Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 13:55   #161
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Kun je eens een bron doorgeven? Het rapport is blijkbaar zo belangrijk dat ik het niet terug vind op internet.
http://anet.ua.ac.be/acadbib/uae/354

Veel plezier.
Oud 25 mei 2007, 13:59   #162
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik hou je niet tegen. De café's zitten vol van stoere mannen zoals jij. De lippen bewegen veel, helaas blijft het daar ook bij.

Ik ken ook postbodes, en ik hoor andere verhalen dan jij. Toch wel toevallig? Misschien heb jij het geluk dat je juist die 2 postbodes kent die zeggen dat hun collega's niet moeten janken.
Neen. Ik ken één vriend nog van op school en die wou per sé postbode worden. Onbegrijpelijk, maar waar. Hij is gelukkig met zijn job en zaagt er niet over.

De andere postbode die ik ken is een kunstenaar. Op zijn 35ste heeft hij zijn pensioen gekregen omdat hij zgz niet goed meer kon functioneren. Hij is ook gelukkig. Je zou voor minder. Ik heb hem uitgekafferd voor gans zijn publiek op zijn laatste vernisage. Hij produceert dan ook rommel.

En meer dan woorden kan ik op dit forum helaas niet brengen. Mijn lippen bewegen maar mijn daden ook. Je zal me op mijn woord moeten nemen. Maar je kan natuurlijk verkiezen mij niet te geloven. Doesn't matter to me.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:00   #163
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een bibliografie, geen rapport. Betere link misschien?
Oud 25 mei 2007, 14:00   #164
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien zouden ze het beter eens doen, dan weet iedereen tenminste dat er een probleem is. Ik veronderstel dat alles blijven slikken voor jou een betere oplossing is, gelukkig zijn er nog mensen die het niet meer pikken.
Dus als ze niet staken betekent dit voor u dat ze het gewoon niet durven? De werkdruk is dus per definitie te hoog voor u? Goe bezig

En de mensen die het niet meer pikken zijn de aandeelhouders van de multinationals en dat zullen we hier nog aan den lijve mogen ondervinden. Speel maar de rebel en wees maar anarchistisch. We krijgen de rekening nog gepresenteerd en raad maar eens wie dan het grootste slachtoffer zal zijn.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:11   #165
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus als ze niet staken betekent dit voor u dat ze het gewoon niet durven? De werkdruk is dus per definitie te hoog voor u? Goe bezig

En de mensen die het niet meer pikken zijn de aandeelhouders van de multinationals en dat zullen we hier nog aan den lijve mogen ondervinden. Speel maar de rebel en wees maar anarchistisch. We krijgen de rekening nog gepresenteerd en raad maar eens wie dan het grootste slachtoffer zal zijn.
Beter is volgens u om dan maar toe te geven...

Dus als men morgen fabriek x in land Y wil gaan verzetten omdat ze daar 12 uur per dag willen werken voor 0.5€ per uur, moeten wij zorgen dat we daar nog eens 'onder' gaan?

Laatst gewijzigd door Zyp : 25 mei 2007 om 14:12.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:26   #166
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht

Dus als men morgen fabriek x in land Y wil gaan verzetten omdat ze daar 12 uur per dag willen werken voor 0.5€ per uur, moeten wij zorgen dat we daar nog eens 'onder' gaan?

Als je het zo wenst te symplificeren, voor mij goed en eigenlijk verdient zo een reply dan ook geen antwoord maar bon.

België heeft ook troeven. Innovatief, centrale ligging in Europa, ze krijgen toegevingen vanuit regeringshoek. Er moet dus een afweging gemaakt worden door multinationals maar tegenwoordig wordt het hen heel gemakkelijk gemaakt door de vakbonden om ons land links te laten liggen. Uiteraard spelen er nog allerhande factoren mee in de beslissing van een bepaald bedrijf om zich ergens te vestigen maar flexibileit en de arrogantie van de vakbonden spelen een heel grote rol.

Als jullie dit niet willen inzien, dan zullen jullie het wel voelen. Maar doe gerust verder en leef maar van dag tot dag. Denk vooral niet aan je toekomst en aan die van je kinderen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:36   #167
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht

Je moet er niet onder komen. Je moet in de buurt komen. Andere factoren spelen ook rol om bedrijven hier te krijgen zoals degelijke infrastructuur. Transportkosten komen ook erbij.
Oud 25 mei 2007, 21:24   #168
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
De bedrijfsleiders in de kmo's bewijzen dat ze toch niet wereldvreemd zijn... Ze hebben kunnen immers kunnnen zien wat 'goed' vakbondswerk
En terecht, wat hebben vakbonden te zoeken in KMO's? Nog meer alles voor kloten maken?
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be