![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Je hebt natuurlijk gelijk dat ook moslimfamilies de aangetrouwden keuren, en dat ook moslims contacten onderhouden met mensen die hen beter liggen. Da's nu eenmaal menselijk. Wat niet wil zeggen dat de criteria die ze gebruiken, door elke moslim onderschreven worden. Ik heb het hier al eens geschreven : een gerespecteerd moslim, een schriftgeleerde met aanzien, reisde een tijd geleden door heel Europa, en toen hij in Egypte kwam, vroegen ze hem wat hij nu van Europa dacht, en hij antwoordde : "Ik heb ginder vele moslims gezien zonder Islam, terwijl ik hier Islam zie zonder moslims" Hiermee bedoelde hij dat in Europa werd geleefd naar de geest van de Islam (respect, gelijkwaardigheid, liefdadigheid, ...), terwijl in Egypte naar de letter werd geleefd, maar de geest afwezig was (corruptie, onderdrukking, ...). met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#162 |
Burger
|
![]() I'k heb het hier al eens geschreven : een gerespecteerd moslim, een schriftgeleerde met aanzien, reisde een tijd geleden door heel Europa, en toen hij in Egypte kwam, vroegen ze hem wat hij nu van Europa dacht, en hij antwoordde :
"Ik heb ginder vele moslims gezien zonder Islam, terwijl ik hier Islam zie zonder moslims" Hiermee bedoelde hij dat in Europa werd geleefd naar de geest van de Islam (respect, gelijkwaardigheid, liefdadigheid, ...), terwijl in Egypte naar de letter werd geleefd, maar de geest afwezig was (corruptie, onderdrukking, ...). ' Zie, ene van mijn schoonbroers, ne barbue, heeft mij juist hetzelfde gezegd ..... Ik wilde er op reageren door te zeggen van 'Voila, wij hebben da bereikt zonder al diene bullshit', maar heb toch maar wijselijk gezwegen .... ![]()
![]() |
#163 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#164 | ||||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kan echter moeilijk stellen dat een huwelijk haar niet aanbelangt... Citaat:
Citaat:
1. onderwerping aan God alleen en geloven in de dag des oordeels 2. een rechtschapen mens zijn 3. aan liefdadigheid doen Ja, ik weet dat dit NIET de algemene "vijf pijlers van de Islam" zijn. Maar het is wél de kern van Mohameds boodschap, hij herhaalt het continu dat zij die in God geloven, rechtschapen zijn en "goede daden doen", hun beloning zullen vinden bij hun God. Hij giet deze drie componenten dan in wetten, waarbij de onderwerping o.a. wordt gekristalliseerd in het bidden, het vasten en de bedevaart. Maar dat zijn voornamelijk uiterlijkheden. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Allez, stom voorbeeld : het slaan van vrouwen. Er staat : Citaat:
Goed, interpretatie is dus onvermijdelijk. Wat blijkt nu als je de moslimgemeenschap van dichterbij bekijkt? Die interpretaties verschillen fundamenteel, en ook de nadruk die gelegd wordt op bepaalde delen. Wat blijkt nu? dat zelfs de meest fundamentele moslims maar een bepaald deel van de ganse Koran-Sunnah-Hadiths-verzameling gebruiken. De rest negeren ze gewoon. Omgekeerd zijn er dan de meest liberale, die de wetten negeren en op zoek gaan naar een algemeen waardenkader dat ze dan zelf terug praktisch gaan invullen. Daartussen vind je nog alle mogelijke schakeringen. Van de Islam kan je dus alles maken. Jij geeft de ene kant, en ik wil gewoon maar eens de andere kant laten zien. Want die bestaat OOK. met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#165 | |||||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() Darwin,
![]() Zou het soms kunnen dat JIJ ooit werd afgewezen door een marokkaanse schoonheid? D�*t zou al veel uitleggen, maar troost je, elke man werd wel eens afgewezen.. Zomaar een ideetje... ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Circe, Ik was vorig jaar in Tunesië tijdens de Ramadan en ik zag met eigen ogen: een kristelijke kerk in 7 grote steden, waarvan één Av. Habib Bourguiba, de luxeboulevard van Tunis, (naar lokale normen dan toch) die ruim kristelijk drukwerk ter beschikking vh publiek stelden... publiciteit voor een katholiek meisjesinternaat in Tunis Ik wasook al in Egypte, Turkije en Palestina . In Egypte zag ik de kristelijke koptische kerken (de koptische primaat is één van de belangrijke hoogwaardigheidsbekleders in de egyptische staat) In Turkije was er niet veel minder; In Palestina is er Betlehem dat ruim aanvaard is door de moslims... Wees gerust dat d�*�*r ook religieuze litteratuur te koop is! Je tekst bestaat dus waarschijnlijk wel, maar je kan 100%zeker zijn dat hij d�*�*r dan toch niet opgevolgd wordt!! Jouw tekst lijkt uit één of andere Wahabitische kop te zijn gekomen Toch FF serieus blijven!!(hoeveel Wahabieten zouden er hier in België onder de Turken en Marokkanen zijn, denk je?)Zo ongeveer alsof je België zou beoordelen op de congresresoluties vh zwartblok.. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Moslimmeisjes mogen zich normaal gezien niet ontharen tot aan hun huwelijk. Zo'n bosberen moet Darwin waarschijnlijk niet hebben.... ![]()
![]() |
![]() |
#169 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Toen de Shah van Perzië nog aan de macht was heb ik inderdaad heel kort een beeldmooi Iraans meisje, Sharareh genaamd (zij zelf hoorde liever Sherri), gekend. Ze woonde in Koeweit waar haar vader leraar was en was zinnens voor ingenieur te studeren. Ze maakten toen met twee families een 'tour d' Europe'. Koeweit lag echter niet dicht bij de deur en het bleef dan ook bij die vakantie en ik ben haar uit het zicht verloren. ![]() Ergens moet ik nog een briefje van haar liggen hebben met "I love you my dear" op. Helaas vind ik het niet meer terug. ![]() Telkens als er daar in de buurt iets gebeurt vraag ik me af hoe het met haar zou zijn. Waren ze teruggekeerd naar Iran toen de Shah ten val kwam of waren ze in Koeweit gebleven? En als ze naar Iran gegaan waren, zou ze daar dan ook rondlopen als een zwart spook? Of zouden ze gevlucht zijn naar de Verenigde Staten en zou ze daar nu aan het betogen zijn voor de 'bevrijding' van Iran? ![]() Of als ze in Koeweit gebleven waren, dan moeten ze ook de inval door Saddam Hoessein meegemaakt hebben en de eerste Golfoorlog. Voorts heb ik in mijn vriendenkring inderdaad ook een Marokkaanse. ![]() Maar die heb ik leren kennen toen ik al j�*�*�*ren op het Vlaams Blok stemde omdat dat de enige partij is die de westerse cultuur tegen de islam verdedigt. ![]() PS : mijn 'islamofobie' heb ik in de jaren tachtig bij Agalev opgedaan door met een gematigde islamleraar te spreken. En die sprak toen beter Nederlands dan die Cevdarli van de SP.a nu. Sindsdien is mijn islamofobie enkel nog gegroeid. Door onder andere de Koran te lezen en de Hadith. Als het westen het wil is het zo gedaan met de islam. Maar men moet het nog willen ook hé. Mijn vermoeden is dat de meerderheid van de mensen liever een 'good show' willen waarbij er 'iets te beleven valt', dan dat alles rustig en vredig maar 'saai' geregeld en opgelost wordt. In plaats van 'containment' zal het dus een 'Clash of Cultures' worden vrees ik. Mijn voorkeur gaat naar het eerste, de sociale krachten in de samenleving lijken daarentegen steeds meer aan te sturen op het tweede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet een meerderheid van de mensen, een meerderheid van de VTM-kijkers of de zwartblokkiezers, als je wil. Ik wéét dat beide fenomen elkaar niet volledig overlappen, maar laten we dan zeggen "een meerderheid uit een bepaalde groep", ipv gewoon "een meerderheid". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk dan ook eens hier:RAPE AND ABUSE ACCORDING TO GODS WILL op deze link kan je 't terugvinden...: http://forums.govteen.com/showthread...threadid=13263 , Die onderdrukking van de vrouw buiten de westerse wereld is wel degelijk reëel, en niet alléén in de islamlanden . De Islam wordt hiervoor als excuus gebruikt, misbruikt is het juiste woord. Ik vond dit interessant tekstje op het net, vol bijbelverwijzingen... Ik heb ze niet geverifiëerd, en 't is duidelijk niet volledig, maar 't geeft je een ideetje waar we hier in Europa zolang achterliepen (Bush, Ierland, Griekenland, Polen en Rome nog altijd, trouwens! maar ik vergeet er een boel...) Het tekstje staat op een forum en de commentaren en discussie erna besparen jullie het zoeken naar je bijbel...(als vrijzinnige bezit ik de bijbel in 3 talen en de koran in 't Frans, en ik heb beide gelezen ook, wat waarschijnlijk meer is dan sommige mensen, die gewoon propagandamateriaal copiëren van de FFI-site) Quotes derive from the Old and New Testament using translations from 11 different bibles. Whenever we read the obscene stories, the voluptuous debaucheries, the cruel and torturous executions, the unrelenting vindictiveness with which more than half the Bible is filled, it would be more consistent that we call it the word of a demon than the word of god. -Thomas Jefferson Rape victim must marry rapist (and rapist pays her father some money). Deuteronomy 22:28 Soldiers are allowed to marry and engage in forced intercourse with female captives (maybe you shouldn't send the Bible w/ your son when he goes off to war). Deuteronomy 21:10-14 Lot offers his daughters to be gang-raped by a mob. Genesis 19 There was no punishment for Lot's abhorrent act. In fact, God sent two angels to save Lot from the upcoming destruction of his city right after the above incident. Genesis 19:15 Sadistic ritual a wife is supposed to endure if her husband is 'jealous' or suspects adultery. The ritual is performed by a priest and is supposed to induce an abortion. Numbers 5:11-29 If a husband questions the virginity of his wife, she is to be examined before the elders of the city. Deueteronomy 22:13 [b]En wij hier maar verontwaardigd doen over die "schandalige" koran...[/b] |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hoe zou jij dan de Islam doen verdwijnen? met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#174 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De beste manier om de islam te counteren is de islam met zichzelf te confronteren. De strategie die de Amerikanen tegenover het communisme hebben gevoerd. Een ijzeren gordijn rond de moslimwereld leggen en niet als neokolonialisten met troepen terplaatse gaan vechten. En laat ze dan maar gaar stoven. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Europa is het kerkhof der religies" heb ik ooit iemand horen zeggen.
We kunnen tenminste ons best doen om die reputatie hoog te houden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#178 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
"Wetenschap zonder religie is kreupel, religie zonder wetenschap is blind." "Om een onberispelijk lid van een schaapskudde te zijn, moet men vóór alles een schaap zijn." Maar toch mijn favorieten : [size=4]"The further the spiritual evolution of mankind advances, the more certain it seems to me that the path to genuine religiosity does not lie through the fear of life, and the fear of death, and blind faith, but through striving after rational knowledge." [/size] [size=4]"A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties and needs; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by fear of punishment and hope of reward after death." [/size]
![]() |
![]() |
#179 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dat gebeurt wel vanzelf, juist wat in de goede richting helpen ![]() In Marokko en Tunesië wordt de pil al uitgedeeld in de dorpen.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |