Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2006, 23:56   #161
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Wil je nu de leugens betreffende de massavernietigingswapens in Irak goedpraten omdat er zich een probleem voordoet in het buurland ?
Neen. Ik wil weten wat jullie oplossing is met het Iraans probleem.

Vet weinig, me dunkt.

M.a.w., nog een geluk dat de V.S. er zijn, want zij zullen het mogen oplossen.
Oud 15 januari 2006, 00:36   #162
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Der Spiegel interviewde eind oktober Donald Rumsfeld waarbij ook Iran ter sprake kwam. Wie het gaat oplossen is misschien nog niet zo duidelijk, wie het niet gaat doen al meer zoals geïllustreerd door volgend fragment :

SPIEGEL: The US is trying to make the case in the United Nations Security Council.

Rumsfeld: I would not say that. I thought France, Germany and the UK were working on that problem.

SPIEGEL: What kind of sanctions are we talking about?

Rumsfeld: I'm not talking about sanctions. I thought you, and the U.K. and France were.

SPIEGEL: You aren't?

Rumsfeld: I'm not talking about sanctions. You've got the lead. Well, lead!

SPIEGEL: You mean the Europeans.

Rumsfeld: Sure. My Goodness, Iran is your neighbour. We don't have to do everything!

SPIEGEL: We are in the middle of regime change in Germany...

Rumsfeld: ... that's hardly the phrase I would have selected.

Bron hier
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 01:02   #163
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De betweters die luidop roepen en brullen telkens de Amerikanen afkomen met zware intenties zijn nu aan zet.
België kan beginnen met alle atoomwapens hier al op te ruimen.
Het maakt geen indruk te roepen "jullie moeten je atoomwapens wegdoen" indien die hier in volle illegaliteit staan te blinken.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 01:29   #164
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
België kan beginnen met alle atoomwapens hier al op te ruimen.
Het maakt geen indruk te roepen "jullie moeten je atoomwapens wegdoen" indien die hier in volle illegaliteit staan te blinken.
Briljant idee, feremans: wij breken onze wapens af, en geven aan Iran de mogelijkheid er te bouwen...gij waart zeker de 1ste van de klas vroeger?Waarom ons niet gewoon onderwerpen aan de Arabieren, en op deze manier alle onlusten en/of oorlogen uit de weg gaan?Kop in het zand en kont in de lucht, wijd open.Uw idee verdient de komplimenten van de jury...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 01:31   #165
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

1. Israël hoort niet thuis in het Midden-Oosten.
2. De Arabieren willen de Israëliërs niet. Aan wie ligt de schuld? Hoe komt het dat de Arabieren niet véél houden van de onderdrukte,gepeste,afgeperste, .. kortom nakomelingen van de 6 miljoen joden???

Nu gaan jullie misschien afvragen wat het te maken heeft met een aanval op Iran. Wel, als Ahmedinejad zegt dat de zionisten TERUG naar Europa moeten, en dat de Israëlische staat van de kaart moet geveegd worden. Dan heeft hij de steun van de Islamtische bevolking. Een aanval op Iran zal de haat tegen de Israëlische staat nog vergroten.

Beste is dat de joden, vrijwillig, naar Amerika emigreren. En hopen dat ze over 1000 jaar terug zullen mogen komen. Ze mogen in Amerika wachten op hun messiah.

Het kan best zijn dat ze modernste wapens hebben, dat ze geld hebben, .. Zolang er géén verzoening is tussen de volkeren, kan er géén vrede bereikt worden. Geschiedenis heeft ons aangetoond dat de Joden nooit met rust zijn gelaten. Hoe zou dat nu komen? De goyim hebben iets tegen de volgelingen van Mozes, ze zullen ook verbranden in de hel.

Conclusie: de zionisten in Israël moeten naar Amerika verhuizen, en de moslims in Europa naar Afrika/Azië

PEACE!
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 01:49   #166
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JusticeLover Bekijk bericht
1. Israël hoort niet thuis in het Midden-Oosten.
2. De Arabieren willen de Israëliërs niet. Aan wie ligt de schuld? Hoe komt het dat de Arabieren niet véél houden van de onderdrukte,gepeste,afgeperste, .. kortom nakomelingen van de 6 miljoen joden???

Nu gaan jullie misschien afvragen wat het te maken heeft met een aanval op Iran. Wel, als Ahmedinejad zegt dat de zionisten TERUG naar Europa moeten, en dat de Israëlische staat van de kaart moet geveegd worden. Dan heeft hij de steun van de Islamtische bevolking. Een aanval op Iran zal de haat tegen de Israëlische staat nog vergroten.

Beste is dat de joden, vrijwillig, naar Amerika emigreren. En hopen dat ze over 1000 jaar terug zullen mogen komen. Ze mogen in Amerika wachten op hun messiah.

Het kan best zijn dat ze modernste wapens hebben, dat ze geld hebben, .. Zolang er géén verzoening is tussen de volkeren, kan er géén vrede bereikt worden. Geschiedenis heeft ons aangetoond dat de Joden nooit met rust zijn gelaten. Hoe zou dat nu komen? De goyim hebben iets tegen de volgelingen van Mozes, ze zullen ook verbranden in de hel.

Conclusie: de zionisten in Israël moeten naar Amerika verhuizen, en de moslims in Europa naar Afrika/Azië

PEACE!
Mss kunnen we de Joden opnemen als we de andere personen, die hier minder thuis horen dan de Joden in Israël, door Iran en de andere mosimlanden worden opgenomen...
Een soort ruilhandel...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 01:55   #167
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Mss kunnen we de Joden opnemen als we de andere personen, die hier minder thuis horen dan de Joden in Israël, door Iran en de andere mosimlanden worden opgenomen...
Een soort ruilhandel...
Ja, zoiets bedoel ik
Oud 15 januari 2006, 01:56   #168
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Vet weinig, me dunkt.
De oplossing is: leer ermee leven.

Citaat:
De VS heeft momenteel geen zin in een nieuw militair avontuur.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 01:57   #169
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Mss kunnen we de Joden opnemen als we de andere personen, die hier minder thuis horen dan de Joden in Israël, door Iran en de andere mosimlanden worden opgenomen...Een soort ruilhandel...
Maar Israel is het enige ontwikkelde gebied in het midden-oosten. Gaan we hun dat ook nog afpakken?
Oud 15 januari 2006, 02:00   #170
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Maar Israel is het enige ontwikkelde gebied in het midden-oosten. Gaan we hun dat ook nog afpakken?
Jullie moeten zorgen voor hun veiligheid.

(wat hebben jullie afgepakt? )
Oud 15 januari 2006, 02:05   #171
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Jullie moeten zorgen voor hun veiligheid.

(wat hebben jullie afgepakt? )
Israel heeft Europa of de VS niet nodig om voor hun veiligheid te zorgen. Dat hebben ze al een paar keer bewezen en de volgende keer zullen ze het ook wel doen.

(bij wijze van spreken)
Oud 15 januari 2006, 02:08   #172
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik hou het op de romeinse wijsheid dat wie vrede wil zich moet voorbereiden op oorlog.
De oude Romeinen deinsden er dan ook niet voor terug om volksstammen die zich verzetten tegen het Romeins imperialisme compleet uit te roeien. Dat hun cultuur twee millenia in het verleden ligt kan dienen als verzachtende omstandigheid voor hun barbarij, maar dat betekent niet dat we hun voorbeeld moeten volgen.

Ik hou het op de christelijke wijsheid dat wie het zwaard hanteert, door het zwaard zal vergaan.

Oud 15 januari 2006, 02:12   #173
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Israel heeft Europa of de VS niet nodig om voor hun veiligheid te zorgen. Dat hebben ze al een paar keer bewezen en de volgende keer zullen ze het ook wel doen.

(bij wijze van spreken)
Ik zal proberen concreter te zijn. Zolang de Israëlische staat bestaat, zijn de Arabische en Islamitische landen in het Midden-Oosten niet veilig. Het gebied wrodt bewoond door miljoenen Arabieren/Moslims, ze hebben dezelfde taal,godsdienst,tradities, .. Noem maar op. Dan komen de kolonisten hun gebied afpakken. Natuurlijk zitten er collaborateurs tussen de Arabieren (degene die grond hebben verkocht aan zionisten, of degene die niet naar de geestelijke leiders hebben geluisterd en het Islamtische Osmaanse Rijk hebben aangevallen, ...). Toch zijn de moslims niet te spreken over de joodse staat.

Een gezamelijke aanval op Israël is gewenst en zal ook gebeuren. Eens de Arabieren in Israël de meerderheid vormen!

(Ik ben tegen oorlog. Het liefste van allemaal zie ik dat joden en moslims samen in vrede leven. Maar dat is onmogelijk. We moeten niemand bedriegen, twee volkeren kunnen niet samen leven.)
Oud 15 januari 2006, 02:19   #174
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, hopelijk wint de Europese strategie het van die van de VS.. Dus niets doen...

En als Iran dan toch zijn bom(men) gaat misbruiken, kunnen we nog altijd lekker zeggen dat het de schuld is van de Amerikanen omdat.. ze niets gedaan hebben...

[SIZE=1]Hopelijk heeft de sterke EU tegen die tijd een grondwet...[/SIZE]
Wel ergens is dat wel de fout van de US aan eene kant zeggen ze Europa moet sterk worden (refereer naar crisis (ex-)Yougoslavie) en langs andere kant zeggen ze liever niet te sterk dus op dit gebied moeten we altijd beetje kijken naar big brother Usa dus ah Europa is volgens mij machteloos en kan alleen maar onderhandelen en rede gebruiken...

En hopelijk komt het boeltje in Europa op orde annyway

Wat ik wel niet wilt is een europa die zich voortbeweegt gelijk de usa gelijk deze dit nu doet...doet me denken aan een bombastiche loopse olifant.

maar langs andere kant geef ik wel toe dat niet iedereen wilt luisteren naar de rede en in regime's is die ook vaak zoek ;dus dan is mischien invasie en of ontmanteling nodig is.

maar het ding is dan wat komt er in de plaats en das nooit zeker ik denk dat de laaste 60 jaar ofzo veel landen zo verdwenen zijn in ons achterhoofd waarna er na termijn vreselijke dingen gebeuren die niet te bevatten zijn of vergeten blijven.

afganistan ectra noem maar op...

Maar andere landen zijn wel positiever geevolueerd nu mischien hillarisch ik kan geen opnoemen.

Mischien is dit omdat ze geen ruzie maken en niet opvallen de mens is nu eenmaal aangetrokken tot melo-dramatiek dacht ik.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 07:29   #175
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:

Vet weinig, me dunkt.

Ik weet niet wat je bedoelt met 'jullie'. Ik kan alleen voor mezelf spreken.
Ik heb weinig vertrouwen in die boze man van Iran. Hij heeft lef, een grote smoel en spreekt gevaarlijke taal, maar tot nog toe heb ik heb nog niet horen liegen. Van de grote boze man in Amerika kan ik dat niet zeggen. Die doet niks anders dan liegen met veel dodelijke gevolgen. Dus hopelijk moeit die man zich niet te fel, in naam van de mensenrechten.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 07:31   #176
Jampie
Minister

Standaard

De oplossingen van Bush kennen we ondertussen. Dat hebben ze deze week nogmaals bewezen door een paar huizen te bombarderen waar onschuldige mensen in woonden. Wat een geluk dat de Amerikanen er zijn...
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 09:29   #177
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(bij wijze van spreken)
1 Israel krijgt zestien miljoen dollar subsidie van de VS per dag

2 De Yom Kippour oorlog, die luttele momenten duurde, vrat 2 jaar budget op

En vanwaar denk je dat al die vliegtuigen en bewapening komen?

Laatst gewijzigd door lombas : 15 januari 2006 om 09:29.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 09:33   #178
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal proberen concreter te zijn. Zolang de Israëlische staat bestaat, zijn de Arabische en Islamitische landen in het Midden-Oosten niet veilig.
1 Libanon: (meerderheid!) orthodoxe christenen, joden
2 Egypte: koptische christenen
3 Iraq: orthodoxe christenen, joden
4 Syrie: orthodoxe christenen, joden
5 Iran: orthodoxe christenen, joden

Het ligt niet zozeer aan religie, maar aan "IMAGE", het beeld dat joden de arme Palestijnen onderdrukken. Dat kan al ten dele opgelost worden door het eindelijk loslaten van de Gaza-strook en het ofwel mede Palestina verklaren van de Westelijke Jordaanoever of dat stuk land terug te geven aan Jordanie (zoals de Sinai al naar Egypte terugging).

Het probleem ligt niet bij joden, noch bij moslims, het probleem ligt bij de sympathie die de Palestijnse zaak krijgt, en de weerzin van de staat Israel daarop.
Oud 15 januari 2006, 10:49   #179
reinaut
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Iran, zou duidelijk een gevaar kunnen worden voor de wereldvrede.
Irak, was dat duidelijk niet, maar de VS ging er wel een nooitgeziene chaos creëren, met het daaropvolgend terrorisme als gevolg. Indien Bush een paar jaar geleden zijn verstand had gebruikt wat betreft Irak, kon hij nu een vuist maken tegen Iran. Ik ben aldus benieuwd of de Amerikaanse bevolking "carte blanche" aan "the white house" gaat blijven geven.
Iran zal ongetwijfeld een van de meest moeilijk politieke vraagstukken vormen op de internationale scene. Maar een interventie van de VS lijkt uitgesloten: zowel politiek, de Amerikaanse bevolking die oorlog beu is, als financieel, voornamelijk het enorme deficit op de begroting. Een internationale coalitie tegen een land dat energie wil opwekken, zal moeilijk gevormd kunnen worden na het debacle in Irak. Bovendien is het gedrag van vele westerse staten hypocriet te noemen. Frankrijk, VS, GB,... beschikken allemaal over kernwapens, vele andere landen (waaronder België) kunnen binnen beperkte periode zelf een ontwikkelen. Het blijft hoe dan ook een moeilijke situatie, die kan escaleren. Belangrijk bij zo een escalatie zal de reactie van onder andere de EU zijn. Misschien kan de kwestie Iran de EU dwingen tot een verdere militaire samenwerking dwingen (m.a.w. het oprichten van een Europese strijdkracht).
reinaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 11:58   #180
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik zal proberen concreter te zijn. Zolang de Israëlische staat bestaat, zijn de Arabische en Islamitische landen in het Midden-Oosten niet veilig. Het gebied wrodt bewoond door miljoenen Arabieren/Moslims, ze hebben dezelfde taal,godsdienst,tradities, .. Noem maar op. Dan komen de kolonisten hun gebied afpakken. Natuurlijk zitten er collaborateurs tussen de Arabieren (degene die grond hebben verkocht aan zionisten, of degene die niet naar de geestelijke leiders hebben geluisterd en het Islamtische Osmaanse Rijk hebben aangevallen, ...). Toch zijn de moslims niet te spreken over de joodse staat.

Een gezamelijke aanval op Israël is gewenst en zal ook gebeuren. Eens de Arabieren in Israël de meerderheid vormen!

(Ik ben tegen oorlog. Het liefste van allemaal zie ik dat joden en moslims samen in vrede leven. Maar dat is onmogelijk. We moeten niemand bedriegen, twee volkeren kunnen niet samen leven.)
Het Iraelisch-Palestijnse conflict is zo ingewikkeld omdat beide partijen gelijk hebben. De Joden kun je na 60 jaar niet meer verdrijven, en de Palestijnen zijn onterecht verdreven.
Hier past slechts een paradoxaal realisme aan beide zijden : doe het onmogelijke door samen als buren te leven. Het lijkt er op dat ze dit samen niet voor elkaar zullen krijgen, dus internationale hulp / dwang is waarschijnlijk nodig.
Vermits vooral Israel daarin concessies zal moeten doen, is de rol van de sponsors en supporters van Israel cruciaal. Amerika moet worden beinvloed door bijoorbeeld Europa en een atypisch land als Turkije. Plezant wordt de oplossing nooit, maar de permanente oorlogstoestand is voor niemand goed. Israeliers en Palestijnen zijn de strijd moe, afgezien van het stel Joodse en Palestijnse extremisten die altijd de pers halen.
oeps is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be