![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat er genoeg gedaan wordt om de natuur in stand te houden? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,28% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
36 | 83,72% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel roeit ge het grootste deel van de bevolking uit en gaat ge terug in grotten leven, ofwel zoekt ge andere oplossingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vergelijk het met de situatie dat we niet aan de Kyoto-normen kwamen maar lucht kochten uit andere landen en de normen zo wel haalden ... De lucht werd door dat geld te betalen uiteraard niet properder, integendeel: men vond dat de vervuiling nu wel nog verantwoord was ook. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
Ondertussen hebben we ingezien wat die schadelijke stoffen ons allemaal opleveren ... niet alleen plegen ze een aanslag op ons eigen lichaam, ze brengen zelfs het hele klimatologisch en ecologisch systeem van de aarde in verwarring. Bovendien brengen ze de kostbare unieke aardse atmosfeer uit evenwicht.
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u er een idee van hoeveel bedrijven, al of niet verplicht, investeren om hun vervuiling tot het minimum te beperken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij hadden we toen nog niet de nodige middelen om de vervuiling afdoende aan te pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb zelfs een idee van hoe die grafiek eruit ziet ... Ze investeren net zoveel in het milieu totdat het voordeliger wordt om er niet in te investeren. Geweldig hé? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |||||
|
![]() Citaat:
Het kan ook zijn dat we toen niet de nodige middelen hadden, maar het leek toen ook allemaal veel onschuldiger zodat er volgens mij niet naar gezocht werd. De wereld wordt er in al die jaren niet properder op hoor, het cumulatieve effect van vervuiling ... helaas.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 oktober 2005 om 19:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nu komt er enkel nog schuim uit z'n leuter. erg hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister-President
|
![]() twee mensen die mekaar graag zien, 't is toch schoon
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Men doet uiteraard veel te weinig voor de natuur, even een paar voorbeelden:
1) De Amazone, na de Nijl de langste rivier op aarde, staat op zijn laagste peil sinds de eerste metingen, nu vijfendertig jaar geleden (1970). Over een oorzaak zijn alle deskundigen het eens: het kappen van het tropische regenwoud zit hier voor veel tussen. Het klimaat raakt in de war door de massale ontbossing van de streek. 2) De ozonlaag die op veel plaatsen is verdwenen waardoor het bijvoorbeeld op Vuurland onmogelijk is geworden om buiten te komen zonder zonnebril en een compleet bedekte huid. 3) Het grote aantal orkanen die door de opwarming van de aarde de zuidelijke Amerikaanse staten teisteren. De opwarming van de aarde heeft ook het steeds sneller smelten van de ijskappen tot gevolg en dus ook het stijgen van de zeespiegel. Toch vind president Bush het niet nodig om het Kyoto akkoord te onderteken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Inderdaad, het regenwoud en de vele bossen geven ons een soort garantie op twee manieren:
- ze vormen een buffer tegen de CO2 want zetten die om in O2 - ze zorgen ervoor dat de bodem vruchtbaar en waterrijk blijft. Indien je bomen kapt / bossen platbrandt heb je een laag grond die zo'n jaar ofzo vruchtbaar is en daarna ook volledig uitdroogt ... en that's it. Het water kan dus ook niet meer naar de rivieren ... Het hele ecosysteem zit zodanig goed in elkaar geweven en interageert op zulke verfijnde manieren met elkaar dat, als je een deel ervan verwoest, dat ontzettend veel gevolgen heeft voor de rest ... Door ontbossing brengen we dus ook onze reeds sterk geslonken zoetwatervoorraden in gevaar! (waar ik over zaag in de thread 'Houston we have a problem' ![]()
![]() |
![]() |
#174 |
Minister-President
|
![]() Wel, Groentje, je titel is wel goed gekozen want Houston has a problem. Het is de meest vervuilde stad van de VS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja en ik bedoelde aardpoolsmeltende warmte, voor de goede verstaander. We leven hiet niet op de pool maar in gematigde zones. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vervuiler betaalt. Nog steeds een mooi maar verwaarloosd principe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door eno2: Dat is waar. Ik ben hier de enige die niets nodig heeft. -------- Repliek Bobke: Dan zijn we met twee. Ik heb ook alles al. ------------- Eno2: Zo gemakkelijk kom je er niet vanaf, Bobke. Je moet er steeds de laatste snufjes blijven bijkopen, anders kom je op achterstand als consumptie-slaaf.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 oktober 2005 om 09:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Banneling
|
![]() Groentje:
Dat was ik me nog aan't afvragen ... De overgrote meerderheid vindt dat er te weinig gedaan wordt aan de natuur. Een oplossing is dus dat er meer wordt gedaan aan het milieu. Maar dat gebeurt niet? Hoe komt dat? _________ Meneerke Peeters, ex-baas der bazen, maar eigenlijk topdog der dwazen, heeft het bos-descreet van Vera Dua zelfs teruggeschroefd. En zo'n secreet noemt zich dan : Minister van Milieu.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 oktober 2005 om 09:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Helemaal versuikeren is een evenzogrootzonietgroter gevaar. En verder: je mag alles hebben. Ik heb niets nodig, en al zeker niets van jouw dure spullen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 oktober 2005 om 10:03. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|