![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt er nog bij en zeker niet onbelangrijk, van zodra je vonnis aan je been hebt staat dat op je persoonlijk dossier. En als daar een straf op staat van minstens 2 maand effectief moet je de rest van je leven al niet meer denken aan werk aan stad, staat, federaal, gouverneel of wat dan ook in die aard. Misschien in de privé nog wel? Je hebt dan misschien geen dag "gezeten" maar "zit" er de rest van je leven wel mee!
Nog amateurs voor een vonnis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
--------------- ik ga ervan uit dat al de in jouw posts opgesomde elementen waarheidsgetrouw zijn, en ook zo on the field worden toegepast. Als dat dan inderdaad zo is, dat geeft me dat een enigzins geruststellend gevoel , ...dat in tegenspraak met de algemene publieke opinie er toch nog zoiets bestaat als gerechtigheid. Ik ben als burger idd niet zo perfect geinformeerd over de gang van zaken, en moet ook maar een idee vormen aan de hand van krant- en tv commentaren. Maar dat neemt niet weg dat in onze samenleving de schijn wordt opgewekt dat ons land met een laks juridisch beleid zit, en dat men meer oog heeft voor de rechten van de crimineel dan voor die van de slachtoffers.. We kennen allemaal het cliché (en waarom wordt een cliché een cliché denk je ?) van het allochtone boefje dat al naar de volgende handtas grabbelt nog voor de arresterende agent van de eerste handtasdiefstal zijn pv heeft opgemaakt. Enfin, er zit in mijn familie ook een agent, we kennen inmiddels al wel enkele smeuige verhalen. Wat niet wegneemt dat de wet Lejeune voor de slachtoffers een misbaksel is en blijft. En idd , veel van die frustratie is gebasseerd op het gevoel van oog om oog , tand om tand. Ik vind niet dat een samenleving er beter op wordt door criminelen zachter te behandelen, en daardoor slachtoffers met hun wrok en onrechtvaardigheidsgevoel te laten zitten. Zo werkt het niet. Groetjes Laatst gewijzigd door bob. : 16 maart 2006 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles wat in de krant komt is public relations afdeling van het gerecht.
Het spreekt vanzelf dat niemand tegen zijn eigen winkel publieke verklaringen zal afleggen. De waarheid wordt "meestal" een duwke gegeven in de richting die het moet vallen. Wat niet wegneemt dat er idd veel loslopende zotten zijn die best een tijdlang in observatie genomen worden, dat ontken ik zeker niet. En de politiek die er achter steekt is ook niet te ondershatten. Immers er zijn reusachtige budgetten gemoeid in de strijd tegen de misdaad en de media is de beste manier om die budgetten op te drijven. Vlaams blok aanhangers echter focussen op kleine aspecten van het geheel, rukken uit hun context en vergroten het omdat het weeral stemmen opbrengt natuurlijk, en bijkomende budgetten dus. 't zit allemaal raar en complex in elkander. T' is maar de beklaagde die zijn mening niet gevraagd wordt, die is speelbal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() De fout die mambo en vele anderen hier maken is dat ze gans deze zaak bekijken vanuit hun perspectief. Dat is trouwens ook de fout die gemaakt wordt in het huidige strafbeleid. Voor de doorsnee brave burger is opsluiting inderdaad een vreselijke straf. Maar men moet dit vanuit het oogpunt van de crimineel bekijken en die is diametraal de tegenovergelstelde. Een crimineel, zeker als hij uit een ontwikkelingsland of een minder beschaafde cultuurmilieu komt, kan veel meer aan dan de verwende en softerige burgerkindjes.
Een effectief strafbeleid moet dan ook ervoor zorgen dat het de crimineel zijn straf ook als dusdanig moet ervaren en niet het moederskindje. Voor deze laatste is de opsluiting in een luxe-cel met alle comfort en faciliteiten al een zware zwaar maar voor de crimineel is het alsof men hem zou vragen om zijn krotterig studioke te ruilen voor een suite in het Hilton-hotel op kosten van de staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste uw krot van een studio zou ik zeker niet snel inruilen voor een studio op kosten van de staat, no way! Het is wel waar dat een crimineel een beetje harder is of een beetje onverschilliger misschien. Tenslotte zijn ze wat ze zijn. Maar ik ken er wel enkele van vroeger, of heb ze gekend tenminste die nogal "harde" en kan u toch zeggen dat de meesten inmiddels wel dood zijn en gebroken in de cel. Over het algemeen met zelfmoord in de cel. Overdosis is na een lange tijd meestal een aantrekkelijk alternatief. Dus zoveel luxe en zo hard is de gemiddelde mens meestal ook weer niet hoor. Ieder heeft zijn breekpunt, het is wel moeillijk te zeggen waar het individueel juist ligt.
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wist u dat wanneer vroeger een magistraat in de cel kwam (dat komt ook voor natuurlijk) hem een manier aangereikt werd om zelfmoord te doen om de eer aan zichzelf te houden.
Wist u wellicht niet hé? Niet dat ze het daarom deden natuurlijk. Maar u moet er eens op letten telkens een parket medewerker of advocaat op één of andere manier zelf in de cel komt hij na enkele weken "altijd" een gebroken man is en dat ook publiekelijk verklaard! Altijd! En dat zijn dan degenen die anderen meestal jaren en jaren in de cel staken en bezochten en dagelijks zeiden "kom zo erg is dat allemaal niet" Tot ze er zelf eens inzitten, dan zijn ze om zeep na 2 weken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() @ Mambo : en uw oplossing is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn oplossing.
Ten eerste snelrecht. Het heeft geen zin 5 of 7 jaar op en af te lopen en niet weten waar men staat. Ook voor de beklaagde heeft dat geen zin. Ten tweede voor ieder min of meer gelijke straf volgens categorie overtreding. Ten derde een straf met perspectief, dat wil zeggen iets nuttig doen in die tijd of opleiding of wat dan ook. Ten vierde een haalbare straf met uitzicht. Of al de rest valt in duigen. Ten vijfde het contact tussen de gedetineerde en de sociale omgeving van het gezin optimalizeren, of het valt alweer in duigen. Over de andere zaken moet je wachten tot na mijn eten of ik krijg straf van mijn vrouw nu.
![]() |
#170 |
Vreemdeling
|
![]() Is mambo een ex-gedetineerde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mambo weet veel, ook van de other side.
![]() |
#172 |
Vreemdeling
|
![]() Dus toch een ex-gedetineerde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou daar mis aan zijn?
![]()
![]() |
#174 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Vreemdeling
|
![]() Wat is de volgende stap? Hun een decoratie geven omdat ze het aangedurfd hebben iemand het leven te ontnemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Vreemdeling
|
![]() Hebben de slachtoffers een tweede kans gekregen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() psst vlaams blok is ook veroordeeld hoor...just is just!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na dialoog is er monoloog en als laatste klopopoog. Meestal lukt dat laatste wel.
![]() |
![]() |
#180 |
|
![]() |
![]() |
![]() |