![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat een persoon die beweert advocaat te zijn (en dus oog zou moeten hebben voor de fijne wettelijke verschillen) dat niet inziet, doet toch wel het ergste vermoeden voor zijn intellectuele capactiteiten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Liegen als een advocaat, zegt men wel eens. Hans1 is de karikatuur van dat gezegde...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op het terrein echter was er geen verschil tussen de benadering van de kolonisator of mandaathouder. Belgie had deze gebieden toegewezen gekregen na de Duitse nederlaag in WO I en bestuurde dit op identieke wijze als de kolonie. Het enige wat ze niet konden doen was de 3 landen samenvoegen (dit had misschien beter geweest dan was de Hutu-Tutsi problematiek misschien minder scherp afgetekend geweest, maar dit terzijde) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tijdens de Eerste Wereldoorlog werd het gebied overrompeld door troepen uit Belgisch Congo in 1916. Het Verdrag van Versailles verdeelde Duits Oost-Afrika in verschillende delen. In 1924 kreeg België definitief een mandaat over Ruanda-Urundi van de Volkenbond. De Belgen waren veel actiever in het gebied dan de Duitsers, vooral in Rwanda. De Belgen konden echter grote winsten uit het gebied putten, meestal ten koste van de lokale bevolking. Het grootste gedeelte van de winsten was afkomstig van koffieplantages in de gebieden met rijke vulkanische bodems. De bevolking werd ook verplicht erg zware belastingen te betalen. De Belgen gebruikten de al aanwezige machtsstructuur, die bestond uit een regerende Tutsiklasse, met een bevolking die vooral bestond uit Hutu's. De Belgen verdedigden deze structuur door te berusten op de rassentheorieën dat de Tutsi's superieur zouden zijn aan Hutu's. Deze verdelingen zouden tijdens de jaren na de onafhankelijkheid een grote rol beginnen te spelen en zouden uiteindelijk uitmonden in de genocide van 1994. Het gebied werd na de oprichting van de Verenigde Naties een trustgebied in 1946. Dit betekende officieel dat de Belgen het gebied klaar zouden maken voor onafhankelijkheid. De Belgen dachten echter dat dit nog vele decennia zou duren. bron: Wikipedia |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() U zou beter zelf de nuances van de zaak trachten in te zien i.p.v. mensen hier persoonlijk aan te vallen wanneer u het niet kan winnen. Dat is wel pathetisch bij u. Houd u aan de discussie en hang niet het klein kind uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men buitte de mandaatgebieden ook uit, maar administratief was er wel een verschil. Daar Sneta echter met veel tromgeroffel hier verkondigt dat er helemaal geen verschil was, laat ik hem graag uitleggen hoe de administratieve werking in Kongo in elkaar zat en in welke mate die gelijk was met Ruanda-Urundi. Ik ben benieuwd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() Hans, de provinciale verschillen uit het artikel dat u "enkel maar citeerde"...??????????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan wordt het toch tijd dat u uw eigen uitspraken er eens op naleest. In weerwil van de benamingen poneerde u immers dat België "koloniën" had. Dat is evenwel niet juist: België had maar één kolonie. Urundi en Ruanda waren mandaatgebieden. Geen kolonies. Die nuance snapt u blijkbaar niet; echt erg te noemen voor iemand die beweert advocaat te zijn!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Limburg telt proportioneel gezien heel wat meer werklozen dan bijvoorbeeld Antwerpen. Dat is maar een voorbeeld. Elke provincie in België heeft zijn eigen werklozenpercentage.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() En kunt u die kwantificeren, of bent u maar weer aan het gokken? Staan die in het artikel?
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven Laatst gewijzigd door Tantist : 1 maart 2006 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() Natuurlijk, want in dat artikel staat volgens mij niets over provinciale stakingsverschillen. Hans liegt volgens mij weer dat ie zwart ziet.
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Kortom: u liegt weer eens. Het artikel vermeldt helemaal geen provinciale verschillen wat betreft staken, nietwaar?
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U heeft het debat al lang verloren, Doorluchtige Voorzitter-Leider, om de eenvoudige reden dat u hier niet debatteert. U gooit slechts wat eenregelige berichtjes, enkele on-liners en zodra er uitleg en referenties worden gevraagd begint u juist over iets anders. Voor het overige heeft u nogmaals aangetoond dat uw algemene kennis vrij beperkt is ("kolonies"... waar haalt de opperbubbel het toch uit).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() Hij had beter kunnen zeggen: "België moet unitair worden. Het staat in de Bijbel." Waar? "Oooh, ergens achteraan." Dat zou nog enigszins humoristisch overkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kan hij er dan bij zeggen: "Ik vond de referentie niet in de index" in navolging van "ik vond z'n telefoonnummer niet"...
|
![]() |
![]() |