worden.

Ik weet van iemand die zelf zijn vinger heeft gebroken om niet te moeten gaan werken. Ik stel voor dat we iedereen met gebroken vingers behandelen als fakers. Ze hebben het misschien wel bij zichzelf gedaan.
Dat is wat jij wil.

Ik ben iig voor een individueel opvolgsysteem waarbij niet enkel gekeken wordt naar wat er 'op papier' aan de hand is, maar wel wat er in realiteit aan de hand is.
Iemand die werk weigert omdat hij liever thuis is bij z'n zieke vrouw dient me dunkt anders aangepakt te worden dan iemand die liever hele dagen op café zit.
Ik scheer niet graag mensen over één kam. Dit impliceert ook individueel andere maatregelen. Sommigen kunnen best geschorst worden zonder meer, anderen dienen eerder begeleid te worden in het zoeken naar oplossingen (bijv. een zieke vrouw die leeft op werkloosheidsuitkering in de ziekteverzekering loodsen). Belangrijk bij schorsing is wél dat je kijkt wat de gevolgen zijn voor de familieleden. Als je een gezinshoofd schorst, impliceert dat dat je de kinderen van de ene dag op de andere zonder eten zet. Dit k�*n niet, daar dienen oplossingen voor gezocht te worden. Die kinderen hoeven niet te boeten voor het gedrag van hun ouders.
Eén van de grote gevolgen daarvan is dan dat bvb. alleenstaande vrouwen met kinderen beter thuis blijven dan te gaan werken. Als je als vrouw geen hooggekwalificeerde job hebt is het totaal niet interessant om te gaan werken en schorsing is onmogelijk (dit is eigenlijk nu de realiteit). Hieruit volgt dat eigenlijk vrouwen kunnen kiezen tussen kinderen hebben of gaan werken. Hieruit volgt dan weer minder rechten voor vrouwen. enz... Partijen die de vrouw aan de haard willen zullen niet liever horen.
Oud 29 september 2005, 19:49   #164
Geertje

Standaard

Citaat:
Dat weet ieder weldenkend mens.
Maar voor sommigen hier zijn dat allemaal fakers hoor.
Ze doen maar alsof, om te kunnen profiteren.
CVS is direct herkennen. Zelfs een blinde kan dit direct zien. Hier zal niemand moeilijk om doen.
Oud 29 september 2005, 19:49   #165
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ge wilt dus afslag?
Kijk,het gaat over het eerlijk verdelen van de koek die ons door Moeder Natuur is geschonken.

De verschillen in lonen is nog nooit zo groot geweest als de dag van vandaag.Waarom?Waarom mag iemand die een beetje beter kan onthouden of het geluk heeft gehad in het juiste gezin te zijn geboren zich een groter deel van de koek toe-eigenen?Waarom?

Wat hebben die mensen voor op anderen terwijl ze ook maar 5 zintuigen en 2 uitscheidingskanalen bezitten.We zijn allemaal hetzelfde,hebben allemaal onze talenten,maar waarom die enorme verschillen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 29-09-2005 at 20:57
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ge wilt dus afslag?
Kijk,het gaat over het eerlijk verdelen van de koek die ons door Moeder Natuur is geschonken.

De verschillen in lonen is nog nooit zo groot geweest als de dag van vandaag.Waarom?Waarom mag iemand die een beetje beter kan onthouden of het geluk heeft gehad in het juiste gezin te zijn geboren zich een groter deel van de koek toe-eigenen?Waarom?

Wat hebben die mensen voor op anderen terwijl ze ook maar 5 zintuigen en 2 uitscheidingskanalen bezitten.We zijn allemaal hetzelfde,hebben allemaal onze talenten,maar waarom die enorme verschillen?[/size]

[size=1]After edit by Grellig on 29-09-2005 at 20:51
Reason:

Citaat:
Ge wilt dus afslag?

Wat hebben die mensen voor op anderen terwijl ze ook maar 5 zintuigen en 2 uitscheidingskanalen bezitten.We zijn allemaal hetzelfde,hebben allemaal onze talenten,maar waarom die enorme verschillen?[/size]

[size=1]After edit by Grellig on 29-09-2005 at 20:50
Reason:

Citaat:
Ge wilt dus afslag?

De verschillen in lonen is nog nooit zo groot geweest als de dag van vandaag.Waarom?Waarom mag iemand die een beetje beter kan onthouden of het geluk heeft gehad in het juiste gezin te zijn geboren zich een groter deel van de koek opeisen?Waarom?

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ge wilt dus afslag?

De verschillen in lonen is nog nooit zo groot geweest als de dag van vandaag.Waarom?Waarom mag iemand die een beetje beter kan onthouden of het geluk heeft gehad in het juiste gezin te zijn geboren zich een groter deel van de koek opeisen?Waarom?

Wat hebben die mensen voor terwijl ze ook maar 5 zintuigen en 2 uitscheidingskanalen bezitten.We zijn allemaal hetzelfde,hebben allemaal onze talenten,maar waarom die enorme verschillen?[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 29 september 2005 om 19:57.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 19:49   #166
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Ik heb een neef en een tante die CVS hebben, en dat is echt niet voor te lachen. Telkens als die met de familie een wandeling mee willen doen, moeten ze een rolstoel menemen omdat ze na twintig minuten geen pap meer kunnen zeggen. En dat is echt geen angename zaak als jonge twintiger in de fleur van hun leven. Mijn neef studeert overigens wel nog. Mijn tante krijgt geen ziekte-uitkering voor haar CVS.
En wat is uw punt ?
Gaat uw tante werken of heeft ze ooit gewerkt ?
Oud 29 september 2005, 19:55   #167
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
de grondwet is een contract ahw tussen de burger en de staat. Wanneer de staat dat contract van haar kant niet naleeft dan pleegt ze eigenlijk contractbreuk ( = eenzijdige opzeg ) en kan ze moreel geen naleving van de grondwet van de kant van de burger meer verwachten. Dus ofwel telt de grondwet universeel - ofwel telt ze niet

ofwel telt mijn ( en ieders ) recht op een menswaardig bestaan - of als het niet telt dan geld jouw recht op integriteit, bezit enz bvb ook niet meer.

in de preambule van de mensenrechtenverklaring staat dat het niet naleven en eerbiedigen van de mensenrechten lijd tot barbaarse handelingen.

de grondwet is een soort van vredesverdrag om het samen leven van grote groepen mensen te reguleren - heel belangrijk dus en geen luchtige materie[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-09-2005 at 20:57
Reason:

Citaat:
de grondwet is een contract ahw tussen de burger en de staat. Wanneer de staat dat contract van haar kant niet naleeft dan pleegt ze eigenlijk contractbreuk ( = eenzijdige opzeg ) en kan ze moreel geen naleving van de grondwet van de kant van de burger meer verwachten. Dus ofwel telt de grondwet universeel - ofwel telt ze niet

ofwel telt mijn ( en ieders ) recht op een menswaardig bestaan - of als het niet telt dan geld jouw recht op integriteit, bezit enz bvb ook niet meer.

in de preambule van de mensenrechtenverklaring staat dat het niet naleven en eerbiedigen van de mensenrechten lijd tot barbaarse handelingen.

de grondwet is een soort van vredesverdrag om het samen leven van grote groepen mensen te reguleren - heel belangrijk dus en geen luchtige materie[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-09-2005 at 20:57
Reason:

Citaat:

ofwel telt mijn ( en ieders ) recht op een menswaardig bestaan - of als het niet telt dan geld jouw recht op interiteit bvb ook niet meer.

de grondwet is een soort van vredesverdrag om het samen leven van grote groepen mensen te reguleren - heel belangrijk dus en geen luchtige materie[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-09-2005 at 20:56
Reason:

Citaat:
de grondwet is een contract ahw tussen de burger en de staat. Wanneer de staat dat contract van haar kant niet naleeft dan pleegt ze eigenlijk contractbreuk ( = eenzijdige opzeg ) en kan ze moreel geen naleving van de grondwet van de kant van de burger meer verwachten. Dus ofwel telt de grondwet - ofwel telt ze niet

ofwel telt mijn ( en ieders ) recht op een menswaardig bestaan - of als het niet telt dan geld jouw recht op interiteit bvb ook niet meer.

Citaat:
de grondwet is een contract ahw tussen de burger en de staat. Wanneer de staat dat contract van haar kant niet naleeft dan pleegt ze eigenlijk contractbreuk en kan ze moreel geen naleving van de grondwet van de kant van de burger meer verwachten. Dus ofwel telt de grondwet - ofwel telt ze niet

[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 september 2005 om 19:57.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 19:57   #168
Geertje

Standaard

Citaat:

de grondwet is een soort van vredesverdrag om het samen leven van grote groepen mensen te reguleren - heel belangrijk dus en geen luchtige materie
Waar wat heeft het schorsen van werklozen daar nu in hemelsnaam mee te maken ?
Oud 29 september 2005, 19:58   #169
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat hebben die mensen voor op anderen terwijl ze ook maar 5 zintuigen en 2 uitscheidingskanalen bezitten.We zijn allemaal hetzelfde,hebben allemaal onze talenten,maar waarom die enorme verschillen?
Ik ben het eens dat de lonen beter kunnen verdeeld worden maar het gaat over bedrijven die hun medewerkers te weinig betalen en nu blijkt dat sommige lonen te hoog zijn.
Heeft u enig idee hoeveel ik meer in mijn loonzakje zou krijgen als de zaakvoerder wat minder kreeg ?
Of zou het gewoon afgunst kunnen zijn ?
Oud 29 september 2005, 20:01   #170

Standaard

Citaat:
Waar wat heeft het schorsen van werklozen daar nu in hemelsnaam mee te maken ?
omdat iemand schorsen van werkloosheidsuitkering ( en zeker van leefloon ) kan lijden en in sommige gevallen effectief lijd tot een situatie waarin het recht op een menswaardig bestaan niet langer gegarandeert is. En in een kettingreactie kan dit zoals de preambule van de mensenrechtenverklaring zelf zegt lijden tot barbaarse handelingen ( bvb criminaliteit ).
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 29 september 2005, 20:03   #171
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het eens dat de lonen beter kunnen verdeeld worden maar het gaat over bedrijven die hun medewerkers te weinig betalen en nu blijkt dat sommige lonen te hoog zijn.
Heeft u enig idee hoeveel ik meer in mijn loonzakje zou krijgen als de zaakvoerder wat minder kreeg ?
Als je voor 40.000bfr/maand toiletten moet gaan poetsen op fabrieken en dit nog in shiften,terwijl de baas en bazin iedere dag schoon weer maken door op restaurant te gaan en met dikke vette bakken rond te rijden?

Ze mogen wat verdienen maar het is een beetje overdreven tegenwoordig.[edit]
[size=1]After edit by Grellig on 29-09-2005 at 21:04
Reason:

Citaat:
Als je voor 40.000bfr/maand toiletten moet gaan poetsen op fabrieken en dit nog in shiften,terwijl de baas en bazin iedere dag schoon weer maken door op restaurant te gaan en met dikke vette bakken rond te rijden?

Ze mogen wat verdienen maar het is een beetje overdreven tegenwoordig.[/size]

Citaat:

Ze mogen wat verdienen maar het is een beetje ovderdreven tegenwoordig.[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 29 september 2005 om 20:04.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 20:03   #172
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CVS is direct herkennen. Zelfs een blinde kan dit direct zien. Hier zal niemand moeilijk om doen.
De differentiaaldiagnose met majeure depressie, dysthemie en fibromyalgie is anders zeer complex.

CVS-patienten gaan overigens niet huppakee van zo fit als een hoentje naar permanent rolstoelgebruik. Die overgang gaat meestal geleidelijk. Veelvuldig niet naar het werk kunnen omdat je moe bent, je depressief voelt, pijn hebt,... Je gaat naar de dokter maar ze vinden allemaal niks. 'Beetje overspannen', 'rust maar het zal wel overgaan',... Een blinde herkent hier vanzelfsprekend meteen het begin van CVS in. Je presteert na een tijd niks meer op 't werk, thuis faal je in het huishouden, de spanning stijgt overal, de baas is niet meer tevreden en ontslaat je van zo gauw hij kan,... Mensen in de buurt zeggen je dat je je maar moet herpakken, ze verwijten je onwil,... Dokters vinden nog steeds niks, je krijgt mss wat antidepressiva voorgeschreven die eigenlijk niet helpen.
Je gaat niet op zoek naar werk - je weet toch dat dat niet kan lukken, daarvoor ben je te moe, te suf, je voelt je zo rotslecht in je lijf maar kan het niet plaatsen.
Ze bieden je werk aan, maar weigert, of komt na drie dagen al niet meer opdagen.
En dan pakken ze je uitkering af.

't is toch wat met die vuile profiteurs.
Oud 29 september 2005, 20:05   #173
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén van de grote gevolgen daarvan is dan dat bvb. alleenstaande vrouwen met kinderen beter thuis blijven dan te gaan werken. Als je als vrouw geen hooggekwalificeerde job hebt is het totaal niet interessant om te gaan werken en schorsing is onmogelijk (dit is eigenlijk nu de realiteit). Hieruit volgt dat eigenlijk vrouwen kunnen kiezen tussen kinderen hebben of gaan werken. Hieruit volgt dan weer minder rechten voor vrouwen. enz... Partijen die de vrouw aan de haard willen zullen niet liever horen.
En hoe zit het met alleenstaande mannen met kinderen?
Oud 29 september 2005, 20:07   #174
Geertje

Standaard

Citaat:
omdat iemand schorsen van werkloosheidsuitkering ( en zeker van leefloon ) kan lijden en in sommige gevallen effectief lijd tot een situatie waarin het recht op een menswaardig bestaan niet langer gegarandeert is. En in een kettingreactie kan dit zoals de preambule van de mensenrechtenverklaring zelf zegt lijden tot barbaarse handelingen ( bvb criminaliteit ).
Dus iedereen kan dit als dwangmiddel gebruiken om een werkloosheidsvergoeding te eisen en toch alle werk te weigeren. Mooie wet is dat.
Oud 29 september 2005, 20:09   #175
Geertje

Standaard

Citaat:
De differentiaaldiagnose met majeure depressie, dysthemie en fibromyalgie is anders zeer complex.

CVS-patienten gaan overigens niet huppakee van zo fit als een hoentje naar permanent rolstoelgebruik. Die overgang gaat meestal geleidelijk. Veelvuldig niet naar het werk kunnen omdat je moe bent, je depressief voelt, pijn hebt,... Je gaat naar de dokter maar ze vinden allemaal niks. 'Beetje overspannen', 'rust maar het zal wel overgaan',... Een blinde herkent hier vanzelfsprekend meteen het begin van CVS in. Je presteert na een tijd niks meer op 't werk, thuis faal je in het huishouden, de spanning stijgt overal, de baas is niet meer tevreden en ontslaat je van zo gauw hij kan,... Mensen in de buurt zeggen je dat je je maar moet herpakken, ze verwijten je onwil,... Dokters vinden nog steeds niks, je krijgt mss wat antidepressiva voorgeschreven die eigenlijk niet helpen.
Je gaat niet op zoek naar werk - je weet toch dat dat niet kan lukken, daarvoor ben je te moe, te suf, je voelt je zo rotslecht in je lijf maar kan het niet plaatsen.
Ze bieden je werk aan, maar weigert, of komt na drie dagen al niet meer opdagen.
En dan pakken ze je uitkering af.

't is toch wat met die vuile profiteurs.
Ik ken mensen die echt cvs hebben. Bij hen is dit zeer duidelijk. Maar alweer moet er een grens getrokken worden tussen wie ziek is en wie maar doet alsof.
Oud 29 september 2005, 20:11   #176
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken mensen die echt cvs hebben. Bij hen is dit zeer duidelijk. Maar alweer moet er een grens getrokken worden tussen wie ziek is en wie maar doet alsof.
En DAT zie jij in één oogopslag ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 20:11   #177
Geertje

Standaard

Citaat:
En hoe zit het met alleenstaande mannen met kinderen?
Het was maar een vb. hé, en omdat dit een typevoorbeeld is van probleem dat zo ontstaat.
Oud 29 september 2005, 20:12   #178
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze mogen wat verdienen maar het is een beetje overdreven tegenwoordig.
En niet te vergeten onze politiekers met hun VISA kaarten en restaurantbezoeken enz.
Het is dus zaak die misbruiken tegen te gaan, wellicht kan dan de loonlast wat omlaag.
Oud 29 september 2005, 20:12   #179

Standaard

Citaat:
Dus iedereen kan dit als dwangmiddel gebruiken om een werkloosheidsvergoeding te eisen en toch alle werk te weigeren. Mooie wet is dat.
ik wist het wel dat ge eigenlijk een anarchist waart die de grondwet en de mensenrechten en alles wat beschaving heet minacht
Oud 29 september 2005, 20:12   #180
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken al 10 jaar een CVS-patient. En zij heeft wel haar (schaarse) "goei momenten" hoor. Dus zwijg maar al met te zeggen : "dat zie ik direct".
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be