![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit was niet tot mij gericht, maar... 25 jaar geleden was de situatie hier in het land héél anders dan nu ivm instroom van vreemdelingen! Toen was het nog zeldzaam genoeg om helemaal niet op te vallen en nog minder te storen. Wat we tegenwoordig vaststellen is van een gans andere orde... En daarom is het bijna het voornaamste gespreksonderwerp aan het worden, zowel hier als in de omringende landen. Maar dat was u nog niet opgevallen...en daar is geen enkele reden toe, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Manuel, heb jij ooit reden om fier te zijn op iets? Zo ja, waarop?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Europees Commissaris
|
![]() Er bestaat geen wereldburgernationaliteit. Zou het een na te streven ideaal zijn ? Zwarte mozambiqueiaanse Negers die hier met hun wereldburgerpaspoort in de hand een boek van havenarbeider komen verwerven door de nodige opleiding te volgen ? Geen gevaarlijke tochten meer voor bootvluchtelingen.. de enige manier om een immigratiegolf te stoppen het drastisch verbeteren van de sociale toestanden in de ganse wereld...
Maar is dit wenselijk ? Of geeft het soms geen veilig gevoel zich achter grenzen te kunnen verbergen. Is die veiligheid reël ? Beschermt het ook tegen aardbevingen, meteoren, tornado's en tsunami's ? Krijgt de vervuiling van de aarde, radioactieve neerslag geen vat op ons. Of wat te denken over politieke en religieuze fanaten die zich met plezier en in het vooruitzicht van een zalig hiernamaals laten ontploffen ? 4 tot 6 m hoge muren rondom ons : houden die zulke zaken echt buiten ? Ik denk dat we het niet meteen zo extreem moeten zien - er moeten mondiale oplossingen voor mondiale problemen komen. We hebben een basis mondiale moraal nodig als inspiratie voor een internationaal recht ; waar vanzelfsprekend ruimte is voor plaatselijke en cultureel-religieuze verschillen. Het is toch zeer wonderlijk dat imlams, priesters en rabbi's samen boeken kunnen schrijven en zich in beschaafde diskussies kunnen vermeien terwijl de politici en volgelingen elkaar in de wereld met stijgend enthoesiasme van kant maken. --- De Hadj / Mekka is een Moslim-zaak : jaarlijks vallen er honderden doden tijdens deze miljoenenmanifestatie met rituele stenigingen van Duivels an andere praktijken. Uiteraard zijn dit altijd Moslims of ze nu de belgische, jordaanse, poolse of eender welke nationaliteit hebben. Ook andere religies houden pelgrimstochten - het aantal slachtoffers is beduidend kleiner de moslims hebben hier een zaak om over na te denken - ik geloof niet dat Mohammed de bedoeling had om gelovigen doelloos voortijdig te laten sterven.
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
Niet alle en niet uitsluitend politici maken mensen van kant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#166 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() Van 'futuliteiten' gesproken:
Een land waar fabrieken met ongeschoolde arbeid verdwijnen, en waar gelijktijdig zeer veel ongeschoolden binnengehaald worden. Over zo een land mag men zich terecht zorgen maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#169 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja hoor. Op de dingen die ik zelf gerealiseerd heb.
![]() |
#170 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() daarbij in geen enkel land waar men te maken heeft gehad met een immigratiegolf ging dat gepaard met een hogere werkloosheid (althans toch niet in het moderne europa). Een aanrader hieromtrend is het werk van professor emeritus Berlage...
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() Is dat wel zinvol? Je ouders hebben je op de wereld gezet, van hen zul je wel heel wat hebben meegekregen, en ook van je omgeving en je opvoeders. Allemaal zaken waar jij zelf niet bij te pas komt.
Als je bv verstandig en wilskrachtig bent en dus iets bereikt heb je dat niet aan je zelf te danken, wel aan alles wat vooraf ging. Zou je kunnen trots zij omdat je flinke ouders zulk een flinke zoon hebben die 'zelf' zaken realiseert? Nu, wees maar fier op je zelf, en die Marokkaan mag ook fier op zijn afkomst en prestaties, en een Vlaming ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Staatssecretaris
|
![]() Het heeft in ieder geval oneindig veel meer zin dan fier te zijn op zaken die uw voorouders eeuwen geleden gepresteerd hebben, toen er van u nog niet eens sprake was.
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Maar wat is de religie van de minst ontwikkelde staten? 2) Ik meen dat het % migranten in Brussel het hoogst is en de werkloosheid ook. 3) Ik ken die prof niet. Heeft hij het over landen zoals de VSA waar met moet werken zonder uitgebreid sociaal vangnet? Dat is dus helemaal niet van toepassing op België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Voorouders van eeuwen geleden dat niet, maar fier op je ouders mag dat? Ik wil juist maar aantonen dat je redenering geen hout snijdt. Waarom zou een zwarte niet mogen zeggen 'Black is beautiful' en daar trots op zijn? Ik ben Bruggeling en fier op mijn stad. Wat is daar verkeerd mee? Ik vind dat positief. Niemand meer fier, iedereen onverschillig of allemaal beschaamd. Zou dat zoveel beter zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#176 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je gelooft dat de duivel bestaat en hem probeert te stenigen, moet je niet verbaasd zijn dat hij tevoorschijn komt.
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Ja, dat mag.Je mag zelfs WEL affiniteit voelen met de begrippen "moslim", "vreemdeling" en "arabier", maar daarom moet je dat niet aan alle andere mensen willen opdringen.Ga toch gewoon even mee naar Mekka, als jij dan ook tot spijs vertrapt word, kunnen ze met reden schrijven dat het om een Belg ging, en niet om een noord afrikaan en een Paki met belgische papieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In België echter is het de mode om slecht te spreken over zijn land, volk en kultuur. Doe je het tegendeel, kijkt men je al snel achterdochtig aan, word je reeds verdacht van racisme, en nazi-sympathiën.Wie heeft deze waanbeelden in het leven geroepen, en waarom?Aan wie loont de misdaad? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een beetje zoals voor een katholiek sterven in Lourdes.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |