![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Is de mens goed of slecht? | |||
goed |
![]() ![]() ![]() |
13 | 12,87% |
slecht |
![]() ![]() ![]() |
20 | 19,80% |
goed en slecht tegelijk |
![]() ![]() ![]() |
25 | 24,75% |
goed of slecht afwisselend |
![]() ![]() ![]() |
11 | 10,89% |
mossel noch vis |
![]() ![]() ![]() |
32 | 31,68% |
Aantal stemmers: 101. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
right you are |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Burger
|
![]() Dikke zever, maar dat is hetgeen je 'wil' geloven. Omdat ge de waarheid niet wil horen, en 'iedereen' denkt dat hij het beter weet. Dan ga je maar besluiten dat ge met iedereen ga rekening houden, pffft. Losers.
Laatst gewijzigd door Chrisnach : 25 januari 2011 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ge kunt pas prate over goed en kwaad als we duidelijk stellen wat goed en kwaad betekent. Laatst hadden we bijvoorbeeld een discussie over of anorexia al dan niet een 'ziekte' is. Compleet belachelijk natuurlijk, er valt helemaal niet over te discussiere. Je moet gewoon 'ziekte' definiëre en dan kijke of anorexia aan die beschrijving voldoet. Hoe oud ben jij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Overigens ben jij geen erg consequente trol. Je schrijft herhaaldelijk beledigende taal, zoals 'dikke zever' hierboven, maar je maakt ook bezwaar tegen spot en mensen belachelijk maken met grapjes. Bovendien ben je niet meer on-topic. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ah, ziektes, nu zijn we er, wanneer ben je ziek, als je die door hebt dan gaat de wereld beter worden, se. En kom niet af dat het maatschappelijk gebonden is, nee, dat is wat de maatschappij beweert, en hoe het nu is, daar moet je niet over nadenken, he, het is waar zen ze verkeerd. Goed, Kwaad: als je dat doet, kan je hier gerust de menigen van de mede mensen vragen, om dan weer tot hetzelfde besluit te komen, zeker. Dat het voor iedereen wat anders is en daarom niet vast te stellen. He is hier geen verkiezingsslag, dus je moet je niet populair maken bij de rest om stemmen te winnen. Het gaat erom om kennis te delen of op te pikken. Neen, het is uw mening, desnoods aangevuld met wat je hier dan oppikt, indien het u meer inzicht geeft. Dus is er altijd een besluit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Burger
|
![]() Slecht dus, nog maar eens om on topic te blijven.
Waar komt, de term 'menselijk' vandaan? En voor welke excuses gebruiken, jullie het allemaal? We zijn te zelfzuchtig & egocentrisch. Op geld bewust, eigen belang primeert, enz... We zijn niet begripvol & houden geen rekening tov van anderen hun gevoelens. We leven naar een maatschappij, waarover iedereen zevert, maar niemand doet acties om deze te verbeteren, want er zijn teveel 'mensen' die je niet kunt overtuigen om het goede te doen. Zeg. Dus aanvaard je het, en zit je niet meer in met andere mensen die gedupeert worden, door dat orechtvaardige systeem, wat je niet kan veranderen. Indien je erin zit, denk je aan je collega's en verkies je van ze niet te recht te wijzen en net wel te begrijpen waarom ze verkeerd handelen, dat wel, al het verkeerde dus. Das toch menselijk, grrrrrrrrr. Gaat is nor ne psychiater en geneest uw ziektes, hé. Misschien is dat menselijk wel een ziekte of stoornis dat ge kunt genezen. Laatst gewijzigd door Chrisnach : 25 januari 2011 om 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Chrisnach : 25 januari 2011 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Op welk vlak gaat ge niet akkoord met mij, waarom niet en wat is dan volgens jou de juiste versie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Burger
|
![]() Ik vind eigenlijk niks terug van uw akkoord waar ik akkoord met moet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er zijn alleen maar punten van de samenleving, en die moet elke 'partij' die de job moet doen oplossen zene. Dus waarom zijn er verschillende partijen? Zodat ge een keuzeke hebt??? Of omdat we zo 'divers' zijn??? Het enige wat er op het einde telt, is dat ge zegt dat het zo verder mag, of dat ge vind dat ze hun job niet goed doen. Dan moeten ze de boodschap snappen en er hun werk van maken om dat puntje aan te pakken. Als ze allemaal op niks trekken, dan kiezen we een nief groepke, hé. Maar eigenlijk, zou het allemaal niet moeten, als de mensen die daar zitten, 'goede' mensen zijn. Voorkeurstemmen, wat zijn dat??? Kunde intern niet beslissen, wie dat er competent genoeg is om een bepaald jobke te doen? Laatst gewijzigd door Chrisnach : 26 januari 2011 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Burger
|
![]() Dank u, schiet er me nog iets te binnen, 'we moeten de dialecten' blijven houden zegt men. Maar die mensen hebben een spraak gebrek opgelopen, waar ze nooit van hun leven nog vanaf geraken, en jullie blijven de kinderen dit spraakgebrek aanleren, koekoek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Je ging overduidelijk niet akkoord met wat ik gezegd heb. Op welke vlakken niet + verklaring. Als je alleen maar wil klagen, ga dan naar een ombudsman of naar de Klaagmuur of maak een blog ofzo, maar hier proberen we te discussiëren. Zeg waarom je niet akkoord gaat en dan kan ik eventueel van repliek dienen. Dat is ongeveer de vaste procedure. Jij kan gewoon niet ouder dan twintig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Toch is het simpel, indien je ergens faalt, dan zal je een ander persoon er mee kwetsen, ambeteren, enz... Terwijl je egoisme, of emotie de overhand heeft genomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Objectief gezien bestaan goed en slecht niet. Het is iets subjectief. Een dooddoener maar het is de waarheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Heeft er al iemand, zich ff aavgevraagd, waarom ik dan wel meer weet dan jullie, misschien omdat ik alles heb gedaan wat er in dat boekje daar staat, tov mijn medemensen, zou dat niet kunnen? Maar, zoals ik al zei, ge denkt toch alles beter te weten, niet waar. Ik heb het al gezegd, tussen mij en hem, als jullie het niet kunnen dan mag hij er mee ophouden, en na 2000 jaar heb je nog niks geleerd. Nu doet hij het opnieuw met een persoon die hetzelfde denkt, en nog steeds, leren jullie niks, Jeez. En, nee ik leef ook niet graag tussen jullie, en hij mag er voor mij ook een eind aan maken, begrepen. Deze maatschapij is er niet voor mij, ik kan hier niks komen doen. Elken dag men broek verslijten om andere rijk te maken, terwijl mijn kinderen even ziek worden door de maatschapij waarin ze leven, pffft. Laatst gewijzigd door Chrisnach : 27 januari 2011 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
de 'Mens' is een wezen van = 'GENOT'. Zolang wij niet zal inzien dat het op de wijze waarmee men ermee bezig is, het 'never' zal lukken, zal men het allergoede gewoon aan de kant/rand laten liggen. Zijn 'naaste' beminnen is bv. zijn bedenkingen trachten te begrijpen en niet beledigend te gaan verwerpen. Ik verwacht mij nu wel aan: ofwel: ge zijt ne 'zak' nen 'eikel' of van welke planeet kom jij. wel, dat is allemaal waar, van het moment dat het je deugd doet. ![]() PS.: Eerlijk gezegd, zit er wel waarheid in je redenering. Het 'Kapitalistisch systeem is 'de mens' onwaardig. - deze situatie word wel in de hand gewerkt door veel te veel onverschillige alsook eveneens veel te veel opportunistische soortgenoten. Laatst gewijzigd door bruggeman : 27 januari 2011 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
REAGEER ALSTUBLIEFT OP WAT IK GEZEGD HEB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() De mens is verschrikkelijk goed in slecht, en verschrikkelijk slecht in goed, maar niet gewanhoopt, diep van binnen zijn we allemaal oorspronkelijk goed, en zelfs als we verkeerd uitdraaien zijn we goed behandelbaar en hervormbaar.
|
![]() |
![]() |