![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vet weinig, me dunkt. M.a.w., nog een geluk dat de V.S. er zijn, want zij zullen het mogen oplossen. |
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Minister
|
Der Spiegel interviewde eind oktober Donald Rumsfeld waarbij ook Iran ter sprake kwam. Wie het gaat oplossen is misschien nog niet zo duidelijk, wie het niet gaat doen al meer zoals geïllustreerd door volgend fragment :
SPIEGEL: The US is trying to make the case in the United Nations Security Council. Rumsfeld: I would not say that. I thought France, Germany and the UK were working on that problem. SPIEGEL: What kind of sanctions are we talking about? Rumsfeld: I'm not talking about sanctions. I thought you, and the U.K. and France were. SPIEGEL: You aren't? Rumsfeld: I'm not talking about sanctions. You've got the lead. Well, lead! SPIEGEL: You mean the Europeans. Rumsfeld: Sure. My Goodness, Iran is your neighbour. We don't have to do everything! SPIEGEL: We are in the middle of regime change in Germany... Rumsfeld: ... that's hardly the phrase I would have selected. Bron hier |
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het maakt geen indruk te roepen "jullie moeten je atoomwapens wegdoen" indien die hier in volle illegaliteit staan te blinken. |
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Banneling
|
1. Israël hoort niet thuis in het Midden-Oosten.
2. De Arabieren willen de Israëliërs niet. Aan wie ligt de schuld? Hoe komt het dat de Arabieren niet véél houden van de onderdrukte,gepeste,afgeperste, .. kortom nakomelingen van de 6 miljoen joden??? Nu gaan jullie misschien afvragen wat het te maken heeft met een aanval op Iran. Wel, als Ahmedinejad zegt dat de zionisten TERUG naar Europa moeten, en dat de Israëlische staat van de kaart moet geveegd worden. Dan heeft hij de steun van de Islamtische bevolking. Een aanval op Iran zal de haat tegen de Israëlische staat nog vergroten. Beste is dat de joden, vrijwillig, naar Amerika emigreren. En hopen dat ze over 1000 jaar terug zullen mogen komen. Ze mogen in Amerika wachten op hun messiah. Het kan best zijn dat ze modernste wapens hebben, dat ze geld hebben, .. Zolang er géén verzoening is tussen de volkeren, kan er géén vrede bereikt worden. Geschiedenis heeft ons aangetoond dat de Joden nooit met rust zijn gelaten. Hoe zou dat nu komen? De goyim hebben iets tegen de volgelingen van Mozes, ze zullen ook verbranden in de hel. Conclusie: de zionisten in Israël moeten naar Amerika verhuizen, en de moslims in Europa naar Afrika/Azië PEACE! |
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een soort ruilhandel... |
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#168 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#169 |
|
Minister
|
Maar Israel is het enige ontwikkelde gebied in het midden-oosten. Gaan we hun dat ook nog afpakken?
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Minister
|
Citaat:
(bij wijze van spreken) |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik hou het op de christelijke wijsheid dat wie het zwaard hanteert, door het zwaard zal vergaan. _________________________________ Parthia delenda est De Openbaringen, 5910 |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een gezamelijke aanval op Israël is gewenst en zal ook gebeuren. Eens de Arabieren in Israël de meerderheid vormen! (Ik ben tegen oorlog. Het liefste van allemaal zie ik dat joden en moslims samen in vrede leven. Maar dat is onmogelijk. We moeten niemand bedriegen, twee volkeren kunnen niet samen leven.) |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
En hopelijk komt het boeltje in Europa op orde annyway Wat ik wel niet wilt is een europa die zich voortbeweegt gelijk de usa gelijk deze dit nu doet...doet me denken aan een bombastiche loopse olifant. maar langs andere kant geef ik wel toe dat niet iedereen wilt luisteren naar de rede en in regime's is die ook vaak zoek ;dus dan is mischien invasie en of ontmanteling nodig is. maar het ding is dan wat komt er in de plaats en das nooit zeker ik denk dat de laaste 60 jaar ofzo veel landen zo verdwenen zijn in ons achterhoofd waarna er na termijn vreselijke dingen gebeuren die niet te bevatten zijn of vergeten blijven. afganistan ectra noem maar op... Maar andere landen zijn wel positiever geevolueerd nu mischien hillarisch ik kan geen opnoemen. Mischien is dit omdat ze geen ruzie maken en niet opvallen de mens is nu eenmaal aangetrokken tot melo-dramatiek dacht ik. |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik heb weinig vertrouwen in die boze man van Iran. Hij heeft lef, een grote smoel en spreekt gevaarlijke taal, maar tot nog toe heb ik heb nog niet horen liegen. Van de grote boze man in Amerika kan ik dat niet zeggen. Die doet niks anders dan liegen met veel dodelijke gevolgen. Dus hopelijk moeit die man zich niet te fel, in naam van de mensenrechten. |
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Minister
|
De oplossingen van Bush kennen we ondertussen. Dat hebben ze deze week nogmaals bewezen door een paar huizen te bombarderen waar onschuldige mensen in woonden. Wat een geluk dat de Amerikanen er zijn...
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2 De Yom Kippour oorlog, die luttele momenten duurde, vrat 2 jaar budget op En vanwaar denk je dat al die vliegtuigen en bewapening komen?
Laatst gewijzigd door lombas : 15 januari 2006 om 09:29. |
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2 Egypte: koptische christenen 3 Iraq: orthodoxe christenen, joden 4 Syrie: orthodoxe christenen, joden 5 Iran: orthodoxe christenen, joden Het ligt niet zozeer aan religie, maar aan "IMAGE", het beeld dat joden de arme Palestijnen onderdrukken. Dat kan al ten dele opgelost worden door het eindelijk loslaten van de Gaza-strook en het ofwel mede Palestina verklaren van de Westelijke Jordaanoever of dat stuk land terug te geven aan Jordanie (zoals de Sinai al naar Egypte terugging). Het probleem ligt niet bij joden, noch bij moslims, het probleem ligt bij de sympathie die de Palestijnse zaak krijgt, en de weerzin van de staat Israel daarop.
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Hier past slechts een paradoxaal realisme aan beide zijden : doe het onmogelijke door samen als buren te leven. Het lijkt er op dat ze dit samen niet voor elkaar zullen krijgen, dus internationale hulp / dwang is waarschijnlijk nodig. Vermits vooral Israel daarin concessies zal moeten doen, is de rol van de sponsors en supporters van Israel cruciaal. Amerika moet worden beinvloed door bijoorbeeld Europa en een atypisch land als Turkije. Plezant wordt de oplossing nooit, maar de permanente oorlogstoestand is voor niemand goed. Israeliers en Palestijnen zijn de strijd moe, afgezien van het stel Joodse en Palestijnse extremisten die altijd de pers halen. |
|
|
|
|