Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2003, 16:11   #161
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sprot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Elle, een moslima WIL dat niet. Want een moslima is een aanhanger van de Islam, en die wil iemand huwen die hetzelfde geloof aanhangt en volgens dit geloof voor haar zal zorgen. Zou jij toch moeten weten ! Dus OK, als je het zo wil stellen, dan mag ze niet van de Koran zoals ze ook geen alcohol mag drinken. Denk je nu echt dat moslima's alcohol willen drinken maar het niet doen omdat het niet mag?

En ik heb het hier over OVERTUIGDE moslima's, niet over meisjes die toevallig moslim-ouders hebben. D�*t zijn geen moslima's.

met vriendelijke groeten
Oei, oei, mijn madam zal 'blij' zijn dit te lezen. Zij beschouwt zich nog altijd als een echte moslima. IK begin te vermoeden dat Georg in werkelijkheid Mo, Brahim of zo noemt ..... Tijdens mijn reizen in moslimlanden werden de mensen (door mijn schoonfamilie) ook beoordeeld of ze al dan niet een goede moslim waren .... Met een 'bon musulman' werden er contacten onderhouden, de 'mindere' werden vermeden ..... Misschien daarom da ze mij daar allemaal (echt !) zo graag zien .... Ik zijn ne goeie !!!!
Ja, nu wordt het wel moeilijk. De ene verwijt mij door een te liberale interpretatie van de Koran het leed van moslima's te negeren, de andere verwijt mij dan weer een te letterlijke interpretatie van de Koran
Citaat:
Women impure are for men impure, and men impure for women impure, and women of purity are for men of purity, and men of purity are for women of purity . . . (Qur'an 24:26)
Da's toch duidelijk, niet?

Je hebt natuurlijk gelijk dat ook moslimfamilies de aangetrouwden keuren, en dat ook moslims contacten onderhouden met mensen die hen beter liggen. Da's nu eenmaal menselijk. Wat niet wil zeggen dat de criteria die ze gebruiken, door elke moslim onderschreven worden.

Ik heb het hier al eens geschreven : een gerespecteerd moslim, een schriftgeleerde met aanzien, reisde een tijd geleden door heel Europa, en toen hij in Egypte kwam, vroegen ze hem wat hij nu van Europa dacht, en hij antwoordde :
"Ik heb ginder vele moslims gezien zonder Islam, terwijl ik hier Islam zie zonder moslims"
Hiermee bedoelde hij dat in Europa werd geleefd naar de geest van de Islam (respect, gelijkwaardigheid, liefdadigheid, ...), terwijl in Egypte naar de letter werd geleefd, maar de geest afwezig was (corruptie, onderdrukking, ...).

met vriendelijke groeten
Oud 24 juli 2003, 16:15   #162
Sprot
Burger

Sprot's schermafbeelding

Standaard

I'k heb het hier al eens geschreven : een gerespecteerd moslim, een schriftgeleerde met aanzien, reisde een tijd geleden door heel Europa, en toen hij in Egypte kwam, vroegen ze hem wat hij nu van Europa dacht, en hij antwoordde :
"Ik heb ginder vele moslims gezien zonder Islam, terwijl ik hier Islam zie zonder moslims"
Hiermee bedoelde hij dat in Europa werd geleefd naar de geest van de Islam (respect, gelijkwaardigheid, liefdadigheid, ...), terwijl in Egypte naar de letter werd geleefd, maar de geest afwezig was (corruptie, onderdrukking, ...). '

Zie, ene van mijn schoonbroers, ne barbue, heeft mij juist hetzelfde gezegd ..... Ik wilde er op reageren door te zeggen van 'Voila, wij hebben da bereikt zonder al diene bullshit', maar heb toch maar wijselijk gezwegen ....
http://dutch.faithfreedom.org/forum/
Sprot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 16:40   #163
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Ja inderdaad, een moslima zal nooit een niet-moslim huwen, dat staat zo in de Koran. Een moslima wil dat ook niet.
Georgske toch, zo naïef!
Een moslima MAG dat NIET!!! Een hemelsbreed verschil. Denk jij nu echt dat liefde zich houdt aan religies e.d.?
Elle, een moslima WIL dat niet. Want een moslima is een aanhanger van de Islam, en die wil iemand huwen die hetzelfde geloof aanhangt en volgens dit geloof voor haar zal zorgen. Zou jij toch moeten weten ! Dus OK, als je het zo wil stellen, dan mag ze niet van de Koran zoals ze ook geen alcohol mag drinken. Denk je nu echt dat moslima's alcohol willen drinken maar het niet doen omdat het niet mag?

En ik heb het hier over OVERTUIGDE moslima's, niet over meisjes die toevallig moslim-ouders hebben. D�*t zijn geen moslima's.

met vriendelijke groeten
Oei, oei, mijn madam zal 'blij' zijn dit te lezen. Zij beschouwt zich nog altijd als een echte moslima. IK begin te vermoeden dat Georg in werkelijkheid Mo, Brahim of zo noemt ..... Tijdens mijn reizen in moslimlanden werden de mensen (door mijn schoonfamilie) ook beoordeeld of ze al dan niet een goede moslim waren .... Met een 'bon musulman' werden er contacten onderhouden, de 'mindere' werden vermeden ..... Misschien daarom da ze mij daar allemaal (echt !) zo graag zien .... Ik zijn ne goeie !!!!
Zeg, J.J., zie da uw madam da hier ni leest hé. Of ze laat u stante pede staan met uwen inboedel....
Oud 24 juli 2003, 16:44   #164
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
A man came to the Prophet (PBUH) and asked him, "O Messenger of Allah (SWT), who among people is most deserving of my good company?" He said, "Your mother." The man asked, "Then who?" The Prophet (PBUH) said, "Your mother." The man asked, "Then who?" The Prophet (PBUH) said, "Your mother." The man asked, "Then who?" The Prophet (PBUH) said, "Then your father."

(Bukhari and Muslim), See Sharh al-Sunnah, 13/4, Kitab al-birr wa'l-silah, bab birr al-walidayn
Dit gaat niet over het respect van de "man" ten opzichte van de "vrouw"! dit gaat over het respect van het "kind" ten opzichte van de "moeder"
Ik heb het al rechtgezet. Ik vind het een voorbeeld van de eerbied die Mohamed voor vrouwen had, als hij de moeder driemaal boven de vader plaatst.

Citaat:
verder staat in de koran dat de vader moet zorgen voor een goede gelovige man voor zijn dochter. De dochter mag dan inderdaad weigeren. Interessant echter is dat als een maagd zwijgt dit als bevestiging mag worden aanzien! Als je dus je dochter goed opgevoed hebt en geleerd van haar mond niet open te doen, dan zal ze inderdaad zwijgen nietwaar!
Zij moet vooral haar neus tussen zaken uithouden die haar niet aanbelangen, maar dat is iets anders dan zwijgen in het geheel.
Je kan echter moeilijk stellen dat een huwelijk haar niet aanbelangt...

Citaat:
hetzelfde interessante fenomeen vind ik in het vers over "there is no compulsion in religion"..... Zeer goed gevonden! Je bent inderdaad niet verplicht je te bekeren, maar dan moet je wel extra taksen betalen (dat is voor JOUW bescherming!!-). Als je die taks niet wil betalen mag je ter dood worden gebracht: eigen schuld dikke bult: "there is no compulsion in religion" goed hé!
Ik vind het voornamelijk opmerkelijk dat de niet-moslimgemeenschappen in de vroege Islam hun eigen rechtssysteem mochten behouden

Citaat:
Natuurlijk staan er vriendelijk verzen in de koran gericht aan de "volkeren van het boek" ! Er staat zelfs in dat de christenen hun "boek" moeten volgen want dat het van Allah kwam
Dat was echter in de periode toen Mohammed nog dacht dat zowel de Joden als de Christenen zich bij hem zouden aansluiten, hetgeen ze uiteindelijk niet gedaan hebben.

En dan komen de andere verzen...... degenen die we maar best even "over het hoofd" moeten zien, of "anders interpreteren". Nochtans: het is nog altijd zo dat de joden en de christenen (niet te vergeten de AFGODENDIENAARS, de ATHEISTEN en alle anderen) NIET de leer van Mohammed gevolgd hebben, dus welke verzen gelden dan?
Alle verzen. Mohamed maakt in zijn hele relaas duidelijk dat er drie dingen héél belangrijk zijn :
1. onderwerping aan God alleen en geloven in de dag des oordeels
2. een rechtschapen mens zijn
3. aan liefdadigheid doen
Ja, ik weet dat dit NIET de algemene "vijf pijlers van de Islam" zijn. Maar het is wél de kern van Mohameds boodschap, hij herhaalt het continu dat zij die in God geloven, rechtschapen zijn en "goede daden doen", hun beloning zullen vinden bij hun God.

Hij giet deze drie componenten dan in wetten, waarbij de onderwerping o.a. wordt gekristalliseerd in het bidden, het vasten en de bedevaart. Maar dat zijn voornamelijk uiterlijkheden.

Citaat:
Ik heb het niet over de mensen die de leer van Mohammed volgen, de ene al wat meer dan de andere. Ik heb het over w�*t die leer zegt en waartoe die legitimeert.
Ik ook Maar waartoe die legimiteert, daar bestaat nu juist een hoop discussie over. De ene schriftgeleerde bewijst met citaten dat zaken wel legitiem zijn, terwijl de andere dat met andere of soms zelfs dezelfde citaten tegenspreekt. Kom er dan eens uit...

Citaat:
Dat vele mannen hun vrouw slaan is algemeen geweten. Echter slechts de moslim mannen kunnen hun religie gebruiken om daar hun legitimatie in te vinden !
Dat moslims die welbekende vers (als zij volhardt in de boosheid, sla haar dan zacht, maar als zij berouw toont, behandel ze dan weer vriendelijk) kunnen gebruiken, weet ik wel. De christenen hebben trouwens lang genoeg de bijbel gebruikt als legimitatie om vrouwen uit te sluiten van religie (kunnen geen priester worden), aan de haard te houden en zelfs levend te verbranden...

Citaat:
Hafid Bouazza is nu net een van de weinigen die een soort van "vrijzinnige" westerse islam willen aanhangen. Hirshi Ali krijgt doodsbedreigingen omdat ze de positie van de allochtone moslima's in de openbaarheid wil brengen.
Jep. Maar ze bestaan, de mensen die de "vrijzinnige" Islam willen aanhangen, en die mensen hebben zelfs een hele reeks citaten uit de Koran, Sunnah en Hadiths om hun visie te staven. (zie enkele van de links die ik hier al gepost heb)

Citaat:
Zoals Elle al schreef in haar schitterend stukje hierboven: je romantiseert, je bent dwaas of je bent een under-cover moslim!
Kijk, ik heb het niet over de situatie. Ik heb het over de religie. Nu is er een belangrijk punt aan religies : een religie is niks zonder aanhangers, absoluut niks. Een boek moet geïnterpreteerd worden om toepasbaar te zijn in het dagelijkse leven.

Allez, stom voorbeeld : het slaan van vrouwen. Er staat :
Citaat:
4:34 Men are the protectors and maintainers of women, because Allah has given the one more (strength) than the other, and because they support them from their means. Therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in (the husband's) absence what Allah would have them guard. As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (Next), refuse to share their beds, (And last) beat them (lightly); but if they return to obedience, seek not against them Means (of annoyance): For Allah is Most High, great (above you all).
In welke situaties is het dan geoorloofd om je vrouw te slaan? Duidelijk is dat je eerst moet vermanen, dan moet weigeren om het bed te delen, en dan pas kan slaan (Yusuf Ali duidt aan dat het hier om licht slaan gaat, niet bij elkaar troeven, maar da's waarschijnlijk weer één van die vertalingsdiscussies vanwege de moeilijkheid van het arabisch). Maar er staat dat het gaat over vrouwen waarvan je ontrouw en slecht gedrag vreest. Wanneer heb je reden om dat te vrezen? Nu kan je beginnen met een oeverloze discussie, want dat staat er niet meer. D�*�*r zitten de verschillen tussen verschillende moslims. Wat de ene wel een reden vindt, is voor de andere helemaal géén reden. Zo zijn er talloze voorbeelden te geven.

Goed, interpretatie is dus onvermijdelijk. Wat blijkt nu als je de moslimgemeenschap van dichterbij bekijkt? Die interpretaties verschillen fundamenteel, en ook de nadruk die gelegd wordt op bepaalde delen. Wat blijkt nu? dat zelfs de meest fundamentele moslims maar een bepaald deel van de ganse Koran-Sunnah-Hadiths-verzameling gebruiken. De rest negeren ze gewoon. Omgekeerd zijn er dan de meest liberale, die de wetten negeren en op zoek gaan naar een algemeen waardenkader dat ze dan zelf terug praktisch gaan invullen. Daartussen vind je nog alle mogelijke schakeringen.

Van de Islam kan je dus alles maken. Jij geeft de ene kant, en ik wil gewoon maar eens de andere kant laten zien. Want die bestaat OOK.

met vriendelijke groeten
Oud 24 juli 2003, 17:01   #165
Sprot
Burger

Sprot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja inderdaad, een moslima zal nooit een niet-moslim huwen, dat staat zo in de Koran. Een moslima wil dat ook niet.
Georgske toch, zo naïef!
Een moslima MAG dat NIET!!! Een hemelsbreed verschil. Denk jij nu echt dat liefde zich houdt aan religies e.d.?

met vriendelijke groeten
Zeg, J.J., zie da uw madam da hier ni leest hé. Of ze laat u stante pede staan met uwen inboedel....
Ik lig nu al onder de sloef .... georg gaat nog gelijk krijgen !!!
http://dutch.faithfreedom.org/forum/
Sprot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 17:24   #166
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Darwin,
Zou het soms kunnen dat JIJ ooit werd afgewezen door een marokkaanse schoonheid? D�*t zou al veel uitleggen, maar troost je, elke man werd wel eens afgewezen..
Zomaar een ideetje...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 18:03   #167
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door georg
Islam op zich is het meest tolerante geloof dat ik ken. Islam predikt respect voor iedereen, ook voor ongelovigen
right!

Citaat:
1)
Zimmis (those in custody) are non-Muslim subjects who live in Muslim countries and agree to pay the Jizya (tribute) in exchange for protection and safety, and to be subject to Islamic law. These enjoy a permanent covenant.

Sheik Najih Ibrahim Ibn Abdulla summarizes the purpose of the Jizya. He says, quoting Ibn Qayyim al-Jawziyya, that the Jizya is enacted:

"...to spare the blood (of the Zimmis), to be a symbol of humiliation of the infidels and as an insult and punishment to them, and as the Shafi`ites indicate, the Jizya is offered in exchange for residing in an Islamic country." Thus Ibn Qayyim adds, "Since the entire religion belongs to God, it aims at humiliating ungodliness and its followers, and insulting them. Imposing the Jizya on the followers of ungodliness and oppressing them is required by God's religion. The Qur'anic text hints at this meaning when it says: `until they give the tribute by force with humiliation.' (Qur'an 9:29). What contradicts this is leaving the infidels to enjoy their might and practice their religion as they wish so that they would have power and authority."
hier kan je het volledige artikel lezen

1)
Zimmis are not allowed to build new churches, temples, or synagogues. They are allowed to renovate old churches or houses of worship provided they do not allow to add any new construction. "Old churches" are those which existed prior to Islamic conquests and are included in a peace accord by Muslims. Construction of any church, temple, or synagogue in the Arab Peninsula (Saudi Arabia) is prohibited. It is the land of the Prophet and only Islam should prevail there. Yet, Muslims, if they wish, are permitted to demolish all non-Muslim houses of worship in any land they conquer.

2)
Zimmis are not allowed to pray or read their sacred books out loud at home or in churches, lest Muslims hear their prayers.

3)
Zimmis are not allowed to print their religious books or sell them in public places and markets. They are allowed to publish and sell them among their own people, in their churches and temples.

4)
Zimmis are not allowed to install the cross on their houses or churches since it is a symbol of infidelity.

5)
Zimmis are not permitted to broadcast or display their ceremonial religious rituals on radio or television or to use the media or to publish any picture of their religious ceremonies in newspaper and magazines.

6)
Zimmis are not allowed to congregate in the streets during their religious festivals; rather, each must quietly make his way to his church or temple.

7)
Zimmis are not allowed to join the army unless there is indispensable need for them in which case they are not allowed to assume leadership positions but are considered mercenaries.

Islam predikt respect voor iedereen, ook voor ongelovigen! ja hoor!

Circe,

Ik was vorig jaar in Tunesië tijdens de Ramadan en ik zag met eigen ogen:
een kristelijke kerk in 7 grote steden, waarvan één Av. Habib Bourguiba, de luxeboulevard van Tunis, (naar lokale normen dan toch) die ruim kristelijk drukwerk ter beschikking vh publiek stelden...
publiciteit voor een katholiek meisjesinternaat in Tunis
Ik wasook al in Egypte, Turkije en Palestina .
In Egypte zag ik de kristelijke koptische kerken (de koptische primaat is één van de belangrijke hoogwaardigheidsbekleders in de egyptische staat)
In Turkije was er niet veel minder;

In Palestina is er Betlehem dat ruim aanvaard is door de moslims... Wees gerust dat d�*�*r ook religieuze litteratuur te koop is!
Je tekst bestaat dus waarschijnlijk wel, maar je kan 100%zeker zijn dat hij d�*�*r dan toch niet opgevolgd wordt!!
Jouw tekst lijkt uit één of andere Wahabitische kop te zijn gekomen
Toch FF serieus blijven!!(hoeveel Wahabieten zouden er hier in België onder de Turken en Marokkanen zijn, denk je?)Zo ongeveer alsof je België zou beoordelen op de congresresoluties vh zwartblok..
Oud 24 juli 2003, 18:25   #168
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Ddarwin,
Zou het soms kunnen dat JIJ ooit werd afgewezen door een marokkaanse schoonheid? D�*t zou al veel uitleggen, maar troost je, elke man werd wel eens afgewezen..
Zomaar een ideetje...

Moslimmeisjes mogen zich normaal gezien niet ontharen tot aan hun huwelijk. Zo'n bosberen moet Darwin waarschijnlijk niet hebben....
Oud 24 juli 2003, 19:28   #169
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ddarwin,
Zomaar een ideetje...

Moslimmeisjes mogen zich normaal gezien niet ontharen tot aan hun huwelijk. Zo'n bosberen moet Darwin waarschijnlijk niet hebben....
Bah, ze was getrouwd
Oud 24 juli 2003, 21:44   #170
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ddarwin,
Zomaar een ideetje...
Hier wil ik wel eens even op ingaan.

Toen de Shah van Perzië nog aan de macht was heb ik inderdaad heel kort een beeldmooi Iraans meisje, Sharareh genaamd (zij zelf hoorde liever Sherri), gekend. Ze woonde in Koeweit waar haar vader leraar was en was zinnens voor ingenieur te studeren. Ze maakten toen met twee families een 'tour d' Europe'.

Koeweit lag echter niet dicht bij de deur en het bleef dan ook bij die vakantie en ik ben haar uit het zicht verloren.
Ergens moet ik nog een briefje van haar liggen hebben met "I love you my dear" op. Helaas vind ik het niet meer terug.

Telkens als er daar in de buurt iets gebeurt vraag ik me af hoe het met haar zou zijn. Waren ze teruggekeerd naar Iran toen de Shah ten val kwam of waren ze in Koeweit gebleven? En als ze naar Iran gegaan waren, zou ze daar dan ook rondlopen als een zwart spook? Of zouden ze gevlucht zijn naar de Verenigde Staten en zou ze daar nu aan het betogen zijn voor de 'bevrijding' van Iran?

Of als ze in Koeweit gebleven waren, dan moeten ze ook de inval door Saddam Hoessein meegemaakt hebben en de eerste Golfoorlog.

Voorts heb ik in mijn vriendenkring inderdaad ook een Marokkaanse.

Maar die heb ik leren kennen toen ik al j�*�*�*ren op het Vlaams Blok stemde omdat dat de enige partij is die de westerse cultuur tegen de islam verdedigt.

PS : mijn 'islamofobie' heb ik in de jaren tachtig bij Agalev opgedaan door met een gematigde islamleraar te spreken. En die sprak toen beter Nederlands dan die Cevdarli van de SP.a nu. Sindsdien is mijn islamofobie enkel nog gegroeid. Door onder andere de Koran te lezen en de Hadith. Als het westen het wil is het zo gedaan met de islam. Maar men moet het nog willen ook hé. Mijn vermoeden is dat de meerderheid van de mensen liever een 'good show' willen waarbij er 'iets te beleven valt', dan dat alles rustig en vredig maar 'saai' geregeld en opgelost wordt. In plaats van 'containment' zal het dus een 'Clash of Cultures' worden vrees ik. Mijn voorkeur gaat naar het eerste, de sociale krachten in de samenleving lijken daarentegen steeds meer aan te sturen op het tweede.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 23:23   #171
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Mijn vermoeden is dat de meerderheid van de mensen liever een 'good show' willen waarbij er 'iets te beleven valt', dan dat alles rustig en vredig maar 'saai' geregeld en opgelost wordt.
Darwin,
Niet een meerderheid van de mensen, een meerderheid van de VTM-kijkers of de zwartblokkiezers, als je wil. Ik wéét dat beide fenomen elkaar niet volledig overlappen, maar laten we dan zeggen "een meerderheid uit een bepaalde groep", ipv gewoon "een meerderheid".
Oud 25 juli 2003, 00:13   #172
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vrouw van mijn Palestijnse collega (steevast met hoofddoek, hoewel hij dat niet verplicht) is nu alleen een maand op reis.
Nou zo'n overtuigde moslima zal ze dan wel niet zijn! Moslima's mogen slechts maximaal gedurende DRIE dagen alleen op reis.

Zelfs alleen een vliegtuig nemen mag niet echt, want ook die drie dagen worden omgerekend in de afstand die men toen in die tijd kon afleggen: ze mag niet verder dan 45km van huis gaan geloof ik!
En waar heeft Mohamed dat gezegd? (oprechte vraag, ik ken niet alle hadiths, de sunna en de Koran van buiten )
Citaat:
Ayaan Hirshi Ali is nu net iemand die als ONDERDRUKTE moslima werd opgevoed en ondertussen die religie heeft afgezworen.
Net daarom wordt ze door zovele moslims uitgespuwd! De waarheid mag niet gezegd worden en nog veel minder aan het licht gebracht.
Misschien kan je haar boek "De Zoontjesfabriek" eens lezen!
Juist, ze is geen moslima meer, en maakt dat heel duidelijk. Maar :
Citaat:
Ze krijgt officiële steun betuigingen uit allerlei hoeken — van de Vrouwenalliantie tot moslimorganisaties, van Nederlandse journalistes tot mannen van Marokkaanse origine, zoals Hafid Bouazza — maar ook gruwelijke reacties uit de moslim gemeenschap die slechts bevestigen waar zij zich zo tegen verzet. (bron : De Groene Amsterdammer)

Hett blijft wél een feit dat er genoeg citaten kunnen worden aangevoerd om een hele hoop dingen te hekelen.

De gearrangeerde huwelijken :
Citaat:
My father married me to his nephew, and I did not like this match, so I complained to the Messenger of Allah (PBUH). He said to me: `Accept what your father has arranged.' I said, `I do not wish to accept what my father has arranged.' He said, `Then this marriage is invalid, go and marry whomever you wish.' I said, `I have accepted what my father has arranged, but I wanted women to know that fathers have no right in their daughter's matters (i.e. they have no right to force a marriage on them).

See Fath al-Bari, 9/194, Kitab al-nikah, bab ikrah al-bint 'ala al-zawaj; Ibn Majah, 1/602, Kitab al-nikah, bab man zawwaja ibnatahu wa hiya karihah; al-Mabsut 5/2.
De minderwaardige positie van de vrouw :
Citaat:
A man came to the Prophet (PBUH) and asked him, "O Messenger of Allah (SWT), who among people is most deserving of my good company?" He said, "Your mother." The man asked, "Then who?" The Prophet (PBUH) said, "Your mother." The man asked, "Then who?" The Prophet (PBUH) said, "Your mother." The man asked, "Then who?" The Prophet (PBUH) said, "Then your father."

(Bukhari and Muslim), See Sharh al-Sunnah, 13/4, Kitab al-birr wa'l-silah, bab birr al-walidayn
Voorts wordt er in dit hele verhaal één belangrijke factor vergeten : volgens de Islam is een goede vrouw weliswaar gehoorzaam aan haar man, maar volgens de Islam moet diezelfde man zijn vrouw ook met respect behandelen. De onderdrukking van de vrouw kan bezwaarlijk "respectvol" genoemd worden...

met vriendelijke groeten

Rond de vrouw in de Islam is volgend boek aan te raden :

een vertaling door Nasiruddin Al-Khattab van het boek
The Ideal Muslimah
(Dr. Muhammad Ali Al-Hashimi )

Absoluut GEEN moderne interpretatie van de Islam (stelt : de vrouw moet gehoorzaam zijn aan de man enz enz), wél een genuanceerder beeld van wat Islam nu wel zegt en wat niet over de moslima.

(volledige boek is te lezen op het internet : http://www.usc.edu/dept/MSA/humanrel...idealmuslimah/ )
[size=4]Wil je weten wat de bijbel zegt?[/size]
Kijk dan ook eens hier:RAPE AND ABUSE ACCORDING TO GODS WILL
op deze link kan je 't terugvinden...:
http://forums.govteen.com/showthread...threadid=13263

,
Die onderdrukking van de vrouw buiten de westerse wereld is wel degelijk reëel, en niet alléén in de islamlanden . De Islam wordt hiervoor als excuus gebruikt, misbruikt is het juiste woord.
Ik vond dit interessant tekstje op het net, vol bijbelverwijzingen... Ik heb ze niet geverifiëerd, en 't is duidelijk niet volledig, maar 't geeft je een ideetje waar we hier in Europa zolang achterliepen (Bush, Ierland, Griekenland, Polen en Rome nog altijd, trouwens! maar ik vergeet er een boel...)

Het tekstje staat op een forum en de commentaren en discussie erna besparen jullie het zoeken naar je bijbel...(als vrijzinnige bezit ik de bijbel in 3 talen en de koran in 't Frans, en ik heb beide gelezen ook, wat waarschijnlijk meer is dan sommige mensen, die gewoon propagandamateriaal copiëren van de FFI-site)

Quotes derive from the Old and New Testament using translations from 11 different bibles.

Whenever we read the obscene stories, the voluptuous debaucheries, the cruel and torturous executions, the unrelenting vindictiveness with which more than half the Bible is filled, it would be more consistent that we call it the word of a demon than the word of god.
-Thomas Jefferson

Rape victim must marry rapist (and rapist pays her father some money).
Deuteronomy 22:28
Soldiers are allowed to marry and engage in forced intercourse with female captives (maybe you shouldn't send the Bible w/ your son when he goes off to war).
Deuteronomy 21:10-14
Lot offers his daughters to be gang-raped by a mob.
Genesis 19
There was no punishment for Lot's abhorrent act. In fact, God sent two angels to save Lot from the upcoming destruction of his city right after the above incident.
Genesis 19:15
Sadistic ritual a wife is supposed to endure if her husband is 'jealous' or suspects adultery. The ritual is performed by a priest and is supposed to induce an abortion.
Numbers 5:11-29
If a husband questions the virginity of his wife, she is to be examined before the elders of the city.
Deueteronomy 22:13

[b]En wij hier maar verontwaardigd doen over die "schandalige" koran...[/b]
Oud 25 juli 2003, 10:16   #173
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PS : mijn 'islamofobie' heb ik in de jaren tachtig bij Agalev opgedaan door met een gematigde islamleraar te spreken. En die sprak toen beter Nederlands dan die Cevdarli van de SP.a nu. Sindsdien is mijn islamofobie enkel nog gegroeid. Door onder andere de Koran te lezen en de Hadith. Als het westen het wil is het zo gedaan met de islam. Maar men moet het nog willen ook hé. Mijn vermoeden is dat de meerderheid van de mensen liever een 'good show' willen waarbij er 'iets te beleven valt', dan dat alles rustig en vredig maar 'saai' geregeld en opgelost wordt. In plaats van 'containment' zal het dus een 'Clash of Cultures' worden vrees ik. Mijn voorkeur gaat naar het eerste, de sociale krachten in de samenleving lijken daarentegen steeds meer aan te sturen op het tweede.
En hoe exact zou het "zo gedaan zijn" met de Islam? Als jij een beetje, een héél klein beetje nadenkt, weet je ook dat van het ogenblik dat je de Islam aanvalt, je ELKE moslim een "vrijkaart" geeft om terug te vechten. Zo ook met het Jodendom trouwens, dat zijn niet meer de lammetjes die zich gewillig naar de slachtbank laten voeren.

Hoe zou jij dan de Islam doen verdwijnen?

met vriendelijke groeten
Oud 25 juli 2003, 11:12   #174
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En hoe exact zou het "zo gedaan zijn" met de Islam? Als jij een beetje, een héél klein beetje nadenkt, weet je ook dat van het ogenblik dat je de Islam aanvalt, je ELKE moslim een "vrijkaart" geeft om terug te vechten. Zo ook met het Jodendom trouwens, dat zijn niet meer de lammetjes die zich gewillig naar de slachtbank laten voeren.

met vriendelijke groeten
Ik ga dat niet doen hé. Dat moet uitgaan van een brede concensus onder de bevolking. Als de meerderheid van de bevolking vindt dat Europa moet geïslamiseerd worden leg ik mij daar bij neer.

De beste manier om de islam te counteren is de islam met zichzelf te confronteren. De strategie die de Amerikanen tegenover het communisme hebben gevoerd. Een ijzeren gordijn rond de moslimwereld leggen en niet als neokolonialisten met troepen terplaatse gaan vechten.

En laat ze dan maar gaar stoven. En op hun eigen ritme de "Verlichting" ontdekken als ze dat zelf willen. Dan heeft de rest van de wereld er geen last meer van en kan die de échte problemen als milieu en overbevolking aanpakken.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 12:36   #175
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

met vriendelijke groeten
Ik ga dat niet doen hé. Dat moet uitgaan van een brede concensus onder de bevolking. Als de meerderheid van de bevolking vindt dat Europa moet geïslamiseerd worden leg ik mij daar bij neer.

De beste manier om de islam te counteren is de islam met zichzelf te confronteren. De strategie die de Amerikanen tegenover het communisme hebben gevoerd. Een ijzeren gordijn rond de moslimwereld leggen en niet als neokolonialisten met troepen terplaatse gaan vechten.

En laat ze dan maar gaar stoven. En op hun eigen ritme de "Verlichting" ontdekken als ze dat zelf willen. Dan heeft de rest van de wereld er geen last meer van en kan die de échte problemen als milieu en overbevolking aanpakken.
buah ja, daar valt al iets voor te zeggen misschien. Blijft nog wel het probleem dat, in tegenstelling tot de communisten, moslims géén uitstervend ras zijn in Europa. Ga je die dan ook allemaal in ommuurde ghetto's steken?
Oud 25 juli 2003, 16:25   #176
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

"Europa is het kerkhof der religies" heb ik ooit iemand horen zeggen.

We kunnen tenminste ons best doen om die reputatie hoog te houden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 16:49   #177
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Leuk gezegd, laten we onze eer hoog houden!!!
Oud 25 juli 2003, 16:51   #178
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu we toch bezig zijn met de citaten, nog enkele van Albertje :
"Wetenschap zonder religie is kreupel, religie zonder wetenschap is blind."

"Om een onberispelijk lid van een schaapskudde te zijn, moet men vóór alles een schaap zijn."

Maar toch mijn favorieten :

[size=4]"The further the spiritual evolution of mankind advances, the more certain it seems to me that the path to genuine religiosity does not lie through the fear of life, and the fear of death, and blind faith, but through striving after rational knowledge." [/size]

[size=4]"A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties and needs; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by fear of punishment and hope of reward after death." [/size]
Oud 25 juli 2003, 17:36   #179
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

met vriendelijke groeten

Ondertussen lijkt het me een beter en véél eenvoudiger idee , gewoon een gemodernizeerde versie van de islam terug te exporteren uit Europa naar die landen, middels C& A, H & M, IKEA en McDonalds
Dat gebeurt wel vanzelf, juist wat in de goede richting helpen
In Marokko en Tunesië wordt de pil al uitgedeeld in de dorpen....
Oud 25 juli 2003, 19:00   #180
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen lijkt het me een beter en véél eenvoudiger idee , gewoon een gemodernizeerde versie van de islam terug te exporteren uit Europa naar die landen, middels C& A, H & M, IKEA en McDonalds
Dat gebeurt wel vanzelf, juist wat in de goede richting helpen
In Marokko en Tunesië wordt de pil al uitgedeeld in de dorpen....
Ik raad u aan om eens te gaan leuren bij moslims (of moslimfora) met de idee om de Islam te moderniseren en aan te passen: u zal er onmiddelijk uitgebonjourd worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be